Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Yksityiskohtia ja kuvia: XIII

Guardian Viper

KonsoliFIN Alumni
Ubi Soft on esitellyt aiemmin ilmoitettua cel-shading-tekniikkaa käyttävää FPS-peliään XIII:tä Montrealissa pitämässään tilaisuudessa. Pelin juoni on saanut inspiraatioita mm. John F. Kennedyn salamurhasta. Tapaukseen liittyneiden ihmisten nimet ovat kuitenkin muutettu ja tarina sijoittuu 80-luvulle 60-luvun sijasta, jolloin oikea salamurha tapahtui. Pelaaja asettuu muistinsa menettäneen miehen rooliin, joka ottaa nimekseen ruumissaan olevan tatuoidun tekstin XIII. Tiettyjä juonikohtauksia kerrotaan vaikuttavilla mustavalkoisilla flashback-kohtauksilla. Pelissä on myös kolme muutakin tärkeää roolia omaavaa hahmoa, joista ei vielä tarkempia tietoja.

Kuten aiemmin ilmoitettiin, konsolipuolella vain XBox tulee omaamaan online-tuen, mutta PC-verisoon tuki on nyt myös vahvistettu ja PlayStation 2-versioonkin on sellainen suunnitteilla, jos Sony vain saa nettiasiansa kuntoon ajoissa. Täten GameCube-versio tulisi olemaan ainoa, jolla on tyydyttävä pelkkään neljän pelaajan moodiin jaetulla ruudulla, jos muiden kanssa peliä haluaa pelailla.

XIII julkaisuajankohdaksi ollaan suunniteltu vuoden 2003 alkupuolta ja nimikeestä tullaan varmasti saamaan lisää tietoja tulevilla E3-messuilla. Niitä odotellessa kannattaa käydä katsomassa GameSpot-sivustolta löytyvät ruutukaappaukset!

Lähde: http://gamespot.com/gamespot/stories/news/0,10870,2861169,00.html

---

Aika hienolta näyttää cel-shading FPS-pelissä. Ei olisi varmaankaan ollut yhtään hullumpi vaikka Perfect Dark Zerossa, jos ei olisi ollut aprillipila, vai mitä muut tuumaavat? :)
 
Erittäin mielenkiintoiselta näyttää, ja cel-shading-tekniikka FPS-pelissä onkin uusi tuulahdus kaikenlaisen Quaken jälkeen.
 
Hemmetin hienon näkönen, ja varmaan toimiikin noin FPS-peleissä. Nintendolle keksitään aina jotain uutta ja erikoista.
 
Ehkä minunkin täytyy alkaa vähitellen harkitsemaan tämän pelin hankkimista jossain välissä.. katsotaan nyt kuitenkin vielä.

- Esa
 
Ei sovi cell-shading tuohon peliin mielestäni ollenkaan. Näyttää siltä kuin vain hahmot ja oman ukkelin käsi olisivat cell-shadingilla tehtyjä ja siksi ne erottuvat häiritsevästi muusta graffasta. Eihän graffa pääasia ole, mutta eipä tuosta muuta osaa vielä sanoa.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Esa Mäkijärvi
Ehkä minunkin täytyy alkaa vähitellen harkitsemaan tämän pelin hankkimista jossain välissä.. katsotaan nyt kuitenkin vielä.

- Esa

No johan tuo on aika alkaa miettiä pelin hankkimista!Muuten saattaa tulla kiire...HEH!
 
Ylös Bottom