Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)
Piti ihan tarkistaa, Control 2 julkaisee Remedy itse, Annapurnan diili kaiketi koskee sit oheisräpellyksiä sen ympärillä, eli rahottamalla Control 2:sta saivat oikeudet Control sekä AW2 tuomiseen TV:lle ja valkokankaalle.
Remedy and Annapurna announce a strategic cooperation agreement on Control 2
Remedy and Annapurna announce a strategic cooperation agreement on Control 2 and bringing Control and Alan Wake to film and televisionwww.remedygames.com
Eli siis tarkottaa sitä että 100% Control 2 tuotoista valuu Remedyn kassaan, tai siis poislukien kauppapaikkojen kulut jotka menee siinä 12-30% välillä. Isoin kysymys mikä mulle herää on et mahtaakohan tää olla huono homma fyysisen version puolesta. Se ei kuitenkaan ilmasta ole niitä fyysisiä kappaleita painattaa ja lähetellä ympäri maailmaa jälleenmyyjille. Etenkin kun nykypäivänä toi on vähän veitsenterällä tanssimista painomäärän suhteen. Painatat liikaa, pelit jää hyllyihin notkumaan. Liian vähän ja niitä ei sit riitä sillonkun kysyntää olis. Jälkimmäinen kyllä periaatteessa ihan hyväkin tilanne, mut iso osa saattaa jäädä sit odottamaan myöskin alennusta kun se ensimmäinen hype on mennyt ohi.
Remedyllä on toki itellä varmaan paremmat statistiikat et miten AW2 fyysinen kopio on lähtenyt myymään. Ainut vaan et siihen on vähän paha vertailla kun tuli vuoden myöhässä ja aika iso osa fyysisen nimeen vannovakin saatto ostaa sen digiversion. Ite tiedän useamman ja itekin jouduin taipumaan Epic Games Storen käyttämiseen kun PC versiossa ei vaihtoehtoja ollut. Eikä tätä poikkeusta tosin ihan minkä tahansa teoksen eteen tekisi.
Tuli nyt taas Remedyn tekemisiä hieman lueskeltua ja ei ne tuotot kyllä valitettavasti täytenä heti Remedylle tule. Annapurna rahoittaa puolet Control 2:sta ja recoupin jälkeen Remedy saa suuremman osan tuotoista (75%?). Sitä ennen jaetaan 50-50. Annapurna taas saa suuremman osuuden audiovisuaalisten tuotantojen tuotoista. Toki kun rahaa tarttee laittaa vain puolet, niin riski on paljon pienempi ja olisihan tuo täysin omarahoitteisesti kyllä käynyt raskaasti kassan päälle.Ah, niinhän olikin, olin tuon ihan unohtanut. Mielenkiintoista nähdä, muten tuossa käy. Steam-julkaisu on valtava plussa, mutta kun Remedyn pelit on pitkän hännän pelejä, jotka eivät julkaisussa erityisen isosti myy, niin toivottavasti kassassa riittää pohjaa tuohon.