Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Yleinen pelialan uutisketju

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja JTahti
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaanotolla tarkoitin tuota, millaista keskustelu on pelin ympärillä ollut. Syyn voi halutessaan toki typistää siihen, että pelaajat vihaavat Yasukea koska ihonväri, mutta tähän tulokseen tullakseen pitää työntää päänsä aika syvälle pensaaseen.
No itse oon vain törmännyt itkuun ihonväristä, mikä on trendikästä nykyään. Mikä mielestäsi on syy JULKAISEMATTOMAN pelin "vihaamiseen"?

Joo, en minäkään peliä todennäköisesti osta, mutta sille on ihan muut syyt kuin "musta samurai", "woke" tai mikä tahansa muu typerä (trendikäs) syy. Liikaa politiikkaa nykyään pelikeskusteluissa imo.
 
Assmongoloid ja muut tubettajat on hiffanu et rautaa kannattaa takoa kun se on kuumaa, eikä sillä niinkään väliä oo et mitä rautaa se on. Tarkoittaa siis että tehdään videoita ajankohtasista asioista ja sen sijaan että oikeasti siinä kerrottais omia mielipiteitä, niin ne mielipiteet on joko kärjistettyjä tai sit vakavasti oman katsojakunnan yleisen konsensuksen mukasia. Eli ihan jonninjoutavaa paskaa. Sit se porukka öyhöttää pienessä kuplassansa tajuamatta kattoa ulos.

Mä en oikeen missään tapauksessa suostu tunnistamaan yhtä tiettyä tubettajaa tai influensseria tai muita tyhjäntoimittajia minkäänlaiseks viestintuojaks tai yleiseks ääneks joka mukamas ajais pelaajien etua. Miks sellaista edes tarvittais? Luottaisitteko et sekään osais tehdä aina oikeita ratkasuja? Ja etenkin Asmongoldin tapauksessa kun kaveri on hakannu kohta osimoilleen 20v wowia ja ruvennu pikkasen nyt laajentamaan pelimakuansa, mutta silti jättää useimmat pelit kesken ja palaa siihen wowin tunkkaamiseen? Tai siis näin ainakin pari vuotta sitten. Kaverilla on lisäksi sellaset mielipiteet noin muutenkin et ne on poimittu jostain redditin kommenttiosiosta kun on pistäny eka lajittelun siihen jiiriin et ekana tulee eniten upvoteja saaneet kommentit ja niitä se sitten huutelee videoissa. Taattu menestys. Pointtina siis se ettei tuollakaan kaverilla tunnu juurikaan omia ajatuksia tai mielipiteitä olla tai sit ei jaa niitä.

Tai siis niin, mä en vaan ymmärrä et mitä viestintuojaa tähän tarvitaan. Lisäks olis muutenkin aika kammottava ajatus et yks kaulaparta internetissä pystyis vaikuttamaan pelifirmojen tekemiin päätöksiin ihan vaan sillä koska se teki hassun youtubevideon jossa vähän blästäs jotain X firmaa koska se sattui olemaan trendikästä just nyt. Jos on trendikästä pitää siitä samasta firmasta kuukauden päästä, niin voitte olla ihan varmoja et sitten taas mennään sen trendin mukaan.

Ihan kauheasti jaksa kuitenkaan enää kiinnostua mistään youtuben reaktiovideoista tai muista influenssereista. Ei sen pitäis olla yllätys et raha on se päämotivaatio ja mielipiteet muropaketista. Jos joku sitä haluaa kattoa ja pahimmassa tapauksessa vielä omatkin mielipiteet muodostaa pelkästään sen perusteella, niin se on sit vähän niinku oma ongelma ja henkilökohtainen valinta.

Sosiaalinen media on muutenkin täyttymässä aika kovaa vauhtia sellasesta materiaalista jonka on tarkotus saada vaan aikaan ihmisissä reaktioita. Jotkut on ilmiselvempiä kun toiset ja joistakin et oo oikeastaan varma et ollaanko tässä nyt tosissaan vai ei. Ragebait on aika arkipäivää nykyseltään ja on kohtalaisen surullista huomata et jengi edelleen kompastelee siihen.
 
Assmongoloid ja muut tubettajat on hiffanu et rautaa kannattaa takoa kun se on kuumaa, eikä sillä niinkään väliä oo et mitä rautaa se on. Tarkoittaa siis että tehdään videoita ajankohtasista asioista ja sen sijaan että oikeasti siinä kerrottais omia mielipiteitä, niin ne mielipiteet on joko kärjistettyjä tai sit vakavasti oman katsojakunnan yleisen konsensuksen mukasia. Eli ihan jonninjoutavaa paskaa. Sit se porukka öyhöttää pienessä kuplassansa tajuamatta kattoa ulos.
Tää on ihan fakta homma ja hyvä huomio, mutta samaan aikaan pitää tunnistaa se realiteetti että nää kaverit saa rahansa katsojamääristä ja kaupallisista yhteistöistä, silloin niitä markkinoidaan mistä maksetaan ja mitkä kerää yleisöä. Ja jos haluat leivässä pysyä niin silloin pitää korostaa niitä hyviä asioita, joskus jopa sen oman rehellisen mielipiteen edelle, jotta kaupallisia yhteistöitä saisi jatkossakin, koska kilpailu on kovaa.

Sama valitettava ilmiöhön valtaa meidän uutismediatkin ja tehdään artikkeleita esim Jethro Rostedtin verosotkuista vaikka tuolla on aika paljon isompia, oikeita uutisaiheita
 
Ylös Bottom