Tulipa vilkaistua tuo artikkeli. Siinä todetaan, kun otetaan kaikki vieraskielisten tulot,, niistä maksetuilla veroilla saadaan katettua kaikkien vieraskielisten aiheuttamat sosiaalimenot, tai jotain sinnepäin. Hieno homma jos näin.
Miten tämä sitten liittyy
@Wixxer esiin nostamaan juttuun jossa mm. implikoidaan, että somalien heikko integroituminen saattaa olla huono juttu? En tiedä. Toisena juttuna, olen mm. tämän foorumin ansiosta oppinut lukemaan lähteitä kriittisesti, ja joudun valitettavasti toteamaan, tuo Diakin artikkeli on täysin arvoton. Ainakin toisella kirjoittajista löytyy vihreitten puoluekirja, ja näin ollen koko artikkeli voi olla poliittisesti värittynyt, eikä siksi ole otettavissa kovinkaan vakavasti.
Olisi mielenkiintoista, jos löytyisi jotain dataa, onko joitain tiettyjä kansallisuusryhmiä, jotka erottuvat edukseen taikka epäedukseen noissa vieraskielisten ryhmissä? Kuten olen itse joskus täällä todennut, minulta ainakin löytyy kerrassaan erinomaisia kokemuksia indonesialaisista maahanmuuttajista. Olisi hauska saada tietoa, onko heidän hyvä maineensa silmissäni vain näkökulmaharhaa, vai ovatko ihan oikeasti syystä tai toisesta onnistuneet sopeutumaan uuteen kotimaahansa hyvin?