Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Yleinen politiikkaketju

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja -WaLuigi-
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Oliko se Marinin siirtyminen sinne uuteen työpaikkaan esimerkiksi sinulle OK?
Minulle se oli/on aivan yksi hailee. Hän on aikuinen ihminen. Hän tekee itse omat päätöksensä. Kannattaa myös muistaa se, että Marinin aikana Suomea kehuttiin ympäri maailmaa. Meitä ylistettiin kaikkialla, samoin Marinia itseään. Mutta täällä Suomessa vinguttiin kuin viimeistä päivää. Mikään ollut hyvin. Vaikka me Suomessa pärjättiin todella hyvin maailmanlaajuisen pandemian ja Venäjän aloittaman sodan aikana. Ja siitä kyllä kiitos Marinille. Nykyisen hallituksen myötä Suomen maine on laskenut maailmalla kuin lehmän häntä.

Selvä. Saman jankkaamista tuo tuntuu olevan vastapuolellakin, vailla yhtäkään vastausta yhtään mihinkään. Marin ei ole myöskään koskaan tehnyt yhtään virhettä poliittisella urallaan. Nimittäin jos jonkun asian nostaa esille niin sitten heitetään vain vastakysymyksiä ja mutkutellaan Sipilällä, Stubbilla jne. Marin ei ole tehnyt virheitä, koska Sipilä teki niin ja näin. Antaa olla. Jotkut vain ovat kritiikin yläpuolella myös politiikassa.
Kukaan ei ole väittänyt näin. Ihmiset ovat ainoastaan huomauttaneet sinun kaksoisstandardista ja tavasta puhua naispuolisesta ministeristä verrattuna miehiin.

Marin ei ole myöskään koskaan tehnyt yhtään virhettä poliittisella urallaan. Nimittäin jos jonkun asian nostaa esille niin sitten heitetään vain vastakysymyksiä ja mutkutellaan Sipilällä, Stubbilla jne. Marin ei ole tehnyt virheitä, koska Sipilä teki niin ja näin. Antaa olla. Jotkut vain ovat kritiikin yläpuolella myös politiikassa.
Kuka täällä on lihavoituja asioita väittänyt? Itse ainakin omassa viestissäni, että varmasti virheitä on sattunut, kuten sattuu jokaiselle, mutta silti pärjäsi maailmantilanteeseen nähden hyvin.

Tässä on vain otettu esiin esimerkkejä tapauksista, joita on tullut vastaan ennenkin, mutta vasta Marinin aikana niistä nostettiin haloo. Syitä voi toki pohtia jokainen ihan itse, että miksi. Kataisen aikana vaihtui PM, kun hän jostain syystä päätti lähteä kesken oman kautensa muihin hommiin. Sipilän aikana oli PM:n omat bisneskummallisuudet ja siinä ohessa Sininen Silmänkääntötemppu. Vanhasella oli omana aikanaan suhdehommat ja lautakasat. Nyt meillä on sitten Orpon "En muuta keksinyt..."-jutut. Marinin aikana kaikkein isoin tragedia oli se, että hän eli työstään huolimatta kuin 'keskiverto kolmekymppinen', eli kävi vapaa-ajallaan ulkona ja järjesti juhlia. Se 'ravisutti pääministeriyttä', koska menneinä aikoina 'setämiespääministerit' eivät tehneet tuollaista, vaan olivat otsikoissa vähän muista jutuista.

Huomautan myös sanonnasta "Raskas työ vaatii raskaat huvit!". Vaikka se vähän korni sanonta onkin, niin sen verran kovaan paikkaan Marin omalla kaudellaan joutui, että ainakin minä ihan hyvin ymmärrän, että välillä tuli tarve 'nollata'. Kova työ ja siihen sivuun jatkuva median kyttääminen ja opposition kiusanteko kriisiaikana, niin ei mikään ihme, että tuli välillä tarve lähteä ulos tuulettumaan tai kutsua porukkaa kylään.

Kukaan ei ole väittänyt näin. Ihmiset ovat ainoastaan huomauttaneet sinun kaksoisstandardista ja tavasta puhua naispuolisesta ministeristä verrattuna miehiin.
Kerrotko vielä näistä kaksoisstandardeista. Minähän olen moneen kertaan kirjoittanut esimerkiksi Stubbin (ja Sipilän) tehneen virheitä. Ainakin toinen heistä on jopa itse myöntänyt tehneensä virheitä menneisyydessä. Myös Marin on tehnyt virheitä. Piste.

Vastaapa sinä puolestasi minun kysymykseeni:
Sinä kun tunnut vain näitä vastakysymyksiä viljelevän niin vastaapa: oliko Marinin hyppäys kesken kansanedustajakauden Putin-kytköksistä tunnetun instituutin leipiin OK?
Kyseessä siis Putiniin suoraan kytköksissä oleva instituutti. Tuolla Ukrainan sota -ketjussa tähänkin lankaan viestejä kirjoitelleet ovat kovasti huolissaan Putinista ja hänen vaikutuksestaan kaikkialle. Tässäkin asiassa Marin lienee kritiikin yläpuolella?

Kerrotko vielä näistä kaksoisstandardeista. Minähän olen moneen kertaan kirjoittanut esimerkiksi Stubbin (ja Sipilän) tehneen virheitä. Ainakin toinen heistä on jopa itse myöntänyt tehneensä virheitä menneisyydessä. Myös Marin on tehnyt virheitä. Piste.

Vastaapa sinä puolestasi minun kysymykseeni:

Kyseessä siis Putiniin suoraan kytköksissä oleva instituutti. Tuolla Ukrainan sota -ketjussa tähänkin lankaan viestejä kirjoitelleet ovat kovasti huolissaan Putinista ja hänen vaikutuksestaan kaikkialle. Tässäkin asiassa Marin lienee kritiikin yläpuolella?
Olet esittänyt asiat siten, että miesten virheet ovat täysin eri ajalta ja suoraselkäistä johtamista, joka on ymmärrettävää. Marin on sanojesi mukaan huomionkipeä mokailija vailla maalaisjärkeä, jota nyt yrität maalata Putinin kätyriksi kun muut whataboutismit osuivat myös muihin ministereihin.

Olet esittänyt asiat siten, että miesten virheet ovat täysin eri ajalta ja suoraselkäistä johtamista, joka on ymmärrettävää. Marin on sanojesi mukaan huomionkipeä mokailija vailla maalaisjärkeä, jota nyt yrität maalata Putinin kätyriksi kun muut whataboutismit osuivat myös muihin ministereihin.
Olen kirjoittanut miesten ja naisen tehneen virheitä, mutta ilmeisesti tein sen väärin. Sori siitä!

Mitähän sinä nyt sekoilet? En ole väittänyt ketään Putinin kätyriksi. Tuo on kyllä sakeaa paskaa! Olen kysynyt ainoastaan mielipidettäsi asiaan. Instituutti on kytköksissä Venäjään, sitä kai et voi sinäkään kiistää? Poliitikkoainesta kyllä olet, mihinkään ei saa vastausta. Ei tähänkään. Vain vastakysymyksiä ja saatananmoista mutkien suoraksi vetämistä.

Kiitti, mulle riitti.

Se tuntuu olevan lähtökohta tietynlaisilla intersektionaalisuus-aatteen ystävillä, että ihan jokaista asiaa pitää katsoa todella kiimaisesti tuon iki-ihanan sortaja vs sorrettu ryhmä -linssin läpi. Ihminen on aina toissijaisesti yksilö, ensisijaisesti edustamiensa väestödemograafien edustaja. Sen mukaan hänet tulee palkita tai tuomita.

Sanna Marin tosiaan sattui identifoitumaan naiseksi ministeriuransa ajan. Hyvin usein, jos Marinia kohtaan esittää kritiikkiä, tämän esittäjän sanomiset verhoillaan niin, että kritiikki kohdistuisi Mariniin pitkälti hänen sukupuolensa vuoksi. Siihen heitetään vielä päälle nämä setämies/juntti/jne. syytökset. Puhun asiasta yleisellä tasolla. Täällä en ole sellaista nähnyt...eikä minulla kyllä ole myöskään heittää tutkimusta jossa asiaa olisi todennettu. Perustuu vaan omaan valistumattomaan ja puutteelliseen huomiooni erilaisista keskusteluympäristöistä.

Itse voin muuten todeta, että puoluetta jota äänestään, johtaa tällä hetkellä naispuolinen puheenjohtaja, josta en itse ensinkään pidä. Ja tämä ei johdu tippaakaan siitä, että tämä puheenjohtaja on nainen. En yksinkertaisesti vain pidä hänen persoonastaan tai toimintatavastaan. Uskokaa toverit, en ole setämies!

Uskokaa toverit, en ole setämies!
Kannattaa varoa sanomisiaan. Minua kutsuttiin jo ala-asteiässä kommunistiksi, koska jossain kohtaa puhuin luokallani olevista oppilaista luokkatovereina. Oikeasti en edes tiennyt, mitä se kommunisti tarkoittaa, saati että olisin jotenkin toteuttanut kyseistä "ideologiaa". Mutta näin helposti jopa lapsia leimataan jonkin aatteen edustajiksi yksittäisen sanavalinnan perusteella vailla mitään järkeä tai totuuspohjaa.

Ja vielä näin vuonna 2025:kin politiikka näyttää olevan aihe, josta tuntuu olevan liki mahdotonta keskustella järkevästi, koska se hetkessä eskaloituu aivan typeräksi yleistämiseksi ja vastapuolen teilaamiseksi. Joten ennen kuin alan tässä kaivella varsinaisia varoituskortteja esiin, kehotan jokaista miettimään tarkkaan, mihin sävyyn näihin väittelyihin kannattaa osallistua. Vai onko parempi vain jättää vastaamatta.

Olen kirjoittanut miesten ja naisen tehneen virheitä, mutta ilmeisesti tein sen väärin. Sori siitä!

Mitähän sinä nyt sekoilet? En ole väittänyt ketään Putinin kätyriksi. Tuo on kyllä sakeaa paskaa! Olen kysynyt ainoastaan mielipidettäsi asiaan. Instituutti on kytköksissä Venäjään, sitä kai et voi sinäkään kiistää? Poliitikkoainesta kyllä olet, mihinkään ei saa vastausta. Ei tähänkään. Vain vastakysymyksiä ja saatananmoista mutkien suoraksi vetämistä.

Kiitti, mulle riitti.
Kun käytät toistuvasti termejä kuten "pelaa Putinin pussiin" ja siirrät maalitolppia NATOn suhteen, niin se jättää väistämättä tietynlaisen kuvan. Jos kytkökset venäjän suuntaan ovat sinusta oikea uhka, niin sittenhän toki nyt keskusteltaisiin nykyisenkin hallituksen yhteyksistä joko sijoitusten tai duunien suhteen esimerkiksi öljy-yhtiöiden kanssa, jotka tekevät yhä työtä naapurimme kanssa. Jos Marin ei itsestään ole se piikki lihassa, niin miksi eronneen ja entisen kansanedustajan nykyinen duuni on se isompi ongelma?

Se tuntuu olevan lähtökohta tietynlaisilla intersektionaalisuus-aatteen ystävillä, että ihan jokaista asiaa pitää katsoa todella kiimaisesti tuon iki-ihanan sortaja vs sorrettu ryhmä -linssin läpi. Ihminen on aina toissijaisesti yksilö, ensisijaisesti edustamiensa väestödemograafien edustaja. Sen mukaan hänet tulee palkita tai tuomita.

Sanna Marin tosiaan sattui identifoitumaan naiseksi ministeriuransa ajan.
Tässäkin tapauksessa sanoilla on merkitystä ja ottaen huomioon Fudgehogin aiemmat hurjat väitteet (joihin ei koskaan saatu vastauksia), että lapsia indoktrinoidaan kouluissa super-siistiin-transilmiöön, niin nytkin osuu silmään tämänkaltaiset valinnat.

Eli molemmissa tapauksissa voidaan toki antaa myöten siten, että ehkä on vaan sattunut kömmähdys eikä ole mietitty mitä sanat tarkoittavat. Sitä sattuu. Mutta toinen vaihtoehto on se, että tiettyjä dog whistle -termejä käytetään niin sumeilematta, että ei ihme jos ihmisten mielestä postauksista tulee setäilyvaara.

Kun käytät toistuvasti termejä kuten "pelaa Putinin pussiin" ja siirrät maalitolppia NATOn suhteen, niin se jättää väistämättä tietynlaisen kuvan. Jos kytkökset venäjän suuntaan ovat sinusta oikea uhka, niin sittenhän toki nyt keskusteltaisiin nykyisenkin hallituksen yhteyksistä joko sijoitusten tai duunien suhteen esimerkiksi öljy-yhtiöiden kanssa, jotka tekevät yhä työtä naapurimme kanssa. Jos Marin ei itsestään ole se piikki lihassa, niin miksi eronneen ja entisen kansanedustajan nykyinen duuni on se isompi ongelma?
Vastaa nyt saatana siihen kysymykseen äläkä kiemurtele. Olen käyttänyt termiä pelaa Putinin pussiin tasan kerran ja senkin ajatuksen lainasin linkin takaa löytyvästä Timo Haapalan kirjoituksesta. Siis se Nato-kommentti meni politiikan asiantuntijankin mukaan hieman eri termillä Putinin lapaan, en ole muuta väittänytkään.

Miten olen siirtänyt maalitolppia Naton suhteen? Tämän asian mielestäni selitin sinulle jo aikaisemmin. Jos vaikka luet uudelleen ajatuksen kanssa.

Minäkin kiemurtelen ja sivuutan tuon lopun viestistäsi. Ähäkutti!

Ottaen huomioon, miten Stubb halailee vuonna 2018 kaverikuvassa Lavrovin kanssa ja haukkui Krimin valtauksen jälkeen Venäjän kanssa kaupantekoa vastustaneita russofobeiksi, Putinin pussiin pelaamisesta arvostelu on Suomessa kyllä hyvin valikoivaa ja ideologisesti värittynyttä.
Heittäydytkö sinä ihan tahallasi tyhmäksi? Edelleen, Krimin valtaus (2014) ei vielä aukaissut oikeastaan kenenkään silmiä länsimaissa. Vasta vuoden 2022 alku ne avasi.

Kuka tahansa muu suomalainen poliitikko (paitsi ehkä Halla-aho) olisi poseerannut itse Putinin kanssa vuonna 2018. Helsingissähän järjestettiin tuolloin Putinin ja Trumpin huippukokous Niinistön isännöimänä. Taisipa Salelta lipsahtaa eräs kasakka-vertaus noihin aikoihin sentään.

Aikajanat näköjään heittävät aika monella. Lähes kaikki suomalaiset poliitikot pelasivat Putinin pussiin vuonna 2018. Onkohan modeilla rautalankaa?

OMASSA TEKSTISSÄNI PUTININ PUSSIIN PELATTIIN VUONNA 2022, UKRAINAN SODAN KYNNYKSELLÄ. JA SAMAN SIIS KIRJOITTI TIMO HEINONEN KOLUMNISSAAN, JOSTA SEN AJATUKSEN LAINASIN. PERKELE.

Viimeksi muokattu:
Tässä maassa on jokaikinen taho ollut vuoronperään rähmällään itään päin. Hallituksesta ja puolueesta riippumatta.

Minua viisaampaa henkilöä siteeratakseni-

"Suurvallat ovat gangstereita ja käyttäytyvät gangstereiden tavoin. Pikkuvaltiot ovat huoria ja huoraavat gangstereita oman edun nimissä"

Nyt on Venäjän jälkeen vuorossa USA ja saamme seurata kuinka Suomi-neito jälleen huokaisee, kiltisti käy kontilleen ja pyllistää. Tälläistä se on. Karua ja reaalipolitiikan määrittämää.

Pahoittelut rumasta kielenkäytöstä.

Lähes kaikki suomalaiset poliitikot pelasivat Putinin pussiin vuonna 2018.
Niin, toiset enemmän, toiset vähemmän. Onneksi osa on ollut rationaalisia silloin, sitä ennen ja vielä nykyäänkin. Joitakin rähmällään olijoita tosin tunnutaan arvostettavan, jos he vain sanovat, että sori siitä. On tosiaan surullista, että niin moni poliitikko jatkoi Putinin diktatuurin kanssa vehkeilyä vielä 2014 tapahtumien jälkeen. Aika harvat jaksoivat pitää esillä sitä, miten Venäjä on lipunut diktatuuriin. Ei se kuitenkaan tuo moraalista oikeutusta pahoille teoille, että joku muukin teki niin. Se kertoo vain siitä, kuinka selkärangatonta porukkaa Suomen johdossa on ollut ja on edelleen.

Niin, toiset enemmän, toiset vähemmän. Onneksi osa on ollut rationaalisia silloin, sitä ennen ja vielä nykyäänkin. Joitakin rähmällään olijoita tosin tunnutaan arvostettavan, jos he vain sanovat, että sori siitä. On tosiaan surullista, että niin moni poliitikko jatkoi Putinin diktatuurin kanssa vehkeilyä vielä 2014 tapahtumien jälkeen. Aika harvat jaksoivat pitää esillä sitä, miten Venäjä on lipunut diktatuuriin. Ei se kuitenkaan tuo moraalista oikeutusta pahoille teoille, että joku muukin teki niin. Se kertoo vain siitä, kuinka selkärangatonta porukkaa Suomen johdossa on ollut ja on edelleen.
Aina ollaan oltu rähmällään itään päin. Onneksi vanhat jäärät (mm. Tuomioja ja kumppanit) ovat pian lopullisesti poissa päivänpolttavasta politiikasta. Siis ihan luonnollisen poistuman kautta.

Ja onneksi Salen sanoin...

Nyt naamiot on riisuttu, vain sodan kylmät kasvot näkyvät.

... Venäjän todelliset kasvot paljastuivat lopullisesti vuonna 2022. Toki vasta vuonna 2022.

Pahoittelut edellisen viestin alun huonosta sanavalinnasta.

Vaikka me Suomessa pärjättiin todella hyvin maailmanlaajuisen pandemian ja Venäjän aloittaman sodan aikana. Ja siitä kyllä kiitos Marinille.
Niinkö? Silloin Koronan alussa Marinhan torppasi Sauli Niinistön ehdottaman koronanyrkin perustamisen, ja taitaa kuule Kiurulle ennemminkin se kiitos kuulua. Eikös tää Natoon meneminenkin ollut Niinistön hommia? Ainakin auttoi siinä kovasti. Marin jätti ykskaks poliitikon hommat kun ei pääministeriksi enää päässyt, aika ikävää äänestäjiä ajatellen. On se esillä oleminen niin tärkeää. Oon aina pitänyt sitä epäpätevänä siihen hommaan, sillä ei oo mitään tekemistä iän/sukupuolen/ulkonäön kanssa, kun niin luulette. Sille en mitään voi ettei ole mediakriittisyyttä, ja uskotaan kaikki mitä sanotaan. Mun mielipide EI Marinista muutu, vaikka kuinka yrittäisitte.

Aika moni muukin maa kävi Pandemian läpi, ei vain Suomi.

Minusta Sanna Marin on Mannerheimiin verrattava legendaarinen johtaja Suomessa. Hyvin harva pystyy samanlaisiin sankaritekoihin vastuullisissa tilanteissa. Itse en demareita oikein pysty äänestämään eri syistä, mutta hattu pois kunnioituksesta, kun Sanna Marin on niin vahvasti toiminut yhteisen isänmaamme hyväksi. Löytyisipä samanlaista rohkeutta ja osaamista myös hänen arvostelijoidensa joukosta.

Ylös Bottom