Doctor Pepper
Well-Known Member
Äänestäjien haukkuminen on lopun alkua, hauska taas nähdä uusi pellepuolueen romahdus. Harmi, että tavalliset ihmiset joutuvat kärsimään tehtyjen päätösten vuoksi.
Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)
En tiedä oletko tosissasi vai trollailetko, mutta joka tapauksessa, nyt tuli sellainen aivopieru sieltä.Eikä oo hoitotyökään mutta yleinen luulo on saatu niin että se on. Jos naiset pystyy tekemään niitä hommia tuosta vaan. Niin ne luultavasti ei oo oikeasti kovin raskaita fyysisesti.
Kyllä noita Liisoja tälläkin foorumilla näemmä onEniten vituttaa kun joku, sanotaan nyt suoraan, matalan koulutuksen omaava Lissu alkaa jossain vauva-foorumilla pätemään että siellä ne koodarit vaa nostaa kovaa liksaa ja juo lattea tietokonetta näpytellen.
Toivon, että tuo olisi totta. Mutta tiedän ettei ole.Marttinen pitää mahdollisena, että 100 000 uutta työpaikkaa saadaan vielä.
![]()
Uudella työministerillä on työnsä menettäneille yksi viesti: ”Suunta on nyt kääntymässä”
Kokoomuksen raumalainen kansanedustaja Matias Marttinen aloittaa työministerinä tiistaina.yle.fi
Mun on vielä palata tähän asiaan sen verran että sä olet töissä kotona. Sun pää ei enää erota työ/siviili minää. Ne on kaikki samaa.Pakko vielä jatkaa tähän 'etätyön luksuselämään' Valvot ne yöt murehtiessa ja kun kuudelta viimein nukahdan niin kahden tunnin päästä soi kello että töihin siitä. No, luksusta on toki ettei tartte hypätä rattiin ja käyttää taas lisää aikaa siihen että sä roudaat 2000kg rautaa ja 90kg läskiä jonnekin toimistolle missä pällistellään sitten. Ja ootellaan että kello tulisi 5 jotta pääsee vittuun sieltä. Vuoden paras ekoteko ja mitä tuotteliain.
Mutta eihän ihminen tuota tajua ennenko on kokenut sen itse. Sanon vielä kerran. Turha tulla vittuilemaan kuinka kevyttä tää on tai ei ole.
Edit: Joku hyypiö/nimimerkki, mihin yllä viittasin, @Koalitio. sanoin jo kerran että kun et asiasta mitään tiedä niin paree pitää turpa rullalla.
Olenko mä kertaakaan kiistänyt etteikö etätyö olisi etu?En ole vittuillut sinulle missään vaiheessa. Kun nyt vielä haluat haukkua ja palata asiaan, väännän vielä kerran ratakiskosta. Etätyömahdollisuus on etu.
Kuvitellaan tilanne. Sinulta lähtee nyt tuo etätyömahdollisuus. Sinä menet joka työpäivä työpaikallesi ja teet ne työsi siellä määrättynä aikana.
Onko tällainen muutos sinusta; positiivinen, neutraali, vaiko negatiivinen muutos? Vastauksestasi riippumatta, veikkaan että aika monelle etätyön tekijälle, tuon mahdollisuuden poistaminen olisi negatiivinen asia. Siitä tässä on ollut koko ajan kyse. Ei siitä, että voiko etämahdollisuuden sisältävän työn tekeminen olla vaativaa. Voi varmasti olla. Ehkä tosiaan sinun tilanteeseesi auttaisi tuo mahdollisuuden poisto, tilanteet vaihtelee. Käsittääkseni, sinullakaan siis ei ole kyseessä etätyöpakko? Vaan saat itse päättää, teetkö etänä vai et.
Kuten aiemmin mainittu, koska en ole tehnyt etätyötä, en pysty mitenkään kuvittelemaan millaista olisi työskennellä kotona. Pääni ei pysty millään käsittämään, että olisi työ, jota tehdään kotona. Ajatus on niin absurdi että ylikuormitun jo, kun koitan sitä ajatuksena pyöritellä. Siis töitä? Mutta kotona? Siis ei työpaikalla? Vaan siis nimenomaan kotona? Että tuon konseptin voisi mitenkään sisäistää, pitäisi olla kyllä oikeasti pitkäkestoista kokemusta tuollaisesta.
Tosiaan, tulevaisuudessa minäkin tulen lähes varmuudella tekemään myös etätöitä (ja olen kyllä jo lyhyitä aikoja tehnytkin.). Lupaan ja vannon, että palaan silloin asiaan ja kerron, onko nimenomaan se etätyömahdollisuus aivan hirveä kuormitustekijä, josta kaipailisin veroetua.
Ja minä en ole noin sanonut. Älä irrota sanomisiani kontekstista. Koita vielä huvikseen lukea tuo kommentti, tai edes tuo yksittäinen lause jonka olet jostain syystä hyvin lahjakkaasti väärinymmärtänyt. Siitä ei pitäisi olla noin mahdottoman vaikea saada kiinni.Olen vaan sanonut että on väärin väittää sen olevan 'vähemmän kuormittavaa' niinko sinä kirjaimellisesti sanoit.
Jaa että tikusta asiaa, no voisitko taipua uskossasi että se ei yleisimmin ole kuormitukseltaan vaatimattomampaa? Sekin riittäisiJa minä en ole noin sanonut. Älä irrota sanomisiani kontekstista. Koita vielä huvikseen lukea tuo kommentti, tai edes tuo yksittäinen lause jonka olet jostain syystä hyvin lahjakkaasti väärinymmärtänyt. Siitä ei pitäisi olla noin mahdottoman vaikea saada kiinni.
....Uskon että etätyömahdollisuus on yleisimmin liitännäinen sellaiseen työhön, joka on jo valmiiksi hyvin palkattua ja kuormitukseltaan vaatimattomampaa.
Enkä edelleenkään ole muuttanut tuossa lauseessa esittämääni kantaa tippaakaan.
Ei, sori, mutta tässä asiassa emme tule olemaan samaa mieltä.Jaa että tikusta asiaa, no voisitko taipua uskossasi että se ei yleisimmin ole kuormitukseltaan vaatimattomampaa? Sekin riittäisi![]()
Mutta uskot näin olevan.Ei, sori, mutta tässä asiassa emme tule olemaan samaa mieltä.
Hyvässä hengessä edelleen totean, en ole sanonut, että etätyö olisi automaattisesti kuormitukseltaan vaatimattomampaa.
Mistä tällainen uskomus tulee? Yleistät hurjasti tässä, mutta siis täytyyhän siinä olla jotain mistä tämän uskomuksen olet saanut. Vai tarkoitatko fyysisesti kuormitukseltaan vaatimattomampaa? Siitä voisin olla samaa mieltä, mutta muuten omakohtaisen kokemuksen perusteella voin sanoa että ainakin tämä asiantuntija/sovelluskehittäjä työ on pääkopalle aikamoista kuormitusta - teki sen sitten kotona tai toimistolla.....Uskon että etätyömahdollisuus on yleisimmin liitännäinen sellaiseen työhön, joka on jo valmiiksi hyvin palkattua ja kuormitukseltaan vaatimattomampaa.
Siksipä yleistäminen ja uskon asiat olisi varmaan parempi pitää omana tietonaan. Mä taistelen asian puolesta koska tiedän mitä se on ns. 'parhaillaan'.Kuormittavuuskeskustelu on sikäli hankala, että ihminen tuppaa kokemaan missä tahansa työssä stressiä ja kuormittavuutta, vieläpä yksilöllisesti.
Itse lähtisin enemmän siitä millaisista asioista tulisi palkita palkalla (ja mieluiten pitää verotus alhaisena), millä taasen verovähennyksillä.
Noin yleisesti ajattelisin että työn tekeminen josta koituu suoria kustannuksia työntekijälle, niin voisi kuulua verovähennyksiin, esim. työmatkat.
Vastaavasti etätyö voisi kuulua tähän koska siitä aiheutuu kuluja (laitteet, tekniikka työympäristö) mutta noin periaatteessa vain jos toimistoa ei ole työnantajalta tarjolla. Jos työntekijä valitsee mieluummin etätyön kun tomistotyön, en pitäisi sitä verovähennyksen perusteena.
Kuormittavuus on hankalampi juttu, psyykkinen on sekin yksi asia, mutta fyysinen kuluttavuus voi ilmetä vasta työuran jälkeen tai sen aikana erilaisina sairauksina. Tällaiset epäsuorat vaikutukset ovat vain hankalia mitata muutoin kun palkalla. Ja koska palkkaukseen vaikuttaa niin moni muukin asia kun työn fyysinen kuormitus, niin suoranaista yhteyttä ei välttämättä näe.
Uskon tämän mukisematta. Kysyn kuitenkin, kuka sinulle tuon ammatin ja työn on valinnut?Siitä voisin olla samaa mieltä, mutta muuten omakohtaisen kokemuksen perusteella voin sanoa että ainakin tämä asiantuntija/sovelluskehittäjä työ on pääkopalle aikamoista kuormitusta - teki sen sitten kotona tai toimistolla.
Niin, voisinhan mäkin sanoa itseasiassa että vaikka hoito/sosiaalityö on lasten hommaa. Vähemmän kuormittavaa kun etätyö. Juttelee mummojen kanssa ja tunkee ohrapuuroa niitten naamariin. Easy peasy lemon squeezy. En ole kokeillut enkä tiedä asiasta yhtään mitään mutta näin mä nyt kuitenkin uskon.