Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Yleinen politiikkaketju

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja -WaLuigi-
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
2000-luvulla ihmisistä on tullut herkkiksiä. Heti alkuunsa oli kaksoistornit ja siitä se on mennyt koko ajan alaspäin. Kriittinen ajattelu ei ole mahdollista, jos märsääminen on se pääasiallinen performanssi riippumatta siitä, mistä on kysymys. Kyllä menneet sukupolvet nauraisivat tälle.

2000-luvulla ihmisistä on tullut herkkiksiä. Heti alkuunsa oli kaksoistornit ja siitä se on mennyt koko ajan alaspäin. Kriittinen ajattelu ei ole mahdollista, jos märsääminen on se pääasiallinen performanssi riippumatta siitä, mistä on kysymys. Kyllä menneet sukupolvet nauraisivat tälle.
Mitä on märsääminen?

Miksi ylipäätään pelisivustolla on olemassa politiikkaketju kun haittaa näemmä todella paljon keskustelua itse peleistä kun porukka blokkailee toisiaan ja haittaa itse pelikeskustelua suuresti tuon myötä?
Täällä on myös elokuvista ja sarjoista keskustelua ja muistaakseni myös urheilulajeista. Politiikka menee siis siinä missä nuokin tai sitten kaikki nämä poistoon jos ei saa olla kuin peliaiheista keskustelua.

Mutta tärkein pointti: politiikka ei ole mainitsemasi seikan ongelma vaan ne ihmiset, jotka toisia blokkaa. Siinä kun mielestäni aiheuttaa eniten vain itselle harmia kun ei enää näe kaikkia viestejä. Ja tuota blokkausta olen nähnyt nimenomaan pelikeskustelujen osalta enkä politiikan.

Herranen aika. Jenkit ovat sisällissodan partaalla, kiitos Trumpin, ja oikeasti sakki olettaa tuon oranssin pellen saavuttavan yhtään mitään? Ja vielä Nobelin rauhanpalkinto... :D
Joskus välillä tuntuu että tää maailma on niin mennyt sekaisin ettei enää mihinkään perusturvalliseen voi luottaa...

Haha, ai saatana että mua nauratti. Kunnes muistin että tämähän siis on ihan oikeasti tämän päivän realismia. Yhdysvaltojen presidentin omaa sosiaalista kommunikaatiota.

Kävin muuten ihan nyt just siellä Trumputtimen omassaa truth social palvelussa ensimmäistä kertaa. Eipä siellä mitään ihmeempiä. Putinin ikuisen elämän puheet hän on tainnut ainakin kuunnella tarkkaan:

Viimeksi muokattu:
No, mutta eikö tärkeintä ollut, että tyttöjen tärkein urheilu-unelma siitä, ettei ole transsukupuolisia kilpailijoita, toteutuu? DEI ei häiritse enää valkoisten heteromiesten menestysunelmia, kun joukossa on voinut olla joku muukin? Tuollaisillahan syillä tämä kaikki paska, ihan kirjaimellisestikin paska, on oikeutettu ja perusteltu.

No, mutta eikö tärkeintä ollut, että tyttöjen tärkein urheilu-unelma siitä, ettei ole transsukupuolisia kilpailijoita, toteutuu? DEI ei häiritse enää valkoisten heteromiesten menestysunelmia, kun joukossa on voinut olla joku muukin? Tuollaisillahan syillä tämä kaikki paska, ihan kirjaimellisestikin paska, on oikeutettu ja perusteltu.
Oho, sulla jäänyt hampaankoloon selvästi jotain mikäli minulle tuon postisi osoitit?
Elä kuitenkaan laita sanoja suuhuni mikä on minusta tärkeintä.

Et varmaan huomannut etten tuossa omassa postauksessani ottanut mitään kantaa että miksi Yhdysvaltojen presidentti pommittaa kakkapommeilla omaa kansaansa, vaan otin kantaa siihen kyseisessä asemassa oleva henkilö laittaa noin mauttoman postin: "Yhdysvaltojen presidentin omaa sosiaalista kommunikaatiota."

Jos haluat avata jotain vanhoja keskusteluita mihin olen ottanut kantaa niin olisi mielestäni parempi tehdä se kunnolla eikä piilovittuilla asian sivusta. Vai onko sinusta kivaa että jos sanon "TRUMP" yhtään missään asia-yhteydessä niin sinä hyppäät heti ylös ja huudat "STROOPER DEI SITÄTÄTÄ TYTTÖJÄ POIKIA".

Vaikka koomistahan se olisi tietää että jossain päin maapalloa on sätkynukke joka alkaa aina pomppia kun sanon taikasanan TRUMP :D

Viimeksi muokattu:
Juu, ei ollut sulle osoitettu. En yleensäkään osoita viestejä tietylle keskustelijalle, jos en tee sitä selväksi esim. sitaatilla. Muistelin vain sitä, miksi täällä ja yleisestikin osa oli iloisia Trumpin valinnasta. Sinullahan ei muistaakseni ollut edes intohimoja noihin kysymyksiin etkä tainnut olla erityisen innostunut koko äijän uudelleenvalinnasta.

Juu, ei ollut sulle osoitettu. En yleensäkään osoita viestejä tietylle keskustelijalle, jos en tee sitä selväksi esim. sitaatilla. Muistelin vain sitä, miksi täällä ja yleisestikin osa oli iloisia Trumpin valinnasta. Sinullahan ei muistaakseni ollut edes intohimoja noihin kysymyksiin etkä tainnut olla erityisen innostunut koko äijän uudelleenvalinnasta.
Okei, selvä, pyydän anteeksi väärinkäsitystäni :)

Jäi pyörimään päähän muuten tämä. En sinulle Tohtori Pippuri tätä suoraan vastaa vaikka sinua siteeraankin. Nimittäin otin nimenomaan kantaa aikanaan näihin sukupuolenvaihdoksen tehneisiin ihmisiin ja heidän suhteessa ammattiurheiluun. Siksi 'ominkin' vastauksesi itselleni.

Jokatapauksessa. Nythän on meidän suomen rakkaassa MMA sirkuspelleilyssä Immun ja Jere Karalahden jälkeen tulossa joku ns. miesten sarjan nyrkkeilyspektaakkeli missä nainen ja mies ottaa erää. Tässä tapauksessa tämä nainen on syntyjään mies.

Niin sittenhän tuo on vallan ok omasta ahtaasta näkövinkkelistäni. Tietysti.
Sama toimisi mielestäni toisinpäin, jos oteltaisiin naistensarjassa, ja sinne osallistuisi mies, joka on biologisesti syntynyt naiseksi, niin miksei.

Mutta se ei mahdu minun edelleen ahtaaseen kallooni että minä biologisesti synteenä miehenä, osallistun huomenna naistensarjaan, kunhan vaan muistan ilmoittaa jonnekin että nyt on niin että olen nainen. Vaikka sitä kuinka tuntisi itsensä naiseksi (tämä on ihan ok, ei mulla ole ketään vastaan. olkoot kukin mitä haluaa) niin ei pysty väistämään sitä faktaa että minulla on edelleen miehen fysiikka mikä on jossain urheilulajeissa suunnaton etu.

Ei kai tuota faktaa kukaan voi kiistää? Vai olenko ihan oikeasti tosi ahdasmielinen tämän asian suhteen?

Viimeksi muokattu:
Mutta se ei mahdu minun edelleen ahtaaseen kallooni että minä biologisesti synteenä miehenä, osallistun huomenna naistensarjaan, kunhan vaan muistan ilmoittaa jonnekin että nyt on niin että olen nainen. Vaikka sitä kuinka tuntisi itsensä naiseksi (tämä on ihan ok, ei mulla ole ketään vastaan. olkoot kukin mitä haluaa) niin ei pysty väistämään sitä faktaa että minulla on edelleen miehen fysiikka mikä on jossain urheilulajeissa suunnaton etu.
Koska tätä ei tapahdu missään siinä määrin, että se olisi oikeasti ongelma, niin koko olkiukkoilu "mitä jos" potentiaalista on alkujaankin ihan älytöntä.

Ei tuokaan tosin ole hyvä argumentti, että sitä tapahtuu vain vähän. Ei sekään olisi reilua muita urheilijoita kohtaan että esim. 0,1% urheilijoista saisi käyttää dopingia.
Halusin sanoa ettei sitä tapahdu, piste, mutta koska minulla ei ollut käsillä 100% varmaa tietoa ettei esimerkiksi jotain ääritapauksia ole jossain käynyt, niin käytin todennäköisesti korrektimpaa kuvausta.

Koska transsukupuolisia urheilijoita on maailmanlaajuisesti alta prosentin murto-osan verran, ei ole vaikea arvioida miten pienistä luvusta puhutaan muutenkin.

Kyseessä on vain äärioikeiston olkiukko, jota on käytetty hysterian vellomiseen samalla kun vähemmistöjen oikeuksia poljetaan urakalla.

Kyseessä on vain äärioikeiston olkiukko, jota on käytetty hysterian vellomiseen samalla kun vähemmistöjen oikeuksia poljetaan urakalla.
Sehän tässä on ongelmana, että luodaan pikkuasioista hysteriaa ja saadaan sillä kannatusta, jotta voidaan tehdä todella isoja haitallisia asioita, joilla on merkittävää vaikutusta koko maailman tilanteelle. Toki transsukupuolisten oikeudet ovat tärkeitä, mutta ei niiden vuoksi kannata menettää demokratiaa ja tuhota toimivia järjestelmiä. Nythän Trumpin äänestäjiä motivoi halu heikentää seksuaali- ja sukupuolivähemmistöjen oikeuksia ja tuloksena on presidentti, joka fantasioi heidän päälleen paskantamisesta ja tuo sen julki. Kuinka pervoa se on seksuaalisessa mielessä, että haaveilee paskantavansa mielenosoittajien päälle? Eikö sillä pitäisi jo päästä johonkin vähemmistöön? Ei kai se voi olla se enemmistön tai "kansan" tahto ja kansakunnan tavoite? Yhdysvaltoja on innostanut manifest destiny ajattelu ja tuo on jo aika erikoinen kohtalo.

Kato ku ne vähemmistöt ovat niin pelottavia. Miten vähemmistöt voivat olla kenellekään uhka, en tajua. Se on vissiin vaan helpompaa öykkäröidä menemään.

Ylös Bottom