Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Yleinen Resident Evil -ketju

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Poistettu jäsen 5945
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ekasta Resident Evilistä liikkuu huhuja, että olisi tulossa RE Enginellä tehty remake ja julkaisu olisi 2026.

While DanielRPK did not reveal any additional information on the new Resident Evil remake, @PRE_Atarabiya revealed on X/Twitter that the game will be released in 2026 to celebrate the series' 30th anniversary.

 
Ekasta Resident Evilistä liikkuu huhuja, että olisi tulossa RE Enginellä tehty remake ja julkaisu olisi 2026.

While DanielRPK did not reveal any additional information on the new Resident Evil remake, @PRE_Atarabiya revealed on X/Twitter that the game will be released in 2026 to celebrate the series' 30th anniversary.

Oooo tämä voisi olla kova juttu. Vielä kun laittaisivat ekan persoonan kameran tähn niin voisi olla aika kova.
 
Missä Codename Veronica remake?!? Perkules jos eivät sitä tee ja tee hyvin… Mutta eipä siinä, ykkösen remakekin kelpaisi ihan hyvin näiden uusien remakejen tyylisesti. Codename Veronicaa ei vaan ole tullut pelattua niin se olisi hieno kokea uudistettuna ekaa kertaa.
 
Ekasta Resident Evilistä liikkuu huhuja, että olisi tulossa RE Enginellä tehty remake ja julkaisu olisi 2026.

While DanielRPK did not reveal any additional information on the new Resident Evil remake, @PRE_Atarabiya revealed on X/Twitter that the game will be released in 2026 to celebrate the series' 30th anniversary.

Tuo voisi olla kova. Itselläkin tuo ja Code Veronica kokematta vieläkin, kun ei tuohon fiksattuun kamerakulmaan vain totu.

Zerostakin olisi hauska saada samanlainen Remake, vaikka ei se vissiin kovin tykätty peli ole.
 
Mä alotin 2 remaken joku aika sit uudelleen mut taitaa jäädä kesken sen X takia. Ois nii paljo parempi kun sen saisi pudotettua kunnolla ja saada siltä jotain loottia. Code Veronica on kyl huippu tai ainakin oli huippuhyvä.

Täytyy varmaan ladata se Steamdeckille, siinä vanhatki pelit näyttää ja tuntuu yllättävän hyville.
 
Mä alotin 2 remaken joku aika sit uudelleen mut taitaa jäädä kesken sen X takia. Ois nii paljo parempi kun sen saisi pudotettua kunnolla ja saada siltä jotain loottia. Code Veronica on kyl huippu tai ainakin oli huippuhyvä.

Täytyy varmaan ladata se Steamdeckille, siinä vanhatki pelit näyttää ja tuntuu yllättävän hyville.
Kyseinen peli jäi mulla kesken juuri tuon X:n takia. Harmi ettei sitä saanut kytkettyä pois kokonaan. Ei maistunu.
 
Kyseinen peli jäi mulla kesken juuri tuon X:n takia. Harmi ettei sitä saanut kytkettyä pois kokonaan. Ei maistunu.

Jep sama. Liikaa ahdistusta tyypistä joka seuraa sinua. Vastaavista mekaniikoista on toimivia versioita kuten Dead Space jossa voit helposti hetkellisesti lamauttaa sen tuhlaamatta koki ammus arsenaalia ja Resident Evil 7 ja 8 missä se toimii enkä edes tiedä miksi.
 
Resident Evil 7 ja 8 missä se toimii enkä edes tiedä miksi.

Ehkä siksi, että noissa ei oikeasti ole mitään joka sua seuraa.
Seiskassa on Jack, mutta se on vain kahdella alueella ellet pelaa madhouse vaikeustasolla.
Siinä alussa kun se ekan kerran tulee seinästä läpi ja toisen kerran yläkerrassa kun otat avaimen. Se ei koskaan poistu noilta alueilta jollei pelaa madhouse taolla.
Kasissa en edes muista mitään seuraavaa hahmoa ellet sitten tarkoita house benevientoa, mutta sekin on vain yks lyhyt kohtaus.
Ai niin, Lady D. Kertoo jotain sen seuraamisesta kun aluksi unohdin koko muijan :D

Eipä se kakkosen mr.x myöskään paha ole sillä aina kun se tulee vastaan niin voit vaan kiertää jonkun hyllyn tai pöydän ja painella ovesta pihalle.
Jos oletetaan hahmon koko kampanjan kestävän vaikka 6 tuntia niin mr.x on jahtaamassa ehkä joku 1.5 tuntia tai jtn.
Itsekään en siis välitä tuollaisesta tippaakaan, mutta tuo on niin helppo välttää ettei se häirinnyt.
Toisaalta mun kohdalla varmasti vaikutti se kun en aina juokse joka paikkaan sillä juoksemalla sen saa kyllä ilmestymään paikalle varsin äkkiä.
 
Ehkä siksi, että noissa ei oikeasti ole mitään joka sua seuraa.
Seiskassa on Jack, mutta se on vain kahdella alueella ellet pelaa madhouse vaikeustasolla.
Siinä alussa kun se ekan kerran tulee seinästä läpi ja toisen kerran yläkerrassa kun otat avaimen. Se ei koskaan poistu noilta alueilta jollei pelaa madhouse taolla.
Kasissa en edes muista mitään seuraavaa hahmoa ellet sitten tarkoita house benevientoa, mutta sekin on vain yks lyhyt kohtaus.
Ai niin, Lady D. Kertoo jotain sen seuraamisesta kun aluksi unohdin koko muijan :D

Eipä se kakkosen mr.x myöskään paha ole sillä aina kun se tulee vastaan niin voit vaan kiertää jonkun hyllyn tai pöydän ja painella ovesta pihalle.
Jos oletetaan hahmon koko kampanjan kestävän vaikka 6 tuntia niin mr.x on jahtaamassa ehkä joku 1.5 tuntia tai jtn.
Itsekään en siis välitä tuollaisesta tippaakaan, mutta tuo on niin helppo välttää ettei se häirinnyt.
Toisaalta mun kohdalla varmasti vaikutti se kun en aina juokse joka paikkaan sillä juoksemalla sen saa kyllä ilmestymään paikalle varsin äkkiä.

Varmaan just siksi toimii koska se on niin pieni osa niitä pelejä ja silloinkin kun se on läsnä niin ei se ole jatkuva painostus. Dead Space on eri asia, siinä kun se on läsnä se on jatkuva painostus mutta sen hidastaminen on niin helppoa ettei se ole iso ongelma. X taas kun se tulee niin se on lähes pysäyttämätön voima joka seuraa sinua perseessä kiinni. Ei ole väliä jos sen voi kiertää pöydän takaa koska se silti jahtaa sua.
 
Samaa mieltä noista jahtaus kohtauksista Ressoissa, tai kauhupeleissä ylipäänsä. Ne on yleensä joko 1) liian helppoja tai 2) liian ärsyttäviä, joten = ei tuo yhtään mitään lisäarvoa pelille taikka nosta kauhua, lähinnä vain ärsyttää tai on riesa.

Samaan kategoriaan menee skriptatut hiippailu kohtaukset. Olikos REmake 2:ssa just tämä Sherryn hiippailu osuus, joka oli täysin turhanpäiväinen.

Reiska ykkösen RE-REmake kyllä kelpaisi. Vaikka toi originaali Remake onkin aikalailla täydellinen RE peli, uusi REenginen moderni tatsi toisi pelin varmasti paremmin loistoonsa ja esille hieman modernimmalle pelaajakunnalle.
 
Zerostakin olisi hauska saada samanlainen Remake, vaikka ei se vissiin kovin tykätty peli ole.
Ei se ilmeisesti yleisesti ole pidetty, mitä ihmettelen, koska itse tykkäsin kovasti. Mukavan erilainen ja virkistävä kokemus.

Ja jos siinä se kahden hahmon välinen "tavarajumppa" ärsyttää, niin tiedoksi vain että tavarajumppa on yleisestikin RE-pelien the juttu. Pelistä jäisi paljon pois jos olisi vaikka loputon inventaario tai jotain muuta helpotusta. Tavallaan pelaaminen on koko ajan puzzlea kun pitää tietää mitä tavaroita kannattaa olla milloinkin ja missä mukana.

Jep sama. Liikaa ahdistusta tyypistä joka seuraa sinua. Vastaavista mekaniikoista on toimivia versioita kuten Dead Space jossa voit helposti hetkellisesti lamauttaa sen tuhlaamatta koki ammus arsenaalia ja Resident Evil 7 ja 8 missä se toimii enkä edes tiedä miksi.
Minulla on taas päinvastainen kokemus tästä. RE2:ssa X:ään ei tarvitse tuhlata panoksia pätkääkään vaan se on helposti jallitettavissa oleva pölkkypää, joka tuo juuri oikeaa fiilistä mutta josta ei aiheudu mitään oikeaa haittaa. Dead Spacessa (ja vastaavissa tms.) taas taisi olla juurikin niin päin että piti ampua helvetisti panoksia johonkin örmöön ja sitten sai miettiä että pärjääkö jatkossa vai pitää ladata tallennus.

X taas kun se tulee niin se on lähes pysäyttämätön voima joka seuraa sinua perseessä kiinni. Ei ole väliä jos sen voi kiertää pöydän takaa koska se silti jahtaa sua.
Pysäyttämätön voima, jolla on helposti sisäistettävät säännöt ja rajat, joihin/jolloin se ei tule :D Itse sain kovasti hupia kun tuollainen puolijumala on niin typerä että siihen ei tarvinnut juuri ajatuksia saati luoteja tuhlailla.

Samaa mieltä noista jahtaus kohtauksista Ressoissa, tai kauhupeleissä ylipäänsä. Ne on yleensä joko 1) liian helppoja tai 2) liian ärsyttäviä, joten = ei tuo yhtään mitään lisäarvoa pelille taikka nosta kauhua, lähinnä vain ärsyttää tai on riesa.
Yleisesti olen aika samoilla linjoilla mutta Mr. X on kyllä vain fiilistä tuova kiva pölkkypää. Ehkä se menee "liian helppo"-kategoriaan mutta ei se minua sen vuoksi haitannut. Usein se myös tuli niin jänniin tilanteisiin että aiheutti paniikinkipinöitä että mitenkäs nyt.
 
Ei se ilmeisesti yleisesti ole pidetty, mitä ihmettelen, koska itse tykkäsin kovasti. Mukavan erilainen ja virkistävä kokemus.

Ja jos siinä se kahden hahmon välinen "tavarajumppa" ärsyttää, niin tiedoksi vain että tavarajumppa on yleisestikin RE-pelien the juttu. Pelistä jäisi paljon pois jos olisi vaikka loputon inventaario tai jotain muuta helpotusta. Tavallaan pelaaminen on koko ajan puzzlea kun pitää tietää mitä tavaroita kannattaa olla milloinkin ja missä mukana.


Minulla on taas päinvastainen kokemus tästä. RE2:ssa X:ään ei tarvitse tuhlata panoksia pätkääkään vaan se on helposti jallitettavissa oleva pölkkypää, joka tuo juuri oikeaa fiilistä mutta josta ei aiheudu mitään oikeaa haittaa. Dead Spacessa (ja vastaavissa tms.) taas taisi olla juurikin niin päin että piti ampua helvetisti panoksia johonkin örmöön ja sitten sai miettiä että pärjääkö jatkossa vai pitää ladata tallennus.


Pysäyttämätön voima, jolla on helposti sisäistettävät säännöt ja rajat, joihin/jolloin se ei tule :D Itse sain kovasti hupia kun tuollainen puolijumala on niin typerä että siihen ei tarvinnut juuri ajatuksia saati luoteja tuhlailla.


Yleisesti olen aika samoilla linjoilla mutta Mr. X on kyllä vain fiilistä tuova kiva pölkkypää. Ehkä se menee "liian helppo"-kategoriaan mutta ei se minua sen vuoksi haitannut. Usein se myös tuli niin jänniin tilanteisiin että aiheutti paniikinkipinöitä että mitenkäs nyt.
Jep, ihan samaa mieltä Mr X:ssä. Helposti jallitettavissa ja toi sopivasti kuitenkin jännitettä peliin. Ja kun ei tuo juossut koko peliä perässä vaan tietyissä, tarkoin määritellyissä kohdissa niin tuo oli vain hauska lisä peliin. Ja kyllähän nyt kauhupeliin kuuluu aika olennaisesti ahdistukset, jännityksen ja paniikin tunteet. :D
 
Resident Evil remakesta lisää infoa.

  • Will be slower paced than RE2 Remake
  • Each Zombie will have their own unique model due to the small number of enemies within the game
  • More bullets required to take out RE1 zombies than RE2 Remake, quoted as "Bullet Sponges"
  • Crimson Heads will return.
  • RE1 Lore will be explored further.
  • A different third person camera will be used, slower paced again.
  • No more pre-rendered backgrounds. Each room will load up background assets and the rest of the assets will load when doors are opened. This is to improve visuals and lighting."

 
Viimeksi muokattu:
Resident Evil remakesta lisää infoa.

  • Will be slower paced than RE2 Remake
  • Each Zombie will have their own unique model due to the small number of enemies within the game
  • More bullets required to take out RE1 zombies than RE2 Remake, quoted as "Bullet Sponges"
  • Crimson Heads will return.
  • RE1 Lore will be explored further.
  • A different third person camera will be used, slower paced again.
  • No more pre-rendered backgrounds. Each room will load up background assets and the rest of the assets will load when doors are opened. This is to improve visuals and lighting."



Kuulostaa kyllä hyvältä.
 
Dusk Golemin uusimmat huhut. RE 9 lykätty. RE 1 reremake ja RE 5 remake eivät ole olemassa ja kehityksessä on Code Veronica ja Zero.


Code Veronica ja Zeroa ei ole tullut pelattua, joten tämä on parempi uutinen. Ja kun tarkemmin miettii, niin ei RE5 kyllä tarvitse remakea. Edelleen varsin moderni ainakin omassa päässä, jos ei kontrolleja ja quick time sontaa oteta huomioon.
 
Ylös Bottom