Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Yleinen Resident Evil -ketju

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Poistettu jäsen 5945
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Erittäin mielenkiintoinen RE4 läpipeluu. Ei pelkästään ole pelaajalla randomizer päällä vaan chat saa päättää mitä pelissä tapahtuu. He voivat esim. suurentaa/pienentää hahmoja, antaa/ottaa pois panoksia, kääntää ohjauksen tai jopa pelimaailman väärinpäin. Sekä jopa tappaa pelaajan. Äärimmäisen hilpeää menoa.

 
Metacriticiin ilmestynyt RE9-sivu, joka tarkoittaa tai ei tarkoita mitään.
Eipä tuosta oikeestaan mitään johtopäätöksiä voi vetää. Tiedetään että se on tulossa ja oletettavasti julkistus tapahtuu hetkenä minä hyvänsä. Mikä on ihan veikattavissa oleva asia, sillä Villagesta on jo sen verran aikaa et uuden mainline pelin aika alkaa kyllä pikkuhiljaa olemaan jo käsillä.

Tavallaan vähän sama et jollekkin ei julkistamattomalle pelille ilmestyisi metacritic sivu. Pelille joka on 110% varmasti kehityksessä mut ei vaan oo julkisesti sanottu vielä et se on tulossa. Uuden REn ilmestyminen kun on nykyään yhtä varma juttu kun se et joulu on kerran vuodessa
 
Eipä tuosta oikeestaan mitään johtopäätöksiä voi vetää. Tiedetään että se on tulossa ja oletettavasti julkistus tapahtuu hetkenä minä hyvänsä. Mikä on ihan veikattavissa oleva asia, sillä Villagesta on jo sen verran aikaa et uuden mainline pelin aika alkaa kyllä pikkuhiljaa olemaan jo käsillä.

Tavallaan vähän sama et jollekkin ei julkistamattomalle pelille ilmestyisi metacritic sivu. Pelille joka on 110% varmasti kehityksessä mut ei vaan oo julkisesti sanottu vielä et se on tulossa. Uuden REn ilmestyminen kun on nykyään yhtä varma juttu kun se et joulu on kerran vuodessa
Anna jeesuskristus tulla sen myös PSVR2!!! RE7 ja Village oli mahtavia tekeleitä moiselle vimpaleelle! RE7 toki tuolle ekalle PSVR mutta olipahan upea sekin!
 
Eipä tuosta oikeestaan mitään johtopäätöksiä voi vetää. Tiedetään että se on tulossa ja oletettavasti julkistus tapahtuu hetkenä minä hyvänsä. Mikä on ihan veikattavissa oleva asia, sillä Villagesta on jo sen verran aikaa et uuden mainline pelin aika alkaa kyllä pikkuhiljaa olemaan jo käsillä.

Tavallaan vähän sama et jollekkin ei julkistamattomalle pelille ilmestyisi metacritic sivu. Pelille joka on 110% varmasti kehityksessä mut ei vaan oo julkisesti sanottu vielä et se on tulossa. Uuden REn ilmestyminen kun on nykyään yhtä varma juttu kun se et joulu on kerran vuodessa
Just näin. Alkaa vähän tympimään nämä uutisoinnit "huhuja huhujen perään" (ei kellekään henkilökohtaisesti osoitettu vaan yleisesti pelimedioiden uutisointeja tarkoitan), joita RE9 kohdalla tuntunut tulevan pitkin vuotta jatkuvasti. En tiedä sitten onko vain nykypäivän uutisoinnin taso yleisesti mennyt näin heikkoon suuntaan.

Eiköhän se RE9 ole siellä nurkan takana tulossa. Jotenkin aattelisi että on järkevä liike odottaa esim. kun suurin Silent Hill 2 Remake pöly on hiukan laskeutunut niin sitten pyssyt paukkuen julkistuksia ulos. Edelleen toivon että tämä ei ole avoimen maailman peli kuten huhuttiin.
 
Just näin. Alkaa vähän tympimään nämä uutisoinnit "huhuja huhujen perään" (ei kellekään henkilökohtaisesti osoitettu vaan yleisesti pelimedioiden uutisointeja tarkoitan), joita RE9 kohdalla tuntunut tulevan pitkin vuotta jatkuvasti. En tiedä sitten onko vain nykypäivän uutisoinnin taso yleisesti mennyt näin heikkoon suuntaan.
Siis tämä! Toinen on nämä "vuodot luotettavasta lähteestä". Tuntuu, että nykyään joka ikisestä pelistä on jotain vuotoja, tai päivän selviä uutisia. Esim. postataan twiitti siitä, että peli on lähtenyt painoon muutama viikko ennen kuin on julkaisupäivä. Todella yllättävää.

Mutta joo. Täällä kyllä odotellaan uutta Residenttiä. Todella toivon, ettei tämä ole seiskan ja kasin tapaan FPS-peli. Villagessa ärsytti ihan suunnattomasti se, että se kolmannen persoonan kuvakulma myydään dlc:nä. Kun modaajat osasivat tehdä sen jo kauan ennen Gold Editionia, ja vielä tuhat kertaa paremmin.

Eihän tässä auta kuin odotella, mitä Capcom on taas loihtinut. Mutta ei pliis mitään vampyyrejä tai ihmissusia enää...
 
  • Resident Evil 9 will take place 4 years after Resident Evil Village (main game, not Shadows of Rose).
  • Leon S. Kennedy and Jill Valentine will be the main playable protagonists.
  • Chris Redfield and Barry Burton will return as supporting characters.
  • Jill will be dressed more tactically, resembling her look in Resident Evil 5: Lost in Nightmares, while Leon will appear similar to his look in Resident Evil: Damnation.
  • Jill's appearance will remain the same, while Leon will look older, with an unshaven face and slightly longer hair.
  • The plot revolves around Leon and Jill traveling to an island to investigate the company that created Eveline in Resident Evil 7, who are now creating mass clones of the bioweapon Eveline using the Megamycete provided by Miranda from Resident Evil Village.
  • Chris and Barry will call Jill and Leon several times to assist them on their mission.
  • Rose will be mentioned.
  • Jill and Leon will become infected by the Megamycete and will experience hallucinations and hear Eveline's voice throughout the game.
  • Blue Umbrella will return as the "good guys."
  • Some locations include an abandoned hospital, caves, deserted houses, labs, dark forests, and a temple.
  • The main enemy will be an evolved zombie that sounds similar to the Ganados from Resident Evil 4 Remake.
  • There will be a stalker enemy pursuing Leon throughout the game, while Jill will be hunted by the "Goat-Man."
  • The main villains will be a man named Mr. Simon, a completely new character who supervises the mass production of bioweapons on the island.
  • Playtests took place in April and September in Japan.

Tästä en oikein tykkää, mutta katsotaan nyt, että pitääkö paikkansa.

  • There will be a stalker enemy pursuing Leon throughout the game, while Jill will be hunted by the "Goat-Man."
 
  • Resident Evil 9 will take place 4 years after Resident Evil Village (main game, not Shadows of Rose).
  • Leon S. Kennedy and Jill Valentine will be the main playable protagonists.
  • Chris Redfield and Barry Burton will return as supporting characters.
  • Jill will be dressed more tactically, resembling her look in Resident Evil 5: Lost in Nightmares, while Leon will appear similar to his look in Resident Evil: Damnation.
  • Jill's appearance will remain the same, while Leon will look older, with an unshaven face and slightly longer hair.
  • The plot revolves around Leon and Jill traveling to an island to investigate the company that created Eveline in Resident Evil 7, who are now creating mass clones of the bioweapon Eveline using the Megamycete provided by Miranda from Resident Evil Village.
  • Chris and Barry will call Jill and Leon several times to assist them on their mission.
  • Rose will be mentioned.
  • Jill and Leon will become infected by the Megamycete and will experience hallucinations and hear Eveline's voice throughout the game.
  • Blue Umbrella will return as the "good guys."
  • Some locations include an abandoned hospital, caves, deserted houses, labs, dark forests, and a temple.
  • The main enemy will be an evolved zombie that sounds similar to the Ganados from Resident Evil 4 Remake.
  • There will be a stalker enemy pursuing Leon throughout the game, while Jill will be hunted by the "Goat-Man."
  • The main villains will be a man named Mr. Simon, a completely new character who supervises the mass production of bioweapons on the island.
  • Playtests took place in April and September in Japan.

Tästä en oikein tykkää, mutta katsotaan nyt, että pitääkö paikkansa.

  • There will be a stalker enemy pursuing Leon throughout the game, while Jill will be hunted by the "Goat-Man."

Joo jos tulee joku voittamaton stalker tyyliin tyrant niin tulee kyllä miinuksia. Ellei sitä ole toteutettu Resi 7 tyyliin mikä on yksi ainoista kauhupeleistä missä voittamattomat haahuilevat vihut on hyvin tehty.
 
Tiedän, että jakaa mielipiteitä mutta minulle esim. kakkosessa Mr. X oli todella hyvin toteutettu juttu, mikä takasi peliä pelatessa jatkuvan kihelmöinnin ja kuumotuksen. Tietysti senkin voi toteuttaa joko hyvin tai huonosti mutta sanotaan näin, että jos X:ää ei olisi kakkosessa ollut ollenkaan niin papereissani arvosana olisi heti ollut paljon alempana ja kokemukseni vähemmän muistettava.
 
Onhan noita stalkkaavia vihuja ollut jo iät ja ajat. Jo ekassa RE2:ssa. Tosin siinäkin Mr. X oli aika skriptattu, mutta niin oli myös remakessa. Sama Nemesiksen kanssa. Ja myös RE7:ssa ja Villagessa. Ne häärää perässä vaan tietyn ajan, ja jengi repii niistä pelihousunsa.

Piti ihan alkaa muistella, missä kaikissa oli niitä stalkkereita:

RE0: Leech Man
RE1 Remake: One Dangerous Zombie & Crimson Heads
RE2 & Remake: Mr. X
RE3 & Remake: Nemesis
RE5 Lost in Nightmares: Koukkumiehet
RE6: Ustanak
RE7: Jack ja se vaimoke
RE8: Lady Dimi ja tyttäret
RE Revelations: Rachael
RE Dead Aim: Morpheus

Puuttuikohan tästä joku? Eihän nämä kaikki toki ihan samanlaisia ole, mutta yhtä skriptattuja kaikki. Tulevat vastaan tietyssä tilanteessa, eikä ne pääse tiettyihin huoneisiin.

Sais kyllä tulla jo jotain videopätkää jo. Mutta jos Leon on mukana, niin menee kyllä jo sen takia ostoon.
 
Viimeksi muokattu:
Onhan se RE:n yksi ikonisimmista jutuista ja mekaaniikoista että pelissä on joku ns. pääpahis hirviö, joka jahtaa enemmän tai vähemmän, pääasiallisesti skriptattuna kuten mainittu. Osassa ne toimii, osassa ei. Alkuperäisessa RE3 Nemesis oli todella hyvin tehty sen aikakauden peliin. Samoin myös RE7 ja RE8 sisälsi mielestäni hyviä stalkkaus kohtauksia, joita ei venytetty liikkaa. RE2 Remakessa toi Mr. X kävi hermoille jostain syystä normaalia enemmän. RE3 Remaken Nemesis oli aivan överin skriptattu eikä millään tavalla pelottava.

Kauhun ja painostavan tunnelman kannalta pahempi vaihtoehto on nimenomaan se odotus/pelko siitä että mörökölli saattaa ilmestyä hetkenä minä hyvänsä, ei niinkään se hetki itsessään silloin kun jahti on käynnissä. Pelimekaanisesti kokeilemisen arvoista voisi olla (skriptattujen kohtauksien sijaan) että stalkkeri voisi hyökätä periaatteessa missä tahansa kohtaan peliä / missä tahansa sijainnissa, mutta se olisi kuitenkin tarpeeksi harvinaista. Näin ollen olisi kokoajan se pelko läsnä että kohta jotain tapahtuu kun se olisi oikeasti täysin sattumanvaraista ja pelaajalla tiedossa. Pause -toiminto luonnollisesti myös pois päältä.
 
Ylös Bottom