Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Yleinen Resident Evil -ketju

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Poistettu jäsen 5945
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mielestäni RE4R:ssa on kyllä paras pelattavuus koko sarjassa. Varsinkin kun äskettäin olen RE5 pelannut niin voi pojat, siinä vasta oli kankea peli :D

Ihan mahdollista, ei ole vertailukohtaa oikein :D Kankea se silti on ja olen aika herkkä pelattavuuteen liittyvissä asioissa :D Onneksi peli muuten tuntuis olevan ihan hyvä niin pystyn kyllä tuota sietämään.

Mulle on ihan ok ettei pysty savettaan silloin kun haluaa, mutta toimivan autosaven kyllä sit haluan nykypäivän peleihin. Tämäkin on juuri sellainen peli mikä jää varsin nopeasti kesken, jos samoja paikkoja joutuu liian pitkältä aina tutkimaan. Varsinkin kun kuoleminen ei ole mitenkään harvinaista. Chapter 2 menossa nyt RE4R ja ihan toimivalta tuo nyt lopulta tuntuu. Kankea pelattavuus vaan häiritsee.
Oletko nyt ihan varma, että pelaatko sitä HD remasteris vai Remakea? Remaken pelattavuus on ainakin minun mielestäni aivan taivaallinen! Tässä voi kyyristyä, tehdä stealth killejä, parrya ja jopa tähtää ja liikkua samaan aikaan (kyllä, tätä ei kaikissa ressoissa pystynyt tekemään). Kun näitä kaikkia oppii hyödyntämään tilanteissa, Leon on kyllä varsinainen Rambo!

Eikä tuo auto save minulle mitään ongelmia tuottanut. Tässä on kuitenkin aika paljon tallennuspisteitä. Auto save, kirjoituskoneet ja chapterien välissä mahdollisuus tallentaa. Oikeastaan en edes muistanut koko auto savea. Eikä nämä chapterit nyt niin pitkiä ole, että tallentaminen olisi jotenkin iso ongelma.

RE4 on suht lineaarinen peli, joten ei tässä kovin paljoa nouhota samoja paikkoja. Alun kylä on ehdottomasti pelin suurin ja avoin paikka, ja oikeastaan sen tutkiminen oli kyllä todella mielekästä puuhaa.

Ehkä tuo kankeus häviää kun pääset tuunaamaan aseita.

Mielestäni RE4R:ssa on kyllä paras pelattavuus koko sarjassa. Varsinkin kun äskettäin olen RE5 pelannut niin voi pojat, siinä vasta oli kankea peli :D
Kankeus on mielestäni jonkinlainen tavaramerkki RE-peleille. Varmaan silläkin ainakin osittain pyritään luomaan kauhutunnelmaa. Oli se aika kankeaa menoa nimittäin viimeisimmässäkin, eli Villagessa. Erinomainen peli silti mielestäni. RE4R taitaa olla jopa vähiten kankea kaikkiin muihin RE-peleihin verrattuna.

Tavaramerkki se tosiaan kuulostaa olevan pelisarjalle. Oli niin tai näin niin en pidä siitä ja jos tämä RE4R on sulavinta menoa koko sarjassa niin ei tarvitse muihin koskea :D No ehkä Villagea, katsotaan nyt miten tässä käy.

Ainakin remaket on omasta mielestäni mukavan ja jopa ihanan sulavia ja viihdyttäviä pelata. Ei ne tietysti mitään COD-ohjausta ole että hahmo sinkoilee kuin aropupu mutta siinä omassa kontekstissaan todella sulavia ovat. Samaa sanoisin myös seiskasta ja Villagesta. Hahmoilla toki on rajansa miten nopeaa kääntyvät ja liikkuvat mutta se ei minusta tee ohjauksesta tönkköä.

Mulle on ihan ok ettei pysty savettaan silloin kun haluaa, mutta toimivan autosaven kyllä sit haluan nykypäivän peleihin. Tämäkin on juuri sellainen peli mikä jää varsin nopeasti kesken, jos samoja paikkoja joutuu liian pitkältä aina tutkimaan. Varsinkin kun kuoleminen ei ole mitenkään harvinaista. Chapter 2 menossa nyt RE4R ja ihan toimivalta tuo nyt lopulta tuntuu. Kankea pelattavuus vaan häiritsee.
Itse taas tykkään aina enemmän siitä että voi itse tallentaa. Jotenkin se tuntuu varmemmalta kun automatiikka voi tallentaa pahimmillaan todella paskoihin tilanteisiin, joissa on varusteet vähissä jne. Pahimmissa tapauksissa vielä niin, ettei ole aiempia latauksia mitä ladata, että eläpä sitten sillä. Enkä siis puhu nyt RE-peleistä, sillä niissä tallennukset toimii.

Yleensä ottaen tykkään RE-pelien tallennuspisteistä. Ne jotenkin rytmittää pelaamista ja aina tietää että voi tallentaa kunhan juoksee lähimmälle tallennuspisteelle. Ei tarvitse siis kytätä että tulee autosave jostain tms.

Manuaali tallennus toki uusissakin (poisluken RE5 ja 6) ja osassa autosavet äkkikuolema kohdissa mutta tarkoitin lähinnä että klassikoiden tapaista rajallisia manuaali tallennuksia ei ole missään uusissa enää, vaikka samaa fiilistä toki yritetty tavoitella kasettisoittimilla ja kirjoituskoneilla.
Aa, minä tarkoitin ihan vain sitä että on ne tallennuspisteet, eli huoneet, joissa on joku mustekasettihomma tai vastaava. En minä rajattuina niitä kyllä haluaisikaan mutta muuten tykkään siitä että tallennus toimii noin. Se kuuluu mielestäni pelisarjaan.

Olis kyl kiva kuulla mielipide alkuperäisesä ressasta jos 4 remaken kontrollit on kankeat :D

En tule sitä ikinä kokeilemaan :D

Chapter 3 alkoi ja alan ehkä tottumaan tähän jo. Ongelma ei ehkä ole niinkään pelissä vaan siinä ettei mun tule tällaisia juurikaan pelattua. Toinen asia mistä en pidä, peleissä ylipäätään, on se kun vihollisia spawnaa tyhjästä. Ja muutenkin niitä on ehkä liioitellun paljon tällaiselle joka ei osaa ohjaimella tähdätä yhtään :D

Viimeksi muokattu:
Kankeus on mielestäni jonkinlainen tavaramerkki RE-peleille. Varmaan silläkin ainakin osittain pyritään luomaan kauhutunnelmaa. Oli se aika kankeaa menoa nimittäin viimeisimmässäkin, eli Villagessa. Erinomainen peli silti mielestäni. RE4R taitaa olla jopa vähiten kankea kaikkiin muihin RE-peleihin verrattuna.

RE4R on todellakin aika kaukana kankeasta. Ei tullut kertaakaan ongelmia kankeuden kanssa, vaikka vihollisia puskee välillä päälle paljonkin.

Mutta kauhupeleihin kuuluu tietenkin eräänlainen "kankeus". SH2R taistelutkin ovat aika sähellystä välillä :D

Ylös Bottom