Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Yleinen Resident Evil -ketju

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Poistettu jäsen 5945
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Itse taas olen yllättynyt siitä miten paljon Resident Evililtä 7 ja 8 tuntuu. Pelkäsin että ihan eri genren pelejä kun kuvakulma vaihtuu mutta aivan samalta Ressulta ne itselle on tuntunut.
Ja tässähän saa itse valita kuvakulmankin tällä kertaa. Mutta samaa mieltä, että silmistä kuvattunaki nämä uudemmat RE:t on tuntuneet RE:ltä. Loistavia pelejä ja vahvasti näyttää, että 9 jatkaa samalla linjalla. Saapa nähdä ovatko huhut Leonista totta ja saadaan se toiseksi pelattavaksi hahmoksi.

Mä en kyllä tykkää suunnasta mihin re pelit on nykyisin menossa/menneet. Ymmärrän että muutoksia pitää saada aikaan ja seiska sekä kasi oli loistavia pelejä, mutta nämä ei tunnu enää re peleiltä.
Mä oon kyllä samaa mieltä. Seiskassa varsinkin Eveline oli jotenkin niin japanilainen pahis kuin vain voi olla. Tuollaiset "yliluonnolliset" jutut ei vaan kuulu Resident Eviliin. Kasissa mentiin vielä enemmän överiksi niiden loordien kanssa. Jos vaikka ne "ihmissudet" olisi korvattu zombeilla, tämä olisi ehkä jotenkin tunnistettavissa Resident Eviliksi. Eiköhän ysissäkin häärää taas joku random entinen Umbrellan työntekijä, tai joku jolla on kytköksiä Umbrellaan. Mutta toisaalta. Resident Evilien juonet alkoi ottaa pahasti takapakkia jo Code Veronicassa. Mutta pliis. Ei mitään lohikäärmeitä tai leijuvia morsiamia ysiin, kiitos!

Minun mielestäni taas RE-pelit ovat menneet kokoajan parempaa suuntaan. En toki pelannut aikoinaan ensimmäisiä RE-pelejä, koska olin liian nuori. Mutta näin jälkikäteen ne eivät vain kestä pelaamista ilman nostalgiaa.

Jopa RE5 minkä pelasin hiljattain on vanhentunut tosi paljon. Sitä olen kuitenkin pitänyt aina niin hienona ja modernina pelinä :D

Yleisesti samaa mieltä: RE-pelit on menneet/pysyneet hyvinä. Samoin niitä vanhempia on pistetty todella hienolla tapaa uusiksi. Mutta:

Minun mielestäni taas RE-pelit ovat menneet kokoajan parempaa suuntaan. En toki pelannut aikoinaan ensimmäisiä RE-pelejä, koska olin liian nuori. Mutta näin jälkikäteen ne eivät vain kestä pelaamista ilman nostalgiaa.
Minä pelasin alkuperäistä Resident Eviliä about sinne haulikko-kohtaan asti enkä päässyt kauemmas. En joko uskaltanut pelata tai tajunnut mitä pitää tehdä tai mitä pitää tehdä ettei kuole.

Pelasin siis käytännössä kaikki RE-pelit vasta myöhemmin ja vasta RE5:sta lähtien tuoreempana. Sen kautta voin sanoa ettei ainakaan itsellä ole ollut mikään nostalgia noissa juttuja ja ihan hyvin olen viihtynyt niiden parissa. Ei siis välttämättä tarvitse olla nostalgiaa, vaan ehkä ennemminkin sietokykyä vanhojen pelien tönkköisyyksiin ja muihin vastaaviin. Toki olen aloittanut pelaamisen silloin 90-luvulla tai ehkä jo hieman ennen, joten ehkä siinä on sitten mukana jotain "yleisnostalgiaa", mikä ei ole pelikohtaista? Jos on pelannut vain tuoreempia pelejä, niin onhan se varmasti hankalampi perustella itselleen että miksi niitä tönkköjä kötöstyksiä pelaisi nykyaikana.

Jopa RE5 minkä pelasin hiljattain on vanhentunut tosi paljon. Sitä olen kuitenkin pitänyt aina niin hienona ja modernina pelinä :D
Vanhentuuhan ne kaikki riippumatta iästään. Toki toiset vähemmän kuin toiset. Esimerkiksi 2D-pelit yleensä ottaen vanhentuu hitaammin ja paremmin kuin vaikka varhaiset 3D-pelit. Ja varmasti jo pitkään on tullut pelejä, joita voisi melkein julkaista nykypäivänäkin eikä ne tuntuisi erityisen vanhoilta vaikka osa olisi kymmenen vuotta tai enemmän vanhoja. Riippuu siis paljolti pelistä.

.Ei siis välttämättä tarvitse olla nostalgiaa, vaan ehkä ennemminkin sietokykyä vanhojen pelien tönkköisyyksiin ja muihin vastaaviin.
Ehkäpä osuit naulan kantaan. Minulla on tosi harvoin sietokykyä tönkköyksiin ja muihin sellaisiin. Ne pitää olla perusteltuja tai sitten se on täysin turnoff minulle.

Mutta väitän että nostalgia auttaa paljon. Minulla on isot nostalgiat RE5:een ja se auttoi minua pelaamaan pelin läpi asti hiljattain. Vaikka tuskaa se oli välillä tiettyjen tönkköyksien takia :D

Itse pelasin tänään kakkosen gog version clairella läpi.
Siinä arrange moodissa tietenkin joten heti ekalta laatikolta tarttui loputtomilla ammuksilla varustettu minigun mukaan ja sillä mentiin koko peli :D
Mä olen tän kerran pelannut normaalisti läpi silloin 90 luvulla ja oli mun eka ressa joten minä en riskeeraa kultaisia muistojani.
Myös ykkönen tuli pelattua viikko sitten ja siihenkin latasin gogin foorumilta saven jossa oli kaikki auki joten sekin tuli pelattua loputtomilla ammuksilla varustetulla konepistoolilla joka tuntuu olevan vieläkin parempi mitä se raketinheitin sillä se stunnaa vihollisen joten edes hunterit ei pääse hyppimään silmille.
Tuo ase muuten löytyy vissiin ainoastaan pc versiosta.

Muutenkin suosittelen pc versioita niiden pleikkari versioiden sijasta sillä näissä voi skipata ovi animaatiot joka sujuvoittaa peliä todella paljon ja lisäksi hahmotkin näyttää paljon paremmalta, koska ne ei kärsi siitä pleikkarin texture warping efektistä.

Backlogissa ollut Resident Evil 4 remake meni läpi. Hieman sai hammasta purra koska hirveän pitkä aika ei ollut kun pelasin samaisen OG Quest 3 versiona läpi.

Olinkin näköjään aikoinaan ostanut täysversion, joten pelasin samaan syssyyn separate waysin läpi. Täytyy sanoa että tykkäsin tällaisesta tavasta tehdä DLC. Sama tarina, mutta toisesta näkökulmasta, sangen toimiva ratkaisu.

Olen silti enemmän survival horrorin puolella kuin action painotteisemman horrorin, mitä nämä viimeisimmät ressut edustavat.

Ehkäpä nyt RE4 saa riittää vaikka teoriassa vielä sen voisi pelata PSVR2:llakin läpi. Neljä versiota riittäköön (PS2, Wii, Quest 3 ja nyt siis remake PC:llä).

Mikset vaan alunperinkin pelannut psvr2 versiota?
Onhan siinä ihan eri fiilis kuitenkin.
Valitettavasti seperate ways ei tue vr moodia.

Just äsken katselin pleikkarilta pelattuja tunteja niin mulla on yli 90 tuntia nelosen remakessa :D
Tosin vasta kerran pelannut sen vr moodissa kun ostin sen heti julkkarissa ja taisin pelata 7 tai 8 kertaa läpi.
Nelosen wii versio tuli myös pelattua kuukausi tai pari sitten. Onkohan tämä jo kolmas vuosi putkeen kun se tulee pelattua.
Toki tuokin tulee vedettyä läpi chicago typewriterin kanssa joten se on sellainen kiva action peli.
Sama homma seuraavaksi psvr 2:n kanssa kun sain tuon viimeksi avattua.

Myös quest versio on odottamassa joten se tulee jatkossa korvaamaan wii version joka ennen oli se paras tapa pelata orkkis versio.
Questilla kun kuitenkin on täysin vapaa liikkuminen niin se on ihan heittämällä parempi.

Mikset vaan alunperinkin pelannut psvr2 versiota?
Onhan siinä ihan eri fiilis kuitenkin.
Valitettavasti seperate ways ei tue vr moodia.
En omista PS5:sta (siksi sanoin teoriassa) vaikka PSVR2 löytyykin PC:lle. Hassu termi muuten tuo alunperin tässä yhtydessä, sehän on viimeisin versio mitä on tullut.

Mulla on sivistyksessä suuri aukko tämän pelisarjan osalta. Jotain osaa vuosia sitten tuli hetken kokeiltua ja lisäksi muutama tunti Villagea VR:llä. Olen nyt yrittänyt RE4 remakea pelailla, mutta niin tunnelmallinen ja mielenkiintoinen kuin onkin niin pelillisesti jotenkin tökkii kyllä todella paljon. Siihen nähden miten hidas/kankea pelattavuus on ja peli on melko haastavan oloinen niin autosave saisi toimia vähän useammin, Last of Us tyyliin. Turhauttaa keräillä samat tavarat aina kun kuolee ja sitä tapahtuu aika usein :D

Olen vielä niin huono ohjaimella tähtäämään ja samalla pitäisi mielellään osua hyvällä prosentilla ettei kaikki ammot olisi aina lopussa. Hieman hankala yhtälö. Chapter 1 edelleen menossa. Jatketaan nyt vielä ja annetaan pelille kunnon mahdollisuus.

Mulla on sivistyksessä suuri aukko tämän pelisarjan osalta. Jotain osaa vuosia sitten tuli hetken kokeiltua ja lisäksi muutama tunti Villagea VR:llä. Olen nyt yrittänyt RE4 remakea pelailla, mutta niin tunnelmallinen ja mielenkiintoinen kuin onkin niin pelillisesti jotenkin tökkii kyllä todella paljon. Siihen nähden miten hidas/kankea pelattavuus on ja peli on melko haastavan oloinen niin autosave saisi toimia vähän useammin, Last of Us tyyliin. Turhauttaa keräillä samat tavarat aina kun kuolee ja sitä tapahtuu aika usein :D
Hetkinen? Onko jossain RE-pelissä autosave? Olen selvästi elänyt tynnyrissä, sillä luulin että kaikissa niissä on joku mustenauhasysteemi. Se nimenomaan PITÄÄ olla niissä, sillä se ja mm. inventaariotetris tekevät näistä RE-pelejä.

Ei ole ollut ink ribbon tallennussysteemiä, tai tankki kontrolleja tai muutenkaan mitään ns. "klassista gameplayta" Resident Evil Zeron jälkeen, joka on julkaistu alunperin 2002. RE4 nimenomaan oli se ensimmäinen moderni RE peli, joka aloitti uuden action painotteisemman suunnan. Okei, oli RE4:ssa laatikko inventaario mutta se oli lähinnä kulissi eikä sitäkään voi verrata vanhojen pelien inventaario managementtiin.

Itse tykkään kyllä sekä vanhoista että uusistakin Ressoista vaikka ovat pelillisesti lähes eri genreä. Mutta kyllä se sydän on enemmän niissä klassikoissa eli 1-3, Zero, Code Veronica ja ykkösen Remake.

Ei ole ollut ink ribbon tallennussysteemiä, tai tankki kontrolleja tai muutenkaan mitään ns. "klassista gameplayta" Resident Evil Zeron jälkeen, joka on julkaistu alunperin 2002. RE4 nimenomaan oli se ensimmäinen moderni RE peli, joka aloitti uuden action painotteisemman suunnan. Okei, oli RE4:ssa laatikko inventaario mutta se oli lähinnä kulissi eikä sitäkään voi verrata vanhojen pelien inventaario managementtiin.
Mites kun tällaista löytyy netistä: "through a system of autosaves at checkpoints or by manually saving at tape recorders (cassette players) found throughout the game". Koskee siis RE7:aa. Ja olen hyvin varma että ihan vasta Villagessa myös juoksin tallennuspisteille, joten missä eri universumissa minä oikein elän?

Tankkikontrolleja nyt en ole kaivannutkaan ja ne sopisivat ehkä jos kuvakulmat olisivat yhä lukittuja. Kyllä niitäkin pelaa mutta tykkään enemmän nykyisistä remakejen tyylistä enemmän.

Eikös tämä ink ribbon/cassette player tallennus ole ollut kaikissa re peleissä? En minäkään muista että siellä mikään autosave olisi, korkeintaan vitosessa ja kutosessa ?

Manuaali tallennus toki uusissakin (poisluken RE5 ja 6) ja osassa autosavet äkkikuolema kohdissa mutta tarkoitin lähinnä että klassikoiden tapaista rajallisia manuaali tallennuksia ei ole missään uusissa enää, vaikka samaa fiilistä toki yritetty tavoitella kasettisoittimilla ja kirjoituskoneilla.

Manuaali tallennus toki uusissakin (poisluken RE5 ja 6) ja osassa autosavet äkkikuolema kohdissa mutta tarkoitin lähinnä että klassikoiden tapaista rajallisia manuaali tallennuksia ei ole missään uusissa enää, vaikka samaa fiilistä toki yritetty tavoitella kasettisoittimilla ja kirjoituskoneilla.
Muistaakseni RE2R:ssa on rajoitetut tallennukset, jos ottaa vaikeimman vaikeusasteen.

Muistaakseni RE2R:ssa on rajoitetut tallennukset, jos ottaa vaikeimman vaikeusasteen.
Totta muuten! Oli unohtunut täysin vaikka tuo hardcore mode on kyllä läpäisty silloin julkkarin aikoihin. Vaikeustasolla on haettu sitä klassista fiilistä enemmän. RE3 Remakesta en muista oliko siinä sama rajattu tallennus hardcorella... veikkaisin että ei koska muutenkin niin paljon suoraviivaisemmasta pelistä kyse.

Mulle on ihan ok ettei pysty savettaan silloin kun haluaa, mutta toimivan autosaven kyllä sit haluan nykypäivän peleihin. Tämäkin on juuri sellainen peli mikä jää varsin nopeasti kesken, jos samoja paikkoja joutuu liian pitkältä aina tutkimaan. Varsinkin kun kuoleminen ei ole mitenkään harvinaista. Chapter 2 menossa nyt RE4R ja ihan toimivalta tuo nyt lopulta tuntuu. Kankea pelattavuus vaan häiritsee.

Mulle on ihan ok ettei pysty savettaan silloin kun haluaa, mutta toimivan autosaven kyllä sit haluan nykypäivän peleihin. Tämäkin on juuri sellainen peli mikä jää varsin nopeasti kesken, jos samoja paikkoja joutuu liian pitkältä aina tutkimaan. Varsinkin kun kuoleminen ei ole mitenkään harvinaista. Chapter 2 menossa nyt RE4R ja ihan toimivalta tuo nyt lopulta tuntuu. Kankea pelattavuus vaan häiritsee.
Mielestäni RE4R:ssa on kyllä paras pelattavuus koko sarjassa. Varsinkin kun äskettäin olen RE5 pelannut niin voi pojat, siinä vasta oli kankea peli :D

Ylös Bottom