Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Yleinen Resident Evil -ketju

  • Viestiketjun aloittaja Poistettu jäsen 5945
  • Aloituspäivämäärä
Hyvin alkanut Resident Evil -sarjan peluu taisi tyssätä RE0 remakeen. Pieni kuuden slotin inventaario, johon pitäisi mahtua ase, panokset, parannusesine, avainkortti sun muu juonen kannalta välttämätön (kuten 2 slottia vievä Hookshot, minkä otin puhtaana kettuiluna). Niin, ja mielellään myös ink ribbonit tallennusta varten. Näiden kanssa jonglööraus tuhosi peli-ilon totaalisesti. Eikä asiaa auttanut yhtään jatkuva ovenavausanimaatio, jota saa tuolla junassa katsella vähän väliä. Saakeli :D

Katsoin netistä sarjan läpipeluujärjestyksen ja olen tähän mennessä siis pelannut RE1, RE2 ja RE3 remaket. Menetänkö siis paljon jos skippaan RE0:n (ja samaa vauhtia myös Code Veronican, joka ei houkuta tämän jälkeen yhtään) ja siirryn suoraan neloseen?
 
Hyvin alkanut Resident Evil -sarjan peluu taisi tyssätä RE0 remakeen. Pieni kuuden slotin inventaario, johon pitäisi mahtua ase, panokset, parannusesine, avainkortti sun muu juonen kannalta välttämätön (kuten 2 slottia vievä Hookshot, minkä otin puhtaana kettuiluna). Niin, ja mielellään myös ink ribbonit tallennusta varten. Näiden kanssa jonglööraus tuhosi peli-ilon totaalisesti. Eikä asiaa auttanut yhtään jatkuva ovenavausanimaatio, jota saa tuolla junassa katsella vähän väliä. Saakeli :D

Katsoin netistä sarjan läpipeluujärjestyksen ja olen tähän mennessä siis pelannut RE1, RE2 ja RE3 remaket. Menetänkö siis paljon jos skippaan RE0:n (ja samaa vauhtia myös Code Veronican, joka ei houkuta tämän jälkeen yhtään) ja siirryn suoraan neloseen?

Itsekään en pitänyt REnollasta, mutta Veronica kannattaa kyllä pelata!
 
Anna Veronicalle tosiaan mahdollisuus, omasta mielestä edelleen yksi vaikeimmista ressoista mutta ei kannata missata!
 
Itsekään en pitänyt REnollasta, mutta Veronica kannattaa kyllä pelata!
Anna Veronicalle tosiaan mahdollisuus, omasta mielestä edelleen yksi vaikeimmista ressoista mutta ei kannata missata!
Pitänee se sitten ottaa peluuseen. Eipähän jää monen euron peli ainakaan täysin kokeilematta (tässä kohtaa sadat täysin heitteille jätetyt pelit kokoelmassani katsovat minua vihaisesti :D)
 
Code Veronicaa on nyt kokeiltu puolentoista tunnin verran. Ei ole kovin arvokkaasti vanhentunut tämä peli. Grafiikoista viis, en vain yksinkertaisesti selviä ahtaiden tilojen zombitappeluista näillä tankkikontrolleilla.

Välivideoitakaan ei voinut skipata vaikka koitin kaikkia nappuloita, mikä teki uusintayrityksistä vähän tympeitä. Kun kirjoituskoneelta lähti uuteen uljaaseen yritykseen, sitä seurannut puolen minuutin portaidennousuanimaatiokin jyrsi motivaatiota kuin zombi nilkkoja. Valitettavasti tämän pelin kohtaloksi koitui nyt skippaus ja poisto. Remakea odotellessa.

Nelonen ja vitonen onkin jo pelattu tuossa kymmenisen vuotta sitten. Pelatako uudelleen vai siirtyäkö uudempiin ressuihin, kas siinä pulma. Nelkustahan tulee kai remake ensi vuonna, joten... hmm, hmmmmm?
 
Code Veronicaa on nyt kokeiltu puolentoista tunnin verran. Ei ole kovin arvokkaasti vanhentunut tämä peli. Grafiikoista viis, en vain yksinkertaisesti selviä ahtaiden tilojen zombitappeluista näillä tankkikontrolleilla.

Välivideoitakaan ei voinut skipata vaikka koitin kaikkia nappuloita, mikä teki uusintayrityksistä vähän tympeitä. Kun kirjoituskoneelta lähti uuteen uljaaseen yritykseen, sitä seurannut puolen minuutin portaidennousuanimaatiokin jyrsi motivaatiota kuin zombi nilkkoja. Valitettavasti tämän pelin kohtaloksi koitui nyt skippaus ja poisto. Remakea odotellessa.

Nelonen ja vitonen onkin jo pelattu tuossa kymmenisen vuotta sitten. Pelatako uudelleen vai siirtyäkö uudempiin ressuihin, kas siinä pulma. Nelkustahan tulee kai remake ensi vuonna, joten... hmm, hmmmmm?
Juu, kyllähän nuo juuri kuvailemasi kaltaiset vanhentuneet pelimekaniikat ovat sen luokan syöpää, että juuri tuollaiset pelit jäävät itseltänikin nykyaikana pelaamatta, vaikka aikoinaan on alkuperäiset kolme ensimmäistä ressua tullutkin intopiukeana läpi pelattua.

Kyllä se silloin on mennyt, kun ei ollut paremmasta vielä tietoa. Mutta kun nykyään suurin osa peleistä on tehty varsin hyvällä käyttäjäystävällisyydellä ja hyvillä kontrolleilla, niin eihän tuollaisiin tankkikontrolleihin ja vastaaviin kammotuksiin ole minkäänlaista paluun mahdollisuutta.
 
Juurikin tuo. Ei vanhoissa peleissä ole oikein mitään muutakuin nostalgiaa, ja jos niihin palaa, niin joskus jopa saattaa ihmetellä että miten tälläistä on jaksanut pelata.

Ja itsehän en ole ensimmäisiä ressoja pelannut ikinä ja tuskin tulen pelaamaan. Kyllä sriimeistä saa riittävän käsityksen niistä.
 
Juurikin tuo. Ei vanhoissa peleissä ole oikein mitään muutakuin nostalgiaa, ja jos niihin palaa, niin joskus jopa saattaa ihmetellä että miten tälläistä on jaksanut pelata.

Ja itsehän en ole ensimmäisiä ressoja pelannut ikinä ja tuskin tulen pelaamaan. Kyllä sriimeistä saa riittävän käsityksen niistä.

Täysin eri mieltä boldatusta kohdasta. Minusta on suorastaan virkistävää pelata välillä vanhoja pelejä ajalta, jolloin viihdettä ei tehty pelkästään taskulaskimella tai somepotilaiden mielipiteitä kumarrellen. Nostalgiaa on tietenkin mukana, mutta koko kakku ei ole siitä tehty. Koko ajan vaaka kääntyy vanhojen pelien puoleen, kun uusia pelejä ei jaksa pelata.

Tämän pelisarjan osalta tankkikontrollit jakoivat mielipiteitä jo pelien ilmestyessä, mutta itse olen aina tykännyt. Niin kuin tuossa mainitsitkin, niin vaikkapa streameista voi tosiaan päästä kärryille tarinasta jos pelaaminen ei kiinnosta.
 
Juurikin tuo. Ei vanhoissa peleissä ole oikein mitään muutakuin nostalgiaa, ja jos niihin palaa, niin joskus jopa saattaa ihmetellä että miten tälläistä on jaksanut pelata.

Ja itsehän en ole ensimmäisiä ressoja pelannut ikinä ja tuskin tulen pelaamaan. Kyllä sriimeistä saa riittävän käsityksen niistä.
Ihan noin ehdoton en silti itse ole, vaan joitain helmiä saatan vieläkin voida pelata jopa PS1-ajoilta. Varsin harvassa ne toki ovat, kun ovathan nuo PS1-aikakauden pelit karmivan rujojakin nykymittapuulla katsoen. Siltikin niiltä ajoilta maistuu vieläkin vaikkapa Alundra, Front Mission 3, Legacy of Kain: Blood Omen, molemmat Soul Reaverit sekä varsin monetkin silloiset JRPG-pelit.

Selvästi paremmin maistuvat kuitenkin itselleni vieläkin jotkut PS2-pelit ja varsinkin PS3-pelit. PS2:llakin törmää varsin usein aika karmeisiin kontrolleihin, mutta ulkoasultaan voivat olla jo siedettävän näköisiä, jos ei kova grafiikka-hifistelijä ole.

Vaikka olenkin yleisesti remastereita ja remakejakin vastaan monissa tapauksissa, niin onhan se pakko myöntää, että Ressujen kohdalla nuo remaket ovat kyllä paikallaan juuri tuonne neloseen asti. Niin pahasti vanhentuneita pelejä ovat nimenomaan teknisesti sekä kontrollien osalta.
 
Täysin eri mieltä boldatusta kohdasta. Minusta on suorastaan virkistävää pelata välillä vanhoja pelejä ajalta, jolloin viihdettä ei tehty pelkästään taskulaskimella tai somepotilaiden mielipiteitä kumarrellen. Nostalgiaa on tietenkin mukana, mutta koko kakku ei ole siitä tehty. Koko ajan vaaka kääntyy vanhojen pelien puoleen, kun uusia pelejä ei jaksa pelata.

Tämän pelisarjan osalta tankkikontrollit jakoivat mielipiteitä jo pelien ilmestyessä, mutta itse olen aina tykännyt. Niin kuin tuossa mainitsitkin, niin vaikkapa streameista voi tosiaan päästä kärryille tarinasta jos pelaaminen ei kiinnosta.
Itselle taas vanhat pelit ei vaan uppoa ollenkaan. Jossain kohti väkisin alkaa vanha tekninen toteutus ja muut asiat nyppimään. Kai olen tottunut vaan niin hyvälle uusien pelien takia.

Esimerkiksi itselle jo Ressa 4 jo tuntuu niin tönköltä, että sitä ei ole jaksanut pelata oikein alkupuoliskon pidemmälle. Eli minun kannattaa tosiaan tyytyä striimeihin vanhoissa Ressoissa.
 
Ilmeisesti Resident Evil elokuva tulossa, jolla tarkoitus käynnistää koko touhu uudestaan? MUTTA ihmettelen mikä tämä näytelty tv-sarja on? Onko se peruttu...

 
Ilmeisesti Resident Evil elokuva tulossa, jolla tarkoitus käynnistää koko touhu uudestaan? MUTTA ihmettelen mikä tämä näytelty tv-sarja on? Onko se peruttu...

Olikos se nytten netflix tuotantoa?

Vaikka vähän positiivisesti odotin tuota tulevaa Resident Evil elokuvaa mutta jotenkin näyttää noissa kolmessa kuvalta halvalta kuin olisi jotain fanien tuotantoa.

Mietin samalla kuinka yhdessä elokuvassa kerettään käsittelmään kahden ensimmäisen pelin tapahtumat mutta ehkä sitä yllättyy positiivisesti.
 
Itselle taas vanhat pelit ei vaan uppoa ollenkaan. Jossain kohti väkisin alkaa vanha tekninen toteutus ja muut asiat nyppimään. Kai olen tottunut vaan niin hyvälle uusien pelien takia.

Esimerkiksi itselle jo Ressa 4 jo tuntuu niin tönköltä, että sitä ei ole jaksanut pelata oikein alkupuoliskon pidemmälle. Eli minun kannattaa tosiaan tyytyä striimeihin vanhoissa Ressoissa.

Kyllä itse pelailen mielelläni vanhoja ressoja mutta monella tosiaan on käyny että ovat enää vaan nostalgiaa. Lokakuussa pitäisi pelailla taas Resident evil 1 läpi ja ajateltiin pojan kanssa myös Vitan kautta pelata osat 2-3.
Olikos se nytten netflix tuotantoa?

Vaikka vähän positiivisesti odotin tuota tulevaa Resident Evil elokuvaa mutta jotenkin näyttää noissa kolmessa kuvalta halvalta kuin olisi jotain fanien tuotantoa.

Mietin samalla kuinka yhdessä elokuvassa kerettään käsittelmään kahden ensimmäisen pelin tapahtumat mutta ehkä sitä yllättyy positiivisesti.

Nuo kuvat näyttää olevan siittä Ressasta mikä oli tarkoitus tulla teatteriin.
 
Ihmettelen suuresti, pelaan ehkäpä sitä kaikkien aikojen peliä, Resident Evil 2 remake (2019)... pleikan valikossa suosittelee lataamaan jonkun oppaan? Tuollainen kiinnostaisi mutta mistä kyse? Vai onko pelkästään ohjekirja jossa sitten selitetään pelin valikot ja ohjaimen kontrollit?

Toisaalta tälläinenkin löytyi:
 
En tiedä mikä opas siinä pleikkarin valikossa on mutta jos pelaa ekaa kertaa niin mielelläni pelaisin ilman mitää oppaita, varsinkin ekalla kerralla antaa omanlaisensa fiiliksen kun joudut itse tutkimaan ja kun palaat poliisiasemalle toisen kerran niin
sinulla on kiva hiilostaja koko aika perässä
;)

Ja muistat tallentaa vain riittävän usein niin ei ole ongelmia jos kuolema sattuu korjamaan.
 
Palaan takaisin poliisiasemalle, älä nyt vain sano että aseman alla oleva tunneli ei vie läheisen hylätyn lastenkodin luo... :/ pakoreitti
 
Tulipa jatkettua Resident Evilien peluuta RE4:een (PS4-versio). Jotain ihmeellistä vetovoimaa tuossa nelosessa kyllä on, kun tuli tönkköydestä ja kauheista kontrolleista huolimatta vedettyä tuo läpi. Ahdistava, mutta niin viihdyttävä kokemus, joka piti minua panttivankina loppuun asti.

Edellisen läpipeluun vedin Wiillä, jonka Wiimote-tähtäys oli kyllä paljon sujuvampaa, mutta grafiikka puolestaan niin sumeaa, ettei maassa olevia karhunrautoja tahtonut millään erottaa, eikä aina vihollisiakaan :D
 
Ylös Bottom