Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)
Juu ja juuri pohdin vaikuttaako HDR asetus jotain? Ulkonäköön. En huomaa suurta eroa.
Hyvin alkanut Resident Evil -sarjan peluu taisi tyssätä RE0 remakeen. Pieni kuuden slotin inventaario, johon pitäisi mahtua ase, panokset, parannusesine, avainkortti sun muu juonen kannalta välttämätön (kuten 2 slottia vievä Hookshot, minkä otin puhtaana kettuiluna). Niin, ja mielellään myös ink ribbonit tallennusta varten. Näiden kanssa jonglööraus tuhosi peli-ilon totaalisesti. Eikä asiaa auttanut yhtään jatkuva ovenavausanimaatio, jota saa tuolla junassa katsella vähän väliä. Saakeli
Katsoin netistä sarjan läpipeluujärjestyksen ja olen tähän mennessä siis pelannut RE1, RE2 ja RE3 remaket. Menetänkö siis paljon jos skippaan RE0:n (ja samaa vauhtia myös Code Veronican, joka ei houkuta tämän jälkeen yhtään) ja siirryn suoraan neloseen?
Itsekään en pitänyt REnollasta, mutta Veronica kannattaa kyllä pelata!
Pitänee se sitten ottaa peluuseen. Eipähän jää monen euron peli ainakaan täysin kokeilematta (tässä kohtaa sadat täysin heitteille jätetyt pelit kokoelmassani katsovat minua vihaisesti )Anna Veronicalle tosiaan mahdollisuus, omasta mielestä edelleen yksi vaikeimmista ressoista mutta ei kannata missata!
Juu, kyllähän nuo juuri kuvailemasi kaltaiset vanhentuneet pelimekaniikat ovat sen luokan syöpää, että juuri tuollaiset pelit jäävät itseltänikin nykyaikana pelaamatta, vaikka aikoinaan on alkuperäiset kolme ensimmäistä ressua tullutkin intopiukeana läpi pelattua.Code Veronicaa on nyt kokeiltu puolentoista tunnin verran. Ei ole kovin arvokkaasti vanhentunut tämä peli. Grafiikoista viis, en vain yksinkertaisesti selviä ahtaiden tilojen zombitappeluista näillä tankkikontrolleilla.
Välivideoitakaan ei voinut skipata vaikka koitin kaikkia nappuloita, mikä teki uusintayrityksistä vähän tympeitä. Kun kirjoituskoneelta lähti uuteen uljaaseen yritykseen, sitä seurannut puolen minuutin portaidennousuanimaatiokin jyrsi motivaatiota kuin zombi nilkkoja. Valitettavasti tämän pelin kohtaloksi koitui nyt skippaus ja poisto. Remakea odotellessa.
Nelonen ja vitonen onkin jo pelattu tuossa kymmenisen vuotta sitten. Pelatako uudelleen vai siirtyäkö uudempiin ressuihin, kas siinä pulma. Nelkustahan tulee kai remake ensi vuonna, joten... hmm, hmmmmm?
Juurikin tuo. Ei vanhoissa peleissä ole oikein mitään muutakuin nostalgiaa, ja jos niihin palaa, niin joskus jopa saattaa ihmetellä että miten tälläistä on jaksanut pelata.
Ja itsehän en ole ensimmäisiä ressoja pelannut ikinä ja tuskin tulen pelaamaan. Kyllä sriimeistä saa riittävän käsityksen niistä.
Ihan noin ehdoton en silti itse ole, vaan joitain helmiä saatan vieläkin voida pelata jopa PS1-ajoilta. Varsin harvassa ne toki ovat, kun ovathan nuo PS1-aikakauden pelit karmivan rujojakin nykymittapuulla katsoen. Siltikin niiltä ajoilta maistuu vieläkin vaikkapa Alundra, Front Mission 3, Legacy of Kain: Blood Omen, molemmat Soul Reaverit sekä varsin monetkin silloiset JRPG-pelit.Juurikin tuo. Ei vanhoissa peleissä ole oikein mitään muutakuin nostalgiaa, ja jos niihin palaa, niin joskus jopa saattaa ihmetellä että miten tälläistä on jaksanut pelata.
Ja itsehän en ole ensimmäisiä ressoja pelannut ikinä ja tuskin tulen pelaamaan. Kyllä sriimeistä saa riittävän käsityksen niistä.
Itselle taas vanhat pelit ei vaan uppoa ollenkaan. Jossain kohti väkisin alkaa vanha tekninen toteutus ja muut asiat nyppimään. Kai olen tottunut vaan niin hyvälle uusien pelien takia.Täysin eri mieltä boldatusta kohdasta. Minusta on suorastaan virkistävää pelata välillä vanhoja pelejä ajalta, jolloin viihdettä ei tehty pelkästään taskulaskimella tai somepotilaiden mielipiteitä kumarrellen. Nostalgiaa on tietenkin mukana, mutta koko kakku ei ole siitä tehty. Koko ajan vaaka kääntyy vanhojen pelien puoleen, kun uusia pelejä ei jaksa pelata.
Tämän pelisarjan osalta tankkikontrollit jakoivat mielipiteitä jo pelien ilmestyessä, mutta itse olen aina tykännyt. Niin kuin tuossa mainitsitkin, niin vaikkapa streameista voi tosiaan päästä kärryille tarinasta jos pelaaminen ei kiinnosta.
Olikos se nytten netflix tuotantoa?Ilmeisesti Resident Evil elokuva tulossa, jolla tarkoitus käynnistää koko touhu uudestaan? MUTTA ihmettelen mikä tämä näytelty tv-sarja on? Onko se peruttu...
Uusi Resident Evil -elokuva Welcome to Raccoon City näyttäytyy ensikuvissa – keskeiset hahmot heti esillä - Pelaaja.fi
Resident Evil -elokuville uuden alun tarjoavasta Welcome to Raccoon City -elokuva on näyttäytynyt maailmalle kolmen ensimmäisen kuvan muodossa. Kahteen ensimmäiseen Resident Evil –peliin pohjautuvasta elokuvasta on saatu kuvien myötä näytille näiden keskeinen näyttelijäkööri. Yhdessä näistä...pelaaja.fi
Itselle taas vanhat pelit ei vaan uppoa ollenkaan. Jossain kohti väkisin alkaa vanha tekninen toteutus ja muut asiat nyppimään. Kai olen tottunut vaan niin hyvälle uusien pelien takia.
Esimerkiksi itselle jo Ressa 4 jo tuntuu niin tönköltä, että sitä ei ole jaksanut pelata oikein alkupuoliskon pidemmälle. Eli minun kannattaa tosiaan tyytyä striimeihin vanhoissa Ressoissa.
Olikos se nytten netflix tuotantoa?
'Resident Evil' Live-Action Series: Netflix Release Date & What We Know So Far
The live-action Netflix Resident Evil series is coming to Netflix on July 14th, 2022.www.whats-on-netflix.com
Vaikka vähän positiivisesti odotin tuota tulevaa Resident Evil elokuvaa mutta jotenkin näyttää noissa kolmessa kuvalta halvalta kuin olisi jotain fanien tuotantoa.
Mietin samalla kuinka yhdessä elokuvassa kerettään käsittelmään kahden ensimmäisen pelin tapahtumat mutta ehkä sitä yllättyy positiivisesti.