Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Ylioppilaskirjoitukset 2007

Vastaus: Ylioppilaskirjoitukset 2005

Joopi, huomen ois viimone koe. Onneks se on ylimääränen, ni ei haittaa, vaikka ei mee läpi.

Jos sais säälipisteit ja tempasis sen A:n :D
 
Vastaus: Ylioppilaskirjoitukset 2005

Toisin kun sulla, niin mulla on pakollinen. Uskoisin kuitenkin, että läpipääseminen ei tuota ongelmaa.
 
Vastaus: Ylioppilaskirjoitukset 2005

arttq sanoi:
Toisin kun sulla, niin mulla on pakollinen. Uskoisin kuitenkin, että läpipääseminen ei tuota ongelmaa.

Jätit ruotsin väliin... vai?

Ajattelin, et ruotist saattais tulla parempi arvosana ja et se menee helpommi läpi. Nyt en ole enää yhtään varma, oliko se hyvä ratkaisu.. :eek:
 
Vastaus: Ylioppilaskirjoitukset 2005

En tiedä nykyisestä käytännöstä, mutta tämä on minun kolmas kirjoituskerta. Ja aikanaan piti valita joko reaali tai matikka pakolliseksi. Ruotsin ja englannin olen jo kirjoittanut. Tälle kerralle jäi äikkä, reaali ja matikka.
 
Vastaus: Ylioppilaskirjoitukset 2005

arttq sanoi:
En tiedä nykyisestä käytännöstä, mutta tämä on minun kolmas kirjoituskerta. Ja aikanaan piti valita joko reaali tai matikka pakolliseksi. Ruotsin ja englannin olen jo kirjoittanut. Tälle kerralle jäi äikkä, reaali ja matikka.

Ahaa joo. Nykyään ei ole pakollinen kuin äikkä. Nyt voi siis vaikka tiputtaa reaalin pois, mutta silloin joutuu kirjoittamaan äikän, enkun, ruotsin ja matikan.
 
Vastaus: Ylioppilaskirjoitukset 2005

Noniin ohi on :)
Matikka tuntui menevän ihan ok. Kattelin noita reaalin alustavia, niin viime vuoden pisterajoilla sieltä olisi tulossa niukka E.
 
Vastaus: Ylioppilaskirjoitukset 2005

Argh matikka meni perseellee. No onneks se oli ylimääränen.

Alustavat tulokset on näyttänyt ihan hyviltä, paitsi reaali oli pettymys :( .
 
Vastaus: Ylioppilaskirjoitukset 2005

jesh matikka varmaan ihan buenos.. meni kyllä paperia reilunlaisesti ;)
 
Vastaus: Ylioppilaskirjoitukset 2005

Itselläni ei ole mitään kokemuksia kirjoituksista, eikä tule olemaankaan, lukiossa kun en ole. Mutta kaverin puheiden perusteella, kyllä rankkaa on, matikan kirjoituksissa oli kuusi tuntia ollut aikaa ja silti oli loppunut kesken aika :eek: .. Onnea kaikille jotka kirjoituksissa ovat olleet!
 
Vastaus: Ylioppilaskirjoitukset 2005

Podu sanoi:
Itselläni ei ole mitään kokemuksia kirjoituksista, eikä tule olemaankaan, lukiossa kun en ole. Mutta kaverin puheiden perusteella, kyllä rankkaa on, matikan kirjoituksissa oli kuusi tuntia ollut aikaa ja silti oli loppunut kesken aika :eek: .. Onnea kaikille jotka kirjoituksissa ovat olleet!

Kiitoksia kiitoksia ! Ei kirjoitukset nyt niin paha asia ole/ollut. Hengissä vielä ollaan. :D
 
Vastaus: Ylioppilaskirjoitukset 2007

Postataanpa sitten tänne, kun en oikein sopivampaakaan paikkaa löytänyt (jaksanut etsiä). Äidinkielen kirjoituksista on nyt toinenkin osa ohi. Uusiutunut systeemi on suhteellisen ärsyttävä, sillä sen lisäksi, että tekstitaito-osiossa piti jotain oikeasti osatakin, ei varsinaisen aineen kirjoittamiseen ole kuin se yksi mahdollisuus entisen kahden sijaan. Onneksi sentään sattui peliaiheinen tehtävä mukaan, joten siitähän sitä oli pakko kirjoitella.

Tekstitelevisiosta luin, että uusi YO-koemalli on liian vaikea äidinkielessä. Minä tietenkin kuulun uudistuksen ensimmäisiin uhreihin, mutta ei tuo nyt niin paskasti kuitenkaan varmaan mennyt, sillä vastausteksteistä irtosi opettajan tarkistuksen mukaan 45 pistettä. Aineen pisteistä en vielä osaa sanoa mitään, mutta toivottavasti edes se E rapsahtaisi.

Syksyllä englannista repäisin L:n ja ruotsista E:n. Vielä on jäljellä fysiikka keskiviikkona, matematiikka perjantaina ja kemia seuraavana keskiviikkona. Aika hikistä touhua on.
 
Vastaus: Ylioppilaskirjoitukset 2007

No minäpä unohdin ensimmäisestä kokeesta tehtävänumerot ja pisteet valuivat 21:een. Päätin sitten keskittyä tänäaamuna SM-liigan playoff-lippujen varailuun, ja jätin toisen kokeen väliin. Noo, syksyltä M alla, joten en jaksanut enää pingottaa. Vielä historia, pitkä matematiikka, englanti ja ruotsi.
 
Vastaus: Ylioppilaskirjoitukset 2007

Vaikka itse vasta lukion 2. olenkin niin kirjoitettavaksi tulee ensi viikolla uskonto. Aineena se on varsin kiinnostava ja siinä olen hyvin pärjännyt mutta silti jännittää jo nyt. Sitä miettii että onko opiskellut tarpeeksi ja muuta. Onko kellään mitään hyvää lukemis ohjetta antaa?
 
Vastaus: Ylioppilaskirjoitukset 2007

edward sanoi:
Vaikka itse vasta lukion 2. olenkin niin kirjoitettavaksi tulee ensi viikolla uskonto. Aineena se on varsin kiinnostava ja siinä olen hyvin pärjännyt mutta silti jännittää jo nyt. Sitä miettii että onko opiskellut tarpeeksi ja muuta. Onko kellään mitään hyvää lukemis ohjetta antaa?

Täällä myös edessä ensi viikolla uskonto. Vielä en ole edes kirjaa käteen ottanut. Kai sitä pikkuhiljaa pitäisi aloittaa, viisi kirjaa kun kuitenkin pitäisi vilkuilla.

Tuli myös tänään kirjoitettua siitä peliaiheisesta tehtävästä esseekokeessa. Helposti ja vaivatta konsepti täyteen. Saas nähdä miten meni.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Ylioppilaskirjoitukset 2007

Ei kannata turhaan kirjoituksista stressata. Itse sain lakin ja todistuksen pari vuotta sitten ja voin kyllä rehellisesti sanoa, että on maailman turhin läpyskä, sillä jatko-opintoihin joutuu käytännössä joka tapauksessa hakemaan pääsykokeiden kautta. Kannattaa siis ennemmin säästää se lukuinto sinne. Muutenkin kyllä kyseenalaistaisin koko lukio-opiskelun; nyt jos pitäisi päättää lukion ja ammattikoulun välillä, niin saattaisin jopa kallistua amiksen puolelle.
Lisäksi en oikein koskaan ymmärtänyt miksi kirjoituksia hehkutettiin niin paljon, mielestäni ne eivät olleet mitään normaalista kokeesta poikkeavaa. Sekin nauratti, että jotkut lukivat paniikissa kuukautta aikaisemmin. Itse opettelin viimeisenä iltana ennen saksan koetta persoonapronominit ja M tuli :rolleyes:
 
Vastaus: Ylioppilaskirjoitukset 2007

hulwol86 sanoi:
Ei kannata turhaan kirjoituksista stressata. Itse sain lakin ja todistuksen pari vuotta sitten ja voin kyllä rehellisesti sanoa, että on maailman turhin läpyskä, sillä jatko-opintoihin joutuu käytännössä joka tapauksessa hakemaan pääsykokeiden kautta. Kannattaa siis ennemmin säästää se lukuinto sinne. Muutenkin kyllä kyseenalaistaisin koko lukio-opiskelun; nyt jos pitäisi päättää lukion ja ammattikoulun välillä, niin saattaisin jopa kallistua amiksen puolelle.
Lisäksi en oikein koskaan ymmärtänyt miksi kirjoituksia hehkutettiin niin paljon, mielestäni ne eivät olleet mitään normaalista kokeesta poikkeavaa. Sekin nauratti, että jotkut lukivat paniikissa kuukautta aikaisemmin. Itse opettelin viimeisenä iltana ennen saksan koetta persoonapronominit ja M tuli :rolleyes:

Jatko-opintoihin mennään useimmiten joko suoraan todistuksella tai pelkällä pääsykokeella, jossa tokarilla ei ole mitään väliä. Etenkin matemaattisille aloille pääsee helposti ja vaivattomasti suoraan sisään pitkän matikan M:llä esim. Joensuun yliopistossa.

Itse menin suoraan papereilla sisään Helsingin kauppakorkeakouluun. Tällä hetkellä tuntuu siltä, että lukio-opiskelu kannatti..saa nähdä, muuttuuko mieli syksyllä, kun itse opinnot alkavat.
 
Vastaus: Ylioppilaskirjoitukset 2007

Jokaisen isomman uudistuksen yhteydessä puhutaan yllättäneestä vaikeudesta, kuten nyt äidinkielen kohdalla. Tosin kokeeseen en ole tarkemmin tutustunut, joten ei siitä sen enempää.

Omalla kohdalla siirryttiin aikoinaan aineistopohjaisen materiaalin käyttöön, eli taskina oli toimittajatyylinen lähestymistapa, jota ei oltu harjoiteltu luonnollisesti lainkaan ennakkoon. Lisäksi kaunokirjoitus oli pakollinen ja monen vuoden tekstauksen jälkeen hieman haussa.
 
Vastaus: Ylioppilaskirjoitukset 2007

hulwol86 sanoi:
Ei kannata turhaan kirjoituksista stressata. Itse sain lakin ja todistuksen pari vuotta sitten ja voin kyllä rehellisesti sanoa, että on maailman turhin läpyskä, sillä jatko-opintoihin joutuu käytännössä joka tapauksessa hakemaan pääsykokeiden kautta.
Sitähän varten tässä nyt pitäisi yrittää lukea että ei niihin pääsykokeisiin tarvitsisi mennä ;). Laskeskelin tässä että jos kaikki menee täysin nappiin niin minulla voi olla mahdollisuudet päästä opiskelemaan (TKK:n teknillisen matematiikan & fysiikan osastolle) suoraan paperivalintojen kautta ilman pääsykokeita. Ei sitten millään viitsisi enää kirjoitusten jälkeen mihinkään pääsykokeisiin alkaa stressaamaan.
 
Ylös Bottom