Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

YouTube - Broadcast Yourself

Hei, olen pitkään tätäkin foorumia ja mm. Youtube-aihetta seuraillut mutta nyt päätin kehdata viimein esitellä Youtube-kanavaani.

Kyseessä on melko sekalaista (ja ehkä erikoista/omanlaista?) matskua sisältävä tapaus. Ideana oli alunperin tehdä sketsikanava mutta se muuttui aika pian sen vuoksi, ettei saatu kauhean usein sketsejä aikaiseksi. Nyt kanavalta löytyy sitten enemmän eräänlaisia monologeja, ja yleensäkin kanava tuntuu menneen enemmän ja enemmän "one man show"-tyyliseksi vaikka edelleen mieluusti tarjoaisin nimenomaan teoksia, joissa on muitakin naamoja esillä. Tällä hetkellä kanavan otsikkokuva kertoo kaiken oleellisen: minä pallottelemassa muita mieleni mukaan, ainakin silloin kun pääsevät paikalle.

Ideoita riittää erityisesti sketsien suhteen ja toteutuskin on koko ajan parantunut.

Saa antaa rakentavaa palautetta, mielipiteitä ja miksei vaikka haukkua lyttyynkin. Ei varmasti ole pala jokaisen kakkua.

Tässä esimerkkejä sisällöstä:

YLEISÖNOSASTO-VIDEOSARJAN ENSIMMÄINEN JAKSO:
Yleisönosasto on videosarja, jossa käsitellään mielestäni mielenkiintoisia ja erikoisia yleisönosasto-kirjoituksia. Idea lähti tästä todella pitkään jatkuneesta "tekstari-saagasta", joka oli pakko ottaa jollain tapaa talteen.

Paljon olen miettinyt että kuinka paljon otan itse kantaa kirjoituksiin ja kuinka paljon vain yleisesti kommentoin ja tämä suunta on ehkä vieläkin hieman "työn alla". Tiedostan että on todella pitkä video, joita harva jaksaa Youtubessa katsoa, mutta en jaksa juosta niinkään ohjenuorien perässä vaan yrittää tehdä sisältöä, johon olisin itse tyytyväinen. BTW: Alkuperäinen video, testisellainen, oli noin tunnin mittainen. Tämä on siis tiivein (onko tuo sana?) versio mitä onnistuin asiasta tekemään.

OMASTA MIELESTÄNI HAUSKIMPIA SKETSEJÄMME:
Tämän suhteen tiedän, että thumbnail voisi olla kiinnostavampi. Itse päähahmo on tarkoituksella rajattu pois että se tulisi katsojalle edes hieman yllätyksenä. Klikkeihin se varmasti vaikuttaa mutta kuten ylempänä kirjoitin, en haluaisi mennä täysin ns. "ohjenuorien" mukaan vaan tehdä sisältöä omalla tavallani. Uusi thumbnail on kylläkin työn alla jo sen vuoksi, että koen että sketsi ansaitsisi enemmän huomiota - vaikka sitten senkin uhalla että pieni "yllätys" videosta häviää.

Tuleeko kenellekään muuten mieleen yhtymäkohtia erääseen toiseen suomalaiseen sketsiin? Ilkeimmät voisivat jopa haukkua plagiaatiksi.

TULI VAAN MIELEEN -VIDEOSARJA:
Nimensä mukaisesti käsittelee aiheita, jotka ovat vain joskus tulleet jostain mieleen. Ei todellakaan liian vakavasti otettava, kuten ei oikeastaan juuri mikään sisältö kanavalla, joka alunperin oli sketsejä tarjoamassa.

Tämä on yksi omista lempijaksoistani koska tykkään leikitellä suomen kielellä. Varmasti osan mielestä lapsellista huumoria (onko tälle jopa se englanninkielinen "dad humor"-termi?) mutta olen huonon huumorin ystävä. Mitä typerämpää ja huonompaa, niin sitä enemmän se usein huvittaa.

TVM-sarjassa olen yrittänyt pitää jotain punaista lankaa mutta tuoreemmat jaksot on suoraan sanottuna ajatusvirtaa, joka pohjautuu nimenomaan suomen kielen monipuolisuuteen.

SKETSI/PARODIA, JOKA EDES JOTENKIN LIITTYY PELAAMISEEN (koska konsolifin):
Tätä olisi voinut suoraan sanottuna hioa vielä lisääkin (käytin nytkin kyllä paljon aikaa) ja supistaa oleellisimpiin asioihin mutta tuli kiire kun olen itselleni määrittänyt "video per viikko"-julkaisutahdin. Tiedän, kirjoitin useaan otteeseen etten haluaisin mennä ns. "ohjenuorien" mukaan mutta sisällön tasainen julkaiseminen on kuitenkin sellainen asia, johon haluan pyrkiä. Saatan jossain vaiheessa jo videoiden viilaamista silmällä pitäen pidentää julkaisuvälin vaikkapa video per kaksi viikkoa mutta ajattelin kokeilla ainakin vuoden verran nyt tällä nykyisellä tahdilla.

SKETSI
Tässäkin näkyy ehkä se "synti", johon helposti syyllistyn: videot rönsyilevät ehkä liikaa ja asian voisi tiivistää lyhyempäänkin. Tämä juontuu varmasti siitä, että käsikirjoituksesta (juu, ne on olemasa vaikka ei ehkä uskoisi?) ei pysty useinkaan arvioimaan kovin tarkkaan minkä pituinen videosta tulee. Esimerkiksi ylempänä linkitetyn "NOOBIN" arvioin olevan about 3 minuuttinen ja ajattelin että no eipä se lyhyempi sketsi mitään haittaa. Ehkä se olisi pitänyt tiivistää sellaiseksi?

Itsereflektiona pakko mainita, että näen jonkinlaisia yhtymiä Speden sketseihin: niissäkin on usein pohjalla ihan hyvä idea (josta voinee olla myös montaa mieltä) mutta toteutus ja erityisesti asian pitkittäminen ja ehkä tietynlainen liika alleviivaaminen laimentavat juttuja?

Kiitän jos joku vaivautuu näitä lukemaan sekä videoita katsomaan ja otan vastaan palautetta sekä hyvässä että pahassa. Kanavaa saa tilata, kuten ehkä jokaisen vähänkin uudemman videon lopusta voi huomata.

Kanavan ja oman tekemisen mainostaminen on minulle (ehkä suomalaiseen tapaan) vaikeaa. Videoihin olen laittanut kyllä videolinkkejä ja kanavan tilaus -nappia sekä tehnyt siitä jo jonkinlaisen oman juttunsa (joka videon lopussa on jonkinlainen "show" tai juonto asiasta) mutta tämä tännekin asiasta kirjoittelu tuntuu yhä jotenkin sellaiselta, että pitäisi selkä kumarassa pyydellä anteeksi kun on jotain mennyt tekemään ja viitsii nyt itseään mainostaa (tästäkin aiheesta olen alustavasti kirjoitellut videoideaa, sillä onhan tämä asenne aika älytön).

Ideoita tosiaan on ja osa on oikeasti asiallisempiakin. Mielessä on mm. kanavan taustoista kertominen, eli miksi ja mistä ja millä ja miten näitä teen/tehdään, sekä hieman kantaaottavia juttuja, kuten tuo, että jonkin oman tekemisen mainostaminen tai edes siitä kertominen on niin vaikeaa. Puolitutuillekin tulee sanottua ensimmäiseksi että "ne nyt on semmosia, ei ole pakko tilata jos et oikeasti tykkää" jo ennen kuin on kertonut mitä siellä edes on.

Pääsyynä näiden tekemiseen muuten on se, että yksinkertaisesti pidän näiden värkkäämisestä. Harrastus kai se on tämäkin.
 
Jaetaan nyt vielä uusin video tuon megapostaukseni päätteeksi. Tämän jälkeen jätän mainostamisen ja kanavastani selittämisen tähän. Käykäähän katselemassa jos kiinnostuitte!

 
Japanissa divarit hieman eri tasoa mitä täällä.
Joo kyseessä on akihabaran liike, mutta saman tasoista settiä on ollut myynnissä ympäri japania jossa tuo tyyppi on käynyt.
Monta kerrosta ja mä saisin varmaan yhden iltapäivän kulumaan pelkästään lelu/figuuri osastolla ja sitten on vielä omat kerrokset elektroniikalle ja peleille.



Muutenkin suosittelen tyypin kanavaa sillä se matkustelee ympäri japania ja viimeksi kävi viettämässä päivän yhden erakon kanssa paikassa johon ei edes pääse kuin olematonta metsäpolkua pitkin.

 
Kaveri tämän linkkasi ja aluksi ajattelin että ei ole ihan minulle tehty nämä tämmöiset videot. Oli kuitenkin sen verran hyvin tehty, että pisti hymyilyttämään.
Eli lisää vuodettua GTA 6 materiaalia ;)
 
Mainostetaanpa vielä tässäkin ketjussa uuden pelivideon kera Witchgrove Gamesin youtube-kanavaa.
Eli latasin tähän mennessä pisimmän gameplay-videon tulevasta pelistäni Chronicles of Vaeltaja: In Search of the Great Wanderer, joka kiinnostanee vanhojen pc-roolipelien tai sellaisten pelisarjojen kuin Shining in the Darkness, Etrian Odyssey, Stranger of Sword City tai Labyrinth of Refrain ystäviä. Videolla näytetään uusi alue, jonka läpi kuljetaan melko suoraviivaisesti kohti ensimmäistä luolastoa ja aina tuon luolaston ensimmäisen kerroksen loppuun vältellen puzzle-spolereita (eli luolasto on jo selvitetty). Samalla taistellaan neljän eri vihollistyypin kanssa käyttäen tason 8 partya, jotta video etenisi sujuvasti. Molemmilla alueilla on paljon videon ulkopuolista tutkittavaa ja löydettävää. Video on suht vasta ladattu, joten voi mennä vielä hetki ennen kuin youtube prosessoi sen hd:ksi.
 
Ylös Bottom