Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Zack & Wiki: Quest for Barbaros Treasure

Vastaus: Zack & Wiki: Quest for Barbaros Treasure

Miten sateenvarjo avataan? Käännä mote pystyyn ja paina nappia ja varjo aukeaa (nyt en ihan varmasti muista mitä nappia piti painaa mutta joku napeista se on, taisi olla moten alaosan ykkös tai kakkosnappi).

Ja tuo varjon avaamisnappi lukee siinä sateenvarjon kahvassakin ellen aivan väärin muista. Mutta kukapa tosiaan silti tajusi ottaa ensimmäisellä kerralla sen varjon mukaan, tuskin kovin moni.
 
Vastaus: Zack & Wiki: Quest for Barbaros Treasure

Minä tajusin kyllä edellämainitut jutut heti. Ei se vaadi kuin vähän tutkiskelua. Kokemus seikkailupeleissä auttaa. Ja myöhemmin pelissä varmasti tajuaa tällaiset asiat paremmin kun pelin logiikka alkaa olemaan selvä. Onhan Zack & Wikissä äkkikuolemakohtia, mutta muistaakseni pelistä ei kovin montaa "epäreilua" kohtaa löydy. Jos ollenkaan. Toki ne on epäreiluja kaikki jos "ei osaa", mutta sehän onkin puzzle-seikkailujen kiro. Ei muutamasta tällaisesta kannata pahastua. Se kuuluu genreen.

Pelistä löytyy muutenkin yritystä ja erehdystä, mutta se ajaa vain ajattelemaan enemmän. Ja usein näillä yrityksillä on ihan mielenkiintoisia lopputuloksia. Ja onhan pelissä vähän vaihtoehtojakin. Kaikille ei tällaiset pelit sovi. Zack & Wiki on genressään mukavan haastava ja sen se tekee mm. sisällyttämämällä peliin tietyn epäonnistumisen pelon. Ei pelkästään äkkikuolemilla vaan myös asioita voi tehdä lopullisesti väärin. Voisi pelin ehkä tehdä sitä ilmankin, mutta itse en haluaisi peliä missään muussa muodossa. Tasapaino on säilytetty hyvin, vaikka ärsyyntymiseltä ei täysin voida tällaisissa peleissä koskaan välttyä.

Tämän pelaamisesta alkaakin olemaan sen verran aikaa, että voisi sen uudestaan pelata. Uudelleenpeluuarvo ei ole pelin vahvuuksia, mutta näin ajan kanssa sitäkin vähän löytyy.
 
Vastaus: Zack & Wiki: Quest for Barbaros Treasure

Minä tajusin kyllä edellämainitut jutut heti. Ei se vaadi kuin vähän tutkiskelua. Kokemus seikkailupeleissä auttaa. Ja myöhemmin pelissä varmasti tajuaa tällaiset asiat paremmin kun pelin logiikka alkaa olemaan selvä. Onhan Zack & Wikissä äkkikuolemakohtia, mutta muistaakseni pelistä ei kovin montaa "epäreilua" kohtaa löydy. Jos ollenkaan. Toki ne on epäreiluja kaikki jos "ei osaa", mutta sehän onkin puzzle-seikkailujen kiro. Ei muutamasta tällaisesta kannata pahastua. Se kuuluu genreen.

Minulla muuten jostain syystä ei sytkärin käyttöä tullut tajuttua oikein millään, ei vaan keksinyt miten sytkäriin saa tulta - sitten kun vihdoin sen tajusi niin kylläpä nolotti.

Hyvä peli, ja toinen läpipeluukerta on myös mielessä, eiköhän nuo pulmat toisenkin kerran jaksa ratkoa.
 
Vastaus: Zack & Wiki: Quest for Barbaros Treasure

Minä tajusin kyllä edellämainitut jutut heti.

No, niin olisihan tuon sateenvarjon voinut ehkä tajuta ottaa tuosta langalta mukaan, mutta jos yli 50% ei ensimmäisellä kerralla tajua ottaa tuota sateenvarjoa mukaan, niin on suunnittelussa mielestäni pienoinen epäkohta. Lisää toki vaikeustasoa, mutta ei mielestäni oikeudenmukaisella tavalla. Noh, jatkossa ehkä sitten osaa haistella nämä, eikä samanlaisia mokia tule tehtyä. Katsellaan mitä jatkossa tulee vastaan...
 
Vastaus: Zack & Wiki: Quest for Barbaros Treasure

No, niin olisihan tuon sateenvarjon voinut ehkä tajuta ottaa tuosta langalta mukaan, mutta jos yli 50% ei ensimmäisellä kerralla tajua ottaa tuota sateenvarjoa mukaan, niin on suunnittelussa mielestäni pienoinen epäkohta. Lisää toki vaikeustasoa, mutta ei mielestäni oikeudenmukaisella tavalla. Noh, jatkossa ehkä sitten osaa haistella nämä, eikä samanlaisia mokia tule tehtyä. Katsellaan mitä jatkossa tulee vastaan...

Tuo on juurikin niitä harvoja kyseenalaisia kohtia. Niitä tulee väkisinkin. Olisi sen paremminkin voinut tehdä, mutta joko niitä ei jatkossa paljoa ole tai sitten osasin vain haistella ne hyvin. Tällaisten pelien kanssa nuo pitää vain yrittää niellä.
 
Vastaus: Zack & Wiki: Quest for Barbaros Treasure

Mitäs sille perhanan jääpomolle pitää tehdä sen ekan panoksen jälkeen?
Olen kokeillut niillä jäälaatoilla siirtää sädettä, mutta se menee aina päin helevettiä.
Jokin simppeli kikka tässäkin?
 
Ylös Bottom