Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Keskustelua pelien naishahmoista (Huom! Pelkät "Höh-höh, tissit!" -viestit poistetaan!)

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kovalchuk
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Keskustelua pelien naishahmoista (Huom! Pelkät "Höh-höh, tissit!" -viestit poistetaan!)

Realistina esineellistäminen ei kiinnosta yhtään. Nämä on aina niitä asioita, joihin naisena minultakin kysellään mielipidettä ja jotain näkökulmaa tulisi olla. Mun ainoa agenda näissä asioissa ylipäätään on se, että saataisiin kokonaisuudessaan hyviä hahmoja sukupuoleen katsomatta. Suurimman osan peleistä pelailen tyytyväisenä miehellä ja se on ihan ookoo. On paljon pelejä, joihin en kaipaa naishahmoa, vaikka olisi varaa valita. Lähinnä ajatuksen tasolla voisi harmittaa pelaajan aliarvioiminen huonolla/typerällä/naurettavalla/puutteellisella hahmosuunnittelulla.

Mainittakoon vielä, että peliteollisuushan luo mieshahmoista helposti lähestyttäviä keskivertokomistuksia, jotta näihin olisi helppo samaistua. Geneerinen ja vaalea, komea mies on aika helppo ja kaikkihan nuo näyttää käytännössä lähes samalta joka pelissä. Komea mies ei lähtökohtaisesti myöskään ole verrattavissa rintavarustuksellaan juhlivaan tissitoppibimboon, mutta tämä taas on jo vääntöä joka ei kiinnosta. Realismin ja tissitoppiosaston välillä on vielä muutama harmaan aste kuitenkin käytettävissä.

Jotenkin saa kuvan että pelit olisivat suurikin paha naisille kun niissä on niitä tissitoppinaisia. Mutta entäs tissitoppinaiset iltalehdessä, mainoksissa, netissä, viihdeohjelmissa jne. jne. Viihdeuutisista saa lukea ja katsoa kun joku kuuluisuus on ostanut uudet tissit tissitoppiinsa ja se on mahtavaa. Kuuluisuuksia ja trendejä apinoidaan. Eikö siis tissiaiheesta/ulkonäköaiheesta vaan pääse millään ikinä eroon. Ei pääse. Lisääntyy vaan.

Totta että hyväkuntoinen suhteellisen komea mies, mieluiten pitkähkö keskivaalea on usein toimintapelien päähahmo, hetero tietysti. Toisaalta pelin pahis on myöskin useimmiten keskivaalea tai kalkkis mies mutta pahis voi kyllä olla rumakin tai ei muuten standardi. Ja usein onkin. Ja tykinruoka on miehiä mutta niistä ei ole niin väliä minkälaisia ovat. Se on nääs kun markkina-alue on länsimaat. Se määrittelee mikä myy ja mikä ei.

Onko naisen esittäminen pelissä tai missä tahansa mediassa puolialastomana povekkaana ja ei niin älykkäänä sitten moraalisesti väärin. Onko kyseinen nainen sitten sitä. Kaikki kun eivät ole älykkäitä, ei kaikki miehet eivätkä naiset. Se on fakta. Jotkut ovat povekkaita ja tykkäävät pukeutua seksikkäästi. Jos taas joku(mies tai nainen) esitetään tunteettomana(esineenä) niin sitä pidän moraalisesti vääränä.
 
Vastaus: Keskustelua pelien naishahmoista (Huom! Pelkät "Höh-höh, tissit!" -viestit poistetaan!)

Mainittakoon vielä, että peliteollisuushan luo mieshahmoista helposti lähestyttäviä keskivertokomistuksia, jotta näihin olisi helppo samaistua. Geneerinen ja vaalea, komea mies on aika helppo ja kaikkihan nuo näyttää käytännössä lähes samalta joka pelissä.

Moni pointti viestissäsi piti hyvin paikkaansa, mutta tähän oli pakko hieman tarttua. Itse en kyllä joka mittapuulla perusmiehenä voi todeta, että minun olisi helppo samaistua esim. vaikka Unchartedin Nathan Drakeen, Assassin's Creedien päähahmoihin tai vaikka Watch Dogsin Aiden Pierceen noin nopeina esimerkkeinä. Kaikista noista on tehty sellaisia "supersankarillisen komeita", joihin ei tällainen perusjamppa pysty samaistumaan. Tai ehkä kyseessä on vain minä...Tosin en tuollaisissa peleissä edes pyri samaistumiseen, vaan se tapahtuu käytännössä vain sellaisia roolipelejä pelatessa, joissa voin luoda sen hahmon tyhjästä. Tehdä hahmosta sellaisen "perusjampan" näköisen, jos minusta tuntuu siltä, että haluan "pelata omana itsenäni" kyseisessä fantasiamaailmassa.

PS. Pidän erittäin paljon Pelaajan sivuille kirjoittamistasi blogeista! Tunnareita ei sille saitille ole, mutta halusinpa nyt kuitenkin tässä mahdollisuuden nostaessa päätään antaa palautetta. Sunnuntain yksi ohjelmanumero on aina iltapäivästä käydä katsomassa, mitä se Jenni nyt on kirjoittanut :) Keep it up!
 
Vastaus: Keskustelua pelien naishahmoista (Huom! Pelkät "Höh-höh, tissit!" -viestit poistetaan!)

Moni pointti viestissäsi piti hyvin paikkaansa, mutta tähän oli pakko hieman tarttua. Itse en kyllä joka mittapuulla perusmiehenä voi todeta, että minun olisi helppo samaistua esim. vaikka Unchartedin Nathan Drakeen, Assassin's Creedien päähahmoihin tai vaikka Watch Dogsin Aiden Pierceen noin nopeina esimerkkeinä. Kaikista noista on tehty sellaisia "supersankarillisen komeita", joihin ei tällainen perusjamppa pysty samaistumaan. Tai ehkä kyseessä on vain minä...Tosin en tuollaisissa peleissä edes pyri samaistumiseen, vaan se tapahtuu käytännössä vain sellaisia roolipelejä pelatessa, joissa voin luoda sen hahmon tyhjästä. Tehdä hahmosta sellaisen "perusjampan" näköisen, jos minusta tuntuu siltä, että haluan "pelata omana itsenäni" kyseisessä fantasiamaailmassa.

Mun täytyy myöntää, että en oikein tiedä, olenko koskaan varsinaisesti samaistunut yhteenkään pelihahmoon. Ehkä olen ymmärtänyt heidän tilannettaan ja sitä kautta kokenut empatiaa, mutta kieltämättä nuo ulkoiset aspektit ja tietenkin se syvyyden ja henkisen samankaltaisuuden puuttuminen tekevät todellisesta samaistumisesta hiukan hankalaa.

PS. Pidän erittäin paljon Pelaajan sivuille kirjoittamistasi blogeista! Tunnareita ei sille saitille ole, mutta halusinpa nyt kuitenkin tässä mahdollisuuden nostaessa päätään antaa palautetta. Sunnuntain yksi ohjelmanumero on aina iltapäivästä käydä katsomassa, mitä se Jenni nyt on kirjoittanut :) Keep it up!

Joo, kuvat varsinki on tosi hyviä!
 
Vastaus: Keskustelua pelien naishahmoista (Huom! Pelkät "Höh-höh, tissit!" -viestit poistetaan!)

Mielenkiinnolla jään odottamaan, mikä ajatus uuden MGSn Quietin asun takana piilee. Asuvalintaan on kuulemma syvällinen syy.

Quietin hahmodesing tosiaan on maailmanluokan perseilyä, pitkä miinus arvostamalleni Hideo Kojimalle. Olkoon hahmolle kirjoitettu vaikka minkälainen superharvinainen kangasallergia, joka pakottaa suosimaan kevyttä vaatetusta, näen tuon silti halpana huomionhakuna. Vaikka heteromiehenä olenkin todennäköistä kohderyhmää eukon suloille, vatuttaa koko hahmo. Toisaalta nykyään on muotia näyttää amsterdamilaiselta satamahuoralta, joten pitäähän fäijöniä saada peleihinkin mukaan.

Omaan makuun tyylikkyys on sitä, mikä ei näy.
 
Vastaus: Keskustelua pelien naishahmoista (Huom! Pelkät "Höh-höh, tissit!" -viestit poistetaan!)

Mass Effect pelit on tullu pelattua pelkästään naishahmolla. Jonkun youtube videon mukaan missä oli rankattu parhaat ääninäyttelijät sanottiin, että se oli jopa paremmin ääninäytelty kuin miehen vastaava rooli. Mutta kyllähän siitä tuli yritettyä tehdä mahdollisimman hyvännäköinen että pääsin "esinneellistämään" naisia. Itse olin siihen naishahmoon tyytyväinen vaikka ei bikineissä pelastanutkaan galaxia.
 
Vastaus: Keskustelua pelien naishahmoista (Huom! Pelkät "Höh-höh, tissit!" -viestit poistetaan!)

Quietin hahmodesing tosiaan on maailmanluokan perseilyä, pitkä miinus arvostamalleni Hideo Kojimalle. Olkoon hahmolle kirjoitettu vaikka minkälainen superharvinainen kangasallergia, joka pakottaa suosimaan kevyttä vaatetusta, näen tuon silti halpana huomionhakuna. Vaikka heteromiehenä olenkin todennäköistä kohderyhmää eukon suloille, vatuttaa koko hahmo. Toisaalta nykyään on muotia näyttää amsterdamilaiselta satamahuoralta, joten pitäähän fäijöniä saada peleihinkin mukaan.

Omaan makuun tyylikkyys on sitä, mikä ei näy.


Jep, Kojima on mielestäni jossain haastattelussa sanonut, että Quietin hahmolla on jokin syy pukeutua paljastavasti. Onpa hän myös myöntänyt, että halusi lisää seksikkyyttä peliin.

Olisiko MGS kolmosenkaan loppu ollut niin vaikuttava, jos The Boss olisi hipsinyt biksuissa koko ajan? Eipä hänestä niin vakuuttavaa olisi saanut millään.
 
Vastaus: Keskustelua pelien naishahmoista (Huom! Pelkät "Höh-höh, tissit!" -viestit poistetaan!)

että saataisiin kokonaisuudessaan hyviä hahmoja sukupuoleen katsomatta. Suurimman osan peleistä pelailen tyytyväisenä miehellä ja se on ihan ookoo. On paljon pelejä, joihin en kaipaa naishahmoa, vaikka olisi varaa valita. Lähinnä ajatuksen tasolla voisi harmittaa pelaajan aliarvioiminen huonolla/typerällä/naurettavalla/puutteellisella hahmosuunnittelulla.

Mainittakoon vielä, että peliteollisuushan luo mieshahmoista helposti lähestyttäviä keskivertokomistuksia, jotta näihin olisi helppo samaistua. Geneerinen ja vaalea, komea mies on aika helppo ja kaikkihan nuo näyttää käytännössä lähes samalta joka pelissä. Komea mies ei lähtökohtaisesti myöskään ole verrattavissa rintavarustuksellaan juhlivaan tissitoppibimboon, mutta tämä taas on jo vääntöä joka ei kiinnosta. Realismin ja tissitoppiosaston välillä on vielä muutama harmaan aste kuitenkin käytettävissä.

Aamen, Jeesus, komp, sama.

Pakko vielä sanoa että paljon enemmän mua on viime vuosina ärsyttäneet juuri nämä Naughty Dogin stereotypiset ruskeahiuksiset 182.3cm pitkät sopivasti komeat ja silleen kuitenkin näennäisesti tavalliset mieshahmot kuin pelien naishahmot. No Metroid Other M:ssä risoi vähän kun Samus oli yhtäkkiä muuttunut kapteeniMiehen sylivauvaksi joka ei uskaltanut tehdä mitään ennenkuin isukki antoi luvan, mutta ei tämäkään nyt vielä ihan hirveästi feministinä kirpaissut.
 
Vastaus: Keskustelua pelien naishahmoista (Huom! Pelkät "Höh-höh, tissit!" -viestit poistetaan!)

OT:ksi menee, mutta 'naiset ja lapset ensin' on niin kivikautinen lausahdus kun olla voi. :P Lapset ensin tottakai, mutta en ymmärrä miten se tähän keskusteluun kuuluu...

Otetaan tästä nyt vielä kiinni kun jäi epäselväksi mitä oikeasti tarkoitat sillä että "naiset ja lapset ensin" asenne olisi olematon asia nykyaikana. Jos tässä sitä pointtia edes haettiin.

Tosielämän arkinen pieni esimerkki siitä että ritarius ei ole kuollut voisi olla vaikkapa sellainen että kun mies ja nainen(ei tarvitse olla pari) ovat kaupoilla ja kun kantamukset on saatu mukaan niin mies ottaa joko automaattisesti raskaimman kuorman kantaakseen tai vastaavasti kysäisee/tokaisee että mä voin kyllä kantaa sen painavan. Tätä tapaa pidetään yleensä kohteliaana ja naista huomioivana tapana eli yleisesti hyväksyttävänä/toivottavana tapana miehen puolelta.

Kun taas otetaan vastaava tilanne jossa on mies ja mies(ei tarvitse olla pari) niin tilanne on täysin erilainen. Jos mies automaattisesti ottaa toisen miehen tavarat kantoon niin varmasti tulee sanomista. Jos mies toteaa toiselle miehelle että mä voin kyllä kantaa sen painavan niin tätä pidetään huvittavana. Voi tulla nopeasti kysymys että mikä sun nyt tuli. Toinen mies voi jopa hieman loukkaantua siitä että toinen mies ajatteli hänen olevan liian heikko kantamaan kyseistä kantamusta. Tämä tapa ei ole yleisesti hyväksyttyä tai toivottavaa käyttäytymistä.

Tästä auttamisaiheesta on tehty käytännönkokeita melko paljon joissa poikkeuksetta naista autetaan automaattisesti hyvin pikaisesti, hyvännäköistä naista aina hanakammin. Vastaavasti mies saa odottaa auttajaansa erittäin kauankin. Ritarius eli toisinsanoen naiset ensin asenne ei siis suinkaan ole kuollut.

Esimerkkejä on lukemattomia missä yksi sääntö/tapa ei pädekkään ns. tasapäisesti sukupuolten välillä. Se että juuri joku tietty mies, oma, naapurin kalle tai siskon mies ei osoita ritarillisuutta ei tarkoita sitä etteikö se vieläkin olisi yksi merkittävä (länsimaisissa)yhteiskunnissa esiintyvistä kulttuuritavoista.

Mutta miten tämä kaikki sitten liittyy naispelihahmoihin tai edes peleihin. Siten että edelleenkään pelimaailma ei ole erillinen osa oikeaa yhteiskuntaa vaan yksi medianala muiden joukossa joka peilaa yhteiskunnan kulttuuria/sosiaalista kulttuuria. Kukin media omalla tavallaan mutta linja on sama. Vaikka peleihin vaadittaisiin pelikohtaisesti sekä kohtauskohtaisesti tietyn kokoiset, näköiset, tietyn kuppikoon omaavat, tietyn vaatetuksen omaavat, tietyn älyllisen kapasiteetin omaavat, tietyt toimintatavat omaavat naishahmot niin ympäröivää todellisuutta/sitä kulttuuria missä olemme se ei muuta.

Ainoa keino saada pelimaailma ns. järkeväksi pitkäkestoisesti ja tasalaatuisesti on oikeasti muuttaa yhteiskuntaa/ihmisten asenteita sekä tapoja siellä todellisen maailman puolella ensin sillä todellisen puolen kulttuuriin syntyneet(kaikki ihmiset) ja omaksuneet tekevät sen virtuaalimaailman/pelimaailman. Voidaankin ennemmin kysyä että ovatko todellisen maailman naishahmot tai mieshahmot (sukupuolistereotypiat ja niiden perusteella toimiminen/toimimatta jättäminen) järkeviä juttuja.
 
Vastaus: Keskustelua pelien naishahmoista (Huom! Pelkät "Höh-höh, tissit!" -viestit poistetaan!)

Jatkuva ovien availu, ravintolailtojen makselu, kassien kantelu jne. on kiusallista. Vielä kiusallisempaa on se, että ei anneta naisen kantaa, maksaa whatever vaan väkisin ollaan "ritarillisia".


Tulen toimeen ihan ilmankin, kiitos.
 
Vastaus: Keskustelua pelien naishahmoista (Huom! Pelkät "Höh-höh, tissit!" -viestit poistetaan!)

Jatkuva ovien availu, ravintolailtojen makselu, kassien kantelu jne. on kiusallista. Vielä kiusallisempaa on se, että ei anneta naisen kantaa, maksaa whatever vaan väkisin ollaan "ritarillisia".


Tulen toimeen ihan ilmankin, kiitos.

Et kai tarkoita että miehen tulee tietää mikä on sovelias määrä ovenavauksia, taakan kantamisia yms. esim. kuukaudessa ja tehdä vain se sovelias määrä että ei mene naisen näkökulmasta kiusallisen puolelle ?

Vai onko esim. oven avaaminen naiselle vain siksi koska on kyseessä nainen vääränlainen lähestymistapa noin yleisesti ?

Paljon olisi tehtävää että nämä juurtuneet käsitykset miten kunkin sukupuolen tulee/odotetaan toimivan tietyissä tilanteissa saataisiin nykyaikaan sopivampaan muotoon. Sekä miten yhteiskunnassa yleensäkkin tasa-arvo toteutuisi sukupuolien välillä oli asia mikä tahansa niin että kukaan ei saa helpotusta/vaikeutusta tai erikoisia velvollisuuksia pelkästään sukupuolensa mukaan.
 
Vastaus: Keskustelua pelien naishahmoista (Huom! Pelkät "Höh-höh, tissit!" -viestit poistetaan!)

Et kai tarkoita että miehen tulee tietää mikä on sovelias määrä ovenavauksia, taakan kantamisia yms. esim. kuukaudessa ja tehdä vain se sovelias määrä että ei mene naisen näkökulmasta kiusallisen puolelle ?

Vai onko esim. oven avaaminen naiselle vain siksi koska on kyseessä nainen vääränlainen lähestymistapa noin yleisesti ?

Paljon olisi tehtävää että nämä juurtuneet käsitykset miten kunkin sukupuolen tulee/odotetaan toimivan tietyissä tilanteissa saataisiin nykyaikaan sopivampaan muotoon. Sekä miten yhteiskunnassa yleensäkkin tasa-arvo toteutuisi sukupuolien välillä oli asia mikä tahansa niin että kukaan ei saa helpotusta/vaikeutusta tai erikoisia velvollisuuksia pelkästään sukupuolensa mukaan.

No kyllähän nuo omat miehet ja läheisimmät ystävät tuppaavat varmasti tietämään missä se raja menee kullakin _yksilöllä_.

Perinteisesti nainen on mielletty jo fysiikkansa puolesta heikommaksi sukupuoleksi, ja siksi varmasti raskain taakka on jäänyt sille fyysisesti kyvykkäämmälle, eli tässä tapauksessa miehelle. Itse availen ovia miehille ja naisille, jos se näyttää olevan tarpeen.
 
Vastaus: Keskustelua pelien naishahmoista (Huom! Pelkät "Höh-höh, tissit!" -viestit poistetaan!)

No kyllähän nuo omat miehet ja läheisimmät ystävät tuppaavat varmasti tietämään missä se raja menee kullakin _yksilöllä_.

Perinteisesti nainen on mielletty jo fysiikkansa puolesta heikommaksi sukupuoleksi, ja siksi varmasti raskain taakka on jäänyt sille fyysisesti kyvykkäämmälle, eli tässä tapauksessa miehelle. Itse availen ovia miehille ja naisille, jos se näyttää olevan tarpeen.

Ei mielletty vaan keskimäärin nainen vain on fyysisesti heikompi kuin mies. Se ei mitenkään selitä silti sitä miksi joku fyysisesti kyvykkäämpi kantaisi kenenkään puolesta yhtään mitään. Joku syy tai idea siihen pitää olla sillä ei esim. mies huvikseen kanna naisen tai kenenkään muunkaan ihmisen puolesta mitään. Kumpi tässä skenaariossa sitten on vahva ja kumpi heikko sukupuoli. Se joka punnertaa painavan taakan kanssa koska niin hänen odotetaankin tekevän vai se kuka katsoo äherrystä vierestä, antaen ohjeita ;)
 
Vastaus: Keskustelua pelien naishahmoista (Huom! Pelkät "Höh-höh, tissit!" -viestit poistetaan!)

No tottakai saa kysyä, että tarvitseeko apua.



Ja mielummin yritän itse ensin ja sitten jos ei taidot/voimat/ kyvyt riitä, niin kutsun paikalle asiaan soveltuvamman henkilön. Oli tämä henkilö sitten mies tai nainen, sillä ei ole väliä.
 
Vastaus: Keskustelua pelien naishahmoista (Huom! Pelkät "Höh-höh, tissit!" -viestit poistetaan!)

Last of Usin Ellie ja The Walking Dead Clementine ovat hyvin vahvoja hahmoja peleissä. Näin nopeasti mietittynä ei miehistä tule mieleen kuin Mass Effectin oma Sheppard ja sitääkin hahmosta voi toki tehdä naisen. Onkohan naishahmot onnistuneet tekemään mieshahmoja merkittävimmät suoritukset peleissä?
 
Vastaus: Keskustelua pelien naishahmoista (Huom! Pelkät "Höh-höh, tissit!" -viestit poistetaan!)

Vaikka ei suoraan ole pelin naishahmosta kyse niin juttua kuitenkin taas naishahmoista viihdeteollisuudessa jota siis varsinkin peliala edustaa. Tällä kertaa naiskaustia piirretyn muodossa. En sitten tiedä onko uusimmissa Spede man peleissä jo naishämistä mutta vakavasta asiasta on joka tapauksessa kyse. Ei, ei kysymys tisseistä ainakaan nyt heti vaan isosta pyllystä. Liian isosta pyllystä naishämiksellä !!1 :rolleyes:

Tässä on ihan järkeenkäypää aiheesta pohdiskelua joltain jannulta viihdyttävässä muodossa. Totalin videokin siinä näyttäisi aiheesta olevan mutta en jaksanut sitä katsoa ko mitään uutta se ei omaan näkökulmaani tuo.

http://thebestpageintheuniverse.net/c.cgi?u=spiderwomans_ass
 
Vastaus: Keskustelua pelien naishahmoista (Huom! Pelkät "Höh-höh, tissit!" -viestit poistetaan!)

Haha. Tuon kuvan nähdessäni tuli ensimmäisenä vaan mieleen, että varmasti tuntuu tuo puku hyvältä noin syvällä berberissä. :D
 
Vastaus: Keskustelua pelien naishahmoista (Huom! Pelkät "Höh-höh, tissit!" -viestit poistetaan!)

Haha. Tuon kuvan nähdessäni tuli ensimmäisenä vaan mieleen, että varmasti tuntuu tuo puku hyvältä noin syvällä berberissä. :D

Makuasia. Joku tykkää lökäpöksyistä ja joku vartalonmyötäisistä. Kyllä vartalonmyötäinen yleensä tuntuu hyvältä, kunhan se ei ole kuristavan vartalonmyötäinen.

Mukavaa tuossa jutussa oli se että huomasi että ei ole yksin näkökulmansa ja havaintojensa kanssa. Eli juurikin siinä isossa " What critics of this cover aren't willing to acknowledge is that art evolves and reflects the culture we live in, every bit as much as music, fashion and even food. You can see trends in fashion depicted on the pages of comic books because many artists draw inspiration from real life. " Sama pätee luonnollisesti peleihin ja siten naishahmoihin.

Toki sama kuvio pätee myös mieshahmoihin sillä erotuksella että " Not a single person came to my defense for being sexually objectified. " Koskaan. Tai ei tullut apuun kun minua lähes poikkeuksetta kuvataan tunteettomana sotakoneena. Miksi näin, on monimutkainen kysymys ja vie hurjasti aikaa ennen kuin nähdään ns. oikeita ihmisiä missään pelissä tai muussa vastaavassa viihdetuotteessa. Ehkä ei koskaan kun katsoo miten kauan elokuvia on tehty samalla stereotypia kaavalla. Valtaosalle se onkin ihan se ja sama.
 
Vastaus: Keskustelua pelien naishahmoista (Huom! Pelkät "Höh-höh, tissit!" -viestit poistetaan!)

Minulle on ihan sama, että onko nyt muotia ja kulttuurinen ilmentymä se, että on jees kuvata ihmisiä peleissä yms. miten ne nyt kuvataan. Tai itseasiassa ei ole ihan sama vaan se ärsyttää ja järkyttää.

Minusta se, että miehestä tehdään sotakone, ei ole niin alentavaa kuin se, että naisesta tehdään tyhjä tissienkantoteline. Ja kyllä minä olisin Battlefieldissä halunnut nähdä naishahmon sotimassa. Mutta ei niin ei.

Siksi ehkä pelaan mieluiten MGS sarjan pelejä kun siinä myös naisesta on tehty hahmo jota kunnioitetaan. Tissienvilauttelua on siinäkin pelissä, mutta minä näin esimerkiksi kolmosessa EVAn tissienvilauttelut osana tarinaa ja sitä, että hän yrittää lumota Snaken omien tarkoitusperiensä vuoksi. :P

Eikä siinä kaikki miehet ole jotain tappajia. Esimerkiksi Otacon on housuihinsa kuseva pelkuri. :D

Niin ja Olga. Hiukan miesmäinen nainen jolla kainalokarvat rehottaa. :D

Edelleenkin sanon samaa: vaihtelua ja syvyyttä hahmoihin, kiitos!
 
Vastaus: Keskustelua pelien naishahmoista (Huom! Pelkät "Höh-höh, tissit!" -viestit poistetaan!)

Minulle on ihan sama, että onko nyt muotia ja kulttuurinen ilmentymä se, että on jees kuvata ihmisiä peleissä yms. miten ne nyt kuvataan. Tai itseasiassa ei ole ihan sama vaan se ärsyttää ja järkyttää.

Minusta se, että miehestä tehdään sotakone, ei ole niin alentavaa kuin se, että naisesta tehdään tyhjä tissienkantoteline. Ja kyllä minä olisin Battlefieldissä halunnut nähdä naishahmon sotimassa. Mutta ei niin ei.

Siksi ehkä pelaan mieluiten MGS sarjan pelejä kun siinä myös naisesta on tehty hahmo jota kunnioitetaan. Tissienvilauttelua on siinäkin pelissä, mutta minä näin esimerkiksi kolmosessa EVAn tissienvilauttelut osana tarinaa ja sitä, että hän yrittää lumota Snaken omien tarkoitusperiensä vuoksi. :P

Eikä siinä kaikki miehet ole jotain tappajia. Esimerkiksi Otacon on housuihinsa kuseva pelkuri. :D

Niin ja Olga. Hiukan miesmäinen nainen jolla kainalokarvat rehottaa. :D

Edelleenkin sanon samaa: vaihtelua ja syvyyttä hahmoihin, kiitos!

Et edelleenkään älyä miksi tissienkantotelineitä ja sotakoneita on peleissä ja miksi niitä edelleen on tulevaisuudessakin vaikka ehkä itse joskus haluukin jotain muuta silloin kun se juuri itselle sopii ja tissiaihettakin aina välillä silloin kuin se itselle sopii.

Isoin ero mitä tulee naishahmoihin ja mieshahmoihin/stereotypioihin on se että naiset saavat aina suunsa auki jos naista esitetään väärässä valossa kun taas miehet eivät saa suutaan auki kun miestä esitetään väärässä valossa. Naisilta on turha odottaa avautumista siitä kun miehiä esitetään väärässä valossa ja väärin se olisi sitä vaatiakkaan. Se kuuluu miehuuteen että ei valiteta ja taas toisaalta se että naisia tulee aina kunnioittaa, suojella sekä kuunnella. Ilman syytä tätä toimintatapaa miehet eivät toki harjoita.

Kun kerran miehet ovat fyysisesti vahvempia ja joidenkin mielestä omistavat maailman/alistavat naisia koko ajan niin miksi miehet eivät yksinkertaisesti totaalisesti orjuuta naisia omiksi leluikseen. Siksi koska naiset eivät ole avuttomia kun kerran ovat selvinneet jopa paremmin aikojen saatossa nykypäivään kuin miehet. Kehitys näyttäisi olevan se että yhä suurempi osa pojista/miehistä jäävät jälkeen/unohdetaan kuten tilastoista selviää. Tämä ei tarkoita sitä että ihmisillä ei enään olisi empatiakykyä/ymmärryskykyä vaan sitä että sen jakaminen kohdistetaan pääosin muualle kuin poikien/miesten ongelmiin nykyisessä modernissa yhteiskunnassa/sosiaalisessa sopimuksessa.
 
Ylös Bottom