Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Henkilökohtaiset avautumiset (jotka eivät kuulu ketjuihin joissa ne on esitetty)

maagiset

KonsoliFIN Alumni
Olemme ylläpidon puolella jo jonkun aikaa ounastelleet, että tämän tyyliselle ketjulle saattaisi olla tilausta. Nykyisellään useammassa ketjussa on näkynyt materiaalia, joka kuuluisi periaatteessa tämän ketjun piiriin. Alla tarkempaa selvennystä tämän ketjun luonteesta ja siitä mitä tänne on suositeltavaa kirjoittaa.

Tässä ketjussa voi esittää mieltä askarruttavia asioita jotka ketuttavat. Avautuminen on hyväksyttävää, kunhan se on asiallista eikä loukkaa muita jäseniä. Riidanhaastaminen ja inttäminen eivät ole suotavaa. Muissa ketjuissa esiintyvät "offtopic"-avautumisetkin löydät hyvin todennäköisesti täältä joten parempi, että kirjoitat ne suoraan tänne.

Tämä ketju toimii myös vaihtoehtona Moderoinnin risut ja ruusut -ketjulle. Mikäli avautumisesi koskee vain mielentilan ilmaisemista ilman rakentavaa ydintä joka voitaisiin katsoa rakentavaksi keskusteluksi edellä mainitussa ketjussa, on se parempi kirjoittaa tänne. Jos jonkun muun jäsenen käytös askarruttaa mieltäsi voit ilmaista itseäsi täällä. Jos taas haluat kritisoida sääntöjä jotka sallivat jonkun jäsenen epämääräisen käytöksen voit ilmaista itseäsi Moderoinnin risut ja ruusut -ketjussa.

Eriävät mielipiteetkin ovat sallittuja, mutta vain siihen pisteeseen saakka jossa keskustelu on yhä asiallista.
 
Vastaus: Henkilökohtaiset avautumiset (jotka eivät kuulu ketjuihin joissa ne on esitetty)

Eikö tuo riitä?
Eipä oikeastaan. Eron huomaat selkeimmin kun katsot kyseiseen ketjuun tulevaa keskimääräistä viestiä ja vertaat niitä Risu & ruusu -ketjun offtopiciksi levinneisiin keskusteluihin. Tämä ketju on tarkoitettu siis paikaksi, johon tuolta moderointipalautteesta voi siirtää viestejä, jotka eivät enää aiheeseen oikeastaan kuulu.
 
Vastaus: Henkilökohtaiset avautumiset (jotka eivät kuulu ketjuihin joissa ne on esitetty)

Tämä ketju on tarkoitettu siis paikaksi, johon tuolta moderointipalautteesta voi siirtää viestejä, jotka eivät enää aiheeseen oikeastaan kuulu.
Näinkö piti sanoa?

Eli siis yksi ketju lisää, johon voi siirrellä viestejä, jotka eivät ylläpidon mukaan kuulu moderointi-ketjuun? Vähän epäilen asian onnistumista. Vaikkakin moderointiketjun viestit voivat joskus kulkea offtopicin/kähinän rajamailla, ovat ne mielestäni sidoksissa ketjun yleiseen tarkoitukseen kuitenkin.

Edelleen olen sitä mieltä, että olisi selvitty pelkällä ketutuskeskustelulla + moderointiketjulla. Kokeeko tämä saman kohtalon, kuin hankintaketju...

Sen näyttää aika. Mutta se on ylläpidon, ei yksittäisen käyttäjän murhe, jos tämä idea ei käytännössä toimi.

Mutta oikeastaan tuo viestisi oli juuri sopiva "avautuminen" tähän ketjuun. Lisää tällaista. :)

En laskisi viestiäni avautumiseksi. Esitin vain mielipiteeni ketjun tarpeellisuudesta.
 
Vastaus: Henkilökohtaiset avautumiset (jotka eivät kuulu ketjuihin joissa ne on esitetty)

Edelleen olen sitä mieltä, että olisi selvitty pelkällä ketutuskeskustelulla + moderointiketjulla. Kokeeko tämä saman kohtalon, kuin hankintaketju...
Sen näyttää aika. Mutta se on ylläpidon, ei yksittäisen käyttäjän murhe, jos tämä idea ei käytännössä toimi.

Mutta oikeastaan tuo viestisi oli juuri sopiva "avautuminen" tähän ketjuun. Lisää tällaista. :)
 
Vastaus: Henkilökohtaiset avautumiset (jotka eivät kuulu ketjuihin joissa ne on esitetty)

Jos henkilöillä on tarvetta avautua muille niin kannattaisi varmaan ensin katsoa peliin ja mietiskellä onko omassa toiminnassa jotain joka aiheuttaa ongelmia eikä heti avautua ja pistää syyn toisen niskaan.
 
Vastaus: Virallinen Halo-ketju

Uskoisin hieman perusteellisemman ja selkeämmän tiivistelmän olevan tarpeen.


Halo: Reachin krediittijärjestelmä tulee siis toimimaan hieman RPG-pelien tapaan, mutta ei suinkaan rajoitu vaikkapa MW2:n tapaan pelkästään monipeliin - hahmonkehitus tapahtuu jokaisella rintamalla. Palkitsevaa!

Mass Effect 2:ssa ainakin allekirjoittaneelle aiheutti erittäin suurta tyydytystä erilaisten N7-Armor-osien osteleminen, joten ominaisuus ei voi olla tällaisella integraatiolla muuta kuin erinomainen.

Bungie-Reveals-Halo-Reachs-All-Encompassing-Player-Investment-System.jpg



Pelissä tosiaan rakennetaan alusta asti ihan oma identiteetti, joka toimii peli jokaisessa osa-alueessa.


Player Investmentillä ei siis ole välttämättä korrelaatiota pelaajan taidon kanssa; tämä palkitsee vain yhteenlasketusta peliin investoidusta ajasta. Trueskill toimii tästä irrallaan.


Krediittejä tienataan yksikössä "cR" erilaisten haasteiden ja toimintojen kautta. Pelaajan itsensä suorittamat toimet tuottavat eri määriä krediittejä. Bungie on kuitenkin G4TV:n mukaan varovainen haasteiden suunnittelussa, ettei tämä vaikuta MP-kokemukseen (ihan niin kuin Halo 3:n MP-achit eivät sitten vaikuttaisi?). Hyvä kuitenkin, että oppia ollaan otettu.


Krediittien kautta saavutettava kustomointi on kuitenkin vain visuaalista, eikä lähde muiden pelien tapaan muuttamaan gameplayta. Tämä ei ole Smithin mukaan Haloa, ja se pitääkin paikkaansa.

Bungie-Reveals-Halo-Reachs-All-Encompassing-Player-Investment-System.jpg



Sama hahmo liikkuu tosiaan niin yksin- kuin moninpelissäkin, ja Halo 2:n tapaan muutokset näkyvät myös välifilmeissä defaulttien sijaan.


Challenget eli haasteet tulevat päivittäin ja viikottain päivittyvissä muodoissa. Nämä on suunniteltu vastaamaan eri tarpeisiin, joten tietyissä haasteissa vaikeuskäyrä on jyrkempi. Tällä pyritään estämään peliin tympääntymistä.

Bungie-Reveals-Halo-Reachs-All-Encompassing-Player-Investment-System.jpg

Kyse oli tiivistää, ei kääntää tekstiä suomeksi mitä sinä ilmeisesti teit vai väitätkö minun tiivistyksessäni olleen jotakin vikana?
 
Vastaus: Virallinen Halo-ketju

Kyse oli tiivistää, ei kääntää tekstiä suomeksi mitä sinä ilmeisesti teit vai väitätkö minun tiivistyksessäni olleen jotakin vikana?

Tarkoitushan ei ole missään tapauksessa aiheuttaa mitään kinaa tai "Joohanhin tiivistelmä vs. Traddashin tiivistelmä"-asettelua, katsoin vain myös tarkemman paketin olevan tarpeellinen niille, ketkä eivät jaksa käydä itse G4TV:n sivuilla tirkistelemässä.
 
Vastaus: Virallinen Halo-ketju

Tarkoitushan ei ole missään tapauksessa aiheuttaa mitään kinaa tai "Joohanhin tiivistelmä vs. Traddashin tiivistelmä"-asettelua, katsoin vain myös tarkemman paketin olevan tarpeellinen niille, ketkä eivät jaksa käydä itse G4TV:n sivuilla tirkistelemässä.

En minä kinaakkaan siitä että kumman teksti on parempi vaan totesin että ei tuo ole tiivistelmä vaan ennemmin käännös, mutta ne jotka haluaa lukea tarkemman selityksen suomekieleen käännettynä nauttivat tekstistäsi enemmän.
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [PS3] - keskustelu pelistä

Pelissähän voi tehdä kaikkea hassua - enemmän tai vähemmän 'peliä rikkovaa'. Vaikka pystyy jotain tekemään, ei sitä aina ole pakko tehdä. Toivottavasti edes jotkut muistavat tämän.

No minä en edes halua muistaa. Sinulla, kun yksilönä ei ole valtuuksia kertoa minulle, toiselle yksilölle, mikä on oikeaa pelaamista. Pelissä on pelintekijöiden asetama tavoite voittaa pelejä. Kunnioitan tätä. Sen jälkeen kaikki pelintekijöiden mahdollistamat keinot ovat täysin vaapaat, kun pyrin tähän. Puukotan aidat, ammun mortar striket, ihan mitä vain mieleen tulee että voitan pelin. Jos aidan puukotus ei ole sallittu keino, on pelintekijöiden tehtävä poistaa se pelistä. Tai jos joku muu toiminta ei ole enemmistön pelaajista/pelintekijöiden mieleen on pelintekijöiden tehtävä säätää tätä ominaisuutta.

Minä olen tällä kertaa valinnut näkökulmaksi pelin voittamisen. Mutta täysin vastaavasti ymmärrän että joku voi valita näkökulmaksi henkilökohtaisen hauskanpidon. Se näkökulma voi olla vaikka ampua kartan kauimmaisesta nurkasta kaksi kertaa. Se näkökulma on täysin yhtä lailla sallittu kuin minun näkökulma. Jos nämä valinnat, minun tai jonkun muun, ovat pelintekijöiden visioiden vastaisia tai enemmistön pelaajista (haittaa ehkä myyntiä) on pelintekijöiden tehtävä vaikeuttaa tätä valinnan mahdollisuutta, niin paljon, että nämä "epämiellyttävät" valinnat vähenevät tai poistuvat.

Koko pointti lyhyesti: Olen maksanut tästä pelistä, saan pelata sitä tasan miten itse haluan. No minun tapauksessa minua tietysti rajoittavat Suomen lait, mutta ei mikään muu.

Kaiken muun väittäminen on oman mielipiteensä nostamista toisen yläpuolelle.
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [PS3] - keskustelu pelistä

Koko pointti lyhyesti: Olen maksanut tästä pelistä, saan pelata sitä tasan miten itse haluan. No minun tapauksessa minua tietysti rajoittavat Suomen lait, mutta ei mikään muu.

Provo tai vain puhdas mielipide ... so not. Näkökulmiin tämä perustuu kuten kirjoittaja mainitsi.

Tässä maailmassa moni asia on toki mahdollista mutta mikä on "oikein" onkin sitten eri asia. Siihen taas vaikuttaa yksilön/yhteiskunnan käsitys yleisistä peli- ja käytössäännöistä ja oikeista moraalisista valinnoista. On veronkiertokin (= verosuunnittelu kauniisti sanottuna) lakia noudattaen mahdollista, mutta onko se moraalisesti oikein? Onko MONINpelissä oman linjan vetäminen oikein vai pitäisikö pelata ryhmän mukana? Lienee jokaisen omantunnon asia...

Toivottavasti tämä keskustelu jää tähän ja keskitytään taas itse peliin. :)
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [PS3] - keskustelu pelistä

Koko pointti lyhyesti: Olen maksanut tästä pelistä, saan pelata sitä tasan miten itse haluan. No minun tapauksessa minua tietysti rajoittavat Suomen lait, mutta ei mikään muu.

Sanoit että voittaminen on tavoitteesi.

On kuitenkin eri asia pelaatko voittaaksesi (ts. pyrit kehittymään pelissä paremmaksi) vai pyritkö systemaattisesti vaan löytämään pelistä glitchejä joilla "voitat" epäreilusti. Jälkimmäiset puuhastelijat ansaitsevat erityispaikan jalkapuussa eikä niillä "voitoilla" ole mitään tekemistä todellisen voittamisen kanssa. Sama kuin oikaiset 400 metrin juoksussa ja julistat itsesi maailman nopeimmaksi. Mitä väliä sellaisella voitolla on? Jos treenaat vuosikausia ja voitat, niin joku muukin voi pitää sinua voittajana.

Glitchaajiin en oo vielä pahemmin törmänny, enemmän nyppii ne K/D ratiota varjelevat nurkkasniput jotka hakkaavat mortaria, yrittämättäkään tehdä mitään yhteisen voiton (liput, räjäytys) eteen. Varmaa niitäkin yhteispelissä tarvitaan mutta eilen oli parikin peliä missä vastustaja ei edes hyökännyt räjäyttämään. :rolleyes:
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [PS3] - keskustelu pelistä

Kirjoittamattomat pelisäännöt ne on tässäkin lajissa, kuten kaikessa yhteistoiminnassa, vaikka niiden rikkomisesta ei saisikaan välittömästi rautoja ranteisiin.

Iso komppi tuolle, maalaisjärkeä saa käyttää. Kaikessa.
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [PS3] - keskustelu pelistä

Siinä tapauksessa ei kannata ihmetellä, jos glitsaamisesta saa kickit porukoista tai hatemailia postilaatikkoon. Kirjoittamattomat pelisäännöt ne on tässäkin lajissa, kuten kaikessa yhteistoiminnassa, vaikka niiden rikkomisesta ei saisikaan välittömästi rautoja ranteisiin.

Ei tietenkään. Enkä ihmettelekkään. Minua ei vaan voisi vähempää kiinnostaa se. Kannan tietenkin mitkä tahansa seuraukset omalla toiminnallani on. Se ei myöskään estä tekemästä "sopimuksia" pelaajakaverien kanssa tms. Jos lupaan jotakin niin tietenkin noudatan sitä.

Peleistä puhuttaessa vertaukset yhteiskuntaan ovat aina täysin naurettavia. Kyseessä ei ole yhteiskunta, vaan peli. Pelin saa ostaa minkä tahansa asian motivoivana, eikä kukaan voi kiistää tätä oikeutta.

Jos kuitenkin yhteiskuntaan halutaan verrata, niin peliyhteyskunnan säännöt luodaan pelintekijöiden toimesta samalla kun rakennetaan pelimekaniikka, joka mahdollistaa asioita. Tämän yhteyskunnan sääntöjä muutetaan esittämällä toiveita pelintekijöille. Eli koskaan ei kannata valittaa pelikavereille "huonosta pelitavasta", vaan valittaa pelintekijöille huonosta pelistä. Heitä motivoi pelimyynti ja tämän seurauksena monet asiat voivat muuttua.

Sanoit että voittaminen on tavoitteesi.

On kuitenkin eri asia pelaatko voittaaksesi (ts. pyrit kehittymään pelissä paremmaksi) vai pyritkö systemaattisesti vaan löytämään pelistä glitchejä joilla "voitat" epäreilusti. Jälkimmäiset puuhastelijat ansaitsevat erityispaikan jalkapuussa eikä niillä "voitoilla" ole mitään tekemistä todellisen voittamisen kanssa. Sama kuin oikaiset 400 metrin juoksussa ja julistat itsesi maailman nopeimmaksi. Mitä väliä sellaisella voitolla on? Jos treenaat vuosikausia ja voitat, niin joku muukin voi pitää sinua voittajana.

Esitit muutaman näkökulman voittamiseen tässä. Minua ei voisi vähempää kiinnostaa arvostatko sinä tyyliä millä voitin. Jonkun toisen näkökulman omaavaa pelaaja se voi kiinnostaa. Minua kiinnostaa tässä pelissä voittaminen. En ymmärrä ollenkaan noita vertauksia 400m juoksuihin, mutta eipä sen kait väliä? Tämän pelin tapauksessa tämä kaikki tällä hetkellä tarkoittaa minun osaltani sitä, että pelaan medicciä ja pelaan tiimille. Henkilökohtainen tasoni on sen verran surkea, että olen katsonut että voiton saavuttamiseksi paras toimintatapa minulle on yrittää pitää muut joukot mahdollisimman hyvin aktiviisena jatoiminnassa. Mutta tasan saman asian motivoimana puukotan myös sen aidan pätkän kappaleiksi ilman minkäänlaisia tunnontuskia tai kiinnostusta siitä onko se sinusta oikein vai ei.

Tässäkin tapauksessa sinun neuvomisesi pelaamisestani menee täysin hukkaan. Sen sijaan jos esittäisit mielipiteesi palautteena enemmän tai vähemmän voimakkaasti pelin tekijöille, tuo aidan ouukotuskin voisi hävitä pelistä. (Joskin tämä kyseinen esimerkki glitch on tietysti luvattu jo korjata)
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [PS3] - keskustelu pelistä

Peleistä puhuttaessa vertaukset yhteiskuntaan ovat aina täysin naurettavia. Kyseessä ei ole yhteiskunta, vaan peli. Pelin saa ostaa minkä tahansa asian motivoivana, eikä kukaan voi kiistää tätä oikeutta.

Jos kuitenkin yhteiskuntaan halutaan verrata, niin peliyhteyskunnan säännöt luodaan pelintekijöiden toimesta samalla kun rakennetaan pelimekaniikka, joka mahdollistaa asioita. Tämän yhteyskunnan sääntöjä muutetaan esittämällä toiveita pelintekijöille. Eli koskaan ei kannata valittaa pelikavereille "huonosta pelitavasta", vaan valittaa pelintekijöille huonosta pelistä. Heitä motivoi pelimyynti ja tämän seurauksena monet asiat voivat muuttua.

Mutta tasan saman asian motivoimana puukotan myös sen aidan pätkän kappaleiksi ilman minkäänlaisia tunnontuskia tai kiinnostusta siitä onko se sinusta oikein vai ei.

Tässäkin tapauksessa sinun neuvomisesi pelaamisestani menee täysin hukkaan. Sen sijaan jos esittäisit mielipiteesi palautteena enemmän tai vähemmän voimakkaasti pelin tekijöille, tuo aidan ouukotuskin voisi hävitä pelistä. (Joskin tämä kyseinen esimerkki glitch on tietysti luvattu jo korjata)

Huoh, tällästä moskaa niin kauniina krapula-aamuna. Äläpäs nyt käy keulimaan silti - vaikka ostit pelin ja maksoit siitä varmasti sen 75e anttilaan, niin ei se sinua oikeuta millään tapaan tekemään pelillä ihan mitä haluat. Sinulla toki on moraalinen oikeus tehdä pelillä montaa eri asiaa, mutta samalla myös velvollisuus olla rikkomatta muiden pelaajien oikeuksia. Eli karkeasti jaettuna, jos pelaat yksinpeliä niin puukota aitoja ja ammu vaikka kallion läpi nii paljon kuin haluat, mutta kun siirryt moninpeliin lopeta se glitsien etsiminen ja pelaa 'niin kuin kuuluu'.

Ja ehkä vielä joskus ymmärrät ettei kyseessä tosiaan ole pelin helpoiten tuhottava M-Com stationin bugaava aita vaan se idea sen takana.

DICE:n pojat varmaan tietävät jo monista asioista ja uskon, että korjauksia olisi tulossa moniin asioihin, mutta kaikkia glitsejä ei pelistä saa pois millään. Helpompaa on (minun mielestäni) poistaa ne pelaajat jotka rikkovat pelin muille.
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [PS3] - keskustelu pelistä

Huoh, tällästä moskaa niin kauniina krapula-aamuna. Äläpäs nyt käy keulimaan silti - vaikka ostit pelin ja maksoit siitä varmasti sen 75e anttilaan, niin ei se sinua oikeuta millään tapaan tekemään pelillä ihan mitä haluat. Sinulla toki on moraalinen oikeus tehdä pelillä montaa eri asiaa, mutta samalla myös velvollisuus olla rikkomatta muiden pelaajien oikeuksia. Eli karkeasti jaettuna, jos pelaat yksinpeliä niin puukota aitoja ja ammu vaikka kallion läpi nii paljon kuin haluat, mutta kun siirryt moninpeliin lopeta se glitsien etsiminen ja pelaa 'niin kuin kuuluu'.

No sieltähän näin lumisateisena työpäivänä irtosi melko suuria vätteitä.

Mikä vie minulta tämän oikeuden pelata miten haluan? Sinäkö sen määräät? Mistä minulle tulee velvollisuus tässä pelissä muita pelaajia kohtaan? Määräkö joku laki niin? Esitit niin isot väittämät, että parempi olisi saada tosi isoja perusteita sille miksi, esim. sinä, pystyisit rajoittamaan minun valinnan vapautta. Pidän väitettä täysin absurdina.

Mainitsinkin jo että pelistä on ihan turha vetää reaalimaailmaan yhteyksiä. Reaalimaailman kaikenkarvaiset mor Esim tuossa aiemmin mainittu 10000 eur tilille esimerkki saa minut vain nauramaan. Realimaailman tasolla peli rinnastuu television, kirjoihin ja musiikkin. Väittämäsi rinnastuu minusta tasolle kuin yrittäisit selittää mistä kirjosta saan tykätä, miten niitä pitää lukea tai vastaavasti yrittäisit kertoa mitä musiikkia saisin kuunnella ja millä equ:n parametreilla. Minä en riko sinun oikuksiasi millään tavalla. Minulle on täysin sama miten pelaat, mikä motivoi sinua ja sinä saat tehdä pelissä valintoja ihan kuten haluat. Minulla ei ole mitään oikeuksia sinun valintoihin. Mutta sinulla ei myöskään ole mitään oikeuksia minun valintoihini.

Jos yrität laajeentaa sinun oikeuksiasi yli minun oikeuksieni, niin noilla perusteilla se ei valitettavasti kyllä onnistu huonostikaan.

Kuten jo aiemmin kirjoitin pelintekijät ovat se taho, jotka voivat pelimekaniikalla luoda ympäristön, jossa pelataan tietyllä tavalla. He ovat se kohde johon valitukset pitää kohdistaa. Pelimekaniikka on huono jos se sallii täydellisen valinnan vapauden ja sitä kautta liiallisen poikkeamsien halutusta ideasta. Suomeksi: peli on huono.

Vika ei ole juuri koskaan pelaajissa vaan pelissä.
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [PS3] - keskustelu pelistä

Vika ei ole juuri koskaan pelaajissa vaan pelissä.

Jos sinulla on oikeus pelata peliä miten haluat, on sama oikeus myös minulla. Jos haluan käyttää oikeuttani pelata peliä niin, että siinä ei käytetä glitsejä - ja sinä olet toisella puolella glitsaamassa, rikot minun oikeuksiani samalla kun pilaat peli-iloni. Comprende?

En kyllä jaksa käydä tappelemaan. Tuo viimeinen lause varmaan on aika hyvä mielipiteiden jakaja ja koska itse en voisi moista väittämää koskaan tukea on aika turha käydä muistakaan asioista väittelemään. Mutta kerro toki sitten jos löydät jostain ihan mitä tahansa niin täydellistä ettei sitä voi koskaan käyttää millään muulla tapaa kuin 'oikein'.

Sen kyllä sanon, että tuota mieltä olevien ihmisten kanssa en peliä halua pelata. Ja hiemanpa tämä menee offtopikiksi, pyydän anteeksi.
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [PS3] - keskustelu pelistä

Jos sinulla on oikeus pelata peliä miten haluat, on sama oikeus myös minulla. Jos haluan käyttää oikeuttani pelata peliä niin, että siinä ei käytetä glitsejä - ja sinä olet toisella puolella glitsaamassa, rikot minun oikeuksiani samalla kun pilaat peli-iloni. Comprende?

Edelleen yrität nostaa omat okeutesi minun oikeuksieni yläpuolelle. Oikeutemme ovat tasa-arvoiset ja vaikuttaa voimme vain omaan pelaamiseen. Nyt sinä haluat vaikuttaa minun pelaamiseen. Eli ei, en ymmärrä. Kuten taisin monta kertaa todeta, en pelaa peliä sinun peli ilosi takia vaan omani. Ja ymmärrä kaikkia jotka tekevät samoin.

Aloitin keskustelun aiheesta, koska en mitenkään voi ymmärtää valittamista toisten pelityyleistä. Kranaateista, puukotuksista, carl gustavista, m-com talon puukotuksesta.

Keskittykää omaan tekemiseen ja pelin tekijöiden painostamiseen pelimekaniikan muokkaamiseksi ja bugien korjaamisesksi valituksen sijaan.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [PS3] - keskustelu pelistä

Mikä vie minulta tämän oikeuden pelata miten haluan?

Pelaa hyvä mies juuri niinkuin tykkäät. Mutta älä ihmettele, jos kaikki pelaajatoverisi eivät tule päätä silittelemään.

Se nyt vaan on fakta, että sellaiset pelaajat, jotka pelaavat yleensä ns. "oikein" useasti hieman halveksuvat sellaisia, jotka pelaavat ns. "väärin". Ja tarkennuksena: väärin pelaavat siis käyttävät hyväkseen pelin virheitä, pelatakseen tavalla, joka ei selvästiskään ole ollut tarkoituksena. "Väärin" pelaavat taas nauravat "oikein" pelaaville, että "mitä ne hinajaat oikeen ulisee!? Kaikki mikä ei ole kiellettyä, on sallittua! lol!!"

Eläkä nyt ota herneitä, sillä en tiedä iästäsi eikä ole edes tarkoitus vihjata mitään siitä, mutta tämä "oikein" pelaamisen kulttuuri tulee ehkä hieman varttuneemmille pelaajille aikaisemmasta pelikokemuksesta. Pelasin aikanaan Rainbow 6: Rogue Spearia suht kovalla tasolla otsa rypyssä ja siellä tämä kuri exploittien suhteen oli erinomaisen kova. Kukaan ei voinut odottaa viipyvänsä servulla paria sekunttia pidempään mikäli jäi kiinni glitsailusta tai jopa xiittien käytöstä. Nykyään, kun PS:llä servut arvotaan randomilla eikä kenellekään voi antaa kickejä saavat "väärin" pelaavat riehua rauhassa. En todellakaan väitä, että jokainen pikkukilli, joka tätä peliä energiajuoman suomissa täpinöissä pelaa, glitsaisi ja käyttäisi jokaista exploittia hyväkseen, mutta ainakin tuntuu, että nämä pahimmat glitsaajat ovat usein nuorempaa sukupolvea. Tämä nyt on vain omaa teoriaani, paskaa, joka nyt vaan piti tännekin lykätä. Sekä armotonta yleistystä.

Jos tästä alkaa hirveä sota, pyydän jo valmiiksi anteeksi:cool:
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [PS3] - keskustelu pelistä

No siinähän tuli ratkaisu. Miksi siis edes pelata 'huonoa' peliä?

DICE on varmaankin tietoinen lähes kaikista pelissä olevista bugeista, sillä sinne satelee varmaankin satoja viestejä päivittäin. Eiköhän sieltä ole jonkin sortin päivitystä odotettavissa.

Minä saan pelistä varsin hyvää viihdettä, joten henkilökohtaisella tasolla se ei tällä hetkellä ole huono. Toki toivon sitä vähemmän glitchiseksi, josta syystä olen muun muassa raportoinut tuon rakennuksen puukottamisongelman.

Tarkoitin sanoa, että jos joku on sitä mieltä että pelissä on liikaa bugeja ja glitchejä, joita käytetään hyväksi, hänen tulisi syyttää peliä huonoksi ja vaatia korjauksia sen sijaan että syyttää pelaajia.

Pelaa hyvä mies juuri niinkuin tykkäät. Mutta älä ihmettele, jos kaikki pelaajatoverisi eivät tule päätä silittelemään.

Tätä käsittelinkin jo tuossa aiemmin, kun joku kommentoi samaa. Tietysti ymmärrän tämän.

Ikäkysymyksen jätän huomioimatta, koska minulle on aivan sama minkä ikäisiä kukainenkin on tai minkä ikäiseksi minua luullaan.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Ylös Bottom