Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

E3 2010, 15-17.6 Los Angeles (Lue aikataulut sun muut ensimmäisestä viestistä!)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vinnie
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: E3 2010, 15-17.6 Los Angeles (Lue aikataulut sun muut ensimmäisestä viestistä!)

hartzu: Tämä tapahtui siten, että Newell joutui pyörtämään täysin puheensa, pyytämään anteeksi Sonylta juttujaan, ja hermostuneesti vielä kehumaan PS3:a.

Sitä sanotaan liiketoiminnaksi. Liikekumppaneita kehutaan ja aiemmat pahat puheet kuitataan vitseillä. Sinänsä hölmöjä Gaben valitukset PS3:sta olivat olleetkin.

Vastaus: E3 2010, 15-17.6 Los Angeles (Lue aikataulut sun muut ensimmäisestä viestistä!)

En ihan sisäistä mitä merkitystä sillä on kuka "voitti" E3:n esityksillään. Tai no niin kauvvan ku voittaja on me pelaajat niin mitäpä väliä sillä :D

Enivei ittiäni kun koskee vain tuo Sonyn esitys niin kommenttina notta Move osottautui halvemmaksi kuin pelkäsin.
.....mutta valitettavasti yhtään mielenkiintoista peliä ei esitelty. Siis mittakaavalla "OMG, pakko päästä tesmimään!" Ellei nyt sitten SOCOM4. Aika näyttää.

LBP:tä ollaan lasten kanssa hakattu jonkin verran ja seuraava iteraatio aiheesta vaikuttaa todella lupaavalle! LBP2, Portal 2 (minusta Gabe veti hyvin "roolinsa" :D ) ja GT5:n julkaisupäivä oli kiinnostavimmat jutut.

Vaan liikaa oli löysää esityksessä. KB oli mies paikallaan ja hyvin toimi semilivenäkin :D

ps. KFIN chattissa oli ihan leppoisaa vai menikö tappeluksi Sonyn shown jälkeen? :confused:

Sitä sanotaan liiketoiminnaksi. Liikekumppaneita kehutaan ja aiemmat pahat puheet kuitataan vitseillä. Sinänsä hölmöjä Gaben valitukset PS3:sta olivat olleetkin.

Olen ehkä hölmö romantikko, mutta niin ovat monet muutkin PC-pelaajat. Newell on yksi PC-pelaamisen ikoneista.

Ei tässä ole mitään "kuitataan vitseillä"-kamaa, vaan aika läpikotainen kasvojen menetys. Ei Newell olisi ikinä koskaan mennyt tuonne puhumaan tuollaisia omasta vapaasta tahdostaan, vaan profitin on pitänyt olla Valvelle todella suuri.

Ei tässä ole mitään "kuitataan vitseillä"-kamaa, vaan aika läpikotainen kasvojen menetys. Ei Newell olisi ikinä koskaan mennyt tuonne puhumaan tuollaisia omasta vapaasta tahdostaan, vaan profitin on pitänyt olla Valvelle todella suuri.

Siis sama juttu kuin Kojima silmin nähden vaivautuneena MS:n tilaisuudessa? Puukolla uhattiin poloiset väärälle alttarille kumartamaan. Tuskinpa kuitenkaan.

Siis sama juttu kuin Kojima silmin nähden vaivautuneena MS:n tilaisuudessa? Puukolla uhattiin poloiset väärälle alttarille kumartamaan. Tuskinpa kuitenkaan.

En ehkä vertaisi Kojimaa tähän, sillä mieshän ei joutunut myymään kasvojaan pyytämällä anteeksi MS:ltä. Varmasti tiesi PS3-fanien nostavan äläkän, eikä esitys missään tapauksessa ollut tälle mieluisa.

Ihan yks lysti mitä Kojimat ja Newellit joutu tai ei joutunu tekemää, koko E3:sten tärkein hetki tuli, kun kerrottiin GT5:n julkaisupäivä sekä Cross-game voice chatti :p

Olen ehkä hölmö romantikko, mutta niin ovat monet muutkin PC-pelaajat. Newell on yksi PC-pelaamisen ikoneista.
Muista, että sanoit sitten tämän itse!
Newell ja moni muukin ikoni on omasta mielestäni välillä nostettu hieman turhankin korkeille jalustoille. Älkääkä käsittäkö väärin, näitä heppuja joita toljotellaan niska krampissa termosfääriin asti, löytyy joka pelialustalta.

Ja mistä ihmeen kristallipallosta tai eetteristä tämä "fakta" on temmattu?
En tarkoita, etteikö näin voisi olla. Ihan yhtä validia on kuitenkin todeta, että Newell on vihdoin ottanut päänsä pois omasta ahteristaan ja alkanut haistella hieman raittiimpaa ilmaa.

Ihan yks lysti mitä Kojimat ja Newellit joutu tai ei joutunu tekemää, koko E3:sten tärkein hetki tuli, kun kerrottiin GT5:n julkaisupäivä sekä Cross-game voice chatti :p
Juuri näin!

Iso N homman sitten loppujen lopulta hoiti kotiin.

Onneksi kuitenkin jokaiselta valmistajalta tuli hyviä uusia julkistuksia.

Move ja Kinect mietityttävät hintojensa puolesta enemmän ja vähemmän.
Kinect ~150$ = 150€?
Move ~50$ = 40€? ja tähän sitten "Navigation Controller" -apuohjain ~30$ = 30€? Tähän sitten vielä kamera ~30$ = 30€?

Kinectillä ilmeisesti ainakin se 4 pelaajaa pystyy pelaamaan ilman lisäkustannuksia. Moven osalta jokainen tarvitsee ainakin Move kapulan. Kuinka "pakollinen" tuo Navigation Controller -apuohjain on? Entä sitten tuo kamera? Montako kappaletta mitäkin ohjain komponenttia tarvitaan koko perheen hauskan peli-illan viettoon? Esim. yhtäaikainen neljän pelaajan peli...

Tuntuisi vähän siltä että kalliiksi tulee ostaa sitten Kinectin tai Moven... Tietysti kahden konsolin omistajana pitääkö tässä ostaa jopa molemmat? :(

Hinnan puolesta myös PSN+ jäi mietityttämään. Vuosihinta 50$ ja kolme kuukautta 18$, jos nämä kääntyvät suoraan euroiksi niin aika tyyristä lystiä. Xboxin puolella Liven 12 kuukauden jäsenyys kun irtoaa kuitenkin noin 30 eurolla.

Sonyn peleistä eniten kiinnostusta herätti LBP2, GT5(julkaisupäivä vihdoin ja viimein) ja ehkäpä Twisted Metal.

Aamun giffit:

BqVKo.gif

LordOfTheE3NIN.gif

332w312.jpg

:D

Lisäsin ketjuun äänestyksen, jossa nähdään, kenen lehdistötilaisuudesta kansa piti eniten. Omissa kirjoissani Sony ja Nintendo olivat aika tasoissa, Microsoft ehkä kuitenkin viimeisenä. Yllätykset jäivät lopulta hyvin vähiin, lähinnä uuden Xbox 360 -mallin julkaisupäivä, Crytekin Kingdom, Newellin vierailu Sonyn tilaisuudessa ja 3DS:n vakuuttavat faktat yllättivät.

Nyt sain katsottua tuon Nintendon pressin ja olihan se timangia, vähän laahaava alun jälkeen. Oikeastaan ainoa, mitä olisin jäänyt kaipaamaan oli uusi Pilotwings, mutta muuten mä olen ihan täpinöissä.

Sääli, että vain murto-osa tuosta pressistä on päässyt Konsolifinin uutisointeihin asti.. kai teillä on tosiaan selkeästi vähiten ihmisiä toimittamassa Nintendofinin otsikoita etusivulle.

Kiitti Nisupulla GIFeistä, ihan mahtavaa kamaa! Perhana, NeoGAF heittää volttia.

En ihan sisäistä mitä merkitystä sillä on kuka "voitti" E3:n esityksillään. Tai no niin kauvvan ku voittaja on me pelaajat niin mitäpä väliä sillä :D
Hyvin sanottu.
Mutta minua hieman potuttaa, Nintendo veti sellaisen ässän hihastaan, että mie taidan olla se häviäjä, rahallisesti:)
Joutuu ehkä ostaa Donkey Kong Country:n takia Wiin:)
Riippuu siitä miten paljon ohjaimella heilutaan, koska minua ei liikkentunnistus nappaa.
En ole New Super Mario Bros. Wii:tä pelannut, mutta siinä on arvostelujen perusteella sopivasti liikkeentunnistusta.
Tuo Mario oli jo ostoslistalla, mutta yhden pelin takia en ole viittinyt kauppaan rynnätä.

Mitä tuohon liikkeentunnistukseen tulee, niin mielestäni Nintendo antoi Zeldallaan vahvimman esityksen. Ei se näyttänyt täysin toimivan, mutta uskon että joku jannu häiritsi sitä jollain laitteella.

Eikö kukaan kiinnittänyt Sonyn tilaisuudessa huomiota tohon Fight Lights out (en muista miten kirjoitettiin), vaikutti aika mukavalta toi hakkaaminen move-kapuloiden avulla :)

Olen itse kohtuullinen MS fani (löytyy kyllä PS3 ja PSP mutta pääasiassa hakkaan boxilla pelejä) mutta nyt kyllä joutuu tunnustamaan, että MS:n pressi oli huonoin tai no mitäänsanomaton kuvaa ehkä paremmin tunnelmaa pressin jälkeen. Olihan siellä HALO Reach ja Gears 3 ja molemmat näytti kyllä hyvältä ja MGS rising meni ostoslistalle mutta joku säväyttävä megapommi olisi ollut paikallaan (sopimus Crytekin kanssa ei sitä ollut, varsinkin kun tulevasta pelistä ei paljoa tippunut hypetettäväksi). Kinect, no joo, voi olla kiva lisä jos hinnoittelu ei karkaa käsistä ja tulee sopivia pelejä.

Nintendo oli kyllä selkeästi paras tänä vuonna. Alku ei ehkä vielä säväyttänyt mutta 3DS herätti kiinnostuksen ja jos vastaa todellisuudessakin mielikuvaa joka pressistä jäi, niin hankintaan menee. Wii:n osalta olen pohtinut hankintaa suuntaan ja toiseen mutta ei vielä löytynyt koukkua jolla kala uisi rantaan. Ehkä olen vain kronkeli noiden Wii pelien osalta.

Sonylla oli hetkensä (Kevin Butler on äijä!) mutta jotenkin se jäi silti pliisummaksi kuin Nintendo. Tuo EA:n exklusiivi homma on vähän niin ja näin. Onkohan noi kokonaan exklusiivi sisältöä vai vain tietyn ajan? Jos vain tietyn ajan niin, jaksaahan sitä odotella myös boksille. Toinen mikä tuossa vähän korpesi on se, kun Sonyn puolelta on aina niin kovasti mussutettu MS:n tavasta hankkia näitä exklusiivi paloja niin sitten mennään samaan kelkkaan. Omasta mielestäni nämä exklusiivi lisäsisällöt saisi heittää kuikkaan ja kaikille sama pelikokemus alustasta riippumatta multiplattari peleissä. Tietysti alustojen omat pelisarjansa ovat asia erikseen. PSP:n osalta tuleva pelikatalogi näytti mielenkiintoiselta eli se saattaa päätyä hyllystä taas aktiivisempaan käyttöön. Move, vähän sama fiba kuin kinectin osalta. Voi olla ihan kiva lisäys ja Sorcery näytti kohtuullisen mielenkiintoiselta mutta katsotaan nyt. Lopun Twisted Metal oli ilmeisesti kova juttu sarjaa tuntevien osalta mutta kun en tuota sarjaa tunne entuudestaan niin vielä ei hype moottori pyörähtänyt käyntiin.

Nyt vain siis odotellaan Gamescomia ja mitä siellä tulee vastaan. Tavoitteena olisi päästä tuonne jopa paikan päälle.

pitääkös square-enix oman pressin?

Myös eilen arvelemani EA:n ja Sonyn yhteistyökuvio sai vahvistuksen. Yksinoikeus limited-editionit Medal of Honourista aiemman MoH remaken kanssa ja Dead Space 2:sta Conviction lisäosieen on "ihan kiva", mutta jokseenkin turhia.

Tästä olen eri mieltä (tosin vähän riippuen mitä tarkoitat "turhalla"?), sillä ainakin itse olen täysin myyty näihin GoW-collection tyylisiin uusintajulkaisuihin (HD remaster/upscale, trophyt, etc).

Olen myös suoraan sanottuna kasvanut näiden WW2-pelien kautta, joten Medal of Honor: Frontline -remake kuulostaa myös siksi aivan pirun hyvältä uutiselta. Vasta pelasin ekan CoD:in uudestaan boksilla ja CoD 2 jonossa odottamassa.. Ja eka MoH myös jonossa.

Mutta oletan, että tuo Frontline tulee myöhemmin myös Boksin/Pleikan latauspalveluun? Varmaan taas yksi timed exclusive..

Newellin piipahdus lavalla oli mun mielestä sympaattinen, eikä mies todellakaan mitään "pelleä" itsestään tehnyt. Pienen huumorin ja show-meiningin kautta mies vain sanoo sen mikä nyt on bisnes-mielessä jo aivan normaalia suurimmalle osalle pelintekijöistä: Valve tekee pelejä nyt (lähes) kaikille platformeille. Itseä ei vain tuo Portal 2 niin kauheasti kiinnosta, mutta tuosta on hyvä jatkaa.

Ylös Bottom