Vastaus: E3 2010, 15-17.6 Los Angeles (Lue aikataulut sun muut ensimmäisestä viestistä!)
Olen itse kohtuullinen MS fani (löytyy kyllä PS3 ja PSP mutta pääasiassa hakkaan boxilla pelejä) mutta nyt kyllä joutuu tunnustamaan, että MS:n pressi oli huonoin tai no mitäänsanomaton kuvaa ehkä paremmin tunnelmaa pressin jälkeen. Olihan siellä HALO Reach ja Gears 3 ja molemmat näytti kyllä hyvältä ja MGS rising meni ostoslistalle mutta joku säväyttävä megapommi olisi ollut paikallaan (sopimus Crytekin kanssa ei sitä ollut, varsinkin kun tulevasta pelistä ei paljoa tippunut hypetettäväksi). Kinect, no joo, voi olla kiva lisä jos hinnoittelu ei karkaa käsistä ja tulee sopivia pelejä.
Nintendo oli kyllä selkeästi paras tänä vuonna. Alku ei ehkä vielä säväyttänyt mutta 3DS herätti kiinnostuksen ja jos vastaa todellisuudessakin mielikuvaa joka pressistä jäi, niin hankintaan menee. Wii:n osalta olen pohtinut hankintaa suuntaan ja toiseen mutta ei vielä löytynyt koukkua jolla kala uisi rantaan. Ehkä olen vain kronkeli noiden Wii pelien osalta.
Sonylla oli hetkensä (Kevin Butler on äijä!) mutta jotenkin se jäi silti pliisummaksi kuin Nintendo. Tuo EA:n exklusiivi homma on vähän niin ja näin. Onkohan noi kokonaan exklusiivi sisältöä vai vain tietyn ajan? Jos vain tietyn ajan niin, jaksaahan sitä odotella myös boksille. Toinen mikä tuossa vähän korpesi on se, kun Sonyn puolelta on aina niin kovasti mussutettu MS:n tavasta hankkia näitä exklusiivi paloja niin sitten mennään samaan kelkkaan. Omasta mielestäni nämä exklusiivi lisäsisällöt saisi heittää kuikkaan ja kaikille sama pelikokemus alustasta riippumatta multiplattari peleissä. Tietysti alustojen omat pelisarjansa ovat asia erikseen. PSP:n osalta tuleva pelikatalogi näytti mielenkiintoiselta eli se saattaa päätyä hyllystä taas aktiivisempaan käyttöön. Move, vähän sama fiba kuin kinectin osalta. Voi olla ihan kiva lisäys ja Sorcery näytti kohtuullisen mielenkiintoiselta mutta katsotaan nyt. Lopun Twisted Metal oli ilmeisesti kova juttu sarjaa tuntevien osalta mutta kun en tuota sarjaa tunne entuudestaan niin vielä ei hype moottori pyörähtänyt käyntiin.
Nyt vain siis odotellaan Gamescomia ja mitä siellä tulee vastaan. Tavoitteena olisi päästä tuonne jopa paikan päälle.