Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Keskustelua myyntiluvuista (NPD, FIGMA ja niin edelleen)

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja stammy
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Keskustelua myyntiluvuista (NPD, FIGMA ja niin edelleen)

Lätkin uutiseen kontekstia:
https://www.konsolifin.net/uutinen/ps4-jo-viidessakymmenessa-miljoonassa-kodissa

Vähän reilussa puolessa vuodessa (kesä-marraskuu) on kaupaksi käynyt tuon mukaan kymmenen miljoonaa konsolia. Tässä on vielä pari-kolme viikkoa joululahjaostosaikaa ja amerikkalaisilla veronpalautuspäivä helmikuussa, jotka aiheuttavat pienet myyntipiikit.

Sonyn virallinen tavoite tilivuodelle 2016 (eli huhtikuun alusta maaliskuun loppuun) oli päästä 60 miljoonaan toimitettuun konsoliin, mikä näyttää hyvin saavutettavalta, sillä kanavassa on jatkuvasti about 1-1,5 miljoonaa konsolia. Tarkoittaa siis, että myydä tarttisi vajaa yhdeksän miljoonaa laitetta kolmessa ja puolessa kuukaudessa.
 
Vastaus: Keskustelua myyntiluvuista (NPD, FIGMA ja niin edelleen)

Jo ehkä hieman vanhaa tietoa, mutta alla on elo-syyskuun NPD myynnit.

Elokuu
Xbox One: 274,800
PS4: 160,000

Syyskuu
Xbox One: 332,800
PS4: 285,300

- NeoGAF
 
Vastaus: Keskustelua myyntiluvuista (NPD, FIGMA ja niin edelleen)

Yhdysvalloissa marraskuun pelimyynnit vei Call of Duty: Infinite Warfare. Se mikä ilahduttaa suuresti on Titanfall 2:n sijoitus, hieno peli ansainnut kaiken huomion.


Software

Here is the top 10 for the four-week period running from October 30 through November 26. It includes physical sales as well as some digital sales.

  1. Call of Duty: Infinite Warfare
  2. Battlefield 1
  3. Pokémon Sun*
  4. Pokémon Moon*
  5. Titanfall 2
  6. NBA 2K17
  7. Madden NFL 17
  8. Watch Dogs 2
  9. The Elder Scrolls V: Skyrim*
  10. FIFA 17


*No digital sales counted for this game.

Lähde: http://venturebeat.com/2016/12/15/n...moon-have-biggest-debut-in-franchise-history/
 
Vastaus: Keskustelua myyntiluvuista (NPD, FIGMA ja niin edelleen)

En tiedä kuuluuko tämä tänne, kun en varsinaisesti tiedä onko tämä "NPD, FIGMA vai mikä lie".

http://gamingbolt.com/final-fantasy-15-sales-collapse-in-japan-while-3ds-and-ps4-hold-steady

Final Fantasy 15 ei menesty Japanissa, PS4 myy hyvin, PS4 Pro ei. Alle 10% on päivitettyjä konsoleita Japanissa.

Yakuzasta julkaistiin silmille spesial editionit jotka saavat tunnetusti japanilaiset ostamaan niitä ennemmin kuin mitään muuta versiota konsoleista, taisi olla final fantasyn julkaisussa sama.
 
Vastaus: Keskustelua myyntiluvuista (NPD, FIGMA ja niin edelleen)

Vuoden 2016 loppuun mennessä oli PS4 myyty 53,4 miljoonaa kappaletta. Siitä loppuvuoden lomakauden osuus oli muhkeat 6,2 miljoonaa kappaletta.

Lähde: http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=1330813
Tartti ihan käydä tarkistamassa, että oliko se Sonyn tavoite tosiaan päästä 60 miljoonaan maaliskuun loppuun mennessä, ja olihan se, mutta siinä puhutaan toimitetuista, ei kuluttajille myydyistä määristä. Eli tuohon 53,4 miljoonaan voi lisätä huolettomasti yhden miltsin lisää, kun miettii, mitkä Sonyn mahkut ovat. Tarkoittaisi vajaata kahta miljoonaa kuukaudessa, mikä on mahdollinen mutta ei todellakaan ihan läpihuutotavoite.

Mutta ei tuo saavutus mitenkään ihan mitätön ole: PS4 on tällä hetkellä kaikkien aikojen seitsemänneksi eniten myynyt kotikonsoli, ja viimeistään ensi kesänä nousee kuudennelle sijalle (linklink). Elinaikanaan se noussee ehkä neloseksi, mahdollisesti jopa kakkoseksi. PS2:ta ei kaada koskaan ikinä mikään! (Pro-malli kyllä sotkee kuvioita, koska sen laskeminen yhteen perus-PS4:n kanssa on hiukan harhaanjohtavaa mutta toisaalta taas ei.)
 
Vastaus: Keskustelua myyntiluvuista (NPD, FIGMA ja niin edelleen)

Elinaikanaan se noussee ehkä neloseksi, mahdollisesti jopa kakkoseksi. PS2:ta ei kaada koskaan ikinä mikään!

Kolme vuotta julkaisusta ja ollaan jo päälle 50 miljoonan myydyn konsolin. Laitesukupolvi on matkansa puolivälissä. Edessä ovat vielä suuret yksinoikeudet ja tunnetut multiplatterit sekä hinnanalennuksia. Nousun Top-2 voi suurinpiirteiden estää vain ennenaikaistettu PS5.

Ensimmäiset 50 kk:

C1XsqgBXcAI9ASY.jpg:large


Lähde: http://m.neogaf.com/showthread.php?t=1330813&page=14
 
Vastaus: Keskustelua myyntiluvuista (NPD, FIGMA ja niin edelleen)

Juuri meinasin käydä itse postaamassa saman graafin, koska en edes ollut tajunnut tuota, että PS4 on jälleen PS2:n edellä 50 kuukauden kohdalla.

Häkellyttävä tulos.
 
Vastaus: Keskustelua myyntiluvuista (NPD, FIGMA ja niin edelleen)

Pro-malli kyllä sotkee kuvioita, koska sen laskeminen yhteen perus-PS4:n kanssa on hiukan harhaanjohtavaa mutta toisaalta taas ei.

En ymmärrä miksi se ei olisi harhaanjohtavaa varsinkin kun kyse on eri konsolista. Erityisen mielenkiintoiseksi kyllä menee jos tuolla yhteissummalla päästään "huiputtamalla" sinne palkintopallille. Ei puhelimissakaan lasketa esim. X ja XS myyntejä yhteen vaikka tuotteen ensimmäinen numero on sama. Sonyn on vaikea saada Pron myyntilukuja näyttämään seksikkäiltä kun samassa paperissa pyörii ~50m peruspleikkarin lukema, joten PR:n kannalta niputtaminen on loogista mutta tilastollisesti tosiaan vääristävää.

Marras/joulun myynneillä taas ei nyt hirveästi kannata tulevaisuutta maalata kun varmasti iso osa myynneistä meni "vanhoille" päivitystä hakeville asikkaille Pron myötä.
 
Vastaus: Keskustelua myyntiluvuista (NPD, FIGMA ja niin edelleen)

Niin kauan kun samoja ps4 pelejä pelataan eri konsoleilla, niin kyllä pro kuuluu laskea ps4 myynteihin. Sitten kun pelit menevät erikseen ps4 ja pro, niin ei voi laskea.
 
Vastaus: Keskustelua myyntiluvuista (NPD, FIGMA ja niin edelleen)

Niin kauan kun samoja ps4 pelejä pelataan eri konsoleilla, niin kyllä pro kuuluu laskea ps4 myynteihin. Sitten kun pelit menevät erikseen ps4 ja pro, niin ei voi laskea.
Niinpä. Periaatteessa tietysti julkaisijat haluavat tietää tuon perus/Pro-jaon voidakseen tehdä informoidun päätöksen siitä, kuinka paljon paukkuja pro-optimointiin kannattaa panna. Mutta julkaisupäätösten (tehdäkö peli PS4:lle vai ei) pohjaksi riittää tuo yksi yhteismyyntilukema.

Itsehän olen vakaasti sitä mieltä, että jossain kohtaa ilmestyy se ensimmäinen peli, joka toimii ainoastaan PS4 Prolla (ja sitä seuraavalla pleikkarimallilla), mutta tuohon asti on täysin kohtuullista laskea molemmat mallit myydyiksi PS4:ksi. Sama logiikka pätee myös Xbox Onen/Scorpion kohdalla.
 
Vastaus: Keskustelua myyntiluvuista (NPD, FIGMA ja niin edelleen)

Itsehän olen vakaasti sitä mieltä, että jossain kohtaa ilmestyy se ensimmäinen peli, joka toimii ainoastaan PS4 Prolla (ja sitä seuraavalla pleikkarimallilla), mutta tuohon asti on täysin kohtuullista laskea molemmat mallit myydyiksi PS4:ksi. Sama logiikka pätee myös Xbox Onen/Scorpion kohdalla.
OT: Ymmärtääkseni Microsoftin suunnalta on vahvistettu että VR-pelit toimivat vain Scorpiolla.

E: Gamespot: Xbox Scorpio Won't Have Exclusive Games Except for VR Titles
 
Vastaus: Keskustelua myyntiluvuista (NPD, FIGMA ja niin edelleen)

OT: Ymmärtääkseni Microsoftin suunnalta on vahvistettu että VR-pelit toimivat vain Scorpiolla.

E: Gamespot: Xbox Scorpio Won't Have Exclusive Games Except for VR Titles

Hmm, jos on muutenkin vaikea miettiä, että missä kohtaa voi sanoa sukupolven aidosti vaihtuneen, niin tuo on vielä yksi pakkaa sekoittava yksityiskohta. Kun tuossahan voi sanoa, että kaikki pelit pyörivät molemmilla konsoleilla, mutta VR-pelit vaativat VR-lisälaitteen, joka toimii vain Scorpion kanssa.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Ylös Bottom