Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Tuleva virallinen COD: BO SD-liiga 2011?

Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: Tuleva virallinen COD: BO SD-liiga 2011?

KFIN on tarkoitettu koko kansan konsoliareenaksi. Käyttäjämme vaihtelevat alaikäisistä ihan yli 50-vuotiaisiin ikämiehiin. PSblock tähtää hyvin kilpailulliseen pelaamiseen. Olette PSblockiin rakentaneet tiukat säännöt, jotka suosivat hyvin kilpailullista pelaamista.

Näkisin järkevänä toteuttaa ensimmäisen BO KFIN-turnaukseni sellaisilla säännöillä, jotka rohkaisivat mahdollisimman monia KFIN-käyttäjiä osallistumaan turnauksiin. Eli annetaan pelaajille variaatiota perkeissä ja aseissa.
Perkkejä tullaan bännimään, ainakin Warlord (koska Grip+rapidfire OP) ja Second chance.
Aseisiin rajoituksia. En tahdo yletöntä poraamista mahdollistavaa pelaamista, tässä on kuitenkin hiukan wallhack-tyyppinen mahdollisuus porata seinien läpi enemmän (koska tähtäin lukittuu niin helposti) kuin esim. COD4:ssa. Eli ei LMG-luokkaa, ei ext.mageja, eikä missään tapauksessa esim. launchereita.

Asebänneistä olen Junnun kanssa samoilla linjoilla, joitain rynkkyjä pitää varmaan bänniä. Olen miettinyt, että sallittaisiin tyyliin 2-3 SMG, 2-3 AS, 1 Snipu. Aserajoituksissa pitää muistaa myös huomioida se, että siellä on varmasti aseita, jotka ovat auki myös niille jotka ovat levelinsä alussa jos halutaan oikeasti ojentaa kättä ns. publapelaajien suuntaan kuten tässä ekassa BO-turnauksessani haluaisin tehdä. Esim. AK47 aukeaa vasta levelillä 38 ja Commando paljon myöhemmin.

Perkeistä ja Equipmenteista: sallimalla väljyyttä perkkeihin uskoisin, että turnauksesta tulisi houkuttelevampi myös hiukan kokemattomille pelaajille. Kaikki KFIN-käyttäjät kun eivät ole satojen GB-matsien karaisemia Lightweight/Ninja-tiikereitä. Te beastit sopeudutte ja selviydytte kyllä, olivat säännöt sitten mitkä tahansa. Kuitenkin turnaus- ja COD-skene etu olisi mielestäni saada mahdollisimman moni KFIn-käyttäjä uskaltautumaan mukaan.

BO:n videointimahdollisuuden myötä meillä on ensimmäistä kertaa mahdollisuus saada kiistattomat todistusaineistot joka matsista esim. siitä käyttikö tiimi kahta kleikkaa vai kolmea? Sallimalla esim. 2 kleikkaa per tiimi muuttaisimme pelin dynamiikkaa varmasti. Moni meistä, myös minä, joutuisi muuttamaan hiukan pelityyliään, taktikointi tarkoittaa minulle nimenomaan sitä, että toisten pelityyliä joutuisi matsin aikana analysoimaan. Jos meillä on vain yksi järkevä perkki > kaikki pelaavat varmasti samalla tyylillä. Kiehtoo ajatus toteuttaa kerrankin hiukan erilainen turnaus. Tämä on minulle vasta ensimmäinen BO-turnaus, miksi emme voisi kokeilla välillä jotain muuta kuin hyvin, hyvin tiukkaa määriteltyä r00-turnausta? Sellainen pyörii jo Psblockissa, en tahtoisi toteuttaa kahta miltei samanlaista turneeta peräkkäin, tehtäisiin välillä jotain erilaista.

Tämähän on loppujen lopuksi vain leikkiä ja hauskanpitoa, eikö?
 
Vastaus: Tuleva virallinen COD: BO SD-liiga 2011?

Siis älähän toki mua ymmärrä nyt väärin. En ole koittanut tuota täyttä kilpailullisutta tänne tyrkyttääkkään, koska tiedän, että turnauksen kohderyhmä on erilainen verrattuna blockkiin.

Claymoret. Tuota 2 kleikan rajoittamista/tiimi on mahdottoman kankea toteuttaa. Ei ketään kiinnosta kelailla teatteria useita kymmeniä minuutteja aina matsien päätyttyä. Pelkästään 2 kleikan salliminen per tiimi tarkoittaisi silti jo sitä, että puolustajilla 2 kulkureittiä vähemmän minä vahtia. Vielä kun pelataan 5vs5 niin niitä, kämpittäviä reittejä ei usein riitä edes kaikille. Sinne lisätään vielä kleikat niin sitten maataan jossain puskassa L1 pohjassa ja odotetaan, että jostain kuuluu pum ja vaihdetaan asemia.

Tälläisessä pelaamisessa ei ole mitään järkeä, saati sitten mitään taktisuutta.

e: Puhuit noista aseista niin kaikkein tasaisimmat varmaan olisivat:
mp5k
mpl
spectre
galil
commando
ak47
awi
e2: ainiin ja tietenkin m16 pitää olla mukana
 
Vastaus: Tuleva virallinen COD: BO SD-liiga 2011?

Joku ehdotti että Flak Jacket pitäisi bannia koska alkunaatit on sitten turhia? Onko alkunaatit teidän mielestä sitten taktista ja hienoa pelaamista kun spammataan rivillinen räjähtävää paskaa joka suuntaan heti kun timeri antaa myöten?

Minun mielestä Lightweight/maratonille pitää olla vastineena sallittuna Flak Jacket.

Kleikat vois sallia ihan siitä syystä, että voisi kokeilla miten ne toimii turnauksessa. Minusta tuntuu että nuo kleikat lähinnä häiritsee taas vain tuota Lightweight/Maraton/Ninjakansaa. Vaikka sinne 5 jätkää pistää kleikat joka reitille niin varmaan 3 jo niistä räjähtää naatteihin kun reittejä puhdistetaan. Eli ei siellä ikinä ole viittä kleikkaa edessä.

Kannattaa tehdä turnauksesta mahdollisimman monipuolinen sääntöjenkin osalta, niin on kaikille kaikkea. Komprosmisseja nääs.
 
Vastaus: Tuleva virallinen COD: BO SD-liiga 2011?

Mitä tää lightweight/ninja -kansa on? Kuulostaa ihan normaalilta pelaajalta mulle? Marathonia ei kukaan käytä koska askeleet kuuluu ihan liian kauas. Mitä muitakaan perkkejä sitä sitten käyttäis? Ei itseä ainakaan kiinnosta istua paikoillaan aina 2 minuuttia per rundi.

Minulle käytännössä ihan sama minkälaiset säännöt tulee kunhan kleikat on banned.

e: Alkunaatit on aina ollu iso osa call of duty snd:tä, miksi tehdä niistä turhia? Ei niissä ikinä ole mitään vikaa ollut, sillä ne kuitenkin räjähtää aina heiton jälkeen, eikä odota, että vihu juoksee sen päälle.
 
Vastaus: Tuleva virallinen COD: BO SD-liiga 2011?

Mitä tää lightweight/ninja -kansa on? Kuulostaa ihan normaalilta pelaajalta mulle? Marathonia ei kukaan käytä koska askeleet kuuluu ihan liian kauas. Mitä muitakaan perkkejä sitä sitten käyttäis? Ei itseä ainakaan kiinnosta istua paikoillaan aina 2 minuuttia per rundi.

Minulle käytännössä ihan sama minkälaiset säännöt tulee kunhan kleikat on banned.

e: Alkunaatit on aina ollu iso osa call of duty snd:tä, miksi tehdä niistä turhia? Ei niissä ikinä ole mitään vikaa ollut, sillä ne kuitenkin räjähtää aina heiton jälkeen, eikä odota, että vihu juoksee sen päälle.

Minulle normipelaajalle kuulostaa esim. Flak Jacket/Warlord/Ninjakin. Lightweight/Maraton/Ninja on minulle ADHD-quake-kakkaa. Niinkuin sanoin, että mitä enemmän mahdollisuuksia, niin sitä enemmän pelaajia. Kaikille löytyy mieluinen vaihtoehto ja sen takia kaikki kestää myös sitä vihaamaansa vaihtoehtoa :)

En sanonut että alkunaatit pitäisi kieltää. Tarkoitin että Flak Jacketia ei tarvitse bannia.

Edit: Niin ja kävikö mielesttä että vaikka sinä et halua istua niin joku muu saattaa haluta? Itsellä ainakin 6 vuotisen Counter-Strike urani aikana tuli pelattua vaikka millä taktiikalla. Välillä rushittiin täysillä ja välillä istuttiin. Vaihdeltiin taktiikoita ja kaikki riippui vastustajasta ja mapista. Onko tässä CODissa joku salainen kirjoitettu sääntö nykyään, että rundi ei saa kestää 20 sekkaa pitempään ja kaikkien pitää juosta täysillä Lightweightillä vihuja vastaan?
 
Vastaus: Tuleva virallinen COD: BO SD-liiga 2011?

e: Alkunaatit on aina ollu iso osa call of duty snd:tä, miksi tehdä niistä turhia? Ei niissä ikinä ole mitään vikaa ollut, sillä ne kuitenkin räjähtää aina heiton jälkeen, eikä odota, että vihu juoksee sen päälle.
En sanonut että alkunaatit pitäisi kieltää. Tarkoitin että Flak Jacketia ei tarvitse bannia.
Sanoinko minä, että sinä sanoit, että ne pitäisi kieltää? Jos flak jacket bannitaan niin alkunaateilla ei voi käytännössä tappaa enää ollenkaan. Onko siinä mitään järkeä sitten?

ADHD-quake-kakkaa? Eli itse pelaat mielummin sellaisia vastaan ketkä istuu respassa silencer ja red dot assaultissaan kiinni ja kleikat varmistamassa selkää? Hohhoijjaa.

Tää liikkuvista pelaajista valittaminen on naurettavinta mitä olen ikinä kuullut. Oikeasti.

edit: varsinkin kun marathonia ei voi käyttää lightweightin kanssa menettämättä ninjaa.
 
Vastaus: Tuleva virallinen COD: BO SD-liiga 2011?

ADHD-quake-kakkaa? Eli itse pelaat mielummin sellaisia vastaan ketkä istuu respassa silencer ja red dot assaultissaan kiinni ja kleikat varmistamassa selkää? Hohhoijjaa.

edit: varsinkin kun marathonia ei voi käyttää lightweightin kanssa menettämättä ninjaa.

Ei kaikki käytä Flak Jacketia? Osa käytää lightweightiä?

Minä pelaan kaikkia vastaan, niitä jotka juoksee lightweightillä ja niitä jotka istuu respassa. Kummatkin käy kunhan saa pelata. Tässä pelissä on käsittääkseni rundiaika olemassa edelleen joten ei ne siellä ikuisesti istu. Kyllä ne sieltä tulevat ennen rundin loppua jos eivät halua hävitä rundia tahalleen.

Ja aivan sama istuuvatko silencerillä ja red dotilla kleikat selässä kun en aio heitä sieltä respasta hakea, koska pelissä on edelleen rundiaika. Senkun istuvat, minulla on aikaa odottaa kun pelaamaan on alettu.
 
Vastaus: Tuleva virallinen COD: BO SD-liiga 2011?

Vaikka itse en kleikkoja käytäkkään, enkä niistä tykkää niin kyllä ne voi tässä turneessa omasta mielestä sallia. Tietyin rajoituksin tottakai, siinnä nyt ole mitään järkeä, että joukkueen jokaisella pelaajalla on kleikka joka nurkan takana paikoillaan.

Esim 2 Claymorea/+2Hackeria per tiimi, tällä tavalla periaatteessa etenemisreitit ei rajoitu millään tavalla kun on hackeri kaveri kuitenkin mukana spottaamassa vastapuolen kleikat. Vastaan saa väittää toki, mutta eikös kleikat jossain määrin pakota sinua ja joukkuettas taktikoimaan ja miettimään miten etenet pommipaikalle, täten tuo juurikin sitä taktisuutta peliin ?

Mielipiteitä on monia, en minäkään nuista kleikoista tykkää mutta silti annan ääneni niitten sallimiselle.

Erilaisuus ja vanhoista säännöistä poikkeaminen tämän KFIN-turnauksen kohdalla on pelkkää rikkautta. Uudet konkarit, jotka eivät ole ennen pelaillu virallisia pelejä taikka mitään klaanipelejä pääsee tutustumaan vähän rennommilla säännöillä, mahdollisesti kiinnostuu klaanipelaamisesta ja seuraa teitä sinne tiukempien sääntöjen, ja haastavempien klaani-vääntöjen pariin.

Cheers.
 
Vastaus: Tuleva virallinen COD: BO SD-liiga 2011?

Miksi kukaan käyttäisi lightweightia kun flak jacket on sallittu? Ei se kuitenkaan niiiin paljoa vauhtia anna, etteikö sen voisi uhrata kuolemattomuudelle räjähteitä vastaan.

Onko susta sitten kiva odottaa 2½ minuuttia siinä pommipläntin kupeessa niitä vihuja? Varmaan todella hauskaa? Mitäs teet sitten hyökkäyksellä, kun tiedät, että kaikki puolustajat odottaa L1 pohjassa omassa päässään?

En voi ymmärtää miten kenestäkään S&D voi olla hauskaa, jos sitä pelataan noin. Eikös tässä turnauksessa ollut kuitenkin kyse hauskanpidosta, eikä L1 pohjassa hikoilusta niin, kuin ahmakin jo sanoi?

Esim 2 Claymorea/+2Hackeria per tiimi, tällä tavalla periaatteessa etenemisreitit ei rajoitu millään tavalla kun on hackeri kaveri kuitenkin mukana spottaamassa vastapuolen kleikat. Vastaan saa väittää toki, mutta eikös kleikat jossain määrin pakota sinua ja joukkuettas taktikoimaan ja miettimään miten etenet pommipaikalle, täten tuo juurikin sitä taktisuutta peliin ?
Ei sillä ole mitään väliä näkeekö ne kleikat vai ei. Jos menet kleikan suojaamalta reitiltä -> ammut kleikan -> sijaintisi paljastuu, jos et mene -> vihu odottaa suojan/nurkan takana sinua. Kleikat on vain tapa jättää aivot narikkaan pelatessa.

e: Ettekö yhtään ihmettele miksei niitä ole aikasemmin sallittu, vaikka aina näihin samoihin asioihin on vedottu? Näistä samoista asioista on taisteltu joka kerta, kun turnausta on järjestetty ja aina on toistaiseksi tehty se oikea valinta. Turha lähteä korjaamaan mitään mikä ei ole rikki.
 
Vastaus: Tuleva virallinen COD: BO SD-liiga 2011?

Ei sillä ole mitään väliä näkeekö ne kleikat vai ei. Jos menet kleikan suojaamalta reitiltä -> ammut kleikan -> sijaintisi paljastuu, jos et mene -> vihu odottaa suojan/nurkan takana sinua. Kleikat on vain tapa jättää aivot narikkaan pelatessa.

Joo tuo on aivan totta, että sijainti paljastuu kun kleikan ammut ja toisella, kleikattomalla reitillä sinua odottaa L1 pohjassa vihollinen. Mutta tuollaset tilanteet juuri pakottaa sinut ja joukkuees miettimään miten etenet/etenette. Nämä kleikat ja tämä paljon puhuttu taktikointi kuitenkin tekee väkisin pelistä hidas tempoisempaa ja roundi aikaa pitäs siinä tapauksessa myös nostaa. :rolleyes:

En usko, että kleikat on kenellekkään ns. kovemman luokan pelaajalle niin tiukka paikka etteikö siitä yli pääse. Kyllä te pojat keinot keksitte vaikka siellä kleikka onkin.

IMO olisi hyvä jos tämä turnaus olis ehkä enemmän casual-pelaajille suunnattu, jo senkin takia että se toisi (luultavasti) porukkaa PSBlockinkin puolelle ja ylipäätänsä saisi muutenkin publaheroja kiinnostumaan klaanipelaamisesta. Itselle kuitenkin se ja sama millä säännöillä tämä turnee pelataan, mutta niitä ajatellen, joilla ei ole suurempaa käsitystä kilpailullisesta pelaamisesta.

Ottaen kuitenki huomioon, että PS Blockin puolella on tulossa uutta turneeta myöskin piakkoin? Niin miksi järjestää kahta samanlaista turnausta samoihin aikoihin?

Nautitaan PS blockin järjestämässä turnauksessa ase, attachment, equipment, perk, ym. -rajoituksista sekä kilpailullisemmasta meiningistä ja pelataan täällä lepsummilla säännöillä ja annetaan laajempi paletti käytettävissä olevista aseista, ym. härpäkkeistä.
 
Vastaus: Tuleva virallinen COD: BO SD-liiga 2011?

No toi rundiajan nostaminen on kyllä vielä typerämpi idea. Ei ketään kiinnosta odottaa 4 minuuttia, että ne hyökkääjät keksis mitä tekee. Taktiikat voi keksiä ennen matsia, koska ne kleikkapaikat on kaikille itsetäänselvyyksiä.

Kyllä, on ihan oikein, että tämän turnauksen tulisi olla lepsumpi rajoituksiltaan, mutta onko mitään järkeä mennä publapelaamisen tasolle? Jos teidän ehdottamilla säännöillä pelattaisiin niin sehän olisi lähestulkoon sama, kun koottaisiin vaan suomiparty ja mentäisiin publalle hikoilemaan kleikkojen kanssa.

Kyllä sitä joutuu taktikoimaan ihan yhtä lailla ilman kleikkoja, kuin teidän mielestä kleikkojen kanssa. Ehkä jopa enemmän, jos pelistä puuttuu kleikat. Kun pelataan 4vs4 niin kaikkia kulkureittejä ei riitä millään vartiomaan yksi henkilö. Tämä tarkoittaa sitä, että kleikkojen kanssa on hyvin todennäköistä spotata ne miehittämättömät reitit, kun huomataan, että siellä on kleikka.

Mutta ihan oikeasti sanokaa onko teidän mielestänne hauskaa istua aina 2/3 yhdestä kierroksesta ennen, kuin mitään tapahtuu?
 
Vastaus: Tuleva virallinen COD: BO SD-liiga 2011?

Seuraavassa minun henkilökohtainen mielipiteeni.

Kilpailullinen pelaaminen (psblock): On hienoa, että tälläinen taho löytyy, joka haluaa järjestää turnauksia kilpailuhengellä. Säännöt ovat varmasti hyvät ja kaikilla on lähtökohtaisesti tasaväkiset aseet ja perkit käytössä. Jyvät erottuu akanoista ts. kokemus ja tiimipelaaminen ovat valttia. Kohderyhmänä enemmän verkkopelejä/codia pelanneet, ei kovin aloittelijaystävällinen.

Tätä haluaisin nähdä: Turnee jossa pienemmät rajoitukset. Mahdollisesti paljon uusia pelaajia, jotka ovat publaa pelanneet, mutta turnauksiin ei ole otettu osaa. Vaihtelevia pelityylejä ja vaihtelua käytettävissä aseissa ja perkeissä. Oman pelityylin pelaamista, ei tehdä turneeta, jossa lähtökohtaisesti kaikkien on vaan pakko pelata vauhdikkaasti. Aloittavan pelaajan pitää myös saada niitä onnistumisen hetkiä, olkoon ne vaikka sitten niitä kleikkatappoja. Antaa myös etukäteen heikommalle tiimille mahdollisuuden voittaa pelejä. Kohderyhmänä kaikki pelaajat.

Lopputekstissä Käytän taas itseäni esimerkkinä, kuten minulla on tapana. Kun aloittelin verkkopelaamista cod4:sen julkaisun aikaan, oli se melkolailla erillaista kuin nykyään. En todellakaan juossut pitkin mappeja S&D:ssä. Pelasin lähinnä tdm:ää ja eteneminen oli tosi verkkaista, voisi jopa "nykytermein" sanoa kämpiksi. Jos silloin alkuun olisi järjestetty turnaus, jossa kaikki yksityiskohdat olisi hiottu kilpailulliseksi, jokainen voi arvata, olisinko siihen osallistunut. Haluan tällä sanoa, että kaikille ei pelaaminen ole sitä rutiinia ja itsestään selvyyttä. Paha lähteä kokeilemaan jotain uutta, jos sille ei anneta edellytyksiä. Annetaan kaikille mahdollisuus osallistua ja kokeilla turnauspelaamista, olkoon sitten aloittelija tai enemmän pelannut.
 
Vastaus: Tuleva virallinen COD: BO SD-liiga 2011?

Seuraavassa minun henkilökohtainen mielipiteeni.

Tätä haluaisin nähdä: Turnee jossa pienemmät rajoitukset. Mahdollisesti paljon uusia pelaajia, jotka ovat publaa pelanneet, mutta turnauksiin ei ole otettu osaa. Vaihtelevia pelityylejä ja vaihtelua käytettävissä aseissa ja perkeissä. Oman pelityylin pelaamista, ei tehdä turneeta, jossa lähtökohtaisesti kaikkien on vaan pakko pelata vauhdikkaasti. Aloittavan pelaajan pitää myös saada niitä onnistumisen hetkiä, olkoon ne vaikka sitten niitä kleikkatappoja. Antaa myös etukäteen heikommalle tiimille mahdollisuuden voittaa pelejä. Kohderyhmänä kaikki pelaajat.
Sehän on jo moneen kertaan tehty selväksi, ettei mitään kilpailullista turnausta ole tulossa.

Ei rajoitukset pakota pelaamaan nopeasti, vaan ne antavat siihen mahdollisuuden. Kleikkojen ollessa sallittu on mahdotonta suorittaa pelin kulun kääntäviä quick plantteja tai ällistyttäviä rusheja. Pelaamisesta tulee puuduttaa ja kaikkea muuta kuin hauskaa.

Vaikka kleikat ja flak jacketit kiellettäisiinkin, voi silti aivan hyvin kämpätä ja pelata hitaasti, jos siltä tuntuu. Se toimii ihan yhtä hyvin. Mutta minun mielestä pitäisi tukea mahdollisimman monia eri pelityylejä.
 
Vastaus: Tuleva virallinen COD: BO SD-liiga 2011?

Toiset tykkää hitaasta pelaamisesta, toiset nopeesta pelaamisesta. Siinä ei tietenkää mitää väärää/huonoa/korjattavaa ole. Peliä voidaan viedä hitaaseen tai nopeaan suuntaan sääntömuutoksilla, jos niin halutaan.

Kleikat tukee hitaampaa pelaamista, tuskin paljon erimielisyyksiä tästä. Ongelma Black Opsissa on se että kleikat ovat todella tehokkaita (vrt COD4, jossa niitä pystyi väistämään vaikka klik oli jo kuulunut sekä lisäksi bomb squad 1.perkissä ja dead silence oli mahdollinen.) Lisäksi kun annetaan tälläinen apu se rajoittaa toista pelityyppiä, eli sitä nopeampaa. Jos kleikkoja ei ole voi silti pelata rauhassa mutta voi myös juosta päälle. Jos kleikkat ovat sallittu et voi juosta päälle samalla tavalla VAIKKA OLISI FLAK JACKET TAI HACKER koska silloin täytyy väistää, kiertää, pitää ylimääräistä ääntä/melua ja muuta kikkailua mikä hidastaa etemistä ja taas kerran tukee hidasta pelityyliä.

Kleikat tai ei, samat nimet siellä listalla on. Pelinautinto tosin vain kärsii.
 
Vastaus: Tuleva virallinen COD: BO SD-liiga 2011?

Eli pitäisi tehdä turnaus jossa pelaamisen hauskuun korostuisi eli rento mukava jne vähemmän kilpailullinen siis. Mitenkä saataisiin vähemmän kilpailullisempi turnaus? Sallitaan enemmän asioita eli pidetään helposti lähestyttävänä kaikille jotka täyttävät osallistumiskriteerit. Eli viedään pelaaminen lähemmäs publaa, mikä johtaa siihen että pelaamisen hauskuus saattaa kärsiä toisaalta tekee tätä helposti lähestyttävämmäksi eikös koska ja kun kaikki kuitenkin ovat publa pelanneet. Tällä olettamuksella kun kaikki ovat publaa pelanneet tietävät että siellä on niitä juttuja mitä jokaisessa codissa on ollut niitä pieniä rasittavia juttuja mitä voidaan yleisesti apupyöriksi kutsua. Mainittakoon tässäkin keskustelussa esiintynyt tukijalka eli kleikka. Bopsissa sen käyttö on tehty vieläkin helpommaksi kuin ennen, ennen kleikka vei jotain pois nyt se tulee ilmaisena leluna kaiken muun päälle eli publalla normilelut plus nyt vielä ilmaisena kleikka. Kyllä käytän itsekkin säännöllisesti koska ilmainen tappo kelpaa ja prestigehorotus on harrasteena. Moisen tukijalan helppous tarkoittaa publalla sitä että noin 95% peleistä pitää pelata Flak jacketti päällä että voi välttää kleikkakuolemat. Kyllä siis ei tee monipuoliseksi peliä vaan rajoittuneeksi.

Voisin kai selittää lisää ja lisää ja kertoa monta tarinaa kleikoista jne mutta lopputulos olisi suurinpiirtein sama että olisin kertonut toisin sanoin mitä toveri kaasu ylempänä jo selittänyt. Mutta aiheeseen mitenkä tehdä tästä monipuolisempi jos peliä rajoittavat kleikat kielletään ehkäpä helpompi tapa tehdä tästä näennäisesti monipuolisempi olisi asebannien rajoittaminen eli siis vähennetään bännäyksiä sieltä suunnalta verrattuna kilpailullisempaan pelaamiseen. Eli sallittaisiin se famas auggi ja pikku ak, ehkäpä myös sallittaisiin enemmän attachemtteja tai sitten ei. Jos pysytään vain siinä että sallitaan enemmän aseita. Publalla prestigehorottelua harrastaville tämä olisi helpompi lähestyä eikä tarvisi niin paljon miettiä että pitää olla jossain lvl 40 ja risat että saan sen pyssyn auki jne.

En tarkoita sitä että räjähdepyssyjä sallittaisiin eli nämä china laket, tuubit jne pysyisivät edelleen kielletyllä listalla minne ne kuuluvatkin aina kun on kyseessä pelaamisen hauskuus. Oli kyse sitten rennommasta turnauksesta tai kilpailullisemmasta turnauksesta niin voin tiivistää että esim keskustelua herättäneet kleikat eivät bopsissa siihen sovi. Lopunloppuun vielä muistellaan menneitä ja kaikki muistavat yhden varmaan viimeisimmistä nelosen turneista kfinissa jossa kleikat olivat sallittuja ja turnaus muistaakseni asenteeltaan astetta rennompi. Nelosessa se vielä meni koska jos oikein muistan niin siinä lähti samalla 1. perkki pois, bopsissa taas kleikka tulee ilmaisena leluna, iso ero.
 
Vastaus: Tuleva virallinen COD: BO SD-liiga 2011?

Samaa mieltä allun kanssa siitä, että monipuolisuutta voitaisiin saada sillä, että yksinkertaisesti sallittaisiin kaikki muut aseet paitsi lmgt.

Cod4 kleikkojen salliminen oli siinäkin mielessä paljon järkevämpää, että sait bomb squadin menettämättä mitään muita perkkejä. Toisena se, että kleikat käyttäytyivät ihan eri tavalla. Nyt ne räjähtää instanttina, kun taas cod4 pystyit ns. "triggeraa" ne eli kävellä niistä laasereista ja laittaa kleikka räjähtämään kuolematta itse, koska siinä oli viive. Parhaimmissa tapauksissa pystyit jopa juoksemaan suoraan kleikan yli koska tappava alue oli vain niiden laasersäteiden sisällä.
 
Vastaus: Tuleva virallinen COD: BO SD-liiga 2011?

Jotenkin huvittavaa, että nämä samat väännöt on käyty jo kymmeniä kertoja aikasemmissa turnauksissa, mutta aina niihin palataan ja aina ne kulminoituu kleikkoihin. Blockilla on nyt omahiekkalaatikko missä toteuttaa niitä kilpailullisia liigoja ihan oman mielen mukaan joten mielestäni täällä voisi ja pitäisi tehdä jotain muuta.


Sanon nyt pari omaa mielipidettäni liittyen niihin kleikkoihin tän yhden kerran. Kaikki on varmaan huomannu kuinka tehokas lääke se FlakJacket on niihin kleikkoihin niin miksi valittaa? Menettää yhden perkin? Eli menettää Lightweightin. Kamalaa, valintojen maailma.

FlakJacketiä ei voi olla kun ei kuole alkunaatteihin? Outoa, että alkunaatteihin pitää kuolla, mutta miinoihin ei. Kai se on sitten todella paljon taidokkaampaa heittää naatti heti startissa täsmälleen samaan kohtaan joka kierros ja ottaa sillä tappo kuin laittaa miina oikeaan kohtaan ja ottaa sillä tappo. Ei ihan mahdu mun ymmärrykseen, mutta ei siinä mitään.
 
Vastaus: Tuleva virallinen COD: BO SD-liiga 2011?

Turnauksesta ei tule yhtään sen kilpailullisempi, sallittiin kleikat tai ei.

Minua se ei niin paljon haittaa, vaikka flak jacket sallittaisiin. Kunhan kleikat vain kiellettään. Niiden kieltoa tosin turha enää hirveesti perustella, sillä kaikki lähestulkoon kaikki kortit on nyt levitetty tähän pöydälle. Jos on lukuvaikeuksia tai ei muuten vain ymmärrä niin ei kannata alkaa valittamaan jostain kilpailullisuudesta tai siitä, kuinka flak jacket pelastaa kaikelta tai, kuinka tiimien pitäisi käyttää hackeroijia. Lukekaa noi mun, allun ja junnun laittamat viestit kiitos. Ei viittis samoihin asioihin vastata jokaisessa viestissä.
 
Vastaus: Tuleva virallinen COD: BO SD-liiga 2011?

Ei viittis samoihin asioihin vastata jokaisessa viestissä.

Pyysinkö jotenki vastaamaan? Oliko tämä sittenkin joku kaasu Q&A? Kommentistasi saa sen käsityksen, että olet tyhjentävästi kertonut miten asia on ja että älkää nyt muut enää tulko muuta selittämään vaan lukekaa mitä viisaat ovat kirjoittaneet. Asia nyt vaan on niin, että yhdellä on yksi mielipide asiasta ja toisella toinen. Tämä käsittääkseni on se topikki missä mielipiteensä saa kertoa vai eikö?
 
Vastaus: Tuleva virallinen COD: BO SD-liiga 2011?

Onko susta sitten kiva odottaa 2½ minuuttia siinä pommipläntin kupeessa niitä vihuja? Varmaan todella hauskaa? Mitäs teet sitten hyökkäyksellä, kun tiedät, että kaikki puolustajat odottaa L1 pohjassa omassa päässään?

Olen saanut tuohon sietokyvyn CSää pelatessa. Ei minua haittaa. Menen sitten sellaisia reittejä että en kuole niihin. Taktikointia... Kivaa kun peli on monipuolinen.

Minusta nyt tuntuu että tässä on lähinnä Kaasu vastaan kaikki muut näiden sääntöjen kanssa. Kuka tätä turnausta nytten järjestää? Kaasu vai JayAr?

Kaikista huvittavin oli kun Kaasu tulit pilaa tuon toisenkin turnauksen ketjun sääntösekoiluillasi ja provoamaan sinne.

Miksi tämä turnaus ei vain voi olla sellainen, että tulisi mahdollisimman monipuolinen ja paljon pelaajia ja PS Block on sitten se missä vedetään kivekset peräkkäin menemään pitkin käytäviä.
 
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom