Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Mortal Kombat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Joohanh
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Mortal Kombat [PS3/X360]

Nettipeli on ainakin boxilla aivan pelikelvoton. Lagi on aivan jäätävä, vaikka täyttä vihreetä näyttää. Jos ei korjausta ala pikkuhiljaa tulemaan niin lähtee peli kyllä kiertoon. Palaa kyl käämit ton nettipelin kans niin totaalisesti :mad:

Pakko kirjoittaa ylläolevaan täysin toinen mielipide, itse juuri pari tuntia hakkasin King Of The Hilliä ja kerran taisi YHDEN matsin aikana hieman tökkiä. Muuten ei ollut mitään valitettavaa. Tyylikäs 9 voiton putki myös tuli saavutettua.

Mutta onhan TRMK ja MKO foorumit täynnä valitusta tuosta lagista, mut wtf, peli julkastiin tänää euroopassa, pari pv sit jenkeissä. Ei oo ensimmäinen peli jolla on ongelmia julkaisun jälkeen, joten ehkä hieman hätäistä sakkia jos on jo nyt peliä vaihtamassa lagin takia.

Pakko kirjoittaa ylläolevaan täysin toinen mielipide, itse juuri pari tuntia hakkasin King Of The Hilliä ja kerran taisi YHDEN matsin aikana hieman tökkiä. Muuten ei ollut mitään valitettavaa. Tyylikäs 9 voiton putki myös tuli saavutettua.

Pelasitko muiden kuin suomalaisten kanssa? Itse en ole saanut vielä yhtäkään toimivaa matsia aikaiseksi. Muutenkin koko livepelin käyttöliittymä on aivan suolesta. Olisivat voineet ottaa mallia Street Fighterista, jossa homma toimii täysin moitteettomasti. Olisi hyvä jos pelihaun voisi rajata vaikka skandeihin, tai edes eurooppaan, mutta nyt kaikki on heitetty samaan. Niin, ja omasta yhteydestä lagi tuskin on kiinni, sen verran hyvin on kaikissa muissa peleissä toiminut.

Miten hahmon toissijaisen asukokonaisuuden saa valittua? Kun ladderiturnauksen läpäisee, niin hahmollehan aukeaa se valinnainen asu ja peli sanoo, että sen voi valita käytettäväksi sieltä "player selection screenistä", mutta en kyllä ola saanut. Olisi kiva saada se Kitanan kakkosasu käyttöön, kun hällä on niin kauniit kasvot :D

Miten hahmon toissijaisen asukokonaisuuden saa valittua? Kun ladderiturnauksen läpäisee, niin hahmollehan aukeaa se valinnainen asu ja peli sanoo, että sen voi valita käytettäväksi sieltä "player selection screenistä", mutta en kyllä ola saanut. Olisi kiva saada se Kitanan kakkosasu käyttöön, kun hällä on niin kauniit kasvot :D
Mun käsittääksein jos painat starttia niin voit valita asun, mutta mun peli tulee vasta huomenna niin en voi kokeilla.

Itse sain vain Liu Kangille ja Kratosille Alt-asut arcade ladderissa.
Mutta johtuisikos se siitä että krypta on jo 100 % avattu? Nimittäin cyraxista,sektorista,scorpionista tai raidenista ei tullut mitään.
Ehkä epähuomiossa kävi niin ettei alt character costume consepteja unlockatessa tullut ilmoitusta että ne on avattu. Mutta joo, kaikki paitsi Mileena puuttuu, tällä hetkellä challenge towerin tasolla 240-jotain.
Btw, jos haluatte helppoa rahaa, niin challengeissa jossa toista mätkimällä irtoaa rahaa saa sitä helposti. Älkää antako pelin loppua, restartakaa jatkuvasti sillä peli tallentaa rahat kokoajan kun isket. Itse huomasin tämän jossain 200 paikkeilla kun Scorpionilla piti tehdä special-iskuja. N. 100-300 per special, sangen hyödyllinen kikka kun ottaa huomioon että rahaa saa niukasti story-moden jälkeen, online ei toimi ja lawless victoreja saa helposti vain beginnerillä ja silloinkin 2-4 ekaa vastaan, ja usein ne mokaa omalla tyhmyydellään.
Top hahmot joita olen tykästynyt käyttämään:
1. Sektor
2.Smoke
3.Kabal

Tätä peliä ennen en ole juuri noilla pelannut, en omista mk1 tai mk3:sta...
Mutta all-time suosikit:
1.Cyrax
2.Scorpion, vaikka olen Scorpionilla parempi kuin cyraxilla
3.Baraka
4.Sub-zero

Pitäisi metsästää Secret battletkin esiin, noobin sai helposti, muut ovatkin hieman haastavampia.

Btw, oma verkkopelini toimi mainiosti kun psn ei vielä ollut alhaalla. Tosin vain testasin 3 erää, täysin lagittomia olivat. Vaikkakin vastustajat olivat melko toivottomia scorpionia ja sektoria vastaan :>

Suosikki fatalityt tähän mennessä:
Sektorin scarecrow ja Johnny Cagen ''and the award goes to''.

Taroma ,modi oli kokeneella mk-fanille melko helppo, mutta shao khania vastaan taistelut olivat aina luokatonta kamaa pelattavuudeltaan. En koe paljoa ylpeyden aihetta voitosta kun voittaa voi perjaatteessa spämmäämällä samaa specialia-settiä ja varomalla liikkeitä. Goroa ja Kintaroa vastaan oli hauska taistella, vaikka olivatkin pirun vaikeita.
Spoileri vikaan bossiin:
Shao Khanin voittaa varomalla liikkeitä ja teleporttaamalla silloin kun se tekee liikettään ja iskemällä uppercutilla

On kyllä yksinpelinä melkoisen ärsyttävä tapaus. Goron/Kintaron voittaa melkein flawlesilla pelkällä ylihypyllä ja ilmalyönti-uppecut kombolla.
Shao Khan on taas ihan mauton. Jos ei löydy teleporttia niin aika ilkeästi setä jyrää päälle, eikä ne sen hyökkäykset joita ei voi keskeyttää helpota yhtään asiaa.

Lisäksi pelimoottori repeilee hieman liitoksistaan, verraten tietty siihen SSF4:ään jonka raudanluja moottori ei ole vielä seonnut kertaakaan.
Yhdessä tägimatsissa tapahtui jotain tägäys- ja Kabal-Dashmadnessia, ja pelin kamera kiepsahti jonnekin ihan muualle ja kadotti koko kentän ja hahmot pariksi sekunniksi, joka on tosi pitkä aika tän tyylisissä peleissä.

Lisäksi hitboxit kaipais vähän työstöä. Helppo esimerkki on Quan Chi joka pystyy väistämään Shao Khanin heittovasaran alatorjunnalla, mutta ei pelkällä kyykistymisellä.
Ja Kabalin Dash ottaa IMO hiukka liian korkealta, olis kiva ettei sillä saa joka ikistä hyppelijää loukkuun.

Heittoanimaatiokin voisi olla vähän nopeampi...

Noista huolimatta tämä nyt tuntuisi olevan se ykkössuosikki. Tempo on mun sormille just passeli, ja syvyyttä tuntuisi löytyvän jonkin verran kun alkaa hahmottamaan e-erikoisliikkeiden funktioita, käyttämään niitä breakereita ja suunnittelemaan omia komboja.

Itsellänikin meni eilen tuo story-moodi läpi ja olipa se kaikessa älyttömyydessään erittäin viihdyttävää kamaa. Tarinan kuljetus oli tehty erittäin sulavasti ja välillä tuntui että katsoisi elokuvaa niin hyvässä ja pahassa. Missä oli nimittäin kaikki veri, kallot, suolenpätkät ja fatalityt? Mortal Kombat leffojen suurin ongelma oli juuri edellamainitut seikat ja sama vaivasi mielestäni story-moodiakin. Myöskään teleport-uppercut pomotaistelut eivät olleet kovinkaan viihdyttäviä.

Nyt sitten se nettikoodi kuntoon, niin voisi alkaa kunnolla reenaamaan livessä. Edelleen peli on livessä aivan pelikelvoton.

Shao Khan on taas ihan mauton. Jos ei löydy teleporttia niin aika ilkeästi setä jyrää päälle, eikä ne sen hyökkäykset joita ei voi keskeyttää helpota yhtään asiaa.
Itse taas koin helpoimmaksi tavaksi voittaa Khan juurikin tuon ylihypyn ja uppercutin tai kombon yhdistelmällä. Hankalaahan se silti on sillä se ylihyppy vaatii melko millintarkan ajoituksen. Sanotaan, että neljä kertaa viidestä kun Khan nousee maasta ja oma hahmo on mahdollisimman lähellä niin kone tekee seuraavana liikkeenään sen alasuunnan vasaraheilautuksen, mutta vain mikäli odottaa hetken sen jälkeen kun Khan on noussut ylös, muutoin tulee se yläpuolelle osuva vasaraliike. Tuon yläsuuntaan osuvan liikkeenkin voi väistää hypyllä, mutta tälloin pitää hyppy taas ajoittaa aikaisempaan kuin alasuuntaan osuvalla liikkeellä :p. Jos taas hyppää liian aikaisin niin sieltä tulee se yläviistoon suuntautuva "rush"-liike, mitä ei ainakaan omien kokemuksieni perusteella voi hypyllä väistää.

Samaa mieltä olen kyllä, että aika mauttomaksi tuo on tehty kun pitää kehitellä näitä halpoja taktiikoita eikä voi pelata kuten normaalisti (ainakaan omilla taidoilla). Eikä se 53% health barista vievä X-Ray attack nyt ainakaan hurraa-huutoja onnistunut keräämään :D.

Lisäksi hitboxit kaipais vähän työstöä. Helppo esimerkki on Quan Chi joka pystyy väistämään Shao Khanin heittovasaran alatorjunnalla, mutta ei pelkällä kyykistymisellä.
Itse olen iloinen, että sen voi kuitenkin torjua? Sub-Zerolla ja Raidenilla pelatessani koitin molemmilla alatorjunnalla blokata tuon vasaran, mutta osumahan siitä tuli stunnin kera. Sama kuin ei torjuisi ollenkaan. Hypyllä nuo molemmat heittovasarat voi tietty väistää, mutta se menee jo vähän kikkailuksi. Tästä syystähän olen kokoajan joutunut pysymään aivan Khanin lähellä ettei se pääsisi noita vasaroitaan heittelemään.

Itse en pidä tappelupeleistä lainkaan.... Mutta eikös poikkeus vahvista säännön? Tempo just hyvä ja liikkeet sopii mun sormille. Tulee varmaan hommattuu jahka hinta tippuu pari euroo.

Itse olen iloinen, että sen voi kuitenkin torjua?

Mitä nyt olen peliä pari kertaa pelannut niin sitä meisseliä ei voi torjua.

Itse taas koin helpoimmaksi tavaksi voittaa Khan juurikin tuon ylihypyn ja uppercutin tai kombon yhdistelmällä.
Tuolla tavalla minäkin sen tapan, jos ei ole teleporttia tarjolla.

Itse olen iloinen, että sen voi kuitenkin torjua? Sub-Zerolla ja Raidenilla pelatessani koitin molemmilla alatorjunnalla blokata tuon vasaran, mutta osumahan siitä tuli stunnin kera. Sama kuin ei torjuisi ollenkaan. Hypyllä nuo molemmat heittovasarat voi tietty väistää, mutta se menee jo vähän kikkailuksi.
Ei voi torjua. Kyllä se heittonuija taitaa olla tehty sellaiseksi, että hyppäämällä se vain pitäisi väistää. Quan Chi vaan voittaa limbokisat.

Itse spämmin jotain liikettä jolla on hyvät osumis mahdollisuudet, esimerkiksi liu kangin bicycle kickiä.

Itse hain kyseisen pelin juuri tänään ja ainakin näin alkuun vaikuttaa erittäin viihdyttävältä tekeleeltä. Taisi tenttiin lukeminen juuri siirtyä. Jos kaipaatte peliseuraa (Xbox) niin lisätkää ihmeessä kaveriksenne gamertag on sama kuin nimimerkkini.

Hohhoijaa! Eilen pääsin vihdoinkin ton Shao Kahn - taistelun läpi...minulla meni varmaan pari tuntia senkin operaation suorittamisessa. Melkoisia nörttiraivokohtauksi tämä taistelu sai kyllä aikaan. Ei siinä ole mitään vikaa, että pelissä on haastetta, mutta tämä taistelu siirtyi jo epäreiluuden puolelle. En tosin ole kovinkaan hyvä tappelupeleissä, että se selittää hieman kokemani vaikeudet:) Alta voi tsekata videon tästä minun voitokkaasta taistelusta!

Liu Kang Vs. Shao Kahn

Täälläkin meni tarinamoodi läpi, joten muutama aatos pelistä (arvostelu tulossa, kunhan pääsee nettipeliäkin koittamaan). Tarina oli kyllä pituudessaan positiivinen yllätys ja mukaili hienosti kolmen ensimmäisen pelin tapahtumia. Pakko arvostaa, kun suurin osa mätkinnöistä tarjoaa vain sen kymmenen minutin "Arcade"-tilan yksinäiselle taistelijalle. Hölmöhän stoori on, mutta se tavallaan kuuluu Mortal Kombatin henkeen. Miinuksia täytyy jakaa välivideoiden suht heikosta laadusta, kuvanlaatu on kaukana HD:stä.

Kuten täälläkin todettu, pelattavuus on ehtaa Mortal Kombatia, niin hyvässä kuin pahassa. Toimivin taktiikka tekoälyä vastaan on edelleen tuttu: hyppyisku ja perään uppercut leukaperiin, mikäli "fiksummat" iskut eivät mene perille. Sama liikesarjahan on toiminut jo ensimmäisestä Kombatista lähtien. :p

Vinkkejä Shao Kahnin kukistamiseksi molemmilla kerroilla:
Liu Kangilla
Miltei idioottivarma keino on spämmiä alakautta heitettävää tulipalloa loputtomiin toiselta puolen kenttää. Tälllöin Kahnin mahdollinen heittokeihäs lentää pelaajan yli, eikä ryökäle ehdi myöskään kirvestään viskoa.

Raidenilla
Matsissa ei kannata liikoja hötkyillä. Kannattaa vaan yrittää päästä iholle kiinni, minkä jälkeen hyppyä Kahnin yli ja iskua leukaperiin. Tuota kun höystää teleporttaamalla juuri ennen Kahnin potkua/lekaa körmyn selkään, niin valmista tulee nopealla aikataululla.

Viimeksi muokannut moderaattori:

Hohhoijaa! Eilen pääsin vihdoinkin ton Shao Kahn - taistelun läpi...minulla meni varmaan pari tuntia senkin operaation suorittamisessa.

Kaverilla kun tätä pelailtiin, niin huomattiin, että Shao Kahn helpottuu jokaisella Continue-kierroksella. Kun kymmeniä yrityksiä on takana herra Shao naureskelee ja osoittelee sormella jatkuvasti avaten näin hyviä iskupaikkoja pelaajalle. Kuten videostasikin käy ilmi Shao ei suinkaan lähtenyt hyökkäämään vaan jäi "naureskelemaan" hyvin usein noustessaan maasta. Tätä tapahtuu aina vaan useammin, jos lopputaistelu pitkittyy.

Kaverilla kun tätä pelailtiin, niin huomattiin, että Shao Kahn helpottuu jokaisella Continue-kierroksella. Kun kymmeniä yrityksiä on takana herra Shao naureskelee ja osoittelee sormella jatkuvasti avaten näin hyviä iskupaikkoja pelaajalle. Kuten videostasikin käy ilmi Shao ei suinkaan lähtenyt hyökkäämään vaan jäi "naureskelemaan" hyvin usein noustessaan maasta. Tätä tapahtuu aina vaan useammin, jos lopputaistelu pitkittyy.

Haha joo itsekkin havaitsin saman asian, ja voin sanoa että monta kertaa tulikin continuen kautta kierrettyä, ennen kuin tuli tarpeeksi helpoksi:D

Ittekkään en mikään tappelupelien suurin ystävä ole, mutta ajattelin nyt jonkun hankkia vaikka kavereiden kanssa pelattavaksi. Tähän päädyin sitten arvostelujen ja kulttimaineen perusteella, ja ihan hienoksi tekeleeksihän tämä osoittautui. Tarina meni läpi astetta helpommalla vaikeusasteella, vaikka muutamaan otteeseen alkoi mennä hermo. Silloin yleensä aloin spämmiä yhtä liikettä jolloin tekoäly ei osannut tehdä asialle mitään.:D

Moninpeli kyllä lagaa perkuleesti, mutta parhaimmillaan tällaiset pelit ovat kaverin kanssa samalta sohvalta pelattuna.

PS. Tein Sub-Zerolla jonkun kombon niin alanurkasta kurkkasi joku jätkä (oliskohan ollut Ed Boone) vilkuttamaan hetkeksi. Pisti hymyilyttämään.

Ylös Bottom