Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Wii U

Vastaus: Nintendon uusi konsoli, Wii U

Tähän väliin uusin huhu Emily Rogerssilta.
3 things. 3DS firmware is no longer coming October. Wii U firmware update is sooner than you think. Wii U owners need to buy Ubisofts games
twitter

Ubisoftin Wii U tuki saattaa olla horjumassa.
 
Vastaus: Nintendon uusi konsoli, Wii U

From what I hear there is a firmware update for Wii U this week. Most likely Monday. I don't know everything in update so don't overhype it.
twitter
 
Vastaus: Nintendon uusi konsoli, Wii U

Wii U:hun saisi tulla kyllä joku päivitys joka tekisi jotain tuolle Youtubelle. Virallinen ohjelma pätkii ja nettiselaimen Youtube kaataa koko koneen kun laittaa videon pyörimään.
 
Vastaus: Nintendon uusi konsoli, Wii U

Wii U:hun saisi tulla kyllä joku päivitys joka tekisi jotain tuolle Youtubelle. Virallinen ohjelma pätkii ja nettiselaimen Youtube kaataa koko koneen kun laittaa videon pyörimään.

En ole tällaisia ongelmia kohdannut. Tosin olenkin käyttänyt Wii U:n YouTubea melko vähän.

Gamepadissa on myös se hyvä etu, että gamepad-toimintoja ei ole pakko änkeä kaikkien pelien ytimeen, vaan se toimii myös täydellisesti täysipainoisena normaaliohjaimena, joka saa roimasti lisäarvoa esim. juuri inventaarioiden, karttojen ja valikoiden siirtämisestä ohjaimen näytölle. Wiimote + nuncha kombo toimi muutamaa poikkeusta lukuunottamatta hyvin lähinnä minipelikokoelmissa, jumppa- ja tanssipeleissä sekä kevyissä urheilupeleissä yms. Monessa tapauksessa Wiimote + nuncha oli lähestulkoon pelikelvoton vaihtoehto.

Gamepad on "normaaliohjaimena" liian iso, epämukava ja kuluttaa virtaa järjettömän nopeasti. Ei ole mitään järkevää syytä käyttää Gamepadia Wiikaken tai peruspädin kuten Pro Controllerin tai Classic Controllerin sijaan.

Lisäksi Wii U:llakin on pelejä, jotka osoittavat Wiikake- tai Wiikake & Nuntsa -ohjauksen erinomaisuuden, kuten Trine 2: Director's Cut. Wii U:n Trine 2 on paras konsoliversio erityisesti Wiikake-ohjauksen ansiosta.

Tähän voit toki taas alkaa pasteemaan niitä iänikuisia ja puhkikuluneita Wiin myyntilukuja, mutta Wii on ollut ja mennyt, eikä sillä ole enää mitään merkitystä tässä vaiheessa. Kyllä meistäkin täällä forumilla todennäköisesti kaikki osti Wiin. Wii on aivan ylivoimaisesti ostetuin konsoli minunkin tuttavapiirissäni, josta löytyy paljon aktiivisia pelaajia. Näistä kaikista ihmisistä ne myyntiluvut koostuvat. Kuinka moni näistä konsolin ostaneista ihmisistä oli täysin tyytyväinen konsolin pelitarjontaan, wiimoteen jne.? Tällaisestahan voidaan väitellä vaikka maailman tappiin saakka, kun ei siitä varsinaisesti mitään statistiikkaa ole, mutta ihmettelen vain, missä ne kaikki "miljoonat tyytyväiset Wii-pelaajat" ovat, josta aina puhut? Mitä tulee käyttäjäkokemuksiin, joista voit lukea vaikkapa eri maiden pelifoorumeilta, mediasta tai kuulla tuttavapiiristä vaihtelevat äärimmäisen pettyneistä jokseenkin tyytyväisiin. Siinä välissä on sitten Mahe, jonka selän takana seisovat nämä miljoonat tyytyväiset Wii-pelaajat, jotka haluavat lisää sitä hyvää. Jotenkin tätä on nyt vaikeaa nielaista etenkin kun oma kokemukseni konsolista tukee sitä, että lupauksesta jäätiin melkoisen kauas.

Et selvästikään pitänyt Wiistä ja Wiikake-ohjauksesta loppujen lopuksi kovin paljon, joten sinulla on selvästi henkilökohtainen syy olla huolissasi siitä, että minä saatan olla oikeassa: joko Wii U ei koskaan pääse vauhtiin Gamepadin taakkaa raahaten, Nintendo itsekin alkaa vähentää Gamepadin roolia, tai "pahimmillaan" (minun näkökulmastani parhaimmillaan) Wii U:sta tulee myyntiin konsolipaketti ilman Gamepadia, joka samanaikaisesti vähentää Gamepadin osuutta Wii U -peleissä, lisää Wiikaken käyttöä, ja vahvistaa, että Nintendo itsekin tajuaa Gamepadin virheeksi.

Miten tässä kaiken kaikkiaan käy, se jää nähtäväksi. Tässä vaiheessa en ole kuitenkaan ollenkaan tyytyväinen Wii U:n Gamepadiin, ja suorastaan aktiivisesti inhoan sitä. Kuinka moni muu kuluttaja katsoo Wii U:n Gamepad-promoja tai konsolipakettia ja ajattelee, "Ei, minä en halua pelata tuolla"? Auttavatko uudet pelit kuten Wii Party U ja Wii Fit U parantamaan Gamepadin arvostusta, vai onnistuvatko Gamepad-lisät osoittautumaan näissäkin peleissä parhaimmillaan yhdentekeviksi ja pahimmillaan pelikokemusta haittaaviksi?

Kokemukset "tyytyväisistä Wii-omistajista" ovat tietenkin anekdootteja. Mitä lopullista sinun tuttavapiirisi erilaiset kokemukset sanovat kuin minun? Niillä "puhkikuluneilla" myyntiluvuilla olen moneen kertaan ja monesta näkökulmasta osoittanut, että Wii-tyyppiset kokemukset kiinnostaisivat yhä kuluttajia, jos niitä olisi saatavilla. Nintendoland ja Pikmin 3 eivät ole näitä kokemuksia. Nintendo on Wii U:n laite- ja pelikehityksessä valitettavasti painottanut Wii-yleisön näkökulmasta vääränlaisia ominaisuuksia, joiden vuoksi Wii U -konsolit ovat jääneet kauppoihin. Se Wii-yleisö ei "pääse yli" Wiikakesta ja Wii Sportsista, vaan jos vastaavia kokemuksia ei tule tarjolle, he lopettavat pelaamisen, tai palaavat välillä vanhojen pelien pariin mutta eivät osta uusia pelejä eivätkä etenkään uusia konsoleita. Vaihtoehto Wiikakelle ei ole siirtyminen Nintendolandiin tai Wii U:n Gamepadiin, vaihtoehto on pelaamisen vähentäminen tai lopettaminen.
 
Vastaus: Nintendon uusi konsoli, Wii U

Tuotanoin, eikös tätä ohjainsekoilua lisää myös se, että on epävarmuus siitä toimiiko peli normi wiimotella vai pitääkö olla motionplus- wiikake?

Lisäksi, jos gamepadin ominaisuuksia hyödyntäviä pelejä ei ala tulla tai näy vuonna 2014, niin onhan se merkki siitä että gamepad oli virhe.
 
Vastaus: Nintendon uusi konsoli, Wii U

Et selvästikään pitänyt Wiistä ja Wiikake-ohjauksesta loppujen lopuksi kovin paljon, joten sinulla on selvästi henkilökohtainen syy olla huolissasi siitä, että minä saatan olla oikeassa

No, painotetaan nyt aluksi sitä, etten ole pienimmissäkään määrin huolissani siitä, että olisit oikeassa. Minä en näe pienimpiäkään viitteitä siitä, että tämä olisi todella tapahtumassa. Vielä vähemmän näen järkeä moisessa siirrossa.

Ehkä tämä keskustelu on saanut suhtautumiseni wiimotea kohtaan kuulostamaan huomattavasti negatiivisemmalta, mitä se todella on. Kyllä minä pidän Wiistä, sen ohjaimesta ja sen peleistä vaikka wiimoten potentiaalista ja lupauksesta jäätiinkin kauas. Kokonaisuudessa Wiin pelitarjonta jäi suht laihaksi, mutta ne muutamat helmet siellä ovat kyllä generaationsa parhaimmistoa. Ennen kaikkea se juttu on nähty nyt ja uusi konsoli, jonka vetonaulana olisi wiimote olis vain kuolettavan väsynyt ajatus, kuten olen aikaisemmin maininnut.

Voi olla, että Nintendo haukkasi paskaa Wii U:n kanssa (tällä hetkellä ainakin näyttää vahvasti siltä), mutta en vaan millään näe, että idea, joka oli tuore joskus 2006, olisi Wii U:n pelastus.

Tässä vaiheessa en ole kuitenkaan ollenkaan tyytyväinen Wii U:n Gamepadiin, ja suorastaan aktiivisesti inhoan sitä.

Hei, mulla on hyvä ehdotus: myy se Wii U pois? Mitä suotta kärsiä moisen takia? Jos kerta Wiissa materialisoituu mielestäsi täydellinen pelikonsoli, niin miks et vain pelaile sillä? Veikkaan ettei sulta löydy hyllystä kaikkia Wiin ostamisen arvoisia pelejä; ainakin jos sinun sanaan on luottaminen, niin niitähän pitäisi olla satoja? Minulla on useampikin kaveri, jotka haluaisivat päivittää vanhan Wiinsä Wii U:hun, joten pistä vaikka privassa hintatarjousta. Problem solved.
 
Vastaus: Nintendon uusi konsoli, Wii U

Hei, mulla on hyvä ehdotus: myy se Wii U pois? Mitä suotta kärsiä moisen takia? Jos kerta Wiissa materialisoituu mielestäsi täydellinen pelikonsoli, niin miks et vain pelaile sillä? Veikkaan ettei sulta löydy hyllystä kaikkia Wiin ostamisen arvoisia pelejä; ainakin jos sinun sanaan on luottaminen, niin niitähän pitäisi olla satoja? Minulla on useampikin kaveri, jotka haluaisivat päivittää vanhan Wiinsä Wii U:hun, joten pistä vaikka privassa hintatarjousta. Problem solved.

Vaikka tarkoituksella trollaat ja provoat, niin kerrataan nyt kuitenkin vielä kerran: Wiin pelijulkaisut ja erityisesti ne kiinnostavat julkaisut ovat tyrehtyneet jo kauan sitten. Samoin kattavassa Wii-kokoelmassani on suurin osa niistä minua kiinnostavista peleistä pelattuna, vaikka joitakin irtopelejä on vielä tutustuttavana tai uudelleenpelattavana. Wiille ei ole enää paljoa uutta hankittavaa, eli minua kiinnostavia pelaamattomia pelejä. Siksi minulla on Wii U, jotta voisin pelata lisää mielenkiintoisia pelejä (joita myöskään kilpailevat konsolit eivät tarjoa tarpeeksi). Se ei tarkoita Nintendolandia eikä Pikmin 3:a, mutta se tarkoittaa New SMB U:ta, Nano Assault Neota, Trine 2:ta, Wii Party U:ta, Wii Fit U:ta ja muita pelejä - joista vielä pelaamattomia kohtaan varaan täyden oikeuden olla yhtä kriittinen kuin tähänkin asti. Toisin sanoen, ostin Wii U:n Gamepadista huolimatta saadakseni lisää Wii-tyylistä sisältöä. Lisäksi käytän aktiivisesti Wii U:n Wii-taaksepäinyhteensopivuutta.

Näistä syistä myös toivon, että Nintendo häivyttäisi Gamepadin taka-alalle. Haluan käyttää Wii U:ta, mutta mielestäni Gamepad on kömpelö ja tarpeeton lisäohjain. Wii U olisi alusta asti ollut parempi konsoli ilman Gamepadia, ja se olisi yhä parempi konsoli, jos Gamepadia ei halutessaan tarvitsisi käyttää yhtään mihinkään - eikä edes ostaa konsolipaketin mukana!
 
Vastaus: Nintendon uusi konsoli, Wii U

Voiko syy Nintendon uusimman konsolin myyntiin (alle 5 milj. kpl) olla siinä että vielä Wiin kohdalla tekninen toteutus ei ollut niin iso asia. Nykymaailmassa 2013 monet haluavat tehokkaan koneen, läppärin, puhelimen, television jos vain maksukykyä löytyy.

Tulee sellainen olo, vaikka Nintendo onkin aivan uniikki juttu, että se ei pysty valmistamaan nykypäivän standardien mukaista laitetta. Monet haluavat PS4:jän jo sen ominaisuuksien vuoksi, ei esim. pelitarjonnan. Kone on todella ruma, mutta siinä on jotain mystistä miksi se on pakko saada heti julkaisussa. Tavallaan mielikuva mainonta kertoo jos omistat PS4:jän olet nuorekas ja tekniikan kärjessä.

Jos hankit Nintendon uusimman, niin jo tämä pelkkä peliohjain tuntuu kädessä niin kömpelöltä, tavallaan idea hyvä, mutta jo parissa minuutissa tulee fiilis eihän tälläisellä halua pelata. Nykyohjaimet ovat pieniä ja kevyitä.. povariin mukaan jos kaverin luona menee käymään (kaksinpelit). En halua lytätä Nintendoa, 2D-pelit voisivat olla todella kova juttu. Nyt niistä tehdään väkisinkin vanhanaikaisia kun rauta on mitä on, ohjaimesta puhumattakaan.
 
Vastaus: Nintendon uusi konsoli, Wii U

Jos hankit Nintendon uusimman, niin jo tämä pelkkä peliohjain tuntuu kädessä niin kömpelöltä, tavallaan idea hyvä, mutta jo parissa minuutissa tulee fiilis eihän tälläisellä halua pelata. Nykyohjaimet ovat pieniä ja kevyitä.. povariin mukaan jos kaverin luona menee käymään (kaksinpelit). En halua lytätä Nintendoa, 2D-pelit voisivat olla todella kova juttu. Nyt niistä tehdään väkisinkin vanhanaikaisia kun rauta on mitä on, ohjaimesta puhumattakaan.

Mutta kun sitä käyttää yli sen pari minuuttia niin siihen tottuu. Minullakin tuli vielä koneen mukana tullutta zombiu:ta pelatessa kädet kipeiksi niiden pohjassa olevien mohkuroiden takia joista vissiin olisi tarkoitus pitää kiinni. Itse kun en koskaan ohjainta purista kädessä vaan se ikäänkuin lepää sormien päällä, mutta ennen kuin peli oli läpi niin tuo ei vaivannut enää ollenkaan.
Muutaman viikon wiiu pelaamisen jälkeen kun otin boxin padin kouraan gta:n pelaamista varten niin miltä tuo ennen niin loistava ohjain tuntui? Hemmetin pieneltä ja kevyeltä lasten lelulta. Kuten sanottu niin ei se ohjain ole liian iso tai painava vaan se on tottumisesta kiinni. Jokaiseen ohjaimeen pitää käsien tottua.

Kun ekalla boxilla pelasin ensimmäisen kerran haloa sellaisen 8 tunnin session niin minun ranteeni oli niin kipeät etten voinut työntää edes ulko-ovea normaalisti auki. Kädet oli niin tottuneet pleikkarin ohjaimeen jota oli käytetty jo pari vuotta.
 
Vastaus: Nintendon uusi konsoli, Wii U

Tulee sellainen olo, vaikka Nintendo onkin aivan uniikki juttu, että se ei pysty valmistamaan nykypäivän standardien mukaista laitetta. Monet haluavat PS4:jän jo sen ominaisuuksien vuoksi, ei esim. pelitarjonnan. Kone on todella ruma, mutta siinä on jotain mystistä miksi se on pakko saada heti julkaisussa. Tavallaan mielikuva mainonta kertoo jos omistat PS4:jän olet nuorekas ja tekniikan kärjessä.

Jos hankit Nintendon uusimman, niin jo tämä pelkkä peliohjain tuntuu kädessä niin kömpelöltä, tavallaan idea hyvä, mutta jo parissa minuutissa tulee fiilis eihän tälläisellä halua pelata.

Omasta mielestäni ohjain ei ole tuntunut missään vaiheessa kömpelöltä, hankalalta tai liian isolta, vaan ohjain sopi käteen ja tuntui luontevalta heti alku set-upeista lähtien. Samanlaisia kokemuksia olen kuullut ystäviltäni, jotka ovat laitteen hommanneet. Ainoa ongelma, mitä minulla on laitteen suhteen ja josta olen muiden laitteen omistavien pelaajien kuullut valittavan (sans Mahe), on se, että laitteelle on julkaistu liian vähän ostamisen arvoisia pelejä. Niistäkään vähistä ei löydy sitä system selleriä, joka saisi kaikki ne ihmiset tekemään ostopäätöksen, ketkä ovat laitteen ostoa harkinneet, vaikka muutama super-laadukas julkaisu laitteelle löytyykin, kuten erinomainen Pikmin 3 ja The Wonderful 101. Laitteessa ja erityisesti sen ohjaimessa on valtava potentiaali, mutta pelitarjonta on valitettavasti tehnyt toistaiseksi hyvin vähän mitään tällä potentiaalilla ja siinäpä ongelman ydin.

Mainittakoon nyt vielä, että PS4 ei ole onnistunut toistaiseksi herättämään pienenpientäkään ostohalun kipinää. En näe niissä ominaisuuksissa juuri mitään, mikä tarjoaisi minulle lisäarvoa laitteen hinnan edestä, esimerkiksi verrattuna PS3:een. En toki sano, ettenkö meinaa laitetta koskaan hankkia, mutta ei ole kyllä pienintäkään koukkua hankkia sitä julkaisussa.
 
Vastaus: Nintendon uusi konsoli, Wii U

No itse olen lähes 100% varma että tämän laitteen käsittämättömät myyntiluvut eivät ole sattumaa. Mitkä teidän arviot ovat? Minulle ei mene läpi etteikö ohjaimessa olisi mitään vikaa, tai ei ole yhtään hittipeliä. Kyllä Nintendo on nyt mokannut pahasti. Voiko olla niin että Mariot on jo nähty? Tätäkään en voi mitenkään uskoa, joka vuosi kasvaa uusi peli-ikäluokka joka ottaa hahmot omakseen.

Yksi syy Boxin ja PS suosioon on oltava moninpelaaminen. Molemmat FPS pelit (BF,COD) ovat huippu laadukkaita tuotteita, jotka ovat nimen omaan nettipelejä, 64 pelaajaa uusin BF4. Luulisi että Nintendo on ainoa järkevä vaihtoehto lapsiperheelle. Ellei isä (perheen pää) satu sitten pitämään urheilupeleistä. Ja näitähän ostetaan VAIN siitä syystä että niitä voi pelata pojan kanssa.

Jos ajatellaan maailman laajuista myyntiä. Niin näyttäisi siltä että kukaan ei halua ostaa Nintendon uusinta konsolia!? Kyllä siihen täytyy silloin olla jokin iso syy. Mielestäni ohjain on aivan käsittämätön ylilyönti. Se että ei ole yhteen hittipeliä? WTF!... eikö tämä laite ole ollut jo vuoden hyllyissä...? Hinta, laatu, tekniikka, markkinointi..?
 
Vastaus: Nintendon uusi konsoli, Wii U

No itse olen lähes 100% varma että tämän laitteen käsittämättömät myyntiluvut eivät ole sattumaa. Mitkä teidän arviot ovat? Jos ajatellaan maailman laajuista myyntiä. Niin näyttäisi siltä että kukaan ei halua ostaa Nintendon uusinta konsolia!? Kyllä siihen täytyy silloin olla jokin iso syy.

Siihen on monta syytä:

1. Surkea launch (suuri osa julkaisuun luvatuista peleistä viivästyi yli puolella vuodella, osa ei ole ilmestynyt vieläkään

2. Surkea markkinointi (Suuri osa pelikuluttajista ei edes tiedä laitteen olemassaolosta, eikä etenkään siitä, mitä lisäarvoa esim. Gamepad tarjoaa. Tästä puhuu esim. laput, joita löytyy tavaratalojen pelihyllyistä, joissa lukee, että Wii U pelit toimivat vain Wii U-konsolissa)

3. System Seller-pelien puute (hyviä pelejä laitteelle löytyy toki jo useampi, mutta ei mitään joka pakottaisi massat kauppaan)

4. Korkea hinta


Tuleva CoD Ghosts tulee myös Wii U:lle, mutta minä en näe pelin kääntämisessä sellaisenaan laitteelle mitään järkeä (+pakollinen gamepad kartta). Jos peli olisi tehty vaikkapa tukemaan Wii U Zapperia, niin julkaisu saattaisi kiinnosta jopa minuakin, vaikka olen CoD-sarjan laadusta aika jyrkästi eri mieltä kanssasi..

Edit: En myöskään usko, että pelaajat olisivat kyllästyneet Marioon; 3D Land on myynyt vajaat 9 milj. Sen uskon, että pelaajat ovat kyllästyneet New Super Mario Brossiin, jotta ollaan ängetty markkinoille tässä harvasen vuosi, ja pelit ovat hyvin samankaltaisia. Itselläni ainakin paha NSMB-ähky...
 
Vastaus: Nintendon uusi konsoli, Wii U

No itse olen lähes 100% varma että tämän laitteen käsittämättömät myyntiluvut eivät ole sattumaa. Mitkä teidän arviot ovat? Minulle ei mene läpi etteikö ohjaimessa olisi mitään vikaa, tai ei ole yhtään hittipeliä. Kyllä Nintendo on nyt mokannut pahasti. Voiko olla niin että Mariot on jo nähty? Tätäkään en voi mitenkään uskoa, joka vuosi kasvaa uusi peli-ikäluokka joka ottaa hahmot omakseen.

Marioon ei ole suinkaan kyllästytty, New Super Mario Bros. U:han on Wii U:lle "system seller". Peli oli jo maaliskuun loppuun mennessä myynyt 2,15 miljoonaa kappaletta, ja tuolloin Wii U:n laitekanta oli alle 3,5 miljoonaa. Peliä ei ollut missään bundlepaketissa valmiina, eli ihmiset ehdottomasti halusivat ostaa New SMB U:n. Uuden konsolin hankinta ja hankala Gamepad-ohjain ovat kuitenkin pelottaneet osan ostajista pois, kuten mahdollisesti myös keskinkertainen bundlepeli Nintendoland. Jos Wii U olisi ollut halvempi ja tullut ilman Gamepadia, uusi Mario olisi todennäköisesti myynyt vieläkin paremmin - ja peli on tietenkin jatkossakin vetonaula Wii U:lle muiden pelien ohella. Konsolilla tarvitsee kuitenkin saada muita ongelmia selvitettyä.

Jatkuva kiinnostus New SMB -sarjaan näkyy myös New Super Luigi U -lisälevyn suosiossa: esimerkiksi Suomessa sekä New Super Luigi U että New SMB U ovat jatkuvasti Wii U:n myydyimpien pelien joukossa. Itse Wii U -konsolin heikko menekki rajoittaa niiden myyntejä, mutta selvästi näillä peleillä on vetovoimaa ja ne ovat suosikkivalintoja Wii U -konsolin ostajille.

Vaikka alkuvuonna Wii U -peleissä olikin vakavanlainen kuiva kausi, niin kokonaisuudessaan viimeisen vuoden sisällä Wii U:lle on kuitenkin ilmestynyt kohtuullisesti pelejä: niin Nintendon pelejä kuten mainitut New SMB U ja New Super Luigi U, heidän julkaisemiaan third party -pelejä kuten Lego City Stories ja Wonderful 101, third party -yksinoikeuksia kuten Zombi U, Rabbids Land ja Monster Hunter 3 Ultimate, indie- ja latauspelejä kuten Trine 2: Director's Cut, Nano Assault Neo ja Spin the Bottle, sekä tietenkin multiplattareita kuten Just Dance, Call of Duty ja Assassin's Creed.

Tässä vaiheessa voidaan siis perustellusti sanoa, että konsolin korkea hinta, ihmisten mielenkiinnon sytyttämisessä epäonnistunut Gamepad-ohjain sekä muut Wii U:n ongelmat ovat vähentäneet itse laitteen kysyntää ja sitä kautta laitteen pelien kysyntää. Tänä syksynä kuitenkin Wii U:lla on "uusi tilaisuus": Premium-version hintaa on alennettu, turhanpäiväinen Basic-versio häivytetään pois kauppojen hyllyiltä, ja myyntiin tulee pelejä joiden pitäisi hyödyntää Gamepadia ja olemassaolevia ohjaimia (kuten Wii Party U ja Wii Fit U), Wiikake-ohjaimelle suunniteltuja pelejä (kuten Wii Sports Club ja Donkey Kong Country: Tropical Freeze), yksinoikeuksia ja latauspelejä (kuten Sonic Lost World ja Mighty Switch Force! 2) sekä tietenkin ne multiplattarit Just Dancesta Call of Dutyyn.

Nyt Wii U:lla painotetaan Wiikakea enemmän kuin julkaisussa: esimerkiksi Wii Party U myydään Wiikake-ohjaimen kanssa bundletettuna, ja Japanissa tulee myyntiin konsolipaketti, josta viimeinkin löytyy Wiikake-ohjain heti valmiina pelaamiseen.

Jos ajatellaan maailman laajuista myyntiä. Niin näyttäisi siltä että kukaan ei halua ostaa Nintendon uusinta konsolia!? Kyllä siihen täytyy silloin olla jokin iso syy. Mielestäni ohjain on aivan käsittämätön ylilyönti.

Tästä täysin samaa mieltä. Valitettavasti Gamepad ei vain ole mukava eikä kätevä ohjain, ja Nintendon siihen asettama luottamus kääntyi pahasti itse Wii U -konsolia vastaan. Se on kallis turhake, eikä ole mitään järkeä tuputtaa sitä kuluttajille jokaisen konsolipaketin mukana. Vielä tänäkin syksynä Gamepad saattaa vähentää Wii U:n potentiaalia verrattuna siihen, mitä se voisi olla. Pilaako Gamepad esim. Wii Party U:n, vai onnistuuko se lisäämään siihen jotain mielekästä? Tämä jää nähtäväksi.
 
Vastaus: Nintendon uusi konsoli, Wii U

Marioon ei ole suinkaan kyllästytty, New Super Mario Bros. U:han on Wii U:lle "system seller". Peli oli jo maaliskuun loppuun mennessä myynyt 2,15 miljoonaa kappaletta, ja tuolloin Wii U:n laitekanta oli alle 3,5 miljoonaa.

Aika moni, kuten esim. minä osti NSMBU:n julkaisussa yksinkertaisesti syystä, ettei siellä ollut mitään muuta first partya tarjolla (jos paketissa mukana tullutta Nintendolandia ei lasketa), eikä vanhat multiplattarit houkuttaneet. tällä periaatteellahan Nintendoland on se laitteen virallinen system seller, koska sitä on myyty 2,6 milj kappaletta? Mistään system selleristä ei voida todellakaan puhua, vaan pelistä, jonka myynnit hyötyivät surkeasta julkaisupelitilanteesta. Verrataan vaikkapa Super Mario 3D Landiin, joka oikeutti laitteen hankintaa harkinneille konsolin oston ja nosti konsolin menestystarinaksi, jona se tänäkin päivänä tunnetaan. Peliä on myyty vajaa 9 milj kappaletta. Siinä on system seller.

Tässä vaiheessa voidaan siis perustellusti sanoa, että konsolin korkea hinta, ihmisten mielenkiinnon sytyttämisessä epäonnistunut Gamepad-ohjain sekä muut Wii U:n ongelmat ovat vähentäneet itse laitteen kysyntää ja sitä kautta laitteen pelien kysyntää.

Se on kyllä huvittavaa, miten esim. pystyynkustun markkinoinnin haittavaikutukset sivuutetaan täysin ja sen rooli Wii U:n heikossa menestyksessä käännetäänkin Gamepadin vastaisen propagandan työkaluksi. Yleensä tuotteiden markkinointi johtaa kasvuun myynneissä. Pelikuivuudesta johtuen Nintendolla ei ole ollut juuri mitä markkinoida, siispä markkinointia ei ole juurikaan tapahtunut ja myynnit kusee. Nintendo ei ole tosiaankaan ensimmäisen puolen vuoden aikana tehnyt itse juuri mitään edistääkseen Wii U:n myyntejä. Voi olla, että siellä on jonkun verran niitä kuluttajia, jotka ovat tehneet negatiivisen ostopäätöksen Wii U:n suhteen todetessaan Gamepadin olevan "hankala, outo ja turha", aivan kuten vanhankin Wiin ohjaimen kohdalla, mutta veikkaan, että aika suuri osa kuluttajista, jotka eivät seuraa pelimedioita eivät edes tiedä koko laitteen olemassaolosta.

Kyllähän tämä Gamepadin demonisointi on toki kätevää; mitä ikinä negatiivista Wii U:lle käy, blame it on the gamepad. Jos Wii Party U ei myy, sellitys löytyy jo valmiina plakkarista, sama Wii Fitin kohdalla jne. jne.

Nyt Wii U:lla painotetaan Wiikakea enemmän kuin julkaisussa: esimerkiksi Wii Party U myydään Wiikake-ohjaimen kanssa bundletettuna, ja Japanissa tulee myyntiin konsolipaketti, josta viimeinkin löytyy Wiikake-ohjain heti valmiina pelaamiseen.

Hmmm..Nintendo on saanut todeta ohjaimen bundlaamisen minipelikokoelman kyytiäisiksi hyväksi strategiaksi. Täyden hinnan pyytäminen köykäisestä minipelikokoelmasta olisi liikaa ja näin paketista saadaan houkuttele vaihtoehto jopa minulle, jonka ostolistalla Wii U Party ei ole kovinkaan korkealla. Siispä, jos Nintendo haluaa bundlaa ohjaimen pakettiin mukaan, niin minkä ohjaimen he sinne laittavat? Gamepadin? Pro controllerin? Vaihtoehtoja on vain yksi, eli Wiimote, jota käytetään Wii U-pelien moninpeleissä Nintendolandista Zombie U:hun. Jos ajatus siitä, että tämä olisi merkki strategistesta Gamepadin dumppaamisesta tuo lohtua, niin siitä vaan, mutta minä näen tämän aivan standarditoimenpiteenä.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Nintendon uusi konsoli, Wii U

Tämänpäiväisen 4.0.0-käyttöjärjestelmäpäivityksen myötä Wiin pelejä voi pelata gamepadin näytöltä. Ohjaustapa on tosin entisellään, eli gamepad toimii vain näyttönä.

Liuta muitakin uusia ominaisuuksia löytyy, kuten tuki USB-näppäimistölle ja Wii-pelien Pro Logic II -äänille:
Output Wii-only software to the Wii U GamePad (still requires the use of a Wii remote)
Automatically receive demos and trial software from Nintendo
Added USB Keyboard Support
Manage your Nintendo Network ID from computers and smartphones
Wii-only software now supports Dolby Pro Logic II
Friends list now viewable from the Wii U menu
Settings updates, including the ability to allow or disallow automatic downloads, change output sound
You can now use a headset connected to the Wii U GamePad for chat
Internet Browser updated
hold L/R buttons to fast forward and rewind
save and manage passwords
capture images from games similar to Animal Crossing: New Leaf capture on 3DS, allowing for social media uploads
You can now view PDF files
Improved stability of system
Wii U update is now live, go get it! [Updated with Changelog] | Wii U

Se kenties kaikkein kaivatatuin ominaisuus, eli ostosten sitominen laitteen sijasta käyttäjätiliin, jää kuitenkin edelleen puuttumaan.
 
Vastaus: Nintendon uusi konsoli, Wii U

Wii U:n uusi päivitys on itselleni hyödyllisin päivitys tähän mennessä. Viimeinkin saa konsolin kiinni hdmi:llä tykkiin ja äänet komponenttipiuhan kautta vahvistimeen. Olin jo tilaamassa adapteria, joka olisi erottanut äänisignaalin hdmi-signaalista, joten säästin rahaa, eikä tarvitse vielä miettiä äänilaitteiston uusimistakaan. Muitakin mukavia uudistuksia päivitys toi tullessaan. Iso kiitos Nintendolle tästä!
 
Vastaus: Nintendon uusi konsoli, Wii U

Wii u:n nettiselaimeen oli youtuben tuoreimman päivityksen yhteydessä tullut bugi, että youtube video kaataa koneen jos videossa on mainos. Ei kaadu enää eikä mainoksiakaan näy. Wii pelejä voi pelata nyt gamepadin näytöltä. En tiennytkään, että gamepadissa on sensor bar. Lisäksi pelistä voi nyt upottaa foorumiin tai blogiin kuvankaappauksen Wii U:lla. Lisää kuva nappi ei toiminut mutta hallinnoi liitteitä napin kautta onnistui kuvan uppaaminen. Olisi tätä viestiä varten pitänyt varmaan testata myös näppäimistö, kun usb näppiksen pitäisi myös toimia.
 
Vastaus: Nintendon uusi konsoli, Wii U

Aika moni, kuten esim. minä osti NSMBU:n julkaisussa yksinkertaisesti syystä, ettei siellä ollut mitään muuta first partya tarjolla (jos paketissa mukana tullutta Nintendolandia ei lasketa), eikä vanhat multiplattarit houkuttaneet. Mistään system selleristä ei voida todellakaan puhua, vaan pelistä, jonka myynnit hyötyivät surkeasta julkaisupelitilanteesta. Verrataan vaikkapa Super Mario 3D Landiin, joka oikeutti laitteen hankintaa harkinneille konsolin oston ja nosti konsolin menestystarinaksi, jona se tänäkin päivänä tunnetaan. Peliä on myyty vajaa 9 milj kappaletta. Siinä on system seller.

Mitä ihmeen logiikkaa tämä muka on? Wii U:n julkaisupelitilanne oli "surkea" (vaikka parhaimmisto Wii U:n peleistä ennen tätä syksyä julkaistiin juuri silloin), joten kuluttajien oli pakko ostaa se uusi Mario, ja vieläpä yli 2 miljoonan pelin voimin? Jos julkaisuvalikoima olisi ollut täysin surkea, ei Wii U olisi myynyt senkään vertaa mitä nyt. Ja jos Mario ei olisi oikeasti kiinnostanut ihmisiä, eivät he olisi ostaneet sitäkään eivätkä Wii U -konsolia sen pelaamiseen. Väittämässäsi käytöksessä ei ole mitään järkeä: "Ostanpa tämän kalliin konsolin jolla on surkeat pelit, ja sitten mukaan Marion koska mitään muuta ei ole tarjolla. Olen kulutuskulttuurin uhri, yhyy."

Olet aivan oikeassa, että Super Mario 3D Land oli joillekin 3DS:n ostajille "system seller", mutta siihen vaadittiin myös valtava 30 %:n hinnanalennus, ja laite oli sitä ennen ollut markkinoilla jo yli puoli vuotta ja ehtinyt kartuttaa laitekantaa, vaikkakin hitaasti. 3DS:ää ei kuitenkaan tunnettu "menestystarinana" vielä Mario 3D Landin jälkeen, vaan myynnit parantuivat erittäin heikosta kohtuulliselle tasolle. Vasta viime aikoina 3DS on alkanut kunnolla parantaa tilannettaan länsimaissa, mutta vieläkin on parannettavaa ja mistään Japanin kaltaisesta menestyksestä ei vieläkään voi puhua.

Viime maaliskuuhun mennessä 3D Land oli myynyt 8,3 miljoonaa kappaletta, kun taas viime vuoden kesällä julkaistu New Super Mario Bros. 2 on myynyt jo 6,42 miljoonaa peliä. New SMB 2:n myyntikäyrä on siis selvästi 3D Landia jyrkempi, ja Japanissa se on jo ohittanut 3D Landin, todennäköisesti pian muuallakin. Miten siis voit väittää, että New Super Mario Bros. -sarja ei myy konsoleita ja samalla väität hitaammin ja vähemmän myyvää Mario 3D Landia system selleriksi?

Ja miksi Game & Wario floppasi totaalisesti ja Pikmin 3 myy heikosti jos kyse on vain Nintendon first party -peleistä ja niiden saatavuudesta? Ja miksi se Nintendoland ei kelpaakaan konsolipaketin ulkopuolella samaan tahtiin kuin Mario, sisältäähän se Nintendon "rakastetuimmat" IP:t ja "mahtavan kekseliäitä" Gamepad-pelejä?..


tällä periaatteellahan Nintendoland on se laitteen virallinen system seller, koska sitä on myyty 2,6 milj kappaletta?

On hyvin tiedossa, että Nintendo toivoi Nintendolandista uutta Wii Sportsia. Bundletetaan peli konsolin mukaan, ja katsotaan kuinka ne lentävät kaupoista! Mutta se ei toiminut. Nintendoland bundletettiin länsimaissa ylivoimaisesti paremman Premium-konsolipaketin mukaan, ja suuri osa Wii U:n ostajista halusi tämän konsoliversion surkuhupaisan Basic-version sijaan. Mukana tuli länsimaissa suurin osa noista "myydyistä" Nintendolandeista, mutta se ei saanut Wii U:ta myymään Wiin tapaan. Nyt Nintendoland ollaan poistamassa bundlepaketeista ja mukaan tulee muita pelejä: New SMB U, Wii Party U ja niin edelleen. Japanissa kuitenkaan Nintendolandia ei koskaan bundlattu mukaan Wii U -konsolipaketteihin, ja kun ihmiset saivat valita, haluavatko he Nintendolandin, mitenkäs kävikään?

Esimerkiksi viime viikolla Japanin myydyimmät Wii U -pelit olivat elokuussa julkaistu Pikmin 3, heinäkuussa julkaistut New Super Luigi U ja Lego City sekä joulukuussa (Wii U:n julkaisussa) julkaistu New Super Mario Bros. U. Nintendolandia ei ole koko top 50 -listalla lainkaan, edes siitä huolimatta että myös Nintendoland itse asiassa bundletettiin Japanissa Wiikaken kanssa heinäkuussa. Näinhän sen pitäisi toimia, eikö vain? Laitetaan ohjain minipelikokoelman mukaan ja katsotaan kun se myy? Mutta ei. Kun japanilaisilla ostajilla on valinnanvaraa, he eivät halua Nintendolandia edes mukaan bundletetun ohjaimen kanssa.

Kyllähän tämä Gamepadin demonisointi on toki kätevää; mitä ikinä negatiivista Wii U:lle käy, blame it on the gamepad. Jos Wii Party U ei myy, sellitys löytyy jo valmiina plakkarista, sama Wii Fitin kohdalla jne. jne.

Eikös olekin kätevää? Mahewcoron maailmassa Wii U:n Gamepad ei vain voi voittaa!

Vakavasti ottaen, onhan se tässä vaiheessa hyvin tiedossa, että en ole hirveän luottavainen edes odottamieni pelien kuten Wii Party U:n Gamepad-ominaisuuksiin. Pidän hyvin mahdollisena, että Gamepad tulee heikentämään pelikokemusta. Toisaalta pidän myös mahdollisena, että ehkä Gamepadille on viimein keksitty järkevää käyttöä, ja nämä pelit saattavat parhaassa tapauksessa parantaa näkemystäni Gamepadista. Tämän voi selvittää vain omakohtaisesti pelaamalla. Wii Party U ja Wii Fit U menevät joka tapauksessa hankintaan Gamepad-epäilyistä huolimatta, joten sittenhän sen näkee.
 
Ylös Bottom