Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)
Wii U:hun saisi tulla kyllä joku päivitys joka tekisi jotain tuolle Youtubelle. Virallinen ohjelma pätkii ja nettiselaimen Youtube kaataa koko koneen kun laittaa videon pyörimään.
Gamepadissa on myös se hyvä etu, että gamepad-toimintoja ei ole pakko änkeä kaikkien pelien ytimeen, vaan se toimii myös täydellisesti täysipainoisena normaaliohjaimena, joka saa roimasti lisäarvoa esim. juuri inventaarioiden, karttojen ja valikoiden siirtämisestä ohjaimen näytölle. Wiimote + nuncha kombo toimi muutamaa poikkeusta lukuunottamatta hyvin lähinnä minipelikokoelmissa, jumppa- ja tanssipeleissä sekä kevyissä urheilupeleissä yms. Monessa tapauksessa Wiimote + nuncha oli lähestulkoon pelikelvoton vaihtoehto.
Tähän voit toki taas alkaa pasteemaan niitä iänikuisia ja puhkikuluneita Wiin myyntilukuja, mutta Wii on ollut ja mennyt, eikä sillä ole enää mitään merkitystä tässä vaiheessa. Kyllä meistäkin täällä forumilla todennäköisesti kaikki osti Wiin. Wii on aivan ylivoimaisesti ostetuin konsoli minunkin tuttavapiirissäni, josta löytyy paljon aktiivisia pelaajia. Näistä kaikista ihmisistä ne myyntiluvut koostuvat. Kuinka moni näistä konsolin ostaneista ihmisistä oli täysin tyytyväinen konsolin pelitarjontaan, wiimoteen jne.? Tällaisestahan voidaan väitellä vaikka maailman tappiin saakka, kun ei siitä varsinaisesti mitään statistiikkaa ole, mutta ihmettelen vain, missä ne kaikki "miljoonat tyytyväiset Wii-pelaajat" ovat, josta aina puhut? Mitä tulee käyttäjäkokemuksiin, joista voit lukea vaikkapa eri maiden pelifoorumeilta, mediasta tai kuulla tuttavapiiristä vaihtelevat äärimmäisen pettyneistä jokseenkin tyytyväisiin. Siinä välissä on sitten Mahe, jonka selän takana seisovat nämä miljoonat tyytyväiset Wii-pelaajat, jotka haluavat lisää sitä hyvää. Jotenkin tätä on nyt vaikeaa nielaista etenkin kun oma kokemukseni konsolista tukee sitä, että lupauksesta jäätiin melkoisen kauas.
Et selvästikään pitänyt Wiistä ja Wiikake-ohjauksesta loppujen lopuksi kovin paljon, joten sinulla on selvästi henkilökohtainen syy olla huolissasi siitä, että minä saatan olla oikeassa
Tässä vaiheessa en ole kuitenkaan ollenkaan tyytyväinen Wii U:n Gamepadiin, ja suorastaan aktiivisesti inhoan sitä.
Hei, mulla on hyvä ehdotus: myy se Wii U pois? Mitä suotta kärsiä moisen takia? Jos kerta Wiissa materialisoituu mielestäsi täydellinen pelikonsoli, niin miks et vain pelaile sillä? Veikkaan ettei sulta löydy hyllystä kaikkia Wiin ostamisen arvoisia pelejä; ainakin jos sinun sanaan on luottaminen, niin niitähän pitäisi olla satoja? Minulla on useampikin kaveri, jotka haluaisivat päivittää vanhan Wiinsä Wii U:hun, joten pistä vaikka privassa hintatarjousta. Problem solved.
Jos hankit Nintendon uusimman, niin jo tämä pelkkä peliohjain tuntuu kädessä niin kömpelöltä, tavallaan idea hyvä, mutta jo parissa minuutissa tulee fiilis eihän tälläisellä halua pelata. Nykyohjaimet ovat pieniä ja kevyitä.. povariin mukaan jos kaverin luona menee käymään (kaksinpelit). En halua lytätä Nintendoa, 2D-pelit voisivat olla todella kova juttu. Nyt niistä tehdään väkisinkin vanhanaikaisia kun rauta on mitä on, ohjaimesta puhumattakaan.
Tulee sellainen olo, vaikka Nintendo onkin aivan uniikki juttu, että se ei pysty valmistamaan nykypäivän standardien mukaista laitetta. Monet haluavat PS4:jän jo sen ominaisuuksien vuoksi, ei esim. pelitarjonnan. Kone on todella ruma, mutta siinä on jotain mystistä miksi se on pakko saada heti julkaisussa. Tavallaan mielikuva mainonta kertoo jos omistat PS4:jän olet nuorekas ja tekniikan kärjessä.
Jos hankit Nintendon uusimman, niin jo tämä pelkkä peliohjain tuntuu kädessä niin kömpelöltä, tavallaan idea hyvä, mutta jo parissa minuutissa tulee fiilis eihän tälläisellä halua pelata.
No itse olen lähes 100% varma että tämän laitteen käsittämättömät myyntiluvut eivät ole sattumaa. Mitkä teidän arviot ovat? Jos ajatellaan maailman laajuista myyntiä. Niin näyttäisi siltä että kukaan ei halua ostaa Nintendon uusinta konsolia!? Kyllä siihen täytyy silloin olla jokin iso syy.
No itse olen lähes 100% varma että tämän laitteen käsittämättömät myyntiluvut eivät ole sattumaa. Mitkä teidän arviot ovat? Minulle ei mene läpi etteikö ohjaimessa olisi mitään vikaa, tai ei ole yhtään hittipeliä. Kyllä Nintendo on nyt mokannut pahasti. Voiko olla niin että Mariot on jo nähty? Tätäkään en voi mitenkään uskoa, joka vuosi kasvaa uusi peli-ikäluokka joka ottaa hahmot omakseen.
Jos ajatellaan maailman laajuista myyntiä. Niin näyttäisi siltä että kukaan ei halua ostaa Nintendon uusinta konsolia!? Kyllä siihen täytyy silloin olla jokin iso syy. Mielestäni ohjain on aivan käsittämätön ylilyönti.
Marioon ei ole suinkaan kyllästytty, New Super Mario Bros. U:han on Wii U:lle "system seller". Peli oli jo maaliskuun loppuun mennessä myynyt 2,15 miljoonaa kappaletta, ja tuolloin Wii U:n laitekanta oli alle 3,5 miljoonaa.
Tässä vaiheessa voidaan siis perustellusti sanoa, että konsolin korkea hinta, ihmisten mielenkiinnon sytyttämisessä epäonnistunut Gamepad-ohjain sekä muut Wii U:n ongelmat ovat vähentäneet itse laitteen kysyntää ja sitä kautta laitteen pelien kysyntää.
Nyt Wii U:lla painotetaan Wiikakea enemmän kuin julkaisussa: esimerkiksi Wii Party U myydään Wiikake-ohjaimen kanssa bundletettuna, ja Japanissa tulee myyntiin konsolipaketti, josta viimeinkin löytyy Wiikake-ohjain heti valmiina pelaamiseen.
Wii U update is now live, go get it! [Updated with Changelog] | Wii UOutput Wii-only software to the Wii U GamePad (still requires the use of a Wii remote)
Automatically receive demos and trial software from Nintendo
Added USB Keyboard Support
Manage your Nintendo Network ID from computers and smartphones
Wii-only software now supports Dolby Pro Logic II
Friends list now viewable from the Wii U menu
Settings updates, including the ability to allow or disallow automatic downloads, change output sound
You can now use a headset connected to the Wii U GamePad for chat
Internet Browser updated
hold L/R buttons to fast forward and rewind
save and manage passwords
capture images from games similar to Animal Crossing: New Leaf capture on 3DS, allowing for social media uploads
You can now view PDF files
Improved stability of system
Aika moni, kuten esim. minä osti NSMBU:n julkaisussa yksinkertaisesti syystä, ettei siellä ollut mitään muuta first partya tarjolla (jos paketissa mukana tullutta Nintendolandia ei lasketa), eikä vanhat multiplattarit houkuttaneet. Mistään system selleristä ei voida todellakaan puhua, vaan pelistä, jonka myynnit hyötyivät surkeasta julkaisupelitilanteesta. Verrataan vaikkapa Super Mario 3D Landiin, joka oikeutti laitteen hankintaa harkinneille konsolin oston ja nosti konsolin menestystarinaksi, jona se tänäkin päivänä tunnetaan. Peliä on myyty vajaa 9 milj kappaletta. Siinä on system seller.
tällä periaatteellahan Nintendoland on se laitteen virallinen system seller, koska sitä on myyty 2,6 milj kappaletta?
Kyllähän tämä Gamepadin demonisointi on toki kätevää; mitä ikinä negatiivista Wii U:lle käy, blame it on the gamepad. Jos Wii Party U ei myy, sellitys löytyy jo valmiina plakkarista, sama Wii Fitin kohdalla jne. jne.