Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Battlefield 3

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nisupulla
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Eilen tuli puolustettua omaa tankkia hiukan erikoisella tavalla. Kenttänä caspian border ja paikka siinä kukkulan laella. Olin ampujana vaunussa kun se rupes olee jo huonossa kunnossa. Ajaja oli vähä nukuksissa eikä nähny sinkomiestä joka lymys romun takana. Ajattelin käydä hoitelemessa vihun omalla pyssykällä. Tankkikuski huomas ja rupes kääntää piippua vihua kohti ku hyppäsin vaunusta pihalle. Samassa vihu laitto tulemaan rakettia, jonka eteen tietenkin hyppäsin. Kuolo korjas. Oma vaunu sai vihun hengiltä. Eikä pisteen pistettä vaikka uhrasin itseni tiimin puolesta. Kai ny munki olis pitäny saada jotain pisteitä, kun tankki selvis kuitenki tosta tilanteesta. :)

Ja savujen heittelystä pisteitä kans, jos se auttaa tiimiä etenemään/puolustamaan? :)

Onks servereil tai mun netissä joku vika ku onlinessa pätkii ja lennän ulos serveristä '' Error you lost connection from session '' jotain tollast

Ihan normaalia patchin jälkeen.
Eilen jäätyi 3 kertaa konsoli ja kolme kertaa katkesi yhteys peliin.
Battlelogissa aika paljon juttua aiheesta.
Huomattavsti noussut kaatumisten määrä parin päivän sisällä.

Eikä pisteen pistettä vaikka uhrasin itseni tiimin puolesta. Kai ny munki olis pitäny saada jotain pisteitä, kun tankki selvis kuitenki tosta tilanteesta. :)

Ja savujen heittelystä pisteitä kans, jos se auttaa tiimiä etenemään/puolustamaan? :)

Tässä pelissä saa jo ihan riittävästi kaikenlaisia bonuksia comebackeista ja nemesiksistä alkaen. Jatkuvasti on sinistä fonttia ruudun alareunassa. Ehkä se vaaditaan että saadaan joistakin muista, yksinkertaisemmista peleistä tulevat kiinnostumaan :rolleyes:. Riittäisi hyvin että pisteitä tulisi ajoneuvon tuhoamisesta, spottauksesta, parannuksesta ja ammusten jakamisesta...

Tota jettihommaa sivuavasti pyydän jokaista kopterikuskiksi haluavaa lukemaan seuraavan tekstin.

Älä tule sinne serverille harjoittelemaan kopterilla lentämistä jooko? Co-opista löytyy sellainen tehtävä kuin "Fire from the sky". Sinne. Siellä voi harjoitella.

Sitten kun kopteri pysyy jollain tapaa hyppysissä ja sinusta tuntuu että uskaltaisit mennä serverille kokeilemaan;

-Älä lennä ensitöiksesi sitä kopotinta sinne 800 metrin korkeuteen

-Älä käytä attack helicopteria siirtymiseen, se on tulitukivehje, ei kuljetuskalustoa

-Jos olet gunnerina ja jostain syystä lentäjä laskeutuu savuavan kopterinne kanssa jonnekin kukkuloiden väliin ja hyppää itse repairtorch kädessä ulos, älä jumalauta hyppää itse puikkoihin ja lennä pois

-Älä keskity jettien tiputtamiseen. Niitä voi härnätä, mutta sille kopterille on ihan oikeakin tarkoitus

-Älä hyppää kopterista ulos heti kun joku lukitsee sinut soflamilla. Sitäkin pääsee kyllä karkuun.

-Älä jahtaa vihollisen tankkeja tai keskity vastaavaan jos vihollisen kopteri on ilmassa, vaarallisin vihollinen on vihollisen kopteri

Eniten raivostuttaa se, että tyyppi jolla ei selvästikään ole mitään käryä kopterilla lentämisestä, juoksee erän alkaessa järkyttävää munaravia kopteriin, parhaassa tapauksessa nousee ilmaan vaikka joku olisi halunnut gunnerin paikalle, nousee sinne 600-800 metrin korkeuteen leijumaan ja hyppää kopterista pihalle kun jostain ihmeen syystä vihollisen jetti löysi hänet.
Toinen vaihtoehto on se että mennään sen kopterin kanssa vihollisen spawniin pörräämään vaikka omalla tiimillä ei ole yhtään lippua hallussa. Kopterilla pystyy ihan mihin vaan siellä varsinaisella taistelukentälläkin jos vähän käyttää järkeä.

Tota jettihommaa sivuavasti pyydän jokaista kopterikuskiksi haluavaa lukemaan seuraavan tekstin.

Päteviä vinkkejä, jatkoksi voisin laittaa seuraavan:

-Jos olet lentäjä kopterissa ja kopu disabloituu (esim. AA-ohjuksista, jolloin health laskee alle 20%) etkä aio sitä korjata, niin hyppää siitä kuskin paikalta ajoissa pois eikä vasta 10m korkeudessa. Gunnerilla saattaa olla extinguisher jolla tämä voi vielä pelastaa disabloidun kopterin, ja säilyt itsekin todennäköisemmin hengissä kun voit rauhassa avata varjon ja vältyt kopterinromulta joka räjähtää syliin.

Nyt alkaa oikeesti olemaan hermot koetuksella.

Tänään kertaaleen jäätyi koko peli ja toisella kertaa meni serverit alas. Jäätyminen tapahtui heti sen jälkeen kun olin sattumalta saanut tuhottua vihollisen spawn beaconin repairtoolilla jolloinka myös se assignmentti tuli suoritettua. No mutta onneksi meni sitten vituilleen sekin. Juu, ei ole paha homma ja äkkiä sen taas saa ja muuta mössönmössön... Engineerillä kun ei tule enää paljoa pelailtua ja jonkun saakelin spawn beaconin metsästäminen yhden hikisen assignmentin takia on turhan lapsellista touhua.

Serverit meni alas kun olin pörrännyt kopterilla itselleni reilut 5000 pojoa viperillä caspianissa.

Pari kertaa vielä vastaavaa niin lähtee peli sinne minne muutkin räiskintä-failit (socom, black ops...) eli divariin.

Pelissä on sellanen lista paskaa (UMAD-12, pilkkopimeällä käytävällä toimivat 12xScopet, famas, MAV-hissibugi, loppumattomat claymoret ja käkrit, kaatuilu etc...etc), että tuskinpa peliä saadaan ikinä korjattua julkaisukuntoon.

Mitäs mieltä ootte sellasista pelaajista jotka koko aika vain ajattelevat ns. omia pisteitään pelissä. Eli siis tavallaan kilpailee omaa tiimiänsäkin vastaan siten että välittää vaan omista pistemääristään ja ratioista sun muista. Minun mielestäni ainakin tärkein pointti pelissä on auttaa omaa tiimiänsä etenemään ja yksilö/ratiohuoraajille sanon vaan että '' ala harrastamaan tennistä ja hommaa codi''!. Tommoset ääliöt vievät vain maun bäfätyksestä.

Mitäs mieltä ootte sellasista pelaajista jotka koko aika vain ajattelevat ns. omia pisteitään pelissä. Eli siis tavallaan kilpailee omaa tiimiänsäkin vastaan siten että välittää vaan omista pistemääristään ja ratioista sun muista. Minun mielestäni ainakin tärkein pointti pelissä on auttaa omaa tiimiänsä etenemään ja yksilö/ratiohuoraajille sanon vaan että '' ala harrastamaan tennistä ja hommaa codi''!. Tommoset ääliöt vievät vain maun bäfätyksestä.

Siinäpähän huolehtivat omista pisteistään. Pisteitä kertyy kun pelataan objectivea. KD-ration tuijottajia taas en juurikaan ymmärrä. Itellä saattaa olla monestikin esim. RUSH:ssa KD-ratio jotain 5/20, mutta silti pistetilaston kärjessä, koska PTFO. Isoin kiitos kuuluu kuitenkin omalle squadille, joka jaksaa illasta ja kerrasta toiseen pelata tiiviisti kimpassa.

Toki jos pelataan vaikka SQDM- tai TDM-pelimuotoja niin sillon taas tapot ratkaisee...

Tänään kertaaleen jäätyi koko peli ja toisella kertaa meni serverit alas. Jäätyminen tapahtui heti sen jälkeen kun olin sattumalta saanut tuhottua vihollisen spawn beaconin repairtoolilla jolloinka myös se assignmentti tuli suoritettua. No mutta onneksi meni sitten vituilleen sekin. Juu, ei ole paha homma ja äkkiä sen taas saa ja muuta mössönmössön... Engineerillä kun ei tule enää paljoa pelailtua ja jonkun saakelin spawn beaconin metsästäminen yhden hikisen assignmentin takia on turhan lapsellista touhua.

Serverit meni alas kun olin pörrännyt kopterilla itselleni reilut 5000 pojoa viperillä caspianissa.

Pari kertaa vielä vastaavaa niin lähtee peli sinne minne muutkin räiskintä-failit (socom, black ops...) eli divariin.

Pelissä on sellanen lista paskaa (UMAD-12, pilkkopimeällä käytävällä toimivat 12xScopet, famas, MAV-hissibugi, loppumattomat claymoret ja käkrit, kaatuilu etc...etc), että tuskinpa peliä saadaan ikinä korjattua julkaisukuntoon.

USAS ainakin nerfataan seuraavassa päivityksessä (eikös se näin ollut?) ja toki on loputtomat claymoret, mutta eikai niitä pysty laittamaan kuin 2 kerrallaan kentälle tai muuten edelliset katoaa. Peli ei ole jäätynyt mulla pitkään aikaan, mutta servut kaatuu kyllä välillä, mutta nopeasti siitä kyllä uuteen pääsee. Tuota 12x scopea en oikein tajunnut, kun ei tässä pilkkopimeitä käytäviä tietääkseni ole.

E: Pistäähän se silti vihaksi, kun ei voi millään tehdä peliä kunnolla valmiiksi ennen julkaisua...

Meikällä on peli pyöriny aamusta saakka ilman jäätyilyä tai serverin kaatumisia. Mielenkiintoista kuinka tilanteet muuttuu. Viikko taaksepäin mulla laite/verkko/serveri/paskanen pelilevy takkus jatkuvasti.

Kunhan saan tuon mikin hommattua, ajattelin panostaa enemmän tiimipelailuun. Oon yrittäny tankissakin käyttää 3.s paikkaa ja maalailla muita härveleitä. Mutta ku ei niin ei. Porukkaa jolla olis guidot tai javelinit, ollu servereillä tasan nolla. Kun itte oot kuskina vaunussa ja käytät guidoja niin kukaan ei mee torniin maalailemaan. Mikki vois auttaa tilannetta.

Niin, että jos joku ajelee tankilla ja omistaa guidot, voin tulla istumaan tankin kolmos paikkaan vaikka loppu elämäks. Vois ny ees ainakin koittaa hillitä noita muiden ilmalaitteiden menohaluja.

Terv. TK3ijo (ja kaverikutsuja tulemaan)

Eilen tuli puolustettua omaa tankkia hiukan erikoisella tavalla. Kenttänä caspian border ja paikka siinä kukkulan laella. Olin ampujana vaunussa kun se rupes olee jo huonossa kunnossa. Ajaja oli vähä nukuksissa eikä nähny sinkomiestä joka lymys romun takana. Ajattelin käydä hoitelemessa vihun omalla pyssykällä. Tankkikuski huomas ja rupes kääntää piippua vihua kohti ku hyppäsin vaunusta pihalle. Samassa vihu laitto tulemaan rakettia, jonka eteen tietenkin hyppäsin. Kuolo korjas. Oma vaunu sai vihun hengiltä. Eikä pisteen pistettä vaikka uhrasin itseni tiimin puolesta. Kai ny munki olis pitäny saada jotain pisteitä, kun tankki selvis kuitenki tosta tilanteesta. :)

Eilen tein saman jutun ku pelattiin poikien kanssa RUSH:ia. Olwi78:n ohjaamassa Lav:ssa olin gunnerina. Muutaman osuma jälkeen katsoin sopivan reitin, hyppy pihalle ja hitsipilli kouraan.. Sen verran ehdin kääntyä, että savuvana läheni suoraan kohti.. randompenahan se yritti ampua lavia javelinilla, mut blockasin kudin omalla ruholla :D

Itse ainakin olen sen verran kilpailuhaluinen, että pyrin aina olemaan tulostaulun kärjessä samalla auttaen tiimiä tietenkin ja parhaiten se onnistu pelaamalla objektia ja tiimikavereiden auttamisella. Pistehuorat ymmärrän jos he pelaavat objektia, mutta k/d-huorille ei riitä sympatiaa, jos ne kykkii snipu perseessä jossain pusikossa makkaraa maistelemassa tai raiskaa vihollisen basessa kopterilla, vaikka vihollisilla on kaikki liput. Välillä pistää niin pahasti näkemään punaista tuollaiset, että rysäytän jetin tahallaan niitä kylkeen, että tipahtavat maahan.

Oletko varma ettei peli rekisteröinut sitä "Destroy 1 enemy vehicle with Repair Torch 1/1"? Itselläni eilen yksi aseen unlock jonka sain, ja samassa serveri kaatui, näkyi myöhemmin avattuna.

Lentäjille, tai lentäjiksi haluaville, tässä on ensimmäisen maailmansodan saksalaisen lentoässän Oswald Boelcken kymmenen "ohjenuoraa" hengissäpysymiseen. Nämä opetetaan kaikille hävittäjälentäjille ympäri maailmaa vielä tänä päivänäkin ja pitävät hyvin kutinsa tässä pelissäkin.
Lisäksi mun mielestä lentäessä ei voi olla liian agressiivinen, vaan päälle pitää käydä kuin yleinen syyttäjä. Heatseekereillä ei mun mielestä tee hevon helvettiä. Tykillä suihkarit ja hekot alas ja rocketpodilla ajoneuvot. Vaatii vähän treeniä, mutta jos jaksaa kolahtaa tarpeeksi monta kertaa tonttiin, niin kyllä se alkaa pikkuhiljaa sujua. Ainakin mulla kävi niin.

Itse ainakin olen sen verran kilpailuhaluinen, että pyrin aina olemaan tulostaulun kärjessä samalla auttaen tiimiä tietenkin ja parhaiten se onnistu pelaamalla objektia ja tiimikavereiden auttamisella. Pistehuorat ymmärrän jos he pelaavat objektia, mutta k/d-huorille ei riitä sympatiaa, jos ne kykkii snipu perseessä jossain pusikossa makkaraa maistelemassa tai raiskaa vihollisen basessa kopterilla, vaikka vihollisilla on kaikki liput. Välillä pistää niin pahasti näkemään punaista tuollaiset, että rysäytän jetin tahallaan niitä kylkeen, että tipahtavat maahan.

Ite tuli kerran tehtyä sama kun oma viper raiskas ru basee khargislandissa... Ilmaan ei päässyt mikään sieltä basessa joten ei oikeen kiinnostanut lennellä jetil ympyrää ja ootella et jos joku sielt ois päässy karkaamaa :D

Pistäähän se silti vihaksi, kun ei voi millään tehdä peliä kunnolla valmiiksi ennen julkaisua...
Ilman EA:n hinkua saada peli Joulumarkkinoille olisi DICE:n pojat saaneet rauhassa hioa tämän(kin) timantin priimakuntoon ennen julkaisua.
Miten itse suoriutuisit jostain askareesta kun joku on hönkimässä tauotta niskaan?

Peli on nykytilassaan bueno! & DICE kyllä hoitaa loputkin viilaukset kunhan kerkiää..
Saatiinhan BC2:een Viimeinen päivitys vasta vuodenpäivät julkaisusta ;)

Viimeksi muokannut moderaattori:

JuliusSF napsi hienosti pariinkin otteeseen oman makkaralla herkuttelijan teheranissa. Siellä se RU basen vartiotornissa snaippaili. Ensin salakavala headshotti, jonka jälkeen odoteltiin tankin vieressä sitä, että kenelle kaveri tapon kostaa.. Eipä se kostanu kenellekkään vaan juoksi takas torniin.. Siinä naureskeltiin ja hypättiin sisälle tankkiin, jolloin taas kasvoi Juliukselle sarvet päähän. NYT LOPPUI TORNISSA KYKKIMINEN -> SKABOOOM! Torni tuhannen pil...päreiksi ja jätkä 2voltilla kerien asfalttiin :D Repesin totaalisesti hytissä.. Hieno mies!

EDIT:

Sen verta pakko lisätä meidän tiimistä, että Caspianissa vedettiin koko rundi täydellä höngällä lipulta lipulle, mut ei vaan pysyny liput meillä. Saman tien ku lähdettiin lipulta niin lippu alkoi välkkyä. 2 tankilla vedettiin ristiin rastiin, mutta ei vaan liput pysyny hallinnassa. Käytännössä loput jätkistä oli pusikoissa tai basessa. Meidän squadilla oli 3x enemmän pisteitä ku parhaimmalla squadin ulkopuolisella :D

Löytyi Youtube-videosta, link, mielenkiintoinen kommentti helikoptereihin liittyen:

viper weighs 2.5 tonns, mi-28 weighs 8tonns, nevertheless the have almost identical climb rat, but havoc is supposed to be like flying apc, the windshilds are impenetrable by even 50 cal rounds and the cockpit can take 20mm rounds, the engine area can take 30mm rounds (in real life), my point is, if dice made it so clunky in comparison to viper, then they had to make it much more protected.. yeah lvlCap one tip for u, vipers gun makes 4hp damage to havoc, havoc does 6hp damage to viper per shot

Wikipedian mukaan Viper painaa tyhjänä n. 5 tonnia, mutta painoero on silti aika selkeä. Itse en ole mitään eroa huomannut tykkien tehokkuudessa. Ilmeisesti DICE:n mielestä parin tonnin painoero tekee lentokyvystä selvästi huonomman, mutta vahingonkestävyyteen se ei pelinkehittäjien mielestä vaikuta.

Olisivat laittaneet KA-52:n peliin Havocin sijaan, sille jäisi Viperikin mänöövereissä kakkoseksi :D Ka-52 at MAKS 2011 - YouTube

Sellasta halusin kysyä et millon ne flaret oikein pitää päästää kun locki piippaa???

Ylös Bottom