Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Battlefield 3 -peliapu

Juzeboy93

Active Member
Eli tähän ketjuun kaikki Battlefield 3:n PS3-version peliapu.

Aloitanpa yksinpeliaiheisella kysymyksellä: mikä tuossa yksinpelin Operation Guillotinessa on vikana? Pelaan Normal-vaikeustasolla ja tulee se "Clear the MG nests" -tehtävä. Saan tuhottua ensimmäisen MG-pesäkkeen, jos olen tarpeeksi nopea. Sen jälkeen kuolen aina yhdestä osumasta, jos lähden suojasta. Omat tiimikaverit kyllä juoksee vaan siitä ohi joukolla, mutta en voi seurata niitä kuolematta heti. Oon koittanut myös pronessa olla sen betonisuojan takana ja ampua niitä kakkos-MG-pesäkkeen tyyppejä, mutta saan parhaimmillaan ehkä kaksi tapettua ennen kuin saan luodin päähän. Tai en tiedä osuuko se päähän vai mihin, mutta KUOLEN YHDESTÄ OSUMASTA - AINA! Tuntuu niinkuin tuo peli olis jotenkin glitchannu. Jopa sen yksinpelin latausruudussa luki eilen "-[DICE]- Hardcore Server #####", kun olin juuri pelannut MP:tä. Ehkä peli on glitchannut jotenkin ja nyt tää on joku HC Normal. En voi käsittää. Yritin vähintään 20 kertaa (ihan oikeasti, VÄHINTÄÄN), mutta ei. Ei voi ymmärtää!

EDIT: Nyt koitin sitä kohtaa uudestan ja enää ei ollut mitään ongelmaa. Selvästi jotenkin bugittanu sillon aiemmin...
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Battlefield 3 -peliapu [PS3]

Eli sellanen ongelma on että kun koitan mennä pelaamaan (ei väliä onko yksin tai moninpeli), niin sen ruudun jälkeen missä näkyy kartta peli jää jumittamaan ja näyttää vaan mustaa ruutua. Alareunassa kuitenki vilkkuu se sininen palkki ja äänet kuuluu. Päivemmällä kyseisen pelin päivitys pugas ja koko pleikkari jäi jumiin. Pystyykö tota uusinta päivitystä lataamaan mistään manuaalisesti? koska veikkaisin että toi ongelma johtuu siitä.
 
Vastaus: Battlefield 3 -peliapu [PS3]

Squadilaisten äänet ei kuulu pelissä eikä lobbyssa. Mikä vikana?
 
Vastaus: Battlefield 3 -peliapu [PS3]

Squadilaisten äänet ei kuulu pelissä eikä lobbyssa. Mikä vikana?

Äänien toimiminen tässä pelissä tuntuu aika arpapeliltä. Squadilaisten mikit kyllä itsellä toiminut hyvin pitkälti aulassa ennen serverin valintaa, mutta muutoin hyvin vaihtelevasti. Välillä toiminut, välillä hyvä jos saa sanan tai toisen selvää ja kerran kaveri kuulosti epäselvältä Stephen Hawkingsilta.
 
Vastaus: Battlefield 3 -peliapu [PS3]

Okei semmosta ongelmaa että kun pelaan bf3 multiplayeriä niin vastausaika ohjaimesta peliin on pitkä. Jos ammun käännyn etc vastaustulee myöhässä, ja se häiritsee huomattavasti pelaamista ja tekee siitä todella rasittavaa. blopis ja muissa peleissä on smaaa ongelmaa tv on uusimmasta päästä johdot kunnossa ja ps3 hyrrää hyvin. apu ois todella jees
 
Vastaus: Battlefield 3 -peliapu [PS3]

Okei semmosta ongelmaa että kun pelaan bf3 multiplayeriä niin vastausaika ohjaimesta peliin on pitkä. Jos ammun käännyn etc vastaustulee myöhässä, ja se häiritsee huomattavasti pelaamista ja tekee siitä todella rasittavaa. blopis ja muissa peleissä on smaaa ongelmaa tv on uusimmasta päästä johdot kunnossa ja ps3 hyrrää hyvin. apu ois todella jees
Tuo on kai aika yleinen ongelma, enkä tiedä kuinka siihen voi vaikuttaa, mutta seuraavan patchin pitäisi poistaa tuo ongelma. Jotkut ovat kai alentaneet näytön resoluutiota viiveen vähentämiseksi, mutta en tiedä toimiiko. Kokeile.
 
Vastaus: Battlefield 3 -peliapu [PS3]

Osaisko joku kertoa miksen pääse multiplayerilla pelaamaan conquest pelimuotoa. Se koittaa mennä peliin, mutta sitten se ilmoittaa että ongelmia verkkoyhteydessä.
Rushia olen kumminkin päässyt pelaamaan, eikä muutenkaan ole ollut mitään ongelmia netin kanssa. Itseasiassa eilen oli kyllä myös yhdessä välissä hakusessa päästä mihinkään online peliin, mutta tuo conquest moodi ei suostu toimimaan.
 
Vastaus: Battlefield 3 -peliapu [PS3]

blopis ja muissa peleissä on smaaa ongelmaa tv on uusimmasta päästä johdot kunnossa ja ps3 hyrrää hyvin.

Jos telsu on uusimmasta päästä niin siinä on tod. näk. valtavat määrätä kaikenlaista mainosmiesten höttöä kuten 100-200Hz, kuvanparannusta yms. joka lisää viivettä kuvaan. Ns. inputlag.
Kaksi tapaa korjata:
1) Varmista, että televisiosta on kytketty plegen osalta kaikki kuvanparannukset pois ja/tai erillinen gamemode tai pc-mode on kytkettyn päälle. Mallikohtainen sitten sen suhteen auttaako vaiko ei.
2) Osta kunnon pelitelevisio.
 
Vastaus: Battlefield 3 -peliapu [PS3]

Mikä mahtais olla vikana.
PS3 on reilun 2kk vanha, kerran jo "imuroitu" eli laite päällä tuuletusaukoista pölyt pois.

BF3:n grafiikat vilkkuvat välillä vihreänä (fullscreen blink), kentistä puuuttuu maastotekstuureja aika usein, varsinkin aloitusvaiheessa.
Äänet katoavat 2-3 pelin jälkeen, sillointällöin jotain kuuluu, mutta tuskaista pelata kunnei kuule missä kulkee vihut.

Sit tää pahin, välillä grafiikat menee aivan sekaisin, vektorimössöä väriltään vaaleanpunaista ja sekalaisia värejä koko ruutu täynnä, liikkuu ukon mukana, muuten toimii normaalisti mut aivan sekaisin koko ruutu, täysin pelaamaton.

Laite on kovassa käytössä, mutta pöydän päällä eikä lämpöongelmaa pitäisi olla.
BF3 on ostettu briteistä ja romppu huutaa välillä hallelujaa, peliä kun ei saa asennettua kovalevylle mikä poissulkisi jotain ongelmia, sillä käsittääkseni jonkiaikaa kun pätkii, niin romppu tajuaa lähtee pyörimään ja taas tulee äänet ja grafiikat takaisin.:mad::mad:
 
Vastaus: Battlefield 3 -peliapu [PS3]

Mikä mahtais olla vikana.
PS3 on reilun 2kk vanha, kerran jo "imuroitu" eli laite päällä tuuletusaukoista pölyt pois.

BF3:n grafiikat vilkkuvat välillä vihreänä (fullscreen blink), kentistä puuuttuu maastotekstuureja aika usein, varsinkin aloitusvaiheessa.
Äänet katoavat 2-3 pelin jälkeen, sillointällöin jotain kuuluu, mutta tuskaista pelata kunnei kuule missä kulkee vihut.

Sit tää pahin, välillä grafiikat menee aivan sekaisin, vektorimössöä väriltään vaaleanpunaista ja sekalaisia värejä koko ruutu täynnä, liikkuu ukon mukana, muuten toimii normaalisti mut aivan sekaisin koko ruutu, täysin pelaamaton.

Laite on kovassa käytössä, mutta pöydän päällä eikä lämpöongelmaa pitäisi olla.
BF3 on ostettu briteistä ja romppu huutaa välillä hallelujaa, peliä kun ei saa asennettua kovalevylle mikä poissulkisi jotain ongelmia, sillä käsittääkseni jonkiaikaa kun pätkii, niin romppu tajuaa lähtee pyörimään ja taas tulee äänet ja grafiikat takaisin.:mad::mad:

Mikäli konsolissa ei ole vikaa, niin oletko tarkistanut ettei levyssä ole sormenjälkiä, naarmuja tms?
 
Vastaus: Battlefield 3 -peliapu [PS3]

Tämä on varmaan monille itsestään selvyys, mutta meikäläiselle tämä koko moninpeli on niin uutta ja ihmeellistä, että vääntäisittekö rautalankamallin näihin kahteen:

1. Jos näen, että siellä on joku kaverini pelaamassa, voinko (ja kuinka) liittyä mukaan hänen puolelleen tai jopa squadiin?
2. Voinko pyytää häntä liittymään omaan porukkaani ja miten se tapahtuu?

Olen pelannut reilut 50 tuntia ja nauttinut joka hetkestä! Saldona on 600 tappoa ja reilu 1800 kuolemaa, muuten pisteet ym. ei ole mulle niin tärkeitä, itse pelistä nauttiminen on pääasia. Pelaaminen on ollut lähinnä lipulta lipulle (silmitöntä) juoksua.
Vinkkejä pelaamisen suhteen otetaan edelleen vastaan.

Kertooko Battlelogi jotain minkä perusteella voisitte ruotia pelaamistani ja antaa vinkkejä?

psn: Ukki55
Blogi: Vaari55/Ukki55 (tämänkin sähläsin, kun ei Ukki muka kelvannut, niin vetäsin sinne sitten Vaarin :)

ps. Pakko myöntää, että näin kiihkeässä pelissä ikä ei välttämättä ole etu, ne refleksit jne.
 
Vastaus: Battlefield 3 -peliapu [PS3]

Tämä on varmaan monille itsestään selvyys, mutta meikäläiselle tämä koko moninpeli on niin uutta ja ihmeellistä, että vääntäisittekö rautalankamallin näihin kahteen:

1. Jos näen, että siellä on joku kaverini pelaamassa, voinko (ja kuinka) liittyä mukaan hänen puolelleen tai jopa squadiin?
2. Voinko pyytää häntä liittymään omaan porukkaani ja miten se tapahtuu?

Olen pelannut reilut 50 tuntia ja nauttinut joka hetkestä! Saldona on 600 tappoa ja reilu 1800 kuolemaa, muuten pisteet ym. ei ole mulle niin tärkeitä, itse pelistä nauttiminen on pääasia. Pelaaminen on ollut lähinnä lipulta lipulle (silmitöntä) juoksua.
Vinkkejä pelaamisen suhteen otetaan edelleen vastaan.

Kertooko Battlelogi jotain minkä perusteella voisitte ruotia pelaamistani ja antaa vinkkejä?

psn: Ukki55
Blogi: Vaari55/Ukki55 (tämänkin sähläsin, kun ei Ukki muka kelvannut, niin vetäsin sinne sitten Vaarin :)

ps. Pakko myöntää, että näin kiihkeässä pelissä ikä ei välttämättä ole etu, ne refleksit jne.

Helpoin tapa liittyä kaverin peliin: Kun olet itse pelissä tai alkuvalikoissa, paina itsesi PSN-valikkoon (josta näet ketä on onlinessa ja mitä kukin pelaa), etsi haluamasi kaveri (hänen kohdallaan lukee esim "Playing Conquest on Operation Firestorm) ja paina kolmiota. Avautuvasta valikosta paina Join Session, jonka jälkeen tapahtuu yksi seuraavista vaihtoehdoista:

1. Liityt suoraan hänen peliinsä ja pääset samaan squadiin jos hänen squadissaan on tilaa.
2. Jos hänen squadinsa on täynnä, liityt joko hänen tiimiinsä (eri squadiin) tai vastustajan tiimiin. Voit sitten pyytää hänet tekemään esim. uuden squadin, ja liittymään sitten siihen.
3. Jos serveri jolla hän pelaa on täynnä, joudut jonoon.

Voit myös inviä kavereita partyysi/joinia peleihin pelin päävalikosta, ruudun oikealla puolella olevasta kaverilistasta (Paina Start-nappia päävalikossa, niin kaverilista avautuu). Sieltä sitten selailet kavereita, X-napilla voit liittyä heidän peleihinsä (Join), neliö-napilla voit kutsua heidät partyysi (Invite).

Yleisiä pelivinkkejä et tarvitse niin kauan kun vain nautit pelistä ja pelikokemus pysyy mielekkäänä. Lippujen valtaaminen on Conquestin päämäärä, ja sitä näköjään jo aktiivisesti toteutatkin. Muu oppi tulee kokemuksen kautta. Kokeile eri aseita ja tähtäimiä ja eri sotilasluokkien lisävälineitä (miinat, C4) ja etsi niistä ne jotka parhaiten sopivat omiin käsiisi ja pelityyliisi. Battlefieldissä on miljoona liikkuvaa osaa, itsekin opin joka viikko jotain uutta vaikka pelitunteja on jo yli 500. Pidä hauskaa, ja hanki mieleistäsi peliseuraa. Jokainen hyvä kaveri squadissa tuplaa hauskanpidon määrän. Peliseuraa kannattaa kysellä täältä KFINistä tai osoitteesta Old Gamers' Society , yli kolmikymppisten suomalaisten peliyhteisöstä.
 
Vastaus: Battlefield 3 -peliapu [PS3]

Vinkkejä pelaamisen suhteen otetaan edelleen vastaan.

Itsekin olen suhteellisen tuore multiplayeri eli vasta n. vuoden pelannut eri pelejä verkossa. Alla muutama vinkki, mitkä meinaa itseltäkin välillä unohtua kesken kiivaan actionin.

-selvitä itsellesi, milloin koet olevasi eniten mukavauusaluellasi: se voi olla esim. puolustamista, hyökkäystä, mahdollisimman monta tappoa, lentämistä, panssaroidulla ajoneuvolla etenemistä, snaippaamista, ajoneuvojen korjailua tai ihan mitä vaan
-pelaa kyseisellä mukavuusalueella, niin opit kartat, idean ja kehityt koko ajan yhdellä osa-alueella
-kannattaa alussa keskittyä vain rushiin ja conquestiin, myös squad rush on hyvä vaihtoehto pienemmän actionin takia
-unohda trophyt ja muut saavutukset, keskity vain siihen, että sinulla on hauskaa
-pelaa tiimille, yritä ottaa tavoitteeksi aina, että oma joukkue voittaa
-tiedä oman aseluokan roolisi /tehtäväsi ja pysy siinä: paranna, korjaa, jaa ammuksia ja spottaa
-spottaa select-näppäimellä vihollisten jalkaväkeä, ajoneuvoja ja lentohärpäkkeitä
-älä säntäile minne sattuu, katso missä muu tiimi liikkuu ja toimi tiiminä
-opi huomaamaan missä viholliset liikkuvat / päivystävät ja yllätä heidät takaa
-älä ammu hätäpäissäsi ja paljasta itseäsi, odota oikeaa hetkeä ja tähtää yläruumiseen / päähän
-ammu lyhyitä bursteja, älä siis pidä ammuntanappia pohjassa koko ajan
-älä ota mitään liian vakavasti :)

Siinä muutama vinkki näin alkuun... tervetuloa taistelukentälle!

ps. kannattaa katsella esim. Youtubesta pelivideoita ja oppia muiden tekemisistä
 
Vastaus: Battlefield 3 -peliapu [PS3]

Oukki Doukki! Sieltähän tuli molemmilta juuri sitä mitä kaipasin. Opin paljon lähinnä sen suhteen mitä olen tehnyt "väärin" mm. hätäinen ampuminen nappi pohjassa, liian vähän testannut eri aseita + härpäkkeitä, käyttänyt jokaisessa luokassa pääasiassa vain yhtä asetta. Tuon spottaamisen olen oppinut, se helpottaa todella paljon, kun näkee missä vihu luuraa, yllättävän vähän sitä kuitenkin käytetään.

Nuo lisähärpäkkeet ovat vielä vähän hakusessa, mutta täytynee opetella kantapään kautta miten mikin vaikuttaa? Ase härpäkkeet jotenkin hallussa, mutta......
Tällaisi lähinä: FLAK, COVR, SUPR, EXPL, ja sitten panssareillekin on vaikka mitä..

Pisteet, statsit jne. ei ole mulle tärkeitä, niitä toki tarvitaan, että saa lisähärpäkkeitä avattua.

ps. Peli on peliä, näissä ei pingoteta, eikä stressata, pidetään hauskaa ja todella nautitaan joka hetkestä ja onnistumisesta, kuten mm. ensimmäisestä hedarista Reconilla jonka jälkeen muutama mora selässä ei tunnu missään. Vaikka epäonnistumisia tuleekin enemmän, ei niitä murehdita, kirota, eikä syytellä kuin korkeintaan itseä ja sekin hymyssä suin ja pyritään ottamaan opiksi.
 
Vastaus: Battlefield 3 -peliapu [PS3]

Oukki Doukki! Sieltähän tuli molemmilta juuri sitä mitä kaipasin. Opin paljon lähinnä sen suhteen mitä olen tehnyt "väärin" mm. hätäinen ampuminen nappi pohjassa, liian vähän testannut eri aseita + härpäkkeitä, käyttänyt jokaisessa luokassa pääasiassa vain yhtä asetta. Tuon spottaamisen olen oppinut, se helpottaa todella paljon, kun näkee missä vihu luuraa, yllättävän vähän sitä kuitenkin käytetään.

Nuo lisähärpäkkeet ovat vielä vähän hakusessa, mutta täytynee opetella kantapään kautta miten mikin vaikuttaa? Ase härpäkkeet jotenkin hallussa, mutta......
Tällaisi lähinä: FLAK, COVR, SUPR, EXPL, ja sitten panssareillekin on vaikka mitä..

Pisteet, statsit jne. ei ole mulle tärkeitä, niitä toki tarvitaan, että saa lisähärpäkkeitä avattua.

ps. Peli on peliä, näissä ei pingoteta, eikä stressata, pidetään hauskaa ja todella nautitaan joka hetkestä ja onnistumisesta, kuten mm. ensimmäisestä hedarista Reconilla jonka jälkeen muutama mora selässä ei tunnu missään. Vaikka epäonnistumisia tuleekin enemmän, ei niitä murehdita, kirota, eikä syytellä kuin korkeintaan itseä ja sekin hymyssä suin ja pyritään ottamaan opiksi.

FLAK vähentää sinuun kohdistuneiden räjähteiden vahinkoa, EXPL antaa sinulle lisää kuteja sinkoihin, SUPR suurentaa ampumiesi kutien supressionin määrää, ja COVR pienentään sinua päin ammuttavien kutien suppression vaikutusta.

Panssareilla IR SMOKE auttaa väistämään lukittautuvia ohjuksia, Coaxial LMG antaa tankin ohjaajalle myös LMGn, Autoloader nopeuttaa tankin kutien latautumista, Zoom Opticsilla voit zoomata, Maintenance nopeuttaa tankin palautumista vahingoista. Coaxial HMG, on sama kuin Coax LMG, mutta on tehokkaampi ja ampuu hitaammin. Proximity Scan lisää tankkiin motion sensorin, joka spottaa lähellä olevat vihulaiset, jotta näet heidät kartasta.

Guided Shell on lukittautuva lisä-ohjus tankkiin, jolla voi tuhota lasermaalattuja ilma-ja maakohteita. Ilman maalausta voit tuhota ainoastaan maassa liikkuvia kohteita. Thermal Optics lisää tankkiin lämpökameran. Kun se on päällä näet sotilaat, tankit yms. hohtavan valkoisina ja muu ympäristö on harmaana. Thermal Camo vaikeuttaa tankkiisi lukittamista, ja pienentää aikaa, jolloin näyt vastustajalle kun tankki on spotattuna. Canister Shell, lisää tankkiin ammuksen, joka toimii ikäänkuin todella tehokkaana haulikkona. Erittäin tehokas jalkaväkeä vastaan.

Reactive Armorilla varustettu tankki kestää enemmän iskuja sivulle ja eteen, mutta ei taakse. Ja viimeisimpänä, mutta ei vähäisimpänä CITV Station lisää tankkiin kolmannen paikan, josta voit lasermaalta ja spotata ajoneuvoja.

Tulipa pitkä ja paikoin ehkä sekavakin teksti, mutta toivottavasti tuosta on apua!
 
Vastaus: Battlefield 3 -peliapu [PS3]

FLAK vähentää sinuun kohdistuneiden räjähteiden vahinkoa, EXPL antaa sinulle lisää kuteja sinkoihin, SUPR suurentaa ampumiesi kutien supressionin määrää, ja COVR pienentään sinua päin ammuttavien kutien suppression vaikutusta.

Panssareilla IR SMOKE auttaa väistämään lukittautuvia ohjuksia, Coaxial LMG antaa tankin ohjaajalle myös LMGn, Autoloader nopeuttaa tankin kutien latautumista, Zoom Opticsilla voit zoomata, Maintenance nopeuttaa tankin palautumista vahingoista. Coaxial HMG, on sama kuin Coax LMG, mutta on tehokkaampi ja ampuu hitaammin. Proximity Scan lisää tankkiin motion sensorin, joka spottaa lähellä olevat vihulaiset, jotta näet heidät kartasta.

Guided Shell on lukittautuva lisä-ohjus tankkiin, jolla voi tuhota lasermaalattuja ilma-ja maakohteita. Ilman maalausta voit tuhota ainoastaan maassa liikkuvia kohteita. Thermal Optics lisää tankkiin lämpökameran. Kun se on päällä näet sotilaat, tankit yms. hohtavan valkoisina ja muu ympäristö on harmaana. Thermal Camo vaikeuttaa tankkiisi lukittamista, ja pienentää aikaa, jolloin näyt vastustajalle kun tankki on spotattuna. Canister Shell, lisää tankkiin ammuksen, joka toimii ikäänkuin todella tehokkaana haulikkona. Erittäin tehokas jalkaväkeä vastaan.

Reactive Armorilla varustettu tankki kestää enemmän iskuja sivulle ja eteen, mutta ei taakse. Ja viimeisimpänä, mutta ei vähäisimpänä CITV Station lisää tankkiin kolmannen paikan, josta voit lasermaalta ja spotata ajoneuvoja.



Tulipa pitkä ja paikoin ehkä sekavakin teksti, mutta toivottavasti tuosta on apua!

Ei ollenkaan sekavaa, päivastoin moni juttu selkeni joten kiitokset vaivannäöstä!
Nyt alkaakin loppu olla enää äijästä kiinni.
 
Vastaus: Battlefield 3 -peliapu [PS3]

Kertokaa, miksi mun vuokraamalle serverille ei meinaa tulla millään porukkaa? Olen laittanut normal säännöt ja kaikki on alkuperäistä. Ei vaan tule porukkaa.
 
Kertokaa, miksi mun vuokraamalle serverille ei meinaa tulla millään porukkaa? Olen laittanut normal säännöt ja kaikki on alkuperäistä. Ei vaan tule porukkaa.

Custom servuja on tuhansia, ellei jopa kymmeniätuhansia.
 
Vastaus: Battlefield 3 -peliapu [PS3]

Kertokaa, miksi mun vuokraamalle serverille ei meinaa tulla millään porukkaa? Olen laittanut normal säännöt ja kaikki on alkuperäistä. Ei vaan tule porukkaa.

Varmaan sit kannattaa käydä tuolla varsinaisessa peliketjussa kertomassa siitä siun servusta.
 
Ylös Bottom