Vastaus: Call of Duty: Black Ops 2 [PS3/X360]
Joo'o, aluksi en tykännyt BO2 ollenkaan, verrattuna aiempaan. Aseita hirveen niukasti, perkit ihan sekaisin eikä niistäkään pro versioita, rahan tilalle tullut tokenit ja mitä satunnaisiin bugeihin tulee... Välillä ärsyttää niin suunnattomasti kun kesken pelin kaikki peliäänet katoaa ja rupee kuulumaan ikäänkuin helikopterin ääntä D: Kuitenkin sen pelin quitaamisen ja uudelleenkäynnistämisen vaivan joutuu näkemään että toi loppuu. Mutta omalla kohdalla käynyt niin, että mitä enemmän pelaan, sitä hauskempi peli toi loppujen lopuksi on. Nyt oon tykästynyt enemmän BO2:een kuin ensimmäiseen.
Mulla taas on käyny toisinpäin. Alussa olin innoissani, ku huomasin että saa pelata neljällä palkilla kokoajan ja luulin, että yhteyet on paremmat ku ykkösosassa. Turha toivo. Muutenki tämä on välillä niin raivostuttavaa paskaa, etten tiiä miksi vieläki yritän tätä pelata.
Jos pelaa yksin, joutuu melkeen joka kerta sinne paskemmalle puolelle. Ihan sama miten pelaat niin turpaan tulee. Sitten kun (hyvin harvoin) pääsee pelaamaan täyden partyn kanssa, vihut on minuutin jälkeen kadonneet ja yhteys on naurettavan ylivoimainen meidän puolelle, että vihut tuskin ikinä ehtii edes ampumaan päin. Yksin pelatessa saa välillä ampua lipas tolkulla, sitte kuuluu vaan "tsup" ja ite on kuollu muutamasta luodista.
Sitten se peliin joinaaminen ku yksin pelaa: JOKA KERTA joutuu peliin, jossa tilanne joku 20-167 vihuille ja kaikki liput menetetty ja ensimmäisen kolmen sekunnin aikana kuolee kerran dogseihin ja pari kertaa swarmiin. Vois tulla joku semmonen juttu, että voi valita liittyykö keskeneräiseen peliin vai lobbyyn, jossa mappi vasta äänestyksessä.
Mitähän muuta? No ainaki se dropshottaaminen; eihän siinä muuta jos se olis edes jotenkin reilusti toteutettu. Ukko menee niin nopeasti maihin, että se oikeastaan teleporttaa maahan ilman mitään animaatiota. Siinä maahanmenovaiheessa osumat ei rekisteröidy ollenkaan, eli pitää tähdätä jo valmiiksi maahan ku vihu puottaa maihin. Tottakai tämä dropshottaaja voi ampua koko tämän liikkeen ajan, jeesus miten tyhmää. Ampumisen pitäs olla mahdotonta maahanmenon ajan, tai sitte tämä maihin meneminen pitäis kestää kauemmin.
SMG:istä pitäs ottaa lasersight kokonaan pois, että pitäs ihan tähätäkkin joskus. Kantaman pitäs olla puolet siitä mitä nyt on. Ongelma on siinä, että näissä mapeissa SMG:llä pelatessa voit välttää kaukotaistelut kokonaan, mutta assaultilla et voi mitenkään välttyä lähitaisteluilta->otat joka kerta tukkaan smg-miehiltä.
1v1-tilanteet tuntuu menevän monesti ihan randomisti, että kumpi vie. Sitten kun pääset ampumaan ensin, vihu ottaa osumaa ja sen tähtäin pomppii ylöspäin->kappas headshot ja meikäläiseltä nirri pois. Voi jumalauta, miksi se pomppii aina ylöspäin? Haulikolla saat välillä ampua 3 kertaa, että vihu kuolee, välillä taas kuolee kerrasta ja välillä ei osu ollenkaan. Logiikka puuttuu kokonaan, kuten esim. iron sight ballistan kans. Näitäki käyny, että oon seisonu vihun selän takana, ampunu kolme kertaa kohti->ei hitmarkkeriakaan ja vihu kääntyy ja kuolen. Osumien rekisteröinti muutenki on ihan naurettavaa. Ehkä yleisin ajatus tätä pelatessa on "jaa mitenköhän tuo ei taaskaan osunu".
Unohtu kyllä monia asioita, mistä piti avautua, mutta olkoot. Jos joku meinaa tämän pelin hankkia, niin suosittelen hankkimaan reilusti pelikavereita, yksin pelatessa tämä on kyllä niin hermoja raastavaa puuhaa. Meikäläisen rage quit- prosentti on nimittäin korkein ikinä cod-sarjan peleissä.
Edit: Niinjuu, puukot ja pistoolit, näitä ajatellessa saa syövän. Puukotus on täys vitsi, sen vois poistaa kokonaan tai laittaa niin, että puukko pitää valita käyttöön ensin. Sitten pistoolit. Siinä vaiheessa mennään mettään, ku kuolet pistooliin aina ennenku ehit ampua haulikolla edes lonkalta kohti. Lähitaisteluunhan ne on tarkotettu, mutta ne on kuitenki SECONDARYJÄ. Damagea _reilusti_ alaspäin.