Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

F1 2012

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Arz
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: F1 2012 [PS3/X360]

Mistä luit näin, koska itse olen ainakin huomannut että jotain outoa siinä tapahtuu. Luulin jo, että olen sekoamassa, mutta ehken sittenkään.

Codemastersin peliä käsittelevältä foorumilta, muistaakseni oli joku topic jossa aiheena oli AI (tai lähinnä miks se on paska). En sillo siihe niin kiinnittäny huomiota, mutta nyt kolme kisaa ajaneena niin tuntuu että vois siinä olla jotain perääkin. Tai sitte oon vain vainoharhainen. Ja toki kun nyt on eri auto alla niin tuloksetki erilaisia. Luultavasti vain mun mielikuvitusta, mutta ainaki on nyt kisoissa enemmän taistelua.

Ärsyttää tuo sadebugi, inssi huutaa että kohta sataa, no ei näy. Sit huutaa että keli paranee vaikka aurinko paistaa, WTF. Sit salamana keli vaihtuu pimeäksi sateeksi ja rata kastuu kuin paavo pesusienen.. se. Näin viimeksi Malesiassa.

Codemastersin peliä käsittelevältä foorumilta, muistaakseni oli joku topic jossa aiheena oli AI (tai lähinnä miks se on paska). En sillo siihe niin kiinnittäny huomiota, mutta nyt kolme kisaa ajaneena niin tuntuu että vois siinä olla jotain perääkin. Tai sitte oon vain vainoharhainen. Ja toki kun nyt on eri auto alla niin tuloksetki erilaisia. Luultavasti vain mun mielikuvitusta, mutta ainaki on nyt kisoissa enemmän taistelua.

Ärsyttää tuo sadebugi, inssi huutaa että kohta sataa, no ei näy. Sit huutaa että keli paranee vaikka aurinko paistaa, WTF. Sit salamana keli vaihtuu pimeäksi sateeksi ja rata kastuu kuin paavo pesusienen.. se. Näin viimeksi Malesiassa.

Olen kyllä aivan saman huomannut, että jotenkin se AI:n vauhti muuttuu flashbackien jälkeen. Täytynee itsekin lakata käyttämästä niitä.

Ja tuo sadebugi on ilmeisesti samaa perua kuin F1 2011:ssa, mutta pahempana. Usein kun oli sadekelillä aika-ajo ja menit kisaan niin gridillä ollessa rata oli märkä ja tummaa pilveä taivaalla, vaikka peli väitti sateen uhan olevan 0%. Siinä sitten ennen kuin lähtövalot syttyivät, niin yhtäkkiä rata kuivui silmänräpäyksessä ja taivas muuttui pilvettömäksi.

Oliskos tietoo mistä kaupasta(ei netistä tilattuna) tuon F12012:sta saa halvimmalla?

Ajelin tänään Shanghain kisan. Tällä kertaa jäi positiivinen tunnelma. Ei ollut harjoituksissa ja aika-ajoissa nyt mitään ongelmia vaan kaikki sujui hyvin ja pääsin kolmantenatoista aloittamaan kisan pienessä sateessa. Siinä sitten ekan kierroksen jälkeen muut menivät vaihtamaan intereistä kuivankelin renkaisiin ja mielestäni oli vähän liian aikaista siihen niin ajoin vielä yhden kierroksen ja sitten kävin vaihtamassa ja tein juuri oikean valinnan, nimittäin kaikki muut vaihtoivat niin aikaisin, että joutuivat hidastelemaan sen kierroksen ja tulin varikolta toiseksi Buttonin taakse! Sain sitten tokan sijan yllättävänkin helposti säilytettyä mutta Buttonia en vain millään saanut ohitettua kun siihen oli tilaisuus, aina pääsi karkuun muutaman sekunnin päähän. Kolmantena tuleva Vettel ajoi sitten suunnilleen kokoajan 20+ sekunnin päässä ja hänestä ei koitunut ongelmia muutakuin yhdessä vaiheessa.

Sadebugi tässä nyt tuntuu edelleen seuraavan seuraavaan kisaan, mutta hyvillä mielin mennään kohti Bahrainia, onhan kyseessä yksi ehdoton lempparirata, johon F1 2005:ssä ihastuin ja sen pelin jälkeen seuraava formulapelini oli viimevuoden 2011, jossa ei harmikseni ollut Bahrainia, mutta onneksi nyt pitkästä aikaa pääsee takaisin sinne ajamaan ^_^

Sadebugi tässä nyt tuntuu edelleen seuraavan seuraavaan kisaan, mutta hyvillä mielin mennään kohti Bahrainia, onhan kyseessä yksi ehdoton lempparirata, johon F1 2005:ssä ihastuin ja sen pelin jälkeen seuraava formulapelini oli viimevuoden 2011, jossa ei harmikseni ollut Bahrainia, mutta onneksi nyt pitkästä aikaa pääsee takaisin sinne ajamaan ^_^

Mie kans tykkään tosi paljo Bahrainin radasta pelissä. Varsinki toka sektori on/oli nannaa. Tosin vuoden 2010 -pelistä on karsittu näköjään mutkia pois ja nyt on lyhyempi versio, en tiennytkään. Menny ohi tän vuoden kisassaki koko juttu että rataa oli muokattu. Ajoin tänään just ton Bahrainin kisan ja onneks oli kuivaa tällä kertaa. Epsanjassa sen sijaan oli inter keli koko kisan ja olin tosi hyvällä sijalla vielä 3 kierrosta ennen maalia (13.) kun alussa oli aika massiivinen joukkokolari jossa kaks autoo jäi sinne ja parilla meni etusiipi. Mutta sit sain mustan lipun kun radan viimeisessä shikaanissa kuluneilla intereillä lipsuin ja liukastelin suoraksi ja peli päätti että oikaisin törkeesti ja rankkuna suora musta lippu. Eipä oo ennen moista nähty. Pikkasen sapetti kun ero taakse oli kumminki turvallinen 15 sekkaa. No oma hölmöily oli.

Monacoon luvattu sadetta, saa nähä millane rumba siitä tulee. Sellanen kutina on etten pääse maaliin asti :D

Toivottavasti ei ole tyhmä kysymys, mutta miten tässä pääsee säätämään autoa kunnolla? Varikolla näkyy vain quick setup. Vai pitääkö tässä ensim sorittaa joku kausi ja sitten vasta pääsee enemmän säätämään autoa?

Mie kans tykkään tosi paljo Bahrainin radasta pelissä. Varsinki toka sektori on/oli nannaa. Tosin vuoden 2010 -pelistä on karsittu näköjään mutkia pois ja nyt on lyhyempi versio, en tiennytkään. Menny ohi tän vuoden kisassaki koko juttu että rataa oli muokattu. Ajoin tänään just ton Bahrainin kisan ja onneks oli kuivaa tällä kertaa. Epsanjassa sen sijaan oli inter keli koko kisan ja olin tosi hyvällä sijalla vielä 3 kierrosta ennen maalia (13.) kun alussa oli aika massiivinen joukkokolari jossa kaks autoo jäi sinne ja parilla meni etusiipi. Mutta sit sain mustan lipun kun radan viimeisessä shikaanissa kuluneilla intereillä lipsuin ja liukastelin suoraksi ja peli päätti että oikaisin törkeesti ja rankkuna suora musta lippu. Eipä oo ennen moista nähty. Pikkasen sapetti kun ero taakse oli kumminki turvallinen 15 sekkaa. No oma hölmöily oli.

Monacoon luvattu sadetta, saa nähä millane rumba siitä tulee. Sellanen kutina on etten pääse maaliin asti :D

Siis sehän oli käsittääkseni jonkinlainen kokeilu silloin 2010, jossa rataa pidennettiin, mutta siitä ei taidettu oikein tykätä. Itsehän en ole koskaan siis sillä variaatiolla ajanut, kun se oli 05:ssa ihan normaalissa muodossaan.

sCeNtEd: Siitä tietokoneelta siellä varikolla saa säätää autoa.

Turhauttavaa mutta realistista menoa nyt pari kisaa ollut. Dynaamisen sään olen heivannut romukoppaan kun se niin buginen tuntuu olevan. Bahrainista Kanadaan vedin 25% kisat Ferrarilla ja ilman TC:tä ja ABS:ää Pro AI:ta vastaan. Aika-ajon merkitys kasvaa aika suuresti kun kisassa en kovin montaa sijaa pääse nousemaan, Kanadassa 18. sijalta kymmenenneksi maalissa. Maldonado parissa kisassa toilaillut ja yksi helppo sija tultu noustua kun huomaa, että Williamshan siellä nokka tulosuuntaan osoittaa nurmikolla. Monacossa paalu ja suuria vaikeuksia kisassa, luultavasti säädöistä johtuen. Jatkuvasti lähti vehje seinään pompuista, mutta kiitos äärettömän anteeksiantavan vauriomallinuksen, kisan voitto tuli sieltä. Aika huolettomasti voi seinää vasten nojata jos lähtee oikaisemaan alkamatonta pyörähdystä. Turva-auto itse asiassa avitti aika paljon, kisassa olin lähdöstä saakka tientukkona ja ajattelin, että varikkostoppien aikana sija tippuisi, mutta juuri samalla kierroksella kun piti tulla sisään, tulikin turva-auto ensimmäisen mutkan jälkeen ja näin ollen helppo kruisailu voittoon.

Bahrain oli kyllä paras rata ajettavuudeltaan näistä ajetuista.

Olin juuri tulossa kysymään että onko porukalla tullut turva-autoja radalle, niin TL7 tuossa juuri turva-auton sanoikin saaneensa. Mutta noin muuten, onko niitä teillä näkynyt paljoa? 3 kisaa menty ja minulla ei ainakaan vielä ole autoa näkynyt. Ei ylipäänsä oikein keskeytyksiäkään ole tainnut tulla.

Olin juuri tulossa kysymään että onko porukalla tullut turva-autoja radalle, niin TL7 tuossa juuri turva-auton sanoikin saaneensa. Mutta noin muuten, onko niitä teillä näkynyt paljoa? 3 kisaa menty ja minulla ei ainakaan vielä ole autoa näkynyt. Ei ylipäänsä oikein keskeytyksiäkään ole tainnut tulla.
Monacossa tosiaan tuli, muuten ei ole näkynyt. Huomasi muuten aika hyvin kun oli joukkokolari tai pienempikin kolari tapahtunut, aika jäätävä lagipiikki. Ja Rascassea edeltävässä shikaanissa AI:t ajoivat kuin idiootit suoraan meikäläisen autoon ja rikkoivat etusiipensä. 7 eri autoa rikkoi kisansa siinä, itse vedin sen mutkan aika rauhallisesti ja AI taas aivan täysillä.

Itse olen nähnyt kerran turva-auton.
Ja senkin Live online pelissä.

Eipä ole näkyny, 15 kisaa suunnilleen urassa ajettuna yhteensä. Vaikka olis pariin kertaan aihettaki ollu, esim. Monacossa Grosjeani spinnas keskelle rataa tukkien sen niin kaikki autot pääsi haamulla sen läpi ajamaan. Kerran pikakisassa aiheutin ite kun otin Singaporen kisan kaatosateella. Mutta tämä siis tahallinen kolari. Vaan eipä tuota viime vuodenkaan pelissä näkyny ku kerran uran aikana.

Keskeytyksiä kyllä tämän vuoden tekeleessä on vastaan tullut. Melkeen joka kisassa on se 1-2 vähintään keskeyttäny. Rengasrikkoihin ainaki ja Australiassa näin kun Hamiltonilla hajosi moottori. Ja nyt viime kisassa Espanjassa Hamiltonilla oli jotain teknistä vikaa autossa kun vauhti oli huonompaa ku HRT:llä. Pieniä esi scripattuja spinnejä myös näkyy silloin tällöin ja mystisiä keskeytyksiä. Kerran myös AI keskeytti varikolle ilmeisesti tekniseen vikaan.

AI on myös saanu rankkuja, tosin ne ei tule näkyviin sinne valikkoon. Kerran oli jollaki 20 sekan aikasakko ja sit inssi on pari kertaa sanonu että takana olevalla on läpiajorankku kun on töötänny mua spinniin.

Milläs kuvakulmalla porukka pelailee?

Ite tuolla cockpit:illä tykkään ajella, siinä on jotenkin paljon parempi fiilis ja tuntuma kuin muissa. Varsinkin ku ratilla ja polkimilla pelaa. Ennen pelasin sillä "ohjaamonyläpuolellaolevallatvkamera" kuvakulmalla, mutta siitä jäi jotenkin laiha maku ajamisesta.

Tänään kun ajeltiin tota Co-op kautta niin sattui Malesiassa tällainen sääbugi: Koko kilpailun ajan kisainssi huomautteli että 10-15min päästä alkaisi kevyt sade. Sadetta ei sitten näkynyt ennen kuin matkaa maaliin oli n.8 kierrosta jolloin sade tuli kirkkaalta taivaalta aivan yht´äkkiä. Pari kierrosta siinä pystyi vielä slickseillä ajamaan (sade ei vaikuttanut pitoon heti) jonka jälkeen intterit ja kierrosta myöhemmin sadepyörät alle. Ja kaiken kukkuraksi viimeisellä kieroksella tuo sade loppui yhtä nopeasti mitä oli alkanutkin :OO

Malesiassa tällainen sääbugi: Koko kilpailun ajan kisainssi huomautteli että 10-15min päästä alkaisi kevyt sade. Sadetta ei sitten näkynyt ...

Miksi tää on muka bugi?
Sehän sitä realismia.
Noinhan käy oikeissakin kisoissa että inssi huutaa sateen alkavan kohta ja sitten se ei alakaan.
Ei ne mitään profeettoja ole.

F1 2012 [PS3/X360]

Toivottavasti ei ole tyhmä kysymys, mutta miten tässä pääsee säätämään autoa kunnolla? Varikolla näkyy vain quick setup. Vai pitääkö tässä ensim sorittaa joku kausi ja sitten vasta pääsee enemmän säätämään autoa?
Varikolla ollessa menet sinne monitoriin niin sen alta löytyy auton säädöt.

Turhauttavaa mutta realistista menoa nyt pari kisaa ollut. Dynaamisen sään olen heivannut romukoppaan kun se niin buginen tuntuu olevan.

Miten urassa ton saa pois kun ite en löytänyt.

Kiitos neuvojille. Siellähän ne oli monitorissa säätöjutut. Sain melkein jo 1.30 ajan Melbournessa Toro Rossolla :). Onneksi jotkut ovat laittaneet nettiin näitä asetuksia, niin saa sekunteja pois kierrosajoista. Tosin en ymmärrä, miten joku ajaa Melbournessa 1.22 ajan...

Varikolla ollessa menet sinne monitoriin niin sen alta löytyy auton säädöt.

Miten urassa ton saa pois kun ite en löytänyt.

Sepä se, sitä ei saa pois uratilassa. Siksi olen pelkkiä Quick raceja vetänyt ja samalla lopettanut uratilan pelaamisen kokonaan, kunnes patchi julkaistaan.

Vastaus: Re: F1 2012 [PS3/X360]

Onko patchista edes puhuttu vielä mitään? Ei varmaan ihan heti tulossa(?)

Lähinnä vaan sanovat sieltä CM:n suunnalta aina uuden bugin ilmaantuessa, että pyritään korjaamaan patchilla. Mutta veikkailisin, että marraskuun puolelle menee ainakin, siihen päälle vielä ne ikuisuuden kestävät Sonyn ja Microsoftin hyväksynnät, jotka vievät noin pari viikkoa.

Ylös Bottom