Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

F1 2012

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Arz
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: F1 2012 [PS3/X360]

- Onko muilla peli "jäätynyt" varikkopilttuuseen. Tai no peli pyörii taustalla, mitta ohjain ei reagoi mihinkään. Kun ps3:n omalla ohjaimella painaa ps näppäintä niin menee "start" valikkoon mut ratti ei reagoi komentoihin. Peli on buutattava. Demossa jo tuo g27 teki tota.


- Mitä eroa on manuaalilla ja manual & suggested?

1. Koititko ottaa ratin irti ja laittaa takaisin? Kerran hävisi ohjaus minultakin, mutta irti ja takaisin auttoi.

2. Suggested ehdottaa millä vaihteella pelinmukaan kannattaisi mennä mihinkin mutkaan. (Taitaa olla tosin vain kuivalle kelille tehty.)
 
F1 2012 [PS3/X360]

1. Koititko ottaa ratin irti ja laittaa takaisin? Kerran hävisi ohjaus minultakin, mutta irti ja takaisin auttoi.

Täytyykin koittaa tuota seuraavaksi kun tekee.

Caterham tuntuu läpi kaikkien sessioiden ja kisojen käryttävän todella pahasti...bugi lienee.
 
Vastaus: F1 2012 [PS3/X360]

-Oliko bugi vai voiko itsellä hajota auto? Oma auto nimittäin savutti todella pahasti koko kisan. Lämmöt oli normaalit ja kone toimi normaalisti.

Bugiahan tuo taitaa huutaa, aika monella on tainnu olla tuota samaa savuavaa autoa ja moottori räjähtelee koko ajan. Tosin itellä ei ole kertaakaan tullut vaikka jo puolet ekasta kaudesta ajettuna. Liittyneekö manuaalivaihteisiin, ite kun ajan automaattisilla.


- Jos on harjoitukset, niin mitä eroa on lyhyellä viikonlopulla pitkillä aika-ajoilla verrattuna normaaliin pitkään viikonloppuun? Kun eikö harjoitukset poistettu yhteen?

Jos nyt käsitin kysymyksen oikein niin.. Lyhyessä viikonlopussa ainakin aika-ajossa on vain yksi sessio, ei Q1, Q2 ja Q3. En tiiä onko harjotuksia sillo kun ajelen pitkiä viikonloppuja.

Bugeista puheenollen, itellä kävi Valenciassa silleen että kisaan luvattiin sadetta 100 % mahiksella. Kisa kumminki alko kuivana ja ehkä kisan puolessa välin insinööri huuteli että 10 minsan päästä sataa rajusti. No venytin pitstoppia vaan ei näkyny sajetta, viimein oli pakko hakia uujet kumit. Ehkä 2-3 kiekkaa sen jälkeen insinööri sanoi että sade hellittää 10 minsan päästä, olin aika WTF kun aurinko paisto eikä mitää pilviä missään. Sit yhtäkkiä kaikki vaihtu pimeäks, rata meni märäks mikrosekunnissa. Pito oli kumminki slickseillä hyvä eikä mitää ongelmaa, kiekan jälkeen sit rupes liukasteleen ja kaikki haki interit.
 
F1 2012 [PS3/X360]

Niin siis on tarjolla lyhyt viikonloppu yhdellä aika-ajolla tai lyhyt viikonloppu kolmella aika-ajo-osiolla tai täysviikonloppu.

Edelleen ohjaus tuntuu oudolta. Jatkuvasti mutkassa mukamas katoaa pito etupyörien alta ja sit mennään suoran kuin jäällä. Pito ei palaudu vaikka vauhti hiljenee olemattomaksi. Ratti muuttuu myös täysin löysäksi. Eli jos normi ratin kääntöaste on 180 astetta, niin voin kääntää max 45 astetta, tai pito katoaa. Eipä se auto vain noinkaan käänny, koska renkaat ei käänny tarpeeksi.

Tuli myös eka kisa sateella. Slickseillä ei tehny mitään kun sade alkoi joten interit alle. Jatkuvasti Ai meni kaksinpuolin ohi kun ei ollut juuri mitään pitoa. Kun sade loppui niin rata näytti aivan märältä mutta AI tulikin varikolle. Rata oli niin märkä ja 2 kierrosta maaliin etten ajatellut vaihtaa kuiviin. Kuitenkin heti seuraava kierros oli pakko tulla kakkos vaihteelle kun kaikki pito katosi..täysin käsittämätöntä.

No Kiinan aika-ajoissa oli myös tihkusade. Jotain kertoo se, että harjoituksissa kuivalla olin 19, sekunnin kärjestä. Kovalaiselle 20sija 3,5sek kärkeen. Aika-ajoissa itse jäin 10,5sekkaa toiseksi viimeiselle. Eli en usko enää edes pelkkään ajotaidon puutteeseen.

Yritin sitten vaihtaa vielä märänkelin renkaisiin ja vaikka tosiaan pienin mahdollinen sade niin auto ei pysähtynyt eikä pysynyt lapasessa senkään vertaa kuin slickseillä samassa kelissä. Ei kai tuo ihan noinkaan ole?

No siinä aloin sit leikkimään loppuajan ja testasin. Suoran päässä hieman kun koski jarruun niin eturenkaat lukkoon. Kun helppasin jarrusta, etupyörät oli lukossa 4-5sek..miten tämä on mahdollista?

Sit koitin suditella mutkissa niin kun kaasusta helppasin, kierrokset tippui mittaristossa ja äänen perusteella, mutta veto jäi 1-3sekunniksi ja auto pyöri miten sattuu.


Joko tässä nyt tää G27 ei sovi yhtään tähän, tai on joku bugi joka tän aiheuttaa ja ei tee kaikilla sitä.

Kokonaisuutena ois paljon parempi kuin vanha, mutta kyllä nää asiat nyt kusee niin paljon ettei oikein pysty ajamaan...sateella ei ainakaan voi ajaa ollenkaan.
 
Vastaus: F1 2012 [PS3/X360]

-Oliko bugi vai voiko itsellä hajota auto? Oma auto nimittäin savutti todella pahasti koko kisan. Lämmöt oli normaalit ja kone toimi normaalisti.
Ainakin itselläni Monzassa Lotuksen moottori alkoi kovasti jo savuttaa heti varikolta lähdön jälkeen. No aikakierroksen ensimmäisessä mutkassa kone sanoi jo poks. En tiedä onko bugi vai tätä ranskalaista insinööritaidon näytettä.


Sellanen ärsyttävä piirre tässä pelissä on se, että sadetta on LIIKAA. Tietenkin on mukavaa, että vettäkin tulee, mutta kun nyt neljän viimeisen kilpailuviikonlopun aikana jossain välissä on tullut vettä, jopa Bahrainissa. Netissäkin kilometrejä kavereiden kanssa on kertynyt enemmän sateessa kuin kuivalla radalla.
 
F1 2012 [PS3/X360]

Joku muu mun kanssa näköjään samoissa ongelmissa:

Can't drive straight at all, have to brake really really soon, understeer like hell, not drivable at all. Nothing close to F1 2011.



http://community.codemasters.com/t5...-Really-bad-Please-CodeMasters-help/m-p/88108


Suoralla nyt pysyy kun sääti sitä linearityä, mut muutoin täysin samat ongelmat. Lisäksi vielä se et renkaita ei saa sutimaan mitenkään. Voi surutta pistää kesken mutkan kaasun pohjaan, jos ei satu puskemaan suoraan sillä hetkellä..perä ei meinaan alta lähde.
 
Vastaus: F1 2012 [PS3/X360]

Liiallinen sadekin on bugi, yllätys yllätys. Patchissa korjataan.

Menee kyllä itsellä maku pelistä täysin. Vedin Quick Racessa kaksi 25% kisaa Massalla. Legend AI.

Australiassa aika-ajossa jäin 11. Ykkös- ja kakkossektorille pohjat, mutta kolmosessa ei vaan pärjää. En edes tehnyt mitään virhettä, mutta ei vaan vauhti riitä. Kisassa sitten nousin ekalla kierroksella 6. sijalle. Hetken päästä Pérez paahtoi ohi pehmeämmillä renkailla, jonka hyväksyin mukisematta koska itsellä kovat renkaat alla. Varikolta sitten 6 kierrosta ennen maalia pehmeet renkaat alle ja jahtaamaan meksikolaista, turha toivo, Kobayashi roikkuu 2 sekunnin päässä ja loppukisa meni puolustellessa sijaa, joka onnistui varsin hyvin. 7. sija maalissa ja se kelvatkoon.

Malesiassa olikin sitten sadetta seuraavanlaisesti: 100%, 100%, 100%. Aika-ajoissa 18. kun ei jaksanut edes yrittää. Kisassa nousin 5. sijalle ja roikuin Hamiltonin takana parin kierroksen ajan. Vauhdissa pysyin ihan hyvin, mutta jossain vaiheessa alkoi nuo skriptatun oloiset pyörähdykset ja aliohjautuvuuskelkkailu kyllästyttää ja päätin kokeilla Professional AI:lla Malesiaa uudestaan. Kuivalla säällä paalupaikka 0,7 sekunnin erolla Alonsoon. Kisa alkoi rankkasateessa ja kaikilla välikelin pyörät alla. Ensimmäinen kierros liukasteltiin ja itse tipahdin mukavasti turvalliselle 24. sijalle. Koko letka taisi tulla varikolle, minä mukaanlukien, hakemaan täyden sadekelin pyöriä. Alonson stoppi kesti ikuisuuden ja siinä sitten jonoteltiin. Varikolta pääsin aika lähelle Rosbergia ja heittämällä ohi hänestä ja Petrovista. Parin mutkan jälkeen sade vähenee ja koko letka hakee välikelin pyörät takaisin, itse jäin radalle kun ajattelin sitten hypätä suoraan kuiviin renkaisiin kun rata kuivuu. Hetken aikaa pysyin tahdissa kunnes aloinkin jäädä sekuntitolkullla muille. Ei siinä mitään, koitin selvitä vielä kunnes TSUM! Sähköt poikki koko naapurialueelta. 5 minuutin sähkökatkos ja sähköjen palauduttua pelkäsin jo, että tallennukset korruptoituneet, mutta ei huolta, PS3 kesti tilanteen ja palautti konsolin "vikatilasta".

Näin ollen, piti aloittaa taas kisa alusta. Tällä kertaa olinkin ovela ja otin itselleni täyden sadekelin pyörät starttiin, ettei tarvitse ensimmäisen kierroksen jälkeen niitä hakea. Muut lähtivät tälläkin kertaa välikelin pyörillä ja myhäilin jo tyytyväisenä. Startissa jäin sutimaan kun porukkaa lappaa ovista ja ikkunoista ohitse ja ykkösmutkassa pyörähtelin itse taas sijalle 24. Noo, ajattelin että siinähän ohittavat kun hakevat kuitenkin täyden sadekelin pyörät alle ensimmäisen kierroksen lopussa kuten viimeksikin. Eivät hakeneet. Jälleen uusi restartti menun kautta ja otin sitten välikelin pyörät lähtöön. Tälläkään kertaa kukaan ei tullut varikolle ensimmäisen kierroksen jälkeen joten kisailtiin sitten kaikki samalla taktiikalla. Kumma juttu, kun AI oli Professional, niin en pysynyt perässä, en sitten millään. Schumin kanssa väänsin jostain 11. sijasta kun legend AI:ta vastaan pysyin hyvin Hamiltonin tahdissa vitossijalla? Taas pari aliohjautuvuuskelkkailua ja hermot meni. Peli sammuksiin ja huomenna uusiksi jos jaksaa.

Pari havaintoa:
-Flashbackien jälkeen AI:n vaikeustaso tuntuu vaihtelevan, en tiedä olenko sekoamassa, mutta ennen flashbackia pysyn AI:n tahdissa, flashbackin jälkeen tipuin AI:n kärryiltä ja kolmannen flashbackin jälkeen olen selkeästi nopeampi kuin AI?
-Moottorit ei tunnu vieläkään hajoavan kisoissa, sama homma kuin F1 2011. Aika-ajossa menee kyllä helposti, mutta kisassa vaikka tahallaan nakuttaisi vaihteita alaspäin kuin viimeistä päivää, niin kone vain savuttaa. Tuota tein n. 5 kierrosta ja pelkkää savua tuli, kone kesti hyvin.
-Sadekeli tuntuu olevan todella sekaisin, välillä AI on jumalattoman hidas ja välillä taas ihan älyttömän nopea.
-Skriptatun oloiset pyörähdykset.
-Aliohjautuvuuskelkkailu raivostuttaa, varsinkin kun siinä ei ole mitään logiikkaa. Ihan sama millä tavalla tulee mutkaan jos peli päättää että nyt kelkkaillaan, niin sitten myös kelkkaillaan..



No joo, pienen ärsyyntymisen jälkeistä tekstiä. Huomenna olkoon parempi päivä.
 
Vastaus: F1 2012 [PS3/X360]

Itsellä muutamia samankaltaisia kokemuksia kuin TL7:lla. Jotain perin outoa tuntuu kisoissa välillä tapahtuvan. Allekirjoitan myös tuon lukkojarruhässäkän, jota ei tunnu pystyvän millään korjaamaan. Jarrutan siksi usein liian aikaisin välttääkseni lukkoja. Pitää kai laittaa asetuksista jarrut "löysemmälle."
Ja varsinkin aika-ajoissa on itselläkin tuo 3. sektori ollut todella hidas (melbourne ja malesia) .. vaikka ajan täysillä, outoa sekin.
Ja tuntuu että tuo sade -pito on ihan randomia. Itseä ärsyttää sama, mikä oli viime vuonnakin eli se , että vaikka selkeästi sataa 2 kierrosta jokapuolella ja rata on märkä, pystyy tekemään kuivilla miltei yhtä nopeita kierroksia. Hieno tuo sää efekti noin muuten mutta kaipaan sitä että pitäis oikeastaan heti tulla vaihtamaan interit jos selkeesti alkaa satamaan. Sade-ennustekin olis kiva olla realistisempi.. nimittäin kyllähän ne nyt oikeasti tietää mikä meno on sieltä varikolta käsin.

Hieman skriptatun oloista on ... mutta en itsekään heitä vielä ajohanskoja kaivoon! Patchiä toki kaivataan ja isoa sellasta. Aivan erilainen haastavuus tässä kuitenkin on kuin edellisissä peleissä ja opettaa kärsivällisyyttä ratin takana :p
 
Vastaus: F1 2012 [PS3/X360]

Onko muilla ollut varikolta poistuttaessa kuvakulman kanssa ongelmia? Itselläni muutamaan otteeseen kuvakulma vaihtui ties mihin varikon aikana, eikä muuttunut varikolta poistuttaessa defaultti-kamerakseni. Seurauksena yhdessä kisassa kaksi varikonläpiajorangaistusta (ylitin valkoviivan poistuttaessa, kun ohjaaja seurasi takarengastani.) Onlinessä tämä. :D

Kyllä!!! ja arvaa ärsyttikö kun ajelin onlinessa kaverin kanssa hyvää kisaa ja varikolta lähtiessä olikin kuvakulma jokin ihan muu kuin piti olla! -.- hyvä peli muuten mutta botit tuntuu todella aggressiivisilta ja olen huomannut että (onlinessa) vaikken osu kaverin/ botin autoon n.20cm välii... niin se pyörähtää, itse en tunne mitään ja kaveri huutaa miksi pyöräytin hänet... myös eräässä mutkassa olin n.puolen metrin päässä botista niin häneltä läks auto alta kuin oisin osunut häneen...:confused:
 
Vastaus: F1 2012 [PS3/X360]

Ainakin itselläni Monzassa Lotuksen moottori alkoi kovasti jo savuttaa heti varikolta lähdön jälkeen. No aikakierroksen ensimmäisessä mutkassa kone sanoi jo poks. En tiedä onko bugi vai tätä ranskalaista insinööritaidon näytettä.


Sellanen ärsyttävä piirre tässä pelissä on se, että sadetta on LIIKAA. Tietenkin on mukavaa, että vettäkin tulee, mutta kun nyt neljän viimeisen kilpailuviikonlopun aikana jossain välissä on tullut vettä, jopa Bahrainissa. Netissäkin kilometrejä kavereiden kanssa on kertynyt enemmän sateessa kuin kuivalla radalla.

Tony oleppa hiljaa xDDD "En tiedä onko bugi vai tätä ranskalaista insinööritaidon näytettä." Et vaa osaa ajaa, huomashan sen eilen :D
 
F1 2012 [PS3/X360]

Joku muu mun kanssa näköjään samoissa ongelmissa:

Can't drive straight at all, have to brake really really soon, understeer like hell, not drivable at all. Nothing close to F1 2011.



http://community.codemasters.com/t5...-Really-bad-Please-CodeMasters-help/m-p/88108


Suoralla nyt pysyy kun sääti sitä linearityä, mut muutoin täysin samat ongelmat. Lisäksi vielä se et renkaita ei saa sutimaan mitenkään. Voi surutta pistää kesken mutkan kaasun pohjaan, jos ei satu puskemaan suoraan sillä hetkellä..perä ei meinaan alta lähde.

Luin lisää CM foorumeita ja löysin ainakin pienen avun.

Kaikki force asetukset 100%:iin. Tuo aliohjautuvuus ei ole ollenkaan niin pahaa, paitsi aivan ääriasennoissa.

Ratin asetukset :
Deadzone 1
Saturation 4
Linearity 55
Kaasu ja jarrut kumpaankin:
Deadzone 0
Saturation 4

Alkoi menemään toinen etupyörä mutkissa lukkoon ja perä sutimaan mutkissa jne. En tiedä liittyykö force asetuksiin vai saturaatioon. Bugilta vaikuttaa ja ohjausongelmaa koittavan pätsillä paikkailla.


Edit: joka viikonlopussa sataa ja sateella ajaminen täysin mahdotonta. AI vetää kiskoilla ja ite liu'un pienemmällä vauhdilla vaan pitkäksi. Bahrainin harjoituksissa Caterhamilla kärjessä. Aika-ajoissa sade ja 7sek kovalaisesta joka oli sijalla 23. Kovalainen kärkeen 4sek...

Kisassa sit kymppi sija ja taas piste. Yllättäen Espanjan harjoituksiin mentäessä sataa taas..puuh. Eikä saa urassasäätä valittua?
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: F1 2012 [PS3/X360]

Ilmoittaudun siihen joukkoon jota tympii jatkuvat sadekelit. Kymmenestä kisaviikonlopusta varmaan 8:ssa on kisassa ollut jossain kohti sadetta, myös mm. Bahrainin aavikolla jossa ei varmaan sada koskaan. Ainoastaan Australiassa oli täysin kuiva viikonloppu. Muutoin on satana joko aika-ajossa tai sitte kisassa. Nyt on menossa Hocken kisa ja taas tuo sajeruletti on päällä. Lähdössä kaikilla interit vaikkei sillä hetkellä ei saja yhtään. Pari kiekkaa menee ja pysyn just ja just muiden perässä. Sit huomaan että rata rupeaa kuivuun ja interit liukuu minne sattuu, porhallan ekana varikolle hakeen slicksejä ja luulen että voitan sikana aikaa ja nousen sijoja. Noh pitoa löytyy, mutta kaverit on intereillä silti nopeempia.. kiekan päästä kaikki muutki ryntää hakeen slicksejä. Ja kas kummaa kun tuolla kuivuvalla radalla AI:t vetää ku raiteilla ja mie jään kärjelle jotai 8 sekkaa / kierros ja toiseks hitaimmalleki joku 4 sekkaa. Siinä sitte muutama kiekka ja ero onki jo kymmeniä sekunteja toiseks viimeseen.

Sitte inssiltä tulee ne kuuluisat sanat, vartin päästä heavy rainia tulossa. Noh siinä sitte kituuttelen sinne asti ja kun sade alkaa ja porukka ryntää hakemaan intereitä niin yritänkin olla ovela ja otan suorilta wet - renkaat kun kumminki pari kiekkaa nii pitää ottaa ne täydet sajekelin gummit. Mutta mitä ihmettä, wet ei auta yhtään vaan liukuu niinku ois slicksit alla! Siis luulis että niissä pitoa on vaikkei olekaan mikään monsuunikeli. Sit pari kiekkaa myöhemmin maagisesti keli vaihtuu astetta kovemmaksi ja kierroksella ohitettavat eka ohittaa mut ja sit rupee mateleen radan vartta kun intereistä loppuu pito. Iha käsittämätöntä.

CM taitaa olla jotenki liian ylpee tuosta kelisysteemistään kun se pitää ympätä joka kisaan tollanen ruletti päälle. Ehkä olis parempi jos sadetta olis 1/6 kisaviikonlopuista, ei 5/6. No näillä mennään. Muutenki oon sukka sateella. Tai no heavy rainissa onnistuu mut jos on jotai väliltä kuiva-sade niin AI pesee 100-0.

EDIT. Lisätään nyt vielä että tuon Hocken kisan jälkeen tuli tarjous Toro Rossolta seuraavalle kaudelle. Jos kieltäytyisin niin en enää saisi heiltä tarjousta ja jos otan vastaan niin ei tule enää muita tarjouksia. Hyväksyin siinä pelossa että seuraavakin kausi menee Caterhamilla. Noh pelihän päätti sitte bugata taas ja siirryin Torolle samantien. Unkarissa sitte jatkui niinku oisin koko ajan ollu siellä tallissa, kaikki team mate challenget oli kirkkaasti 10-0 mulle vaikken Ricciardon tiimikaverina olekaan ollu. Samoin auton päivitykset oli samat ku Caterhamilla ja jopa tavoitteet aika-ajoon samat. Eikä mitää maileja tullu että "tervetuloa tiimiin" tahi uutisklippejäkään että se ja se siirtyy sinne. Eli bugitti koko ura siinä kohti. Ajoin aika-ajon ja olin 18. Tavoite oli 20. ja seurasi surkuhupaisa animaatio kun tiimi tuulettaa ja taputtaa mun 18. sijaa ja alapuolella lukee: Ricciardo 8th.. Että näin.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: F1 2012 [PS3/X360]

Löytyykö PS3-versiosta driving controlsista "override input device"-asetusta? Kuinka moni on testannut eron "off" ja "wheel" vaihtoehtojen välillä. Erityisesti te, joilla on G25 tai G27. Entä seuraako pelin ratti pelaajan ratin liikkeitä samassa tahdissa?

Monien youtube-videoiden perusteella G27 on ainakin todella kustu PS3-versiossa.
Esimerkki:
F1 2012 - PS3 - Melbourne Time Trial - YouTube . Harmi, että videoiden tekijät ei kerro onko tuo "override input device" laitettu "wheelille".
 
F1 2012 [PS3/X360]

Löytyykö PS3-versiosta driving controlsista "override input device"-asetusta? Kuinka moni on testannut eron "off" ja "wheel" vaihtoehtojen välillä. Erityisesti te, joilla on G25 tai G27. Entä seuraako pelin ratti pelaajan ratin liikkeitä samassa tahdissa?

Monien youtube-videoiden perusteella G27 on ainakin todella kustu PS3-versiossa.
Ei ainakaan ole osunut silmään. Peli tunnistaa controlleiksi g27:n kyllä suoraan.
 
Vastaus: F1 2012 [PS3/X360]

En halua tässä mitenkään pottuilla kenellekään, mutta kyllähän tuo aliohjaaminen tulee ihan itsestään siitäkin, jos kääntää liian nopeasti liian isoon ohjauskulmaan ja yrittää pitää siinä.
 
Vastaus: F1 2012 [PS3/X360]

Huvikseni kokeilin ohjauksen toimivuutta ps3:n demolla ja se tuntui Driving Force ratilla huonommalta kuin pc version ohjaus. Pcllä ratin kanssa ei ole lagia, mutta ps3 demossa tuntuu. Liekö vaikutusta sillä, ettei ps3 version demo pyöri yhtä sulavasti kuin pc versio. Pcllä saan 70 kuvaa sekunnissa grafiikat tapissa, mutta tämän kokemuksen jälkeen ps3 versio näytti todella epätarkalta ja nykivältä :).

Ostin ratin vasta ja esim GT prologuella en havainnut minkäänlaista lagia ratin kanssa.
 
F1 2012 [PS3/X360]

En halua tässä mitenkään pottuilla kenellekään, mutta kyllähän tuo aliohjaaminen tulee ihan itsestään siitäkin, jos kääntää liian nopeasti liian isoon ohjauskulmaan ja yrittää pitää siinä.

Tästä se juuri johtuu, mutta nyt kun ajoin Monacon kisan niin tuo oli jotain aivan järkyttävää..lähes ajokelvotonta. Nimittäin itse pystyn kääntämään rattia noin 30astetta kun pelissä ratti kääntyy jo yli 90astetta. Joten pienen pienellä liikkeellä ratti on jo "linkussa" eli ei se enää johdu kuskista, vaan pelin bugista ratin osalta. Sen on myös CM myöntänyt jo ja koittavat löytää ratkaisua siihen. Samoin g25/g27:n tolkuttoman heikkoihin jarruihin.


Tästä järkyttävästä ohjausbugista huolimatta käsittämättömästi kisan nopein kierros Caterhamilla Monacossa, kun normi radalla kärjestä jää 2-3 sek. Joten AI ajaa Monacossa tolkuttoman hitaasti.

Edit: huomioitavaa myös se, että kaikki joiden tiedän valittaneen, on ajanut tuntikaupalla 2010 ja 2011 versioita, joiden lisäksi porukka saa testaillessaan sellaisia tuloksia, että pc/g27 yhdistelmällä saa kierrosajaksi vaikkapa 1.45 niin ps3:ssa ohjaimella 1.46 ja ps3/G27 yhdistelmällä 1.47-1.48 aikoja.

Eli g27 pc ja ps3 ero saattaa olla 2-3sek ja jopa pleikkarin ohjaimella samat tyypit ajaa kovempaa.
 
Vastaus: F1 2012 [PS3/X360]

En halua tässä mitenkään pottuilla kenellekään, mutta kyllähän tuo aliohjaaminen tulee ihan itsestään siitäkin, jos kääntää liian nopeasti liian isoon ohjauskulmaan ja yrittää pitää siinä.

Kiitos tästä, Kiinassa ei tapahtunut kelkkailua kertaakaan! Pääsin myös vihdoin eroon TC:stä ja ABS:tä, yllättävän helpoksi tehty tuo ilman luistonestoa ajaminen tässä pelissä. Pro AI tarjoaa hyvän ja realistisen haasteen nyt itselle näillä asetuksilla. Aika-ajossa on AI vielä turhan hidas, mutta kisassa oli ihan kohdillaan. 5. sija tuli kisasta ja roikuin siinä 5 sekunnin päässä Buttonista koko kisan ajan, viimeisellä kierroksella meni Alonso ohi kun pyörähtelin suoraa edeltävässä kaarteessa. Ja Ferrarilla ajoin itsekin.

Hieman hölmön näköistä kyllä tuo kun pystyy pyörähdyksen keskeyttämään lyömällä jarrut pohjaan.
 
Vastaus: F1 2012 [PS3/X360]

Mors! Hei mitämitä, aloitin eilen, perus testimoodit ja sit avasin kauden hrt:lla ajelin harjotuksia ja aika-ajoja, tänään aloitin uran alusta ja KERS:n päällä on rasti? kokeillut asetuksia säätää kuvittelinko että minulla oli se eilen käytössä siis uran alussa ekoissa harjoituksissa Melbournessa onko vai eikö? ja kuuluuko DRS vilkkuvalo olla ratin vasemalla puolella vaikka nappi on oikealla? muistelisin toisin ääöö :D
 
Ylös Bottom