Vastaus: F1 2012 [PS3/X360 Hype]
Eli jos ekalla kerralla ajaa huonosti, niin uran aloittamalla alusta ei voikaan enää mitenkään päästä esim williamsille?
Valikosta voipi ilmeisesti milloin vain käydä läpi tuon young driver testin uudestaan ja se muistaa sun vanhat tulokset. Eli esim. mulla on nyt unlockattuna HRT, Marussia, Caterham ja Toro Rosso. Jos haluan Force Indian ja Williamsin auki niin mun pitää saada enemmän kultamitaleja, esim. Williamsiin vaati muistaakseni 3 kultaa ja mulla on 1. Näin minä sen käsitän. Ja jos alotan nyt uuden uran niin voin valita noista jo avatuista sen aloitustallin.
Mutta itse pelaamiseen, nyt on uraa jo 3 kisaa ajeltuna ja fiilis on ihan hyvä. Caterhamilla mennään ja joo, meno on samaa ku viime vuonnakin, eli eroa on eteen ja taakse se minuutti taas. Paitsi että nyt AI tekee enemmän virheitä ja kolaroi, joten on mahollista saada parempiakin sijoja kun ne joutuu käydä vaikka hakeen uutta nokkaa kisan alussa. Mun sijoitukset kisoissa on ollu siinä 17-18 ja mahiksia on ollu parempaankin.
Malesiassa tuli ensimmäinen sadekisa. Huomaa kyllä että kelit on kehittyny viime vuodesta. Aika-ajossa oli aluksi kuiva rata, mutta koko ajan pikkaisen satoi vettä. Osa AI kuskeista seilas rataa Intereillä, osa kuivilla. Iteki koitin kuivia vaan se ei onnistunut ja intereillä pääsin omalle paikalleni, eli 19. Kisa alkoi sitten kuivana, mutta kisan puolessa välin rupesi satamaan. Kävin onnekseni kierrosta muita ennen varikolla hakee interit ja oi sitä tunnetta kun AI:t mateli radanlaitaa kuivilla, eli eivät enää vejä raiteilla jos on slicksit märällä niinku viime vuonna. Ainakaan niin paljoa. No kierroksen päästä kaikki oli sit hakenu interit alle. Meni ehkä pari kierrosta ja sade vain jatkui, rupesi hirveesti luisteleen itelläki ja sit koko poppoo syöksyki jo vaihtamaan täysiä sajekelin kumeja. Aikamoinen ruletti oli päällä ja huomasin olevani sijalla 13. Caterhamillani. Vaan sitten omien virheiden takia sijoitus oli lopulta 18. Mutta viihdyttävä kisa oli vaikka en Malesian radasta yhtään tykkääkään.
Ajaminen verrattuna viime vuoden peliin on hieman erilaista, mutta aika nopeasti tuohon ainakin minä totuin. Tällä kertaa ajelen padilla ja siinä ohjaus toimii oikein hyvin, vaikka pakko on käyttää TC:tä kun nuo kaasut on niin herkässä ainaki minun nakkisormillani. Jarrutukset on haastavempia kuin viime vuonna kun nyt nuo lukkojarrutukset oikeasti tuntuu siltä ku niiden pitää. Ja tosi helposti menevätkin lukkoon. Miinuksena edelleen AI:t on sellaista pehmoa ekan kiekan että sijaa on helppo nostaa joka kerta sinne 13-14 tuntumaan.
Yleisesti voin myös todeta että AI on paljon aggressivisempi kuin aiemmin. Varsinki DRS alueilla tulevat nyt surutta ohi eivätkä jää konttiin nuuhkimaan. Toki jos peippailee edessä nii kyllä ne siellä pysyy, mutta jos nyt oikeiden sääntöjen mukaan ajelee niin ei ole helppo enää puolustautua. Damage on herkempi ku viime vuonna ja ei tarvi kummoista kontaktia niin jo etusiivet lentää. Ja mitä tulee tuohon rengaskuluman skaalaukseen, kolmen kisan perusteella ainaki 50 % kisat on ihan viihdyttäviä, vaikkakaan ne renkaat ei oikein missään vaiheessa lopu täysin. Mutta esim. Kiinassa mulla pehmeet loppu jo ennen ennakoitua pitstoppia, liekö mun ajotapa ku rallikuskilla. AI-kuskit tulee jostain syystä kaikki melkee samalla kiekalla aina sisään, joten ois ollu kiva nähä vähä eriäviä taktiikoita. Mutta valitettavasti ei enää paljoa tarvi renkaita murehtia viime vuoden tapaan. Vaikka pehmeet loppus aikasemmin ku haluaa nii kovilla kyllä sitten pääsee kisan loppuun helposti. Eli yhtä stoppia on kisoissa vaan tarvinnu. Harmi.