Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

F1 2012

Vastaus: F1 2012 [PS3/X360 Hype]

Ei täällä kellään PS3-version omistajalle ole peli sattunut jäätyilemään? Itsellä jäätyili uratilan ensimmäisissä harkoissa ja muilla foorumeilla joillain vielä pahempia ongelmia. Eli menin radalle sen "flying lap"-vaihtoehdon kautta ja viimeiseen mutkaan kun pääsin, niin kuva jäätyi 3 sekunniksi ja sekunnin pyöri ja taas jäätyi 3 sekunniksi ja jatkui tähän malliin pari kertaa kunnes restarttasin session ja ongelma ei enää toistunut. Tosiaan muilla foorumeilla jollain on tuo sama vika jatkuvasti, eivätkä pysty pelaamaan ollenkaan.
 
Vastaus: F1 2012 [PS3/X360 Hype]

-----------------------------------------------
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: F1 2012 [PS3/X360 Hype]

Täällä bingo! Tietyillä radoilla tekee tuota jatkuvasti ja joillakin jopa niin pahasti ettei ajamisesta tule yhtään mitään, joka kierros on yhtä diashowta. Sitten taas on ratoja joilla ei ole mitään ongelmia. Muuten kyllä hieno peli edelliseen verrattuna vaikka todella vähän uutta sisältöä/uudistuksia onkin.

Suhteellisen yleinen ongelma tuntuu ilmeisesti olevan siis. Toivottavasti se saadaan patchilla kuntoon.
 
Vastaus: F1 2012 [PS3/X360 Hype]

Aloitin uran caterhamilla ja päätin ekan kisan jälkeen että aloitan sen uudestaan force indialla. Toisin kuin Heikin, minun ei onneksi ole pakko ajaa joka kisassa 19:sta maaliin :p
Mahtava kisa oli tuo ensimmäinen jonka ajoin. Tämän vuoden pelissä on valtavasti lisää immersion tunnetta!
 
Vastaus: F1 2012 [PS3/X360 Hype]

Aloitin uran caterhamilla ja päätin ekan kisan jälkeen että aloitan sen uudestaan force indialla. Toisin kuin Heikin, minun ei onneksi ole pakko ajaa joka kisassa 19:sta maaliin :p
Mahtava kisa oli tuo ensimmäinen jonka ajoin. Tämän vuoden pelissä on valtavasti lisää immersion tunnetta!

Onkos tuo nuorten kuskien testi pakollinen joka kerta kun uran aloittaa? Tai ylipäänsä pakollinen? Itteä ei hirveesti nappaa, vaan eiköhän tuon nyt ainaki kerran ajele läpi. Kohtahan se pitäs tulille laittaa kun kävin cittarista ryöstöhintaan 69,90, jostai irtos 15 % alennus ja sai ees vähä inhimillisempään hintaan.
 
Vastaus: F1 2012 [PS3/X360 Hype]

Onkos tuo nuorten kuskien testi pakollinen joka kerta kun uran aloittaa? Tai ylipäänsä pakollinen? Itteä ei hirveesti nappaa, vaan eiköhän tuon nyt ainaki kerran ajele läpi. Kohtahan se pitäs tulille laittaa kun kävin cittarista ryöstöhintaan 69,90, jostai irtos 15 % alennus ja sai ees vähä inhimillisempään hintaan.

Ensimmäinen päivä on pakollinen (sama kuin demossa). Sitten voit valita HRTn, Caterhamin tai Virginin. Toisen päivän voi skipata, mutta jos siinä ajaa hyvin niin saa mahdollisuuden aloittaa uran Toro Rossolla, Force Indialla tai Williamsilla. Jos aloittaa uran alusta, niin ilmeisesti testiä ei enää tarvitse ajaa.
 
Vastaus: F1 2012 [PS3/X360 Hype]

Eli jos ekalla kerralla ajaa huonosti, niin uran aloittamalla alusta ei voikaan enää mitenkään päästä esim williamsille?

Valikosta voipi ilmeisesti milloin vain käydä läpi tuon young driver testin uudestaan ja se muistaa sun vanhat tulokset. Eli esim. mulla on nyt unlockattuna HRT, Marussia, Caterham ja Toro Rosso. Jos haluan Force Indian ja Williamsin auki niin mun pitää saada enemmän kultamitaleja, esim. Williamsiin vaati muistaakseni 3 kultaa ja mulla on 1. Näin minä sen käsitän. Ja jos alotan nyt uuden uran niin voin valita noista jo avatuista sen aloitustallin.

Mutta itse pelaamiseen, nyt on uraa jo 3 kisaa ajeltuna ja fiilis on ihan hyvä. Caterhamilla mennään ja joo, meno on samaa ku viime vuonnakin, eli eroa on eteen ja taakse se minuutti taas. Paitsi että nyt AI tekee enemmän virheitä ja kolaroi, joten on mahollista saada parempiakin sijoja kun ne joutuu käydä vaikka hakeen uutta nokkaa kisan alussa. Mun sijoitukset kisoissa on ollu siinä 17-18 ja mahiksia on ollu parempaankin.

Malesiassa tuli ensimmäinen sadekisa. Huomaa kyllä että kelit on kehittyny viime vuodesta. Aika-ajossa oli aluksi kuiva rata, mutta koko ajan pikkaisen satoi vettä. Osa AI kuskeista seilas rataa Intereillä, osa kuivilla. Iteki koitin kuivia vaan se ei onnistunut ja intereillä pääsin omalle paikalleni, eli 19. Kisa alkoi sitten kuivana, mutta kisan puolessa välin rupesi satamaan. Kävin onnekseni kierrosta muita ennen varikolla hakee interit ja oi sitä tunnetta kun AI:t mateli radanlaitaa kuivilla, eli eivät enää vejä raiteilla jos on slicksit märällä niinku viime vuonna. Ainakaan niin paljoa. No kierroksen päästä kaikki oli sit hakenu interit alle. Meni ehkä pari kierrosta ja sade vain jatkui, rupesi hirveesti luisteleen itelläki ja sit koko poppoo syöksyki jo vaihtamaan täysiä sajekelin kumeja. Aikamoinen ruletti oli päällä ja huomasin olevani sijalla 13. Caterhamillani. Vaan sitten omien virheiden takia sijoitus oli lopulta 18. Mutta viihdyttävä kisa oli vaikka en Malesian radasta yhtään tykkääkään.

Ajaminen verrattuna viime vuoden peliin on hieman erilaista, mutta aika nopeasti tuohon ainakin minä totuin. Tällä kertaa ajelen padilla ja siinä ohjaus toimii oikein hyvin, vaikka pakko on käyttää TC:tä kun nuo kaasut on niin herkässä ainaki minun nakkisormillani. Jarrutukset on haastavempia kuin viime vuonna kun nyt nuo lukkojarrutukset oikeasti tuntuu siltä ku niiden pitää. Ja tosi helposti menevätkin lukkoon. Miinuksena edelleen AI:t on sellaista pehmoa ekan kiekan että sijaa on helppo nostaa joka kerta sinne 13-14 tuntumaan.

Yleisesti voin myös todeta että AI on paljon aggressivisempi kuin aiemmin. Varsinki DRS alueilla tulevat nyt surutta ohi eivätkä jää konttiin nuuhkimaan. Toki jos peippailee edessä nii kyllä ne siellä pysyy, mutta jos nyt oikeiden sääntöjen mukaan ajelee niin ei ole helppo enää puolustautua. Damage on herkempi ku viime vuonna ja ei tarvi kummoista kontaktia niin jo etusiivet lentää. Ja mitä tulee tuohon rengaskuluman skaalaukseen, kolmen kisan perusteella ainaki 50 % kisat on ihan viihdyttäviä, vaikkakaan ne renkaat ei oikein missään vaiheessa lopu täysin. Mutta esim. Kiinassa mulla pehmeet loppu jo ennen ennakoitua pitstoppia, liekö mun ajotapa ku rallikuskilla. AI-kuskit tulee jostain syystä kaikki melkee samalla kiekalla aina sisään, joten ois ollu kiva nähä vähä eriäviä taktiikoita. Mutta valitettavasti ei enää paljoa tarvi renkaita murehtia viime vuoden tapaan. Vaikka pehmeet loppus aikasemmin ku haluaa nii kovilla kyllä sitten pääsee kisan loppuun helposti. Eli yhtä stoppia on kisoissa vaan tarvinnu. Harmi.
 
Vastaus: F1 2012 [PS3/X360 Hype]

Kertokaas ratilla ajavat, minkälainen tän pelin Force Feedback on? F1 2010:ssä FFB on liian heikko 100% asetuksilla.

Muu palaute näyttää lupaavalta, oma ensivaikutelma F1 2012 -demosta kun ei ollut kovinkaan kummoinen. Jostain ihmeen syystä peli ei antanut päästä käsiksi auton säätöihin, joten sekin oli yksi syy huonoon ajotuntumaan.
 
Vastaus: F1 2012 [PS3/X360 Hype]

Onko joku saanut Logitechin momon toimimaan PS3:n kanssa? Itsellä ei ainakaan demoversiossa toiminut.
 
Vastaus: F1 2012 [PS3/X360 Hype]

Mahtava fiilis. Alotin juuri careerin Williamssilla. 25% kisoja ajelen vaikeimmalla vaikeustasolla. Aika-ajoissa olin 4 mutta tulipa otettua 20 lähtöruudun rangaistus. :D No eihän siinä mitään, tiesin että kisassa nousen jo paljon ekalla kierrokselle. Viiden kierroksen jälkeen olin 12 ja ekasta mutkasta ulostultaessani auto spinnasi. (Fläshbäckit oli jo käytetty). Suoraan päi seinää ja liuin takaisin radalle. Ja Maldonado tuli ja jysäytti suoraan kylkeen ja Safety Car radalle. Kävin samalla kieroksella varikolla ja tulin varikolta viimeiseksi. Siinä pari kierrosta ajeltiin turva-auton perässä, ja kierros toisen perään meni autoja varikolle. Kun turva-auto poistui ja rata aukesi, huomasin, että olin ensimmäinen! Kylläpä nauratti, ja mikäs siinä, sain tuurivoiton ja sarjakärkeen tupsahdin! No, seuraavaksi onkin sitte Malesia, ja siinä jään varmasti pisteittä, ellei tule taas SC radalle ;)
 
Vastaus: F1 2012 [PS3/X360 Hype]

Mahtava fiilis. Alotin juuri careerin Williamssilla. 25% kisoja ajelen vaikeimmalla vaikeustasolla. Aika-ajoissa olin 4 mutta tulipa otettua 20 lähtöruudun rangaistus. :D No eihän siinä mitään, tiesin että kisassa nousen jo paljon ekalla kierrokselle. Viiden kierroksen jälkeen olin 12 ja ekasta mutkasta ulostultaessani auto spinnasi. (Fläshbäckit oli jo käytetty). Suoraan päi seinää ja liuin takaisin radalle. Ja Maldonado tuli ja jysäytti suoraan kylkeen ja Safety Car radalle. Kävin samalla kieroksella varikolla ja tulin varikolta viimeiseksi. Siinä pari kierrosta ajeltiin turva-auton perässä, ja kierros toisen perään meni autoja varikolle. Kun turva-auto poistui ja rata aukesi, huomasin, että olin ensimmäinen! Kylläpä nauratti, ja mikäs siinä, sain tuurivoiton ja sarjakärkeen tupsahdin! No, seuraavaksi onkin sitte Malesia, ja siinä jään varmasti pisteittä, ellei tule taas SC radalle ;)

Juuri tuon takia näitä pelejä ei jaksa pelata..erittäin realistista menoa :D
 
Vastaus: F1 2012 [PS3/X360 Hype]

Hain prismasta perjantaina ja tänään tuli verkkokaupan affenanmaan varastolta minkä palautin prismaan. :D

Mites tuo oikein tapahtuu? Pelin saa siis palautettua vain jos se on muoveissa ja kuitti tallella ja viivakoodit ilmeisesti samat kaikkien kauppojen pelillä?

Itselleni tuli tänään verkkokaupasta ja young driver testit kerkesin mennä ja aloitin uran Toro Rossolla. Melbournesta en mennyt kuin vähän harjoitusten alkua ja päätin jättää myöhemmälle koko Melbournen, kun on niin aikaa vievää puuhaa nämä formulat. Tässä pelissäkö nyt sitten AI tosiaan tekee virheitä?

E: Kylläpä liikkuu tönkösti auto varikolla ja kun lähtee varikolta niin ratti liikkuu ihan omia aikojaan.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
F1 2012 [PS3/X360]

Peli saapui vihdoin tänne peräkylälle. Vasta young driver testin pari ekaa osaa tehnyt ja jo nyt voin sanoa, että auton tuntuma on sitä luokkaa, ettei demoa luulisi samaksi peliksi. Eli demossa selkeästi g27 ei ollut tuettu. Auto kääntyy ja pysähtyy kuten pitääkin ja tuntuma on juuri sellainen ettei kauheasti eroa enää ole 2011:een. Onneksi näin..demon tuntumalla peli ois lähtenyt myyntiin.
 
Vastaus: F1 2012 [PS3/X360]

Onko muilla ollut varikolta poistuttaessa kuvakulman kanssa ongelmia? Itselläni muutamaan otteeseen kuvakulma vaihtui ties mihin varikon aikana, eikä muuttunut varikolta poistuttaessa defaultti-kamerakseni. Seurauksena yhdessä kisassa kaksi varikonläpiajorangaistusta (ylitin valkoviivan poistuttaessa, kun ohjaaja seurasi takarengastani.) Onlinessä tämä. :D
 
F1 2012 [PS3/X360]

Eka kisa ajettu ja muutamia mietteitä ja kysymyksiä.

-Oliko bugi vai voiko itsellä hajota auto? Oma auto nimittäin savutti todella pahasti koko kisan. Lämmöt oli normaalit ja kone toimi normaalisti.

- Onko muilla peli "jäätynyt" varikkopilttuuseen. Tai no peli pyörii taustalla, mitta ohjain ei reagoi mihinkään. Kun ps3:n omalla ohjaimella painaa ps näppäintä niin menee "start" valikkoon mut ratti ei reagoi komentoihin. Peli on buutattava. Demossa jo tuo g27 teki tota.

- Kierroksella 21 tuli ainut diashow. Vikaan mutkaan pysähty, 3sek paikallaan, sekä liikkeellä ja 3sek paikallaan. Muuten toimi normisti.

- Varikkopilttuun valikoiden esim rengasvalikon kuvakkeet todella suttuiset.

- Mitä eroa on manuaalilla ja manual & suggested?

- Eikö short weekendissä ole ollenkaan harjoituksia kun mulla meni suoraan aika-ajoon, vai eikä tuosta enää pääse takaisin menuun välillä? (Tässä just meinaan tilttas ja jouduin buuttaamaan ja kun pääsin ajamaan niin oli aika-ajo).

- Jos on harjoitukset, niin mitä eroa on lyhyellä viikonlopulla pitkillä aika-ajoilla verrattuna normaaliin pitkään viikonloppuun? Kun eikö harjoitukset poistettu yhteen?

AI:stä on puhuttu paljon. Caterham alla ja itse ruudussa 20, Kovalaiselle (jee, ei enää trullia tallitoverina) ruutu 19. Kisassa tasavahva lähtö ja luulin et pääsen just Kovalaisesta ohi, mutta ekan mutkan jälkeen AI ei mene mihinkään ja vielä seuraavankin mutkan mateleeja olin sijalla 13. Kaks autoa kiilas itsensä pihalle ja olin sijalla 11. 50% kisa ja ainoalla varikkokäynnillä en menettänyt sijoja. Lopulta Räikkönen tulee vikassa mutkassa ohi kun menen pitkäksi, sijalla 12 tässä vaiheessa.

Loppukisa olikin köröttelyä, mutta edestä kaks (Button ja Webber) törttöili etusiipensä rikki ja nousin sijalle 10. Vielä Vettel keskeytti ja tulin sijalla 9 maaliin.

AI oli todella aggressiivinen..tavallaan. Ohi kun eivät tulleet enkä peitellyt yhtään (paitsi diashow episodin aikana). Jos olisin edes puolen auton mitan ajanut leveäksi, olisi tullut 3-4 autoa heti ohi, mutta muuten ei tultu edes rinnalle, kurkittiin kokoajan kyllä. Pääsuoralla ne tuli vikaan mutkaan aina ihmeellisesti ja jäi sekunnin päähän. Niillä kerroilla kun pysyivät perässä niin ne tuli suoran lopuksi ohi auton mitalla, mutta jarruissa menin heittämällä omalle paikalleni.

Aggressiivinen se siis todella on, mutta ei hyvä näinkään kun ei silti pääse ohi autosta joka ajaa 4sek hitaammin kuin kärki...täytyy seuraavissa kisoissa päästää suosiolla muut ohi ettei ihan epärealistista ole.
 
Ylös Bottom