Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

F1 2012

Vastaus: F1 2012 [PS3/X360]

Tosin en ymmärrä, miten joku ajaa Melbournessa 1.22 ajan...

Oikomalla.
Siellä voi vetää monet kurvat melko suoraksi pitkin nurmikoita, eikä hylkää aikaa.
Ja sitä tietenkin käytetään hyväksi. Ja sitten ollaan niin, kun on saatu hyvä aika.
 
Vastaus: F1 2012 [PS3/X360]

Mitähän nyt taas. Osallistuin tänään lyhyeen viikonloppuun onlinessa, ja aika-ajosessiossa satoi vettä. Ajattelin sitten kokeilla alempaa downforcea, ja huomasin ettei auto enää kulkenut mihinkään. Seuraavassa kilpailussa asetukset olivat normaalit, mutta auto ei silti kiihtynyt, vaan asetukset tuntuvat olevan jumissa hirveän korkeilla downforce-leveleillä. Kerran auto toimi puoli kierrosta niin kuin pitikin, mutta sitten iski tämä sama ongelma: drs ei aukea ja auto ei kiihdy. Lisäksi 7 vaihde ei toimi ollenkaan. Onko kukaan törmännyt tämmöiseen paskaan ja pääseekö tästä jotenkin eroon? Joltain ihme bugilta vaikuttaa.
 
Vastaus: F1 2012 [PS3/X360]

Miksi tää on muka bugi?
Sehän sitä realismia.
Noinhan käy oikeissakin kisoissa että inssi huutaa sateen alkavan kohta ja sitten se ei alakaan.
Ei ne mitään profeettoja ole.

Bugin tästä teki se että sade tuli sitten hetkessä: sekunnissa taivan pimeni ja alkoi rankkasade.
 
F1 2012 [PS3/X360]

Ei tämä näköjään viikonlopun tauon jälkeen ole yhtään parempi. Koitin noita jarruja canadan todella pitkällä takasuoralla. Kun alkoi 7 vaihteella rajoitin hakkaamaan niin pistin jarrut pohjaan. Eipä mennyt lukkoon vaan auto pysähtyi kuin abs:ien kanssa. Koitin saman kolmella kierroksella säästäen jarrutasapainon myös eteen ja taakse.

Taidan tän ajella ja odotella patchin tuloa jos g27 toimeis kunnolla sit.
 
Vastaus: F1 2012 [PS3/X360]

Bugin tästä teki se että sade tuli sitten hetkessä: sekunnissa taivan pimeni ja alkoi rankkasade.

Millä prosentilla pelaat kisoja? Mietin vain johtuuko siitä, ettei ole 100% kisapituus. Peli toteuttaisi sään vaihtumisen lyhyempään aikaan...? (siis en tiedä, vaan arvailen asian olevan näin - ainakin jossain entisissä autopeleissä oli näin)
 
Vastaus: F1 2012 [PS3/X360]

Millä prosentilla pelaat kisoja? Mietin vain johtuuko siitä, ettei ole 100% kisapituus. Peli toteuttaisi sään vaihtumisen lyhyempään aikaan...? (siis en tiedä, vaan arvailen asian olevan näin - ainakin jossain entisissä autopeleissä oli näin)

Hyvin mahdollistahan tuo on kun kisapituus oli 50%
 
Vastaus: F1 2012 [PS3/X360]

Uusi bugi taas havaittu.

Ajoin aivan loppuun kuluneilla renkailla, hajoitin etusiipeni kun törmäsin hamiltonin perään jarrut lukossa. No tämän jälkeen renkaat olivatkin ihan normaalit eivätkä yhtään kuluneet WTF?

Muuten peli alkanut jo sujumaan erittäin hyvin kun tottunut enemmän tuohon 2012 ohjaukseenkin. 2014 peli saattaisi jo lähennellä täydellisyyttä, kuhan oppivat noista bugeista jo jotain.
 
Vastaus: F1 2012 [PS3/X360]

Oikomalla.
Siellä voi vetää monet kurvat melko suoraksi pitkin nurmikoita, eikä hylkää aikaa.
Ja sitä tietenkin käytetään hyväksi. Ja sitten ollaan niin, kun on saatu hyvä aika.

Itselläkin canadassa 2011 pelissä aika jotain 1:05 tuolla samalla kikalla. Muihin ratoihin en ole tuota kikkaa käyttänykkään kun siinä ei ole mitään järkeä.
 
F1 2012 [PS3/X360]

Ei tämä näköjään viikonlopun tauon jälkeen ole yhtään parempi. Koitin noita jarruja canadan todella pitkällä takasuoralla. Kun alkoi 7 vaihteella rajoitin hakkaamaan niin pistin jarrut pohjaan. Eipä mennyt lukkoon vaan auto pysähtyi kuin abs:ien kanssa. Koitin saman kolmella kierroksella säästäen jarrutasapainon myös eteen ja taakse.

Taidan tän ajella ja odotella patchin tuloa jos g27 toimeis kunnolla sit.

Jaahas...vaikein taso, cadana ratana ja eka kausi menossa Caterhamilla.

Harjoitusten ykkönen, aika-ajon kahden ekan osion ykkönen. Vikassa osioissa pieni kämmi ja ruutu 7.

Kisassa ekan mutkan jälkeen sija 3 jossa olin maaliin asti. Myös kisan nopein kierros merkittiin mulle.

Ei järin realistista. Aikaisemmissa kisoissa paras aika-ajo ollut 17 ja muuten tasaisen varmasti ruutu 19.

Kisoissa olen päässyt 13, 9, 8, 9 ja sit jotai huonompia. Nyt siis 3.

Ei hyvä näin.
 
Vastaus: F1 2012 [PS3/X360]

Joopa joo, taas tyssäsi ura Unkariin. Marussialla ajellu ja iha hyvin menny, sijat 13-18 ja taas tuli Toro Rossolta tarjousta ennen Unkaria. Nyt luki niinku viimeks ois pitäny että talliin siirtyminen välittömästi, eikä kauden lopuksi. Ajelin kumminki hölmönä harkat Marussialla ja lopetin sit pelaamisen. Kun jatkoin myöhemmin niin hyväksyin sen Toro Rosson tarjouksen ja siirryin aika-ajoon jo eri tiimiin, vaan pelipä päätti bugittaa ja tulosliuskalla oliki kaikki kolme punaisen härän kuskia, Ricciardo, Vergne ja minä. Automaattinen jäätyminen pelille, ei reagoinu edes PS-nappiin. Ei muuta ku virta pois koneesta ja peli takas päälle, ja save korruptoitunut.

Että ei muuta ku nuorten kuskien testiä ajamaan uusiksi.
 
Vastaus: F1 2012 [PS3/X360]

Uran toistaiseks erikoisin kisa sattui tänään Monacossa.

Lähdin Marussiallani viimeisestä ruudusta ja noukin ensimmäisissä mutkissa muutamia sijoja. Neulansilmässä pieni kosketus Räikköseen joka pyörähtää ja saan rangaistuksen. Kimi jäi sitten sinne ja tunneliin päästyäni tuli ilmoitus turva-autosta jonka näin ensimmäistä kertaaa tässä pelissä. Rangaistuksen souritin ja kilpailussa oli jäljellä minä mukaanlukien enää 15 kuljettajaa, loput olivat keskeyttäneet Kimin aiheuttaneeseen ruuhkaan. Kun itsekkin pääsin onnettomuus paikalla kisassa oli enää kahdeksan kuskia mukana ja tuli punainen lippu :O

Loppu kisa olikin aika yksikseen ajelua. Vettel keskeytti välistä pois ja olin ajamassa Marussialle ensimmäisiä pisteitä sijan 7. turvin. Sitten viimeisellä kieroksella tapahtuu se mitä ei olisi missään nimessä saanut tapahtua: oikaisen vähän tunnelin jälkeisessä shikaanissa ja hylkäys.

Voin sanoa että "hiukan" otti päähän.
 
F1 2012 [PS3/X360]

Edelleen Caterham ja eka kausi Valenciassa. Aika-ajojen kaksi ekaa osiota 0,5sek turvin ykkösenä (en käsitä miten muka tää nyt kulkee näin lujaa. Kovalainen kokoajan 19.
Noh, kolmannessa osiossa kuivankelin renkailla lähdin, mutta vettä sato. Pitoa selkeästi vähemmän kuin aikaisemmin ja kierrosaikani oli yli 3sek huonompi kuin kahden aikaisemman osion ajat. Yhtään AI autoa ei radalla ollut edes kartan mukaan, vaan istuivat varikolla.

Kun tulin varikolle, oli jokainen 9 muuta ajanut kaksi aika-ajokierrosta ja jokaisen aika oli väh. 0,5sek parempi kuin mun edellisen osion ykköstulos.

Eli AI ei käynyt radalla, mutta sateesta huolimatta ne sai todella paljon paremmat ajat kuin kuivalla.

Bugisia pelejä on ollut iät ja ajat, mutta kyllä nää CM:n formulat on jotain järkyttävää. Ei Dirteissä tämmöisiä bugeja ole..

Edit: ja toki talli on erittäin pettynyt 10 sijaan kun kuvittelevat mun pääsevän canadan kolmos sijan vuoksi ruutuun 8 tolla Caterhamin romulla.
 
Vastaus: F1 2012 [PS3/X360]

Niin huvittaakin kun tätä ketjua on lukea, niin pistin ihan piruuttani tilaukseen. Kattoo nyt kuinka kauan sitten kiinnostusta riittää. Bugilistakin pitkä kun nälkävuosi :D mitä sitä on lueskellut tuolla CM:n foorumilta. Noh ainahan sen pelin voi sitten kiikuttaa Gamestoppiin.

Sitä kyllä pitää itsekkin ihmetellä, että miten nämä ovat joka vuosi ihan järkyttävän bugisia. Testaako näitä kukaan! Ja jos tosiaan esim. Sonylle pitää pulittaa 50.000$ per päivitys, niin kalliiks tulee :D Tai sitten saadaan odotella sitä yhtä isoa päivitystä vielä joulukuussakin.
 
Vastaus: F1 2012 [PS3/X360]

Tulipas itsekkin hommattua kyseinen peli ihan hyvältä tuntuneen demon takia.... Itse pelihän on ottanut askeleen eteenpäin monissa asioissa, mutta kaikenlaiset bugit/jumitukset pistää oikein huolella vihaksi.

Ajoin äsken Abu-dhabin kisaa uratilassa. Ilmeisesti vesisateessa ajetun aika-ajon takia kaikilla oli kisan startissa märän kelin renkaat, myös itsellä. Siinä sitten liukasteltiin ensimmäinen kierros, kun pitoa ei ollut yhtään, vaikka rata oli kuiva. Sitten Kun kaikki tulivat varikolla, puolet autoista muuttui haamuiksi. Myös pysähdyksen keston ilmoittava kello käynnistyi aivan liian aikaisin, heti kun tulin varikkosuoralle. :confused: Kaiken lisäksi omat varikkomiehet pisti uudet sadekelin renkaat minun autooni, muiden ottaessa uudet pehmeät kumit.

Kyllä meni äkkiä peli pois päältä tuon sekoilun jälkeen.:mad:
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: F1 2012 [PS3/X360]

Tulipas itsekkin hommattua kyseinen peli ihan hyvältä tuntuneen demon takia.... Itse pelihän on ottanut askeleen eteenpäin monissa asioissa, mutta kaikenlaiset bugit/jumitukset pistää oikein huolella vihaksi.

Ajoin äsken Abu-dhabin kisaa uratilassa. Vesisateessa ajetun aika ajon takia kaikilla oli kisan startissa märän kelin renkaat, myös itsellä. Siinä sitten liukasteltiin ensimmäinen kierros, kun pitoa ei ollut yhtään, vaikka rata oli kuiva. Sitten Kun kaikki tulivat varikolla, puolet autoista muuttui haamuiksi. Myös pysähdyksen keston ilmoittava kello käynnistyi aivan liian aikaisin, heti kun tulin varikkosuoralle. :confused: Kaiken lisäksi omat varikkomiehet pisti uudet sadekelin renkaat minun autooni, muiden ottaessa uudet pehmeät kumit.

Kyllä meni äkkiä peli pois päältä tuon sekoilun jälkeen.:mad:

Siis jos aika-ajot ovat sateella ja kisa kuivalla, niin eihän silloin pitäisi tuon rengaspakon vaikuttaa, eikä vaikutakkaan paitsi jos tässä on joku bugi (vaihteeksi). Lisäksi, saat itse valita mitkä renkaat seuraavalla stopilla laitetaan siitä pikavalikosta johon pääsee nuolinäppäimistä.
 
Vastaus: F1 2012 [PS3/X360]

Siis jos aika-ajot ovat sateella ja kisa kuivalla, niin eihän silloin pitäisi tuon rengaspakon vaikuttaa, eikä vaikutakkaan paitsi jos tässä on joku bugi (vaihteeksi). Lisäksi, saat itse valita mitkä renkaat seuraavalla stopilla laitetaan siitä pikavalikosta johon pääsee nuolinäppäimistä.

Ajattelinkin että sen rengaspakon ei pitäisi olla voimassa tuommoisissa tilanteissa, Lienee siis bugi. Unohdin kyllä tuon että renkaat voi itse valita sieltä valikosta, mutta pitäisihän sitä tiiiminkin ymmärtää pistää kuivan kelin renkaat jos rata on kuiva. :D
 
Vastaus: F1 2012 [PS3/X360]

Ajattelinkin että sen rengaspakon ei pitäisi olla voimassa tuommoisissa tilanteissa, Lienee siis bugi. Unohdin kyllä tuon että renkaat voi itse valita sieltä valikosta, mutta pitäisihän sitä tiiiminkin ymmärtää pistää kuivan kelin renkaat jos rata on kuiva. :D

Siitähän vasta soppa saataisiin jos peli alkaisi itse päättämään mitä renkaita sinne alle laitetaan. Ihan näin näiden olemassa olevien bugien perusteella siis.

EDIT: Onko tuo joku ominaisuus, että kierroksella ohitettavat muuttuvat haamuautoiksi? Kovalaisen läpi tuli ajettua aika kevyesti. Eipähän tarvinnut pelätä, että menettää aikaa takana tulevalle.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: F1 2012 [PS3/X360]

Nyt on kyllä suuria vaikeuksia ton vaikeustason kanssa. Yritin alotella uutta uraa jossai keskitason tiimissä, mutta ei vauhti Australian aika-ajossa riitä lähellekkään Q2. Tai nappikiekalla just ja just, mutta sitte noihi vaatimustasoihin mitä tiimit pyytää niin turha toivo. Häntäpään jämätiimeillä meno on ihan railakasta ja 19. ruutu on turhanki vakiokauraa nii alottaisin mieluummin vaikkapa Toro Rossolla. Vaan onpa se kauhea auto ajettavana. Caterhami oli paljo parempi ajaa. Force India oli unelma meikäläisen hanskaan vaan en saanu siihen vauhtia yhtään ja sijoitus aika-ajossa joka kerta 18. n. 1s - 0,8 s seuraavaan sijaan. Williams taas on käyttäytymiseltään siinä välissä vaan on älyttömän nopea sit. Pääsin helposti Q3 asti ja hätävejolla 7. ruutuun. Kisassaki 5. ajelin kunnes penaltya heilu. Että en nyt tiiä mitä oikein tekisin urallani. Kokeilin myös vaihtaa Pro tasolle vaan se oli sitte jo liian helppoa. Legend taas on mulle ehkä pienen piirun liian paha kalikka. Siinä meni pari tuntia testaillessa eri alotustiimejä ja vaikeustasoja..

Ehkäpä pitää vaa hitailla toi Australia läpi Legendillä ja Toro Rossolla, taitaa olla AI hitaampi muualla ku tuolla joka tapauksessa, että ehkä se vauhti yltää muiden sekaan esim. Malesiassa ja Kiinassa. Hattua kyllä nostan esim. Mäksälle jos Caterhamilla ja Legendillä ajelet pojosijoituksia. Pidän itteeni iha hyvänä pelaajana tässä vaan aina taitaa olla vielä parempia : ) Tosin pelaan padilla että se varmaan vähän tasoittaa, kun tuli tuo ratti myytyä pois kun poika syntyi.
 
Ylös Bottom