Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Pelaaja-lehti

Vastaus: Pelaaja-lehti

Kiitos. Tosin olen eri mieltä panostuksesta...onhan Pelaajacast, Pelaajan Facebook- ja Twitter, toimituksen blogi ja PelaajaHD -aikamoisia panostuksia verkossa :)

Totta tosiaan tuokin. Kun puhutaan Pelaajan sähköisestä mediasta kokonaisuutena, niin täytyy tosiaan muistaa, että siihen kuuluu paljon muutakin kuin tuo pelkkä nettisivu. Varsinkin PelaajaHD:n puolella on ollut välillä oikein mielenkiintoista juttua. Facebookia ja toimituksen blogia olen pitänyt myös seurannassa. Panostus on siis mielestäni aika hyvin kohdillaan, kun pidetään mielessä se tosiasia, että teillä ei ole kuitenkaan aivan rajattomia resursseja käytössä. Siinä saa varmasti itse kukin vääntää ihan täyttä päivää. Toki tällä puolella tuota kehitettävääkin löytyy ja noita askeleita luultavasti pyritään tälläkin saralla ottamaan, jotta homma pysyisi tälläkin saralla ajan hermolla. Uskoisin tuohonkin löytyvän sitä intoa, halua ja suoranaista rakkautta, jota olen ollut havaitsevinani tuon painetun version puolella:). Toki tässäkin täytynee aina muistaa ne kuuluisat resurssit ja se, että miten niitä kannattaa painottaa.

Itse olen ollut lehden tilaajana hyvin pitkän aikaa ja mielellään tuota edelleen lueskelen. Taitto tosiaan miellyttää omaa silmää ja mukana on monesti mielenkiintoisia artikkeleita. Noihin sitä tälläisessä nykyisenlaisessa yhteiskunnassa tuleekin panostaa. Arvosteluja kun on nykyisellään todella helppo löytää netistä jopa läjäpäin huomattavasti ennen kuin lehden printtiversio kerkeää edes ilmestymään. Mielenkiintoiset jutut ja artikkelit tuovat siis mukanaan lehdelle sitä tarvittavaa lisäarvoa, jonka ansiosta sen pitää mielellään tilauksessa tulevaisuudessakin.
 
Vastaus: Pelaaja-lehti

onhan Pelaajacast, Pelaajan Facebook- ja Twitter, toimituksen blogi ja PelaajaHD -aikamoisia panostuksia verkossa :)
Pahoittelen huonoa sanavalintaani. :eek:

En tarkoittanut siis pahalla panostuksen määrää.
Kaikkia mainitsemiasi lisäherkkuja toki käytän mielelläni (ei ole elämää ilman Pelaajacastia!).

Mutta tarkoitin siis sitä, että on minulle mieleistä, ettei printin laatu laske,
vaikka oheistarjontaa onkin runsaasti.
Eikä lehti + verkkojulkaisut ole 1:1, joka on mielestäni siis hyvä päätös.

Vaikka verkko onkin muuttanut median suuntautumista, niin silti.. "vanhana jääränä" haluan lukea uuden Pelaajani printtinä kuukausittain.
Vanhoille lehdille toki kelpaisi myös verkkoarkisto, josta voisi tutkailla lehden kehitystä "marginaalijulkaisusta" täysmittaiseksi, nykyiseksi Pelaajaksi.
 
Vastaus: Pelaaja-lehti

Kalsarikuvio... Space invaders... hmmm... Menee kyllä offtopiciksi, mutta loistava idea! :D Mistähän moiset?

Kaikki on jo keksitty...
Space-Invaders-Tights-339x510.jpg
 
Vastaus: Pelaaja-lehti

Tuo "uusi saitti" oli ilmestyessäänkin ankea kopukka. Laajakuvanäyttöjen aikana suorastaan käyttökelvoton. Suosittelen tsekkaamaan noita yleisimpiä sisällöntuottajien softia. Töissä tehdään monille asiakkaille suoraan sellaista käyttäen, koska a) ranka on valmiina ja b) asiakkaalla on edes jonkinlaiset edellytykset hoitaa sivujaan ilman vuosien koodinpänttäystä. Tämänkaltainen lähestyttävyys tekee näistä erinomaisia toimituskäytön työkaluja.

Keskittykää olennaiseen. Älkää enää vääntäkö itse vain sen vuoksi, että pitäisi olla omatekemä - löytyy niin harvoin se kultainen keskitie visuaalisen suunnittelun, käytettävyyden suunnittelun ja koodipuolen kanssa. Jos edes yksi näistä ei ole kunnossa vetää se muita mukanaan.
 
Vastaus: Pelaaja-lehti

Toisaalta hyvä näin, mutta kaikki "X360 versio on parempi PS3 versio, katso kuvat!", "Tässäkö maailman kaunein peli, katso kuvat?" ja "Halo: Reach – Loppuvuoden paras Xbox 360 -peli?", ovat otsikoinniltaan ja osa myös sisällöltään täysin turhia.

Tämä on se ikävä nykyinen suuntaus, joka on netin myötä tullut - eli sensaatiohakuiset ja ylivedetyt otiskot. Niillähän on "journalismin" kanssa harvoin mitään tekemistä.

Jos Iltalehdessä tai Maikkarin saitilla otsikko on: "Tämä nainen on uhkea! Katso kuvat!", niin Pelisaitilla se on tyyliin (pienen kärjistyksen kanssa) "x-konsolin peli hakkaa x-konsolin vastaavan version! Katso vertailu!". Jos "taviksia" kiinnostaa tissit ja hullut tarinat, niin pelikansaa ilmeisesti kiinnostaa eri konsoleiden kuvavertailut ja "konsolisotaa" lietsovat otsikot.

Nykyään ollaan tilanteessa, jossa nettiin halutaan paljon matkua ja NOPEASTI, mutta laadusta ei sitten niin väliä (määrää "korvaa" laadun, ilmeisesti). Laatuun on toisaalta hankala panostaa, kun samat toimittajat yrittävät kirjoittaa juttuja moneen eri välineeseen. Painotus harvemmin menee niin, että "tehdään pojat parhaat jutut nettiin"..

Siksi pelisaiteilla on ne samat 10 päivän uutista, jotka on jo seikkaperäisesti luettu Eurogameristä, IGN:stä ja muista suurista uutissivustoista jo melkein aamukahvin aikaan. Monessa tapauksessa he ovat keränneet tiedot 100%:sti ja suomalaiset vain kääntävät tekstin. Toki näitäkin tarvitaan (koska eivät kaikki englannin kieltä niin hyvin hallitse), mutta eipä siellä paljon omia haastiksia tms näy (ainakaan jos Remedyltä ei ole tulossa uutta peliä).

Mutta ymmärrän kyllä resurssipulan, tekijät vain eivät usein riitä (ja peliarvostelut vievät suhteessa todella paljon aikaa - ensin pelaaminen ja sitten vielä kirjoittaminen päälle). Ja onhan se tietenkin niinkin, että ei niitä lehteen meneviä juttua kauheasti kannata nettiin etukäteen laittaa (ne happanee sitten nopeasti). Mutta kyllä nettiä voi kehittää parempaan suuntaan myös suomalaisilla pelisaiteilla, vaikka se ei kovin helppoa olekaan.
 
Vastaus: Pelaaja-lehti

Kaikki on jo keksitty...

Mulle tuli heti ekana mieleen, et ton yläpään omistaja on joku 12v-emo. Siinä sitä olis kfinin foorumilla ruodittavaa kun noita alkais kyseisten tapausten päällä esiintymään.

Asiasta. Lehti tuli 2vk myöhässä, mut meni kyllä ihan ristiin kaiken informaation kanssa. :rolleyes: Tilaus alkaa vasta lokakuussa, joka on eka lehti, silloin ilmestyvä. Jakson päätyttyessä tulee vielä extra-numero hyvityksenä. Nyt sieltä siis tuli syyskuun lehti, vaikka piti lokakuusta alkaa.

No maksettua tuo sitten tuli. Jos vaikka vauhdittaisi sitä ikuisuusprojekti-lahjakorttia. Varmaan tuplalasku tulee, mut toivottavasti asiakaspalvelun kanssa saa helpommin asioita selviteltyä kuin Microsoftin virolaisten kanssa.
 
Vastaus: Pelaaja-lehti

Assassin's Creedia ollaan odoteltu jo 10kk. Noh, eihän tässä ole mikään kiire. :rolleyes: (9kk lehdet + peli kaupan päälle -tarjous) Uusi lasku tuli juuri viime viikolla.
 
Vastaus: Pelaaja-lehti

Käyttämämme asiakaspalvelu-yrityksen kanssa on ollut ongelmia monilla muillakin, etsimme asiaan ratkaisua.

Thomas/Pelaaja
 
Vastaus: Pelaaja-lehti

Mulle tuli heti ekana mieleen, et ton yläpään omistaja on joku 12v-emo.

Nainenhan tuossa mainoskuvassa kuitenkin on. Tuskimpa emäntä arvoistaisi joululahjana.

Mistä noita saa... mä haluun tollaset synttärilahjaks... ihan vaan muisteluiden kunniaks :D

Unohdin näemmä vastata tähän... muistelen itse asiassa, että bongasin ketjun mukaisesti kuvan Pelaaja-lehdestä. Tai sitten se oli se OPM:n vastaava tilpehööripalsta.
 
Vastaus: Pelaaja-lehti

Nettisaittia tehdään netin ehdoilla (muistan kun tein vielä itse pelaajalehti.comia aktiivisesti lehden ohella ja väänsimme saitille lehden kaltaisia haastatteluja, niitä luki hyvin pieni määrä porukasta ja nykyistä saittia luetaan paljon enemmän) ja itse lehteä lehden ehdoilla. Kyseessä on kaksi hyvin erilaista tuotetta ja ymmärrän toki, että niissä on ristiriitaa.

Thomas/Pelaaja

voisi edes yrittää pitää joku taso eikä vain saada ihmisiä 7 päivää tyylisillä kohu uutisilla joissa esitellään naisten rintoja
 
Vastaus: Pelaaja-lehti

Harmi että PS3 on noin kehno valikoima. Pitäisiköhän tilaa toi...? 25e ei kyllä ole ollenkaan paha hinta ja vielä kun saa pelinkin kaupanpäälle niin houkuttelee kyllä.
 
Ylös Bottom