Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Project CARS

Vastaus: Project CARS

F1 ketjusta napattua...

Tuo on joku alkudemo. Noissa kuvissa ei näy varikolla käyntiä eli se voisi tarkoittaa sitä että siellä on vain 1 hahmo joka huoltaa autoa samoin kuin Project CARS, jossa huijattiin BETA-versioissa että NASCAR-ovaalit, autot, varikkotiimit pyörii auton ympärillä. Itse pelissä olikin sitten ihan toinen meininki.

Jos jotain on betassa, ei se tarkoita sitä että se olisi heti pelissä. Nascar on tulossa. Varikkotiimi on tulossa. Niitä ei saatu toiminaan, joten ne tulee myöhemmin. Missään ei ennakkoon luvattu niiden olevan myyntiversiossa.
 
Vastaus: Project CARS

Mistäs herran ihmeestä sinä tiedät että ne ovat tulossa? Ei ole mustaa valkoisella... eivät ehkä saa tehtyä noita juttuja tähän peliin vaan tulevat osaan 2. ties milloin.
 
Vastaus: Project CARS

Mistäs herran ihmeestä sinä tiedät että ne ovat tulossa? Ei ole mustaa valkoisella... eivät ehkä saa tehtyä noita juttuja tähän peliin vaan tulevat osaan 2. ties milloin.

Kehittäjät on sanoneet niiden tulevan?

pcars on rahoitettu kickstarterin tyyliin niin kehitys on vähän enemmän yleisön tiedossa.
 
Vastaus: Project CARS

Onko sinulla linkkiä tuohon ja sellaista joka olisi tuore uutinen. Mitä jos peli on täynnä bugeja ja nyt niitä korjataan kuukausia eteenpäin. Itse pelkään että Nascar ei ole tulossa.

Googletin "project cars nascar" (suosittelen kokeilemaan joskus) ja löysin seuraavaa:

http://f1carsetup.com/index.php?/to...e-rallycross-to-be-a-featured-new-discipline/

keskustelua jatko-osasta mutta DLC:stä mainitaan:

adding additional classes (NASCAR and IndyCar are apparently on the cards) as DLC for the current game seems inevitable anyway
 
Vastaus: Project CARS

Aika moni täällä foorumilla on puhunut tuosta AI:sta. Tässä videossa kohdasta 21:00- eteenpäin kun katsoo 5 minuuttia niin kumpi tuossa tekee virheitä ihminen vai tekoäly. Voiko olla niin että ihminen ei oikein ymmärrä kilpa-autoilua / osaa ajaa. Kummalta puolelta ylipäätään mennään ohi missäkin tilanteessa. Luulen että monelle nuoremmalle tämä peli on ollut liian haastava ostos.

Hups!

https://www.youtube.com/watch?v=CQ54zzr-3yw&list=LLyCCBwAaaN3HgbbXWGogY2Q&index=6&spfreload=10
 
Vastaus: Project CARS

Kyllä sitä AI:tä sais kehittää parempaa suuntaan, surutta tulee kylkeen ja perään ja aikarangaistus tulee silloin itselle. Mutta kaikein suurin ärsytys on,kun rengas sattuu sen sentin osumaan nurmikolle,niin se kierrosaika meni siinä ja tämä jos sattuu kohdalle hieman ennen maaliviivaa niin saat palkinnoksi seuraavankin kierroksen rangaistusta, naurettavaa...bugeja on ennemmän kuin suomen kesässä punkkeja
 
Vastaus: Project CARS

Aika moni täällä foorumilla on puhunut tuosta AI:sta. Tässä videossa kohdasta 21:00- eteenpäin kun katsoo 5 minuuttia niin kumpi tuossa tekee virheitä ihminen vai tekoäly. Voiko olla niin että ihminen ei oikein ymmärrä kilpa-autoilua / osaa ajaa. Kummalta puolelta ylipäätään mennään ohi missäkin tilanteessa. Luulen että monelle nuoremmalle tämä peli on ollut liian haastava ostos.

Ei tuossa videossa tullut sellaista osumaa kuin kerran. AI oli rinnalla, jopa pelaaja tiesi sen, mutta ei antanut tilaa. Sensijaan 3-4 kertaa olisi pelaaja ollut seinässä, jos AI ei ois väistänyt, vaikka ei ois tarvinnut.


Kyllä sitä AI:tä sais kehittää parempaa suuntaan, surutta tulee kylkeen ja perään ja aikarangaistus tulee silloin itselle. Mutta kaikein suurin ärsytys on,kun rengas sattuu sen sentin osumaan nurmikolle,niin se kierrosaika meni siinä ja tämä jos sattuu kohdalle hieman ennen maaliviivaa niin saat palkinnoksi seuraavankin kierroksen rangaistusta, naurettavaa...bugeja on ennemmän kuin suomen kesässä punkkeja

Ei itsellä ainakaan ole tullut AI:n kanssa oikeastaan ollenkaan osumia. Jos on tullut, on aina ollut syy siinä, etten ole seurannut peilejä ja AI on hiipinyt lähelle. Sille on oikeasti annettava tilaa ja myös ohituspaikkoja täytyy etsiä, eikä syöksyä. Itse pidän AI:ta edelleen loistavana. Juuri ajelin urassa taas GT4 viikonlopun, eikä ainuttakaan osumaa AI:n kanssa 100% kisoilla. Hienoa vääntöä kyllä kokoajan,
 
Vastaus: Project CARS

Siis tätä juuri tarkoitin eli eikö tuo ihminen tee virheitä. Jos AI:lla ajolinja jonka se yrittää pitää niin siihen väliin voi ajaa mutta usein kolahtaa.
 
Vastaus: Project CARS

Tänään pääsin eka kertaa kokeileen ProjectCarsia XOnella muutaman tunnin, mutta valitettavasti vain pädillä. Muut ajoavut pois paitsi ABS:ät.

Nyt ymmärrän, miksi porukka kitisee pädi-ohjauksen toimivuudesta ja ajamisen vaikeudesta. Ohjaus oli ihan samanlainen kuin eräs F1 GrandPrix 2000-peli PS1:llä!!! Eli siinä on sellainen lähes sekunnin kestävä kuminauhamainen viive, jolloin perän luistot ovat lähes mahdoton saada haltuun ellei osaa ennakoida ja kääntää toiseen suuntaan jo ennen kuin auto tekee vastaheittoa. Ja mutkan jälkeen suoralle oikaistaessa auto jatkaa vielä kääntymistä toiseen laitaan rataa ja vastaavasti mutkaan kääntäminen pitää aloittaa lähes sekunti ennen sitä kohtaa radasta, mistä haluaa auton lähtevän kääntymään.

Silloin yli 15 vuotta sitten se F1-peli meni kolmen päivän yrittämisen jälkeen divariin käytettyjen pelien hyllylle ja tämän päivän session tuntemuksilla PC:lle kävisi ihan samoin.

Onko tosiaan niin, että PC:tä on ihan turha ajaa muulla kuin ratilla?
 
Vastaus: Project CARS

Onko tosiaan niin, että PC:tä on ihan turha ajaa muulla kuin ratilla?

Väittävät, että boxin versiossa olisi ohjauksessa joku "bugi". Pelin sisältähän löytyy laajat asetukset ohjauksen herkkyyksille, deadzoneille ja muille, joilla ainakin itse olen saanut PS4-versiosta padilla varsin mukavan ja jopa nautinnollisen ajettavan.
 
Vastaus: Project CARS

Eikös pelissä ole jo nyt mukana ainakin kaksi oldschool nascar kilpuria? Näitä ette varmaankaan tarkoittaneet noilla puheilla, mutta imo. nuo on niitä tolppaveekaseja joista aiemmin itsekin puhuin, hienoja laitteita ilman elektroniikkaa ja muita apuja :D
 
Vastaus: Project CARS

Mistäs herran ihmeestä sinä tiedät että ne ovat tulossa? Ei ole mustaa valkoisella... eivät ehkä saa tehtyä noita juttuja tähän peliin vaan tulevat osaan 2. ties milloin.

Suosittelen lukemaan pelin virallista foorumia. Tänään yksi studion jäsenistä kommentoi:

"More guys in the pit is coming. It's just an absolute animator's nightmare as we have so many different car types with fuel nozzles and wheels in different places."

Lähde: http://forum.projectcarsgame.com/showthread.php?27349-Safety-Cars&p=937739&viewfull=1#post937739
 
kaksi oldschool nascar kilpuria?

Yritätkö juottaa myrkkyä minulle? Ovaali<3

Suosittelen lukemaan pelin virallista foorumia.

Niin eikö tuo kommentti kerro kaiken... aivan liian haastava tehtävä pikku firmalle. Myöhästyminen x 3-4, peli julkaistiin täynnä bugeja ja nyt vielä suuri osa ominaisuuksista on poissa. Ei saa kuitenkaan ymmärtää väärin Project CARS on tullut jäädäkseen ja nostanut konsoli ajopelejen riman todella korkealle.

Lisäksi tekijät tykkäävät meistä faneista ja panostavat tähän hienoon yhteisöön. Meidän Suomessa pitäisi vaan perustaa konsolipelaajille ja ajosimulaattorien ystäville jokin kerho, klubi, yhdistys, jossa voisi yhdessä harrastaa.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Project CARS

Väittävät, että boxin versiossa olisi ohjauksessa joku "bugi". Pelin sisältähän löytyy laajat asetukset ohjauksen herkkyyksille, deadzoneille ja muille, joilla ainakin itse olen saanut PS4-versiosta padilla varsin mukavan ja jopa nautinnollisen ajettavan.

Jos "bugi" on tämä käsittämätön viive ohjauksessa, niin se selittäisi jo paljon. Onhan se hyvä, että on säädettäviä asetuksia, mutta tuskin on tarkoitus, että perusasetuksiltaan ohjaus on täysin kelvoton ja ne, jotka osaavat säätää sen kohdilleen, pystyvät ajamaan kovempaa? Onko "Simulaation" tarkoitus kisata ohjauksen säädöillä?
 
Vastaus: Project CARS

Mielestäni se on pelintekijöide tehtävä välittää autojen aito tuntuma pelistä pelaajan rattiin. "Forcet voi säätää omien mieltymyksien mukaan" -fraasi on kyllä todella huono. En minä halua mitään omia mieltymyksiä vaan pelintekijöiden näkemyksen miltä eri autot tuntuu. Siitä mä maksan. Ei se ole mikään mielipidekysymys. Forcet pitäis olla samat kaikille. Sen ymmärrän jos esimerkiks sais ohjaustehostimen voimakkuutta säätää.

On muuten pirun ärsyttävää että menee 6 nappia hukkaan ratista pelkästään penkin ja katselukulman säädöille. Kaikki kuvakulman säädöt vois olla vaikka pausen takana. Aina pitää hyppiä takas päävalikkoon jos fovia haluaa säätää. Saako muuten nappeja mapattua näppäimistölle?

Ostin tämän siksi konsolille jotta säätämistä olisi vähemmän kuin pc-simuissa, joita pelaan myös. Tässä on enemmän säätämistä kuin missään ja asetusten säätäminen on tehty ihan helveti vaikeeks kun ei voi radalla säätää kaikkea.
 
Vastaus: Project CARS

Mielestäni se on pelintekijöide tehtävä välittää autojen aito tuntuma pelistä pelaajan rattiin. "Forcet voi säätää omien mieltymyksien mukaan" -fraasi on kyllä todella huono. En minä halua mitään omia mieltymyksiä vaan pelintekijöiden näkemyksen miltä eri autot tuntuu. Siitä mä maksan. Ei se ole mikään mielipidekysymys. Forcet pitäis olla samat kaikille. Sen ymmärrän jos esimerkiks sais ohjaustehostimen voimakkuutta säätää.

On muuten pirun ärsyttävää että menee 6 nappia hukkaan ratista pelkästään penkin ja katselukulman säädöille. Kaikki kuvakulman säädöt vois olla vaikka pausen takana. Aina pitää hyppiä takas päävalikkoon jos fovia haluaa säätää. Saako muuten nappeja mapattua näppäimistölle?

Ostin tämän siksi konsolille jotta säätämistä olisi vähemmän kuin pc-simuissa, joita pelaan myös. Tässä on enemmän säätämistä kuin missään ja asetusten säätäminen on tehty ihan helveti vaikeeks kun ei voi radalla säätää kaikkea.
+1
 
Vastaus: Project CARS

Mielestäni se on pelintekijöide tehtävä välittää autojen aito tuntuma pelistä pelaajan rattiin. "Forcet voi säätää omien mieltymyksien mukaan" -fraasi on kyllä todella huono. En minä halua mitään omia mieltymyksiä vaan pelintekijöiden näkemyksen miltä eri autot tuntuu. Siitä mä maksan. Ei se ole mikään mielipidekysymys. Forcet pitäis olla samat kaikille. Sen ymmärrän jos esimerkiks sais ohjaustehostimen voimakkuutta säätää.

Se on tasan näin, kuten Simo asian ilmaisi! Jos ohjauksen fysiikka on oikein mallinnettu, niin ainoastaan kokonais-force on ainoa, mitä oikeasti voisi säätää, mikä kuvastaisi ohjaustehostimen vaikutusta. Toinen asia, minkä voisi hyväksyä säädettäväksi, olisi ohjauksen välitys, eli kuinka paljon etupyörät kääntyy suhteessa ratin kääntämiseen. Kaikki muu pitäisi olla valmiina oikein.
 
Vastaus: Project CARS

Aika moni täällä foorumilla on puhunut tuosta AI:sta. Tässä videossa kohdasta 21:00- eteenpäin kun katsoo 5 minuuttia niin kumpi tuossa tekee virheitä ihminen vai tekoäly. Voiko olla niin että ihminen ei oikein ymmärrä kilpa-autoilua / osaa ajaa. Kummalta puolelta ylipäätään mennään ohi missäkin tilanteessa. Luulen että monelle nuoremmalle tämä peli on ollut liian haastava ostos.

Hups!

https://www.youtube.com/watch?v=CQ54zzr-3yw&list=LLyCCBwAaaN3HgbbXWGogY2Q&index=6&spfreload=10

Ainoa virhe minkä ai teki oli että ajo suoraan hanuriin neulansilmässä, koska ainakin mun säännöissä saa edellä ajava jarruttaa mutkaan tultaessa koska vaan haluaa. Noissa nopeissa mutkissa tosin olisi kolissut jos tää videon tekijä ei ois antanut periksi mutta aina jonkun siihenkin on tyydyttävä ;)
 
Ylös Bottom