Vastaus: DriveClub [Hype]
Pakko kommentoida että henkilökohtaisesti näen paljon eroa 30fps ja 60fps välillä. Ehkä minulla on kultaiset silmät, mutta tuolla 60fps on minulle suuri merkitys pelin sulavuuteen ja pelattavuuteen.
Tämä koskee varsinkin auto-, mätkintä- ja räiskintäpelejä (1st person). Perus seikkailu/toiminta peleissä (3rd person) se ei ole ollut niin haitaksi sillä hahmon takaa päin kuvatut pelit eivät varsinaisesti ole niin nopeatempoisia (ala Uncharted ja Gears of War).
Joten oli autoilu arcadea, tai simulaatiota, mieluumin laskisin resoluutiota jotta pelin saisi pyörimään 60fps. Jos resoluutiolla on joillekin niin valtavasti väliä niin voisivat sisällyttää asetuksiin mahdollisuuden vaihtaa korkeamman resoluution ja nopeamman frame raten välillä.
Autopelissä ei ole mitään merkitystä jos se pyörii 30fps kunhan se on vaan tasainen ilman droppeja. Ainoastaan fps moninpeleissä on hyvä olla +60fps. En ymmärrä ihmisten ainaista itkua joka pelin kohdalla jos ei ole 60fps, niin peli on paska. Itse olen vuosia pelannut pc:llä pelit +100fps, mutta nyt esim PS4:llä vaikka peli olis lukittu 30fps niin pienintäkään tökkimistä tai muutakaan en ole havainnut. Ja jos joku havaitsee, niin siinä ei kauaa mene että silmä siihen tottuu.
Pakko kommentoida että henkilökohtaisesti näen paljon eroa 30fps ja 60fps välillä. Ehkä minulla on kultaiset silmät, mutta tuolla 60fps on minulle suuri merkitys pelin sulavuuteen ja pelattavuuteen.
Tämä koskee varsinkin auto-, mätkintä- ja räiskintäpelejä (1st person). Perus seikkailu/toiminta peleissä (3rd person) se ei ole ollut niin haitaksi sillä hahmon takaa päin kuvatut pelit eivät varsinaisesti ole niin nopeatempoisia (ala Uncharted ja Gears of War).
Joten oli autoilu arcadea, tai simulaatiota, mieluumin laskisin resoluutiota jotta pelin saisi pyörimään 60fps. Jos resoluutiolla on joillekin niin valtavasti väliä niin voisivat sisällyttää asetuksiin mahdollisuuden vaihtaa korkeamman resoluution ja nopeamman frame raten välillä.