Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Xbox One

Vastaus: Xbox One

Tulipa laitettua konsoli tilaukseen PS4:n kaveriksi...

En ole ihan perillä että mitä "kikkailua" laitteen käyttäminen vaatii näin ennen Suomen julkaisua, joten olisi kiva jos joku viisaampi viitsisi neuvoa. :)

Elikkä aion kirjautua konsoliin vanhalla suomalaisella gamertagilla, niin eikös levyllä olevien pelejen pelaaminen toimi ihan suoraan? Mitä vaatii nettipelaaminen, marketplacen käyttäminen yms yms? Mitä kaikkea täytyy ottaa heti huomioon kun kone saapuu talouteen?

Aihetta on varmasti jo käsitelty mutta en jaksaisi selata koko ketjua läpi.

Kannattaa Xboxin YouTube kanavalta katsoa uusimmat videot Kinectin käyttövinkeistä, muutamia hyviä pointteja löytyy.

Vanha Gamertag menee ihan normaalisti kun kirjautuu siihen liitetyllä Microsoft tilillä sisään. Fyysisten pelien pelaamisessa ei tarvi huolehtia mistään. Suosittelen liittämään mahdollisen digiboksin myös Xbox Oneen kiinni.

Asetukset kuntoon on eka juttu mikä kannattaa tehdä. Lisää telkkari, digiboksi ja mahdollinen kotiteatteri järjestelmä konsoliin asetuksista kohdasta TV & Oneguide ja Devices. Saat näin äänikomennoilla vaihdettua äänenvoimakkuutta ja sammutettua/käynnistettyä kaikki laitteet. Myös TV konfigurointi on todella jees, saat kirkkauden, kontrasti, terävyydet jne. asetettua oikeiksi sitä kautta. Myös perussovellusten lataaminen kannattaa: Netflix, YouTube, Twitch, Bluray player ja mitä muita niitä nyt oli! Jos ei pelejä vielä löydy, niin "Xbox Bing - - - demos" äänihaulla saat pelattavat demot näkyviin.

Tässä nyt pikaisesti mieleen tulleita asioita!
 
Vastaus: Xbox One

^^Käyttöönotossa valitaan jonkun julkaisumaan region. Itse valitsin Irlannin niin saa käyttöön eurot. PayPalin yms käyttäminen vaatinee kevyttä kikkailua, mutta onnistuu. Itse olen tilannut netistä muutaman 50€ kupongin, ne toimivat suoraan. Pelilevyt toimivat tietty myös suoraan.

Kinectin jätin lipaston laatikkoon...
 
Vastaus: Xbox One

Noniin. Nyt tulee toinen peli minkä hankkisin jos omistaisin XOnen eli
Sunset Overdrive
Saattaisi jopa olla pelaamisen puolelta parempi kuin inFamous ja inFamous oli mielestäni yksi niistä parhaimmista peleistä sen pelaamisen kannalta viime geniltä. Nyt Insomniac näyttää sen mitä se osaa ja mikä täyttää täysin omat odotukset studion taitoja kohtaan.

Jatko-osa ehkä löytyy sitten muilta alustoilta mutta tukekaa tätä peliä XOnen omistajat.
 
Vastaus: Xbox One

^^Käyttöönotossa valitaan jonkun julkaisumaan region. Itse valitsin Irlannin niin saa käyttöön eurot. PayPalin yms käyttäminen vaatinee kevyttä kikkailua, mutta onnistuu. Itse olen tilannut netistä muutaman 50€ kupongin, ne toimivat suoraan. Pelilevyt toimivat tietty myös suoraan.

Kinectin jätin lipaston laatikkoon...

Jos haluaa pelejä ja lisäosia halvemmalla ostaa, kannattaa alueeksi valita US. Storessa 1$=1€. Tosin en niin noista Irlannin hinnoista tiedä. Kinectillekin on ollut ihmeen paljon käyttöä Xbox Fitnessin kanssa, mutta kuka nörtti nyt haluisi pelikonsolillaan kuntoaan ylläpitää.
 
Vastaus: Xbox One

1$=0.72€
Jos haluaa pelejä ja lisäosia halvemmalla ostaa, kannattaa alueeksi valita US. Storessa 1$=1€. Tosin en niin noista Irlannin hinnoista tiedä. Kinectillekin on ollut ihmeen paljon käyttöä Xbox Fitnessin kanssa, mutta kuka nörtti nyt haluisi pelikonsolillaan kuntoaan ylläpitää.
 
Vastaus: Xbox One


Tällä siis tarkoitin, että US-storessa The pelille tulee hinnaksi 59.99 USD, jolloin samaiselle The pelille hinnaksi Euroopan puolella asettuu 59,99 euroa. Eli säästöä tulee USD-Euro -kurssin verran, jos ostaa jenkkimarketista. En siis tiedä mikä homma Onella on, mutta näin ainakin US store vs FI store Xbox 360:llä.
 
Vastaus: Xbox One

Tere. Mulla oli tuos reilun kuukauden xbox one + fifa 14 koodilla. Myin sen pois viikko sitten. Kysynkin että onko tietoa kellään, että kuinka konsolin ostaja pystyi lataamaan fifa 14 ilmaiseksi storesta sille mun myymälleni konsolille ja käyttämään live goldia vaikkei sillä itsellä ole live aikaa?
Outo meininki. Tein koneelle restore defaultin ennenku koneen myin. Onko kellään mitään käryä aiheesta?
 
Vastaus: Xbox One

Tere. Mulla oli tuos reilun kuukauden xbox one + fifa 14 koodilla. Myin sen pois viikko sitten. Kysynkin että onko tietoa kellään, että kuinka konsolin ostaja pystyi lataamaan fifa 14 ilmaiseksi storesta sille mun myymälleni konsolille ja käyttämään live goldia vaikkei sillä itsellä ole live aikaa?
Outo meininki. Tein koneelle restore defaultin ennenku koneen myin. Onko kellään mitään käryä aiheesta?

Sun olis pitänyt laittaa sieltä boksin valikoista, että boksi ei ole sun "Home Xbox" ennen myyntiä.

http://support.xbox.com/en-US/xbox-one/games/my-home-xbox
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Xbox One

Pitääkö muuten Turtle Beach XO Sevenien kanssa taas tehdä se ohjainpäivitys? Mulla on kyllä viimeisin ohjainpäivitys ladattuna, mutta silloin ohjaimessa oli kiinni se Onen mukana tullut mikki. Itselläni ei ole vielä tullut unboxattua noita Seveneitä kun posti:lla kesti toimituksessa suhteellisen kauan vaikka kotimaasta tilasin tunnetusta peliliikkeestä vieläpä.
 
Vastaus: Xbox One

Pitääkö muuten Turtle Beach XO Sevenien kanssa taas tehdä se ohjainpäivitys? Mulla on kyllä viimeisin ohjainpäivitys ladattuna, mutta silloin ohjaimessa oli kiinni se Onen mukana tullut mikki. Itselläni ei ole vielä tullut unboxattua noita Seveneitä kun posti:lla kesti toimituksessa suhteellisen kauan vaikka kotimaasta tilasin tunnetusta peliliikkeestä vieläpä.

Joo mun mielestä sun pitää tehdä se silleen, että sulla on se Headset Adapter kiinni ohjaimessa.
 
Vastaus: Xbox One

Joo mun mielestä sun pitää tehdä se silleen, että sulla on se Headset Adapter kiinni ohjaimessa.

OK. Se päivitys on onneksi niin nopea toimenpide, että ei haittaa vaikka pitäisi tehdä se noiden Sevenien kanssa. Tuossa kävi outo juttu pelikaverin XO Four headsetin kanssa, kaveri laittoin akun latauspiuhan ohjaimeen ja samalla lakkasi mikki toimimasta ja puheäänet rupesivat kuullostamaan kummallisilta. Luultiin jo, että meni uusi headset rikki, mutta rupesi sitten toimimaan näköjään kun kytki sen uudelleen ohjaimeen kiinni. Osaisko joku sanoa onko se ihan normaalia, että headset tekee tuollaista jos laittaa latauspiuhan kiinni ohjaimeen? Toinen kysymys: voiko Onen ohjainta ladata turvallisin mielin esim. matkapuhelimen mukana tulevalla verkkovirta plugilla? Ohjaimessa on sisällä Play & Charge kitin mukana tullut akku.
 
Vastaus: Xbox One

Tilasin tuon Onen ja olisi pari kysymystä tästä laitteesta.

1. Tilaamani laite on euroversio joten eikö sillä tule toimimaan ihan normaalisti kaikki suomalaiset pelit ja palvelut silloin kun niitä rupeaa enemmän ilmestymään Onen virallisen julkaisupäivän jälkeen?

2. Tekeekö tuolla Kinectillä mitään näin suomalaisena vai kannattaako se suoraan heittää kaappiin pölyttymään?

3. Tuliko boxin mukana ilmainen Xbox Live kuukausi vai saako sen sitten kun tekee uuden tunnuksen?
 
Vastaus: Xbox One

Tilasin tuon Onen ja olisi pari kysymystä tästä laitteesta.

1. Tilaamani laite on euroversio joten eikö sillä tule toimimaan ihan normaalisti kaikki suomalaiset pelit ja palvelut silloin kun niitä rupeaa enemmän ilmestymään Onen virallisen julkaisupäivän jälkeen?

2. Tekeekö tuolla Kinectillä mitään näin suomalaisena vai kannattaako se suoraan heittää kaappiin pölyttymään?

3. Tuliko boxin mukana ilmainen Xbox Live kuukausi vai saako sen sitten kun tekee uuden tunnuksen?

1. Kyllä toimii

2. Eipä sillä oikeastaan mitään tee, mutta ainakin itse pidän konsolissa kiinni, kun muuten ei voi käyttää Upload Studiota ja aina välillä käytän äänikomentoja.

3. Jos teet tunnukset konsolilla ja sulla ei ole ennen ollut livetunnuksia, niin pitäisi saada kuukausi liveä.
 
Vastaus: Xbox One

Mielenkiintoista.

First, beginning on June 9th, in all markets where Xbox One is sold, we will offer Xbox One starting at $399*. This is a new console option that does not include Kinect. For $399, our new Xbox One offering will continue to deliver access to the best blockbuster games like “Titanfall,” “Call of Duty: Ghosts,” “Forza Motorsport 5,” “Dead Rising 3,” and the upcoming “Watch Dogs,” “Destiny” and "Sunset Overdrive." You will also be able to access popular entertainment apps, such as Twitch, YouTube, and Netflix, as well as watch live TV and use OneGuide. Finally, you will continue to be able to use many of the unique features of Xbox One including the ability to get game invites while you watch TV, switch between games and entertainment apps, enjoy Twitch broadcasts, and upload your favorite gaming moments.

...

Phil
@XboxP3

- Xbox Wire: Delivering More Choices for Fans
 
Vastaus: Xbox One

Mielenkiintoista.

Tulivat viimein järkiinsä. Kinect pois paketista ja palveluilta kaksinkertainen maksumuuri jää nyt historiaan. Suomen julkistus taas astetta mielenkiintoisempi. Mikä tulee olemaan paketin hinta syykuussa? 399 €? Kuten sanottua, Phil Spencer mies paikallaan.

[video=youtube_share;O_NLK-jEDGc]http://youtu.be/O_NLK-jEDGc[/video]
 
Vastaus: Xbox One

Siellä oli pienellä kirjaimilla tälläinen pikkujuttu:

**Free Games Offer: For paid Gold members only. On Xbox One, active Gold membership required to play free games you’ve downloaded. Must download titles during designated window. Kinect and/or hard drive required for some games.

Eli käytännössä ilmaiseksi jaetut pelit ovat jatkossa lainapelejä kuten pleikallakin.
 
Ylös Bottom