Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Ultimaattisen pelitelkun metsästys

Vastaus: Ultimaattisen pelitelkun metsästys

http://www.verkkokauppa.com/fi/prod...53A-42-LED-televisio-200-Hz-Smart-TV-WiFi-MHL Miettinyt tuollaista telkkua pukinkonttiin. Kellään kokemuksia kyseisestä mallista?

edit. Samasta telkkarista löytyy googlaamalla kaksi versiota Sony KDL 42W653A ja Sony KDL 42W653. Onko telkkareilla mitään eroa vai ovatko mallit identtiset? Auttakaa tyhmää :D
Sonylla vaan kumma tapa pihistellä noiden HDMI-liittimien kanssa. 2 porttia on nykymittapuulla aika vähän. Ihan fiksun näköisiä ja hyväkuvaisia ruutuja kylläkin.
 
Vastaus: Ultimaattisen pelitelkun metsästys

En löytänyt haulla. Onkohan projektoreille samnlaista ketjua? Olisi itsellä tarkoitus päivittää hdready tykkini fullhd aikaan. Pitäisi löytää hyvin pelaamiseen soveltuva tykki jossa leffatkin näyttäisi hyvälle. 3d hömpötyksille ei ole tarvetta.
Tällä hetkellä harkinnan alla on vasta yksi tykki: viewsonic pro9000. Onko kellään kokemuksia kyseisestä mallista?
 
Vastaus: Ultimaattisen pelitelkun metsästys

Itselläni tuli ostettua tuollainen 42" Samsungin led tv ennen uuden pleikkarin julkaisua 42" Hd ready plasma-tv:n tilalle.
http://www.verkkokauppa.com/fi/product/32618/dmxbn/Samsung-UE42F5000-42-LED-televisio-100-Hz
Aika hyvä kuva ja halpa hinta ilman ominaisuuksia joita itse en tarvitse. Ennen on tullut pelattua vanhemmalla konsolilla näitä 720p pelejä noin kolmen metrin päästä tv:stä ja samalla etäisyydellä aloitin pelaamaan myös uudella pleikkarilla kunnes huomasin tässä yksi päivä miten paljon paremmalta nämä 1080p pelit näyttää kun pelasinkin niitä lähempänä telkkaria. Googlailinkin tuossa netistä huvikseni noita katseluetäisyyksiä Full Hd tv:lle niin jossain sanottiinkin että noin 160cm alkaa olla maksimi katseluetäisyys 42" tv:llä mikäli meinaa erottaa 1080p lähetyksestä kaikki yksityiskohdat. Pitääkin tässä siirtää pelipistettä lähemmäksi tv:tä näin uuden konsolisukupolven alettua. :D
 
Vastaus: Ultimaattisen pelitelkun metsästys

Hyvä huomio toi katseluetäisyys. Pelaan itse reilun puolentoista metrin päästä 47" ruudulta enkä voisi kuvitella siirtyväni peleissä tuota kauemmaksi. Peittää juuri sopivasti näkökenttää ja pienetkin yksityiskohdat erottuvat 1080p kuvasta.
 
Vastaus: Ultimaattisen pelitelkun metsästys

Itsehän en ole perehtynyt töllöihin yhtään, niin voisiko joku kertoa, että miksi esim. Tuo Sony on pelikäytössä parempi kuin vaikkapa tämä LG joka on 5" isompi ja 100e halvempi:
http://www.verkkokauppa.com/fi/product/4843/dmvfq/LG-47LN5400-47-LED-televisio-100-Hz-USB-MHL

Itse ostin noin 2,5v sitten ihan vastaavan LG:n, ilman lediä ja hinta oli sama. Olen ollut aivan äärettömän tyytyväinen. Itsellä tuo on nimenomaan vain peli/leffa käytössä enkä keksi mitään moitittavaa. Vertailukohtana on 55" led LG joka on olohuoneessa ja 24" led LG joka on ajopenkissä. Olen pitänyt hinta/laatu/kokosihteeltaan lähes täydellisenä.

En voi kertoa miksi Sony olisi parempi, mutta vanhemmilta löytyy tuo kyseinen LG malli ja ovat olleet tyytyväisiä. Ei ole valittamista löytynyt Netflixin, TV:n katselussa tai PS3 pelaamisessa isältä ainakaan. Muutaman tunnin itsekin tuossa pelailin PS3 ja asetukset ja värit laitoin kohdalleen niin hyvin tuo pelittää. Muutaman pykälän parempi malli itsellä tuosta eikä tuo kyllä mitenkään hävinnyt huomattavasti puolet kalliimmalle mallille. Voin ainakin itse suositella tuota.

Lievä ot. En ole ikinä ymmärtänyt tuota Sonyn hinnoittelua, tuntuu olevan törkeän kalliita Sonyn televisiot eikä mitenkään parempia kun muutaman satasen halvemmat mitkä ovat yleensä vielä isomman kokoisia.
 
Vastaus: Ultimaattisen pelitelkun metsästys

Hyvä huomio toi katseluetäisyys. Pelaan itse reilun puolentoista metrin päästä 47" ruudulta enkä voisi kuvitella siirtyväni peleissä tuota kauemmaksi. Peittää juuri sopivasti näkökenttää ja pienetkin yksityiskohdat erottuvat 1080p kuvasta.

Isommin katseluetäisyys tulee olemaan 4K ajan ongelmia. TV:n pitää olla käsittämättömän iso tai katseluetäisyyden kohtuullisen pieni, jotta 4K tarjoaa yhtään mitään. Varmaan jossain 60 tuumassa alkaa kulkemaan kipuraja, jolloin monessa taloudessa isompi ei enää ole parempi.

Oman ultimaattisen telkun pitäisi saapua vielä tällä viikolla, njaijai.
 
Vastaus: Ultimaattisen pelitelkun metsästys

Nimenomaan. Itsekkin katson HD leffoja ja pelaan pelejä suht läheltä 55" ES8005:llä. Normi TV mössöö voi katsoa kauempaakin.
Mietin myös seuvaakasi 4k töllöö mutta pitäisi olla 75-85" että olisi mitään hyötyä. ( + 4K matskua ei ole missään :D )

Ehkä seuraavaksi 65" kaareva OLED
 
Vastaus: Ultimaattisen pelitelkun metsästys

Varmaan jossain 60 tuumassa alkaa kulkemaan kipuraja, jolloin monessa taloudessa isompi ei enää ole parempi.

Itse en tätä kyllä allekirjoita. Videotykkiin kerran tottuneena ei ole enää paluuta alle 100" ruutuun. Ensimmäisillä kerroilla kun tykin kautta pelaili niin tuntuihan se älyttömän upealta, sitemmin kuvaan tottuneena tekee jo mieli vaihtaa isompaan, mutta parempi varmaan odotella 4K:n yleistymistä niin tykeissä kuin videopeli rintamalla. :D

Porukat osti itsellensä 50" tv:n ja itse tykkiin tottuneena täytyi raahautua todella lähelle ennenkuin erotti tarpeeksi hyvin yksityiskohdat pelistä, mutta se pointti mitä tässä hain on se ettei vielä vähään aikaan tv rintamalla saavuteta kokoluokkaa, jonka jälkeen ei enää muka ole kannattavaa vaihtaa isompaan.

Niille jotka uuden tv:n ostoa harkitsevat ja tv:n koko merkitsee niin suosittelen myös katsomaan videotykkejä, jos vaan muuta estettä ei tykille ole. Tykkien hinnat ovat nykään kutakuinkin samalla tasolla kuin ultimaattiset pelitelkutkin. Tonnilla saa jo tänäpäivänä Full HD tykin ja valkokankaan, sekä pelikokemuksen mihin ei markkinoiden isoimmatkaan tv:t yllä. :)
 
Vastaus: Ultimaattisen pelitelkun metsästys

Itse en tätä kyllä allekirjoita. Videotykkiin kerran tottuneena ei ole enää paluuta alle 100" ruutuun. Ensimmäisillä kerroilla kun tykin kautta pelaili niin tuntuihan se älyttömän upealta, sitemmin kuvaan tottuneena tekee jo mieli vaihtaa isompaan, mutta parempi varmaan odotella 4K:n yleistymistä niin tykeissä kuin videopeli rintamalla. :D
Riippuu myös paljon mitä pelaa. FPS-peleissä tykki on toki ihan ehdoton tähtäämisen vuoksi, lagista sen sijaan en osaa sanoa miten vertautuu televisioihin.

Itellä on 90" screeni ollut noin 6-7 vuotta ja kyllä vasta viime päivinä kun nuo 65-70" telkkarit on yleistyneet on käynyt mielessä että josko seuraavaksi - kun nykyisestä tykistä aika jättää - palaisi taas telsuun.
No eihän se mikään lopullinen päätös toki ole, jos telkkari ei sittenkään riitä pelikäytössä ja haluaa tykin uudelleen hommata, niin onpahan makkariin sitten ainakin siirtää iso töllötin. :D

Tommonen 75" ruutu olis varmaan ihan jees sitten kun saa alle 4 tonniin about. Koko ei ole niin paljon pienempi että haittaisi mitenkään, mutta ei tarvis aina huonetta pimentää ihan säkkipimeeksi kun erillistä pelihuonetta ei tällä hetkellä ole vaan olkkarissa mennään.
 
Vastaus: Ultimaattisen pelitelkun metsästys

Riippuu myös paljon mitä pelaa. FPS-peleissä tykki on toki ihan ehdoton tähtäämisen vuoksi, lagista sen sijaan en osaa sanoa miten vertautuu televisioihin.

Input-lagia ei tarvitse uudemmissa tykeissä enää murehtia, omassa Benq w1070 tykissä input-lagia on 20-40ms eli juurikaan huomattavaa lagia ei ole, toki pc monitoreihin verrattuna saattaa pientä lagia huomata.

Enkä itsekkään pelaa juuri ikinä pimeässä huoneessa, korkeintaan sälekaihtimet suljettuna ja monesti vielä sohvan puoleiset valot päällä. Kauas on tultu niiltä ajoilta kun joutui pimeässä kellarissa tykittämään.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Ultimaattisen pelitelkun metsästys

Onko noiden tykkien inputlageista joku informatiivinen sivusto olemassa?
Itse pelaan sekä tykiltä, telkkarista, että monitorista. Itse en lähtisi allekirjoittamaan tykin ylivoimaisuutta. 100" alkaa olla aika hiton iso kuva jo fullHD:llekin. Ellet sitten katso kaukaa. 4K:lla tuota ongelmaa ei niinkään ole, mutta silloin pelilaitteena pitää olla yber-PC... joka taasen maksaa mansikoita, kuten 4K-tykkikin.
 
Vastaus: Ultimaattisen pelitelkun metsästys

No joo, tuohan nyt riippuu tietysti siitäkin minkälaisessa huonetilassa telkkaria tuijottaa. En itse ostaisi missään nimessä omaan olkkariin 55" telkkua typerän pohjaratkaisun vuoksi, koska sitä joutuu tuijottamaan verrattain läheltä.

Niin no, kuka haluaa ostaa enää tänä päivänä matolaatikkoa.. Kyllä se 55 on ehdoton minimi olkkariin. Ehkä joku 46 johonkin muksun huoneeseen vois laittaa. Kyllä se vaatii sitä erottelukykyä ja omasta mielestä mun 8005 antaa wow efektin läheltä, eikä niinkään kauempaa katsottuna. Muistan kirkkaasti vielä kuvaputkitöllöt... Ollaan me kuulkaa edistytty hurjasti tästä
 
Vastaus: Ultimaattisen pelitelkun metsästys

Itse ostin viime viikolla Philipsin 6000 sarjan ruudun ja ei voisi enää tyytyväisempi olla kuvaan.

http://www.gigantti.fi/product/tv-j...FL6678S/philips-55-3d-smart-led-tv-55pfl6678s

Olin alunperin noutamassa Samsungin ruutua ja ostopäätös oli jo tehty, mutta myyjän puheet ja hetken käpistely sai mielen muuttumaan. Vaihtoehtona oli siis myös tämä malli mitä voin suositella: http://www.gigantti.fi/product/tv-j...F6755XXE/samsung-55-3d-smart-led-tv-ue55f6755

Molemmista ruuduista löytyy kattavasti asetuksia rukattavaksi, smartit millä ei yleensä mittään tee ja virittimet joka lähtöön ja "gamemodet" jolla saa herkut pois päältä.

Erinomainen vaihtoehto mikäli 55" tuntuu riittävältä. Kyseissä laitteessa riittää ominaisuuksia kuvan osalta mitä väännellä - nimim. viikon verran vetäny vipuja ylös / alas ja hakenut parasta kokemusta. Mukavan lisän tuo nuo sivuilla olevat "ambivalot" jotka tuovat tietynlaista fiilistä ja tunnelmaa.

Lämpimästi voin suositella jokaiselle ko. ruudun hankkimista. Itse olen tähän asti aina tyytynyt 46" ja kolme edeltävää ruutua ovat olleet Samsungin tekeleitä. Tällä kertaa ei tarvinut harmitella tippaakaan päivittämistä.

Television kaverina pyörii 92" kangas jonka saa laskettua ruudun eteen tarvittaessa. Yleensä urheilupelit pelaillaan kankaan kanssa ja leffat samaten. FPS yms pelit sitten ruudun kanssa. Tykkinä toimii tuon kaverina vanha kunnon Epson 3200 joka saa siirtä joulun jälkeen myyntiin ja tilalle mitsun 9000 harkinnassa.

Konsolina toimii PS 3 ja 4

Äänentoistona audio pro 5.1 setti

Tuollaisilla kokoonpanoilla mennään täällä. :)
 
Vastaus: Ultimaattisen pelitelkun metsästys

Kävin giga-antissa ihmettelemässä uusia paneleita. Myyjältä kyselin piruttain 50" ja noin 1000euron paikkeilla olevaa passiivista 3d-töllötintä. Myyjä-setä kauppas tällästä - http://www.gigantti.fi/product/tv-j...T60Y/panasonic-50-smart-tv-led-3d-tx-l50et60y

Näytti & vaikutti pätevältä vermeeltä, mut onko kenelläkään kokemusta tuosta? Toki panan plasmat on hyviä vermeitä mutta mitens tämä LED -malli?
 
Vastaus: Ultimaattisen pelitelkun metsästys

Niin no, kuka haluaa ostaa enää tänä päivänä matolaatikkoa.. Kyllä se 55 on ehdoton minimi olkkariin. Ehkä joku 46 johonkin muksun huoneeseen vois laittaa. Kyllä se vaatii sitä erottelukykyä ja omasta mielestä mun 8005 antaa wow efektin läheltä, eikä niinkään kauempaa katsottuna. Muistan kirkkaasti vielä kuvaputkitöllöt... Ollaan me kuulkaa edistytty hurjasti tästä
46" vielä menisikin, mutta kuten sanoin: paska pohjaratkaisu = vähän tilaa = pienemmällä telkkarilla pärjää. Isompaan olkkariin ostaisin toki isomman telkun. Näistä nyt on varmaan turha kiistellä, makuasioita.
 
Vastaus: Ultimaattisen pelitelkun metsästys

Vähän vilkuillut nykyistä TV-tarjontaa ja täytyy kyllä toivoa, että nykyinen töllö (LG 47LE8500) kestää niin pitkälle kuin mahdollista. Ei taideta enää valmistaa edes lcd-töllöjä, jossa full led-tausta local dimmingillä. Mustan taso todellakin mustaa, eikä pahemmin häviä hyville plasmoillekaan. Muutenkin pelaamisen täydellinen, ei nyi tai lagaa.
 
Ylös Bottom