Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Keskustelua PS4:n ongelmista (laite- ja ohjelmistoviat, ohjainongelmilla oma ketjunsa)

Vastaus: Keskustelua PS4:n ongelmista (laite- ja ohjelmistoviat, ohjainongelmilla oma ketjunsa)

Mun mielestä on asiaankuulumatonta vihjailla että vika löytyy käyttäjän korvien välistä. Korvista se voi toki löytyä. Toiset nielee tyytyvisenä paskaa, toiset on kriittisempiä. Ei siinä ole mitään ihmeellistä.

Ja jos ihan maalaisjärjellä ajatellaan, niin verrataan saatana. Siitä simppelimpää testiä on vaikea löytää, ja pitäisi ihan palikankin tajuta lopputulos. Laitetaan konsolit riviin ja kokeillaan. Jos tämän jälkeen epäilee että onkin psykoosissa, voi kotikutoisesti mitata vaikkapa älypuhelimen desibelimittarilla. Näin mä tein, vaikka en psykoosia varsinaisesti epäillytkään.

Nämä viimeisimmät viestit taas vahvistavat myyttiä hiljaisesta PS4:sta. PS4 on vain ihan helvetin kovaääninen nykyaikaiseksi pelikonsoliksi, tai ylipäätään olohuoneen viihde-elektroniikaksi, ja se paska pitää vaan niellä.

Tuosta huoltoon laittamisesta. Jos pääkoppa kestää nämä viikkojen tai kuukausien takuurumbat ja asiakaspalvelun kanssa pelleilyt, niin laita ihmeessä takuuseen. Jospa siellä Sonyllakin huomattaisiin että ei tästä nyt ihan hyvä kakku kaikilta puolin tullutkaan. Mutta tuskin sieltä saa hiljaista konsolia takaisin, hyvällä tuurillä kuitenkin vähän hljaisemman.

no mä vähän epäilinkin että on vähintäänkin yks joka ei mun pointtia tajua...
 
Keskustelua PS4:n ongelmista (laite- ja ohjelmistoviat, ohjainongelmilla oma ...

PS4 on hiljaisin konsoli joka mun omistuksessa on koskaan ollut. Desipelimittari ei juuri taustakohinasta eronnut. Kovin ääni koko huoneessa on normaali seinäkello jonka tiktak kuuluu muutamaa metriä kauempaa selkeästi kovempaa. Konsolin päälläoloa ei kyllä käytännössä tiedä ennen kuin korva on kiinni laitteessa.

Eli olet mitä mieltä tahansa, niin todella rajuja eroja niissä on, sillä jos se huitelis edes 60-70db luokkaa niin jos ei mun/muiden korva sitä ois huomannut, niin desibelimittari ainakin.

Edit: alla omat testitulokset tuolta ketjun aiemmilta sivuilta.

Peli pyörimässä ja tässä vaiheessa oli pelattu jo hetken (watch dogs) sohvalla istuen:
_img900.jpg


Tässä taas asetin puhelimen ps4:n päälle, mikit kohti tuuletinta:
_img900.jpg


Puhelimena iPhone 5S. Ja maximi äänet on oikeastaan mun aiheuttamia, tuo keskiarvo siinä keskellä on aika lähellä sitä mitä se kokoajan on.
Edit: edellisen sivun taulukkoon siis viitaten sohvalla istuen tuo on hieman kodin pohjahälyä kovempi.
 
Vastaus: Keskustelua PS4:n ongelmista (laite- ja ohjelmistoviat, ohjainongelmilla oma ketjunsa)

Eilis illan pelisession jälkeen, voin todeta sen, että on niissä valtavia eroja. Entinen ps4:n oli tosi hiljainen mutta eilen huollosta tullut taas huutaa niin isolla, ettei välillä kuule peliääniä! Aika huonosti ne huollossa testaa, kun lähettävät tuollaisen asiakkaalle.
 
Vastaus: Keskustelua PS4:n ongelmista (laite- ja ohjelmistoviat, ohjainongelmilla oma ketjunsa)

Ei ne huollossa oikeastaan välitä muusta, kuin että se kone vaan toimii ja sen saa asiakkaalle takaisin mahdollisimman nopeasti.


Oma dualshock 4 on alkanut tehdä omia pikkujuttuja. Joskus ohjain heittää itekseen toisen liipasimen pohjaan itekseen ja aiheuttaa varsinkin autopeleissä pientä harmia.
Ohjaintatitkin alkavat pikkuhiljaa alkaa kulumaan.

Itse PS4 on toiminut pääosin ongelmitta.
 
Vastaus: Keskustelua PS4:n ongelmista (laite- ja ohjelmistoviat, ohjainongelmilla oma ketjunsa)

On nyt joitakin kertoja boksi jäätynyt sen pelin kohdalle minkä levy on sisässä, tämä tapahtuu heti käynnistyksen jälkeen. Ohjaimesta toimii PS nappi ainoastaan, eli pystyy sammuttaan sitä kautta.
 
Vastaus: Keskustelua PS4:n ongelmista (laite- ja ohjelmistoviat, ohjainongelmilla oma ketjunsa)

Twitch ongelma. Miten saan äänet kuulumaan twitch lähetyksessä kun streamaan peliä? Olen yrittänyt kaikki mahdolliset asetukset etsiä mutta aina vaan tuossa kaiuttimien kuva kohdassa raksi päällä? Kuulokkeet ei ole kytkettynä ja tv:stä kuuluu äänet normaalisti.
 
Vastaus: Keskustelua PS4:n ongelmista (laite- ja ohjelmistoviat, ohjainongelmilla oma ketjunsa)

Twitch ongelma. Miten saan äänet kuulumaan twitch lähetyksessä kun streamaan peliä? Olen yrittänyt kaikki mahdolliset asetukset etsiä mutta aina vaan tuossa kaiuttimien kuva kohdassa raksi päällä? Kuulokkeet ei ole kytkettynä ja tv:stä kuuluu äänet normaalisti.

Jossain peleissä on bugi ettei äänet toimi. Esim. Nba2k14 oli kyseinen ongelma ja tuossa NHL 15 samainen ongelma.
 
Vastaus: Keskustelua PS4:n ongelmista (laite- ja ohjelmistoviat, ohjainongelmilla oma ketjunsa)

Jossain peleissä on bugi ettei äänet toimi. Esim. Nba2k14 oli kyseinen ongelma ja tuossa NHL 15 samainen ongelma.

No ompas kökköä.. Josko jollain päivityksellä korjaantuisi tuokin. Trine peliä koitin myös ja siinä ilmeisesti sama vika, ei ainakaan siinä streamaus asetuksissa ollut valittavana ääniin liittyvää muutakun mikrofonin äänet. Ja kaiutin kuvakkeen päällä siis raksi.:(
 
Vastaus: Keskustelua PS4:n ongelmista (laite- ja ohjelmistoviat, ohjainongelmilla oma ketjunsa)

Eilen tuli ilmoitus, että oma ps4 on huollettu ja valmiina noudettavaksi. PS4 ostettu verkkokauppa.com ja aikaa huoltotoimenpiteisiin meni aika tarkalleen 3 viikkoa. Pointsit jälleen kerran verkkokauppa.com suuntaan ripeästä toiminnasta.
 
Vastaus: Keskustelua PS4:n ongelmista (laite- ja ohjelmistoviat, ohjainongelmilla oma ketjunsa)

Eilen tuli ilmoitus, että oma ps4 on huollettu ja valmiina noudettavaksi. PS4 ostettu verkkokauppa.com ja aikaa huoltotoimenpiteisiin meni aika tarkalleen 3 viikkoa. Pointsit jälleen kerran verkkokauppa.com suuntaan ripeästä toiminnasta.

Itse vein heinäkuussa perjantaina gamestopiin ja seuraavan viikon perjantaina kävin hakemassa. Ja sieltä tulikin uusi ps4 :)
 
Vastaus: Keskustelua PS4:n ongelmista (laite- ja ohjelmistoviat, ohjainongelmilla oma ketjunsa)

Onko kellää muulla ollut UI:n kanssa ongelmia. Itellä on ollut nyt jonkin aikaa ongelmana se että teet mitä tahansa tuolla dashboardilla, kaikki tulee viiveellä. Esmes jos käynnistän ps4, ja haluan katsoa ketä kavereita on onlinessa. Niin se lataa kaverit verkossa listaa monta minuuttia. Samaa koskee ilmoituksia, viestejä. Nyt tällä hetkellä en edes pääsee partyihin liittymään. Oon kokeillut rakentaa tietokannan uudestaan, päivittää järjestelmän safe modessa, mutta ei tunnu auttavan. Sama lagi jatkuu. Tietoa onko tuo nyt softa puolen vai hardware puolen ongelma esim. kiintolevyssä? Kiitollinen oisin jos joku vois valaista asiaa enemmän.
 
Keskustelua PS4:n ongelmista (laite- ja ohjelmistoviat, ohjainongelmilla oma ...

Sama vika, lagi on jäätävä.

Mikä nettiyhteys sulla on DejaVuh? Itsellä Elisa Viihde 24mb ja olen alkanut epäillä onko modeemi rikki vai mikä ihme tässä nyt tökkii.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Keskustelua PS4:n ongelmista (laite- ja ohjelmistoviat, ohjainongelmilla oma ketjunsa)

Sonera viihde 24mbit/1mbit. Kuitenkin uskoisin modeemin olevan ehjä. Itellä testaa yhteydellä antaa download 13,2 mbit/s ja upload 0,92 mbit/s.
Nat tyyppi on 1.
 
Vastaus: Keskustelua PS4:n ongelmista (laite- ja ohjelmistoviat, ohjainongelmilla oma ketjunsa)

Testasin äsken x360 ja hyvin piti verkossa. Kuten myös tämä ipad jolla paraikaa olen verkossa. Nyt on PS4 yhteydet pahasti solmussa ja toivottavasti saavat pikaisesti kuntoon. Destiny kun ilmestyy ja jos pelaajilla on tämän kaltaisia ongelmia, niin soppa on valmis :(
 
Vastaus: Keskustelua PS4:n ongelmista (laite- ja ohjelmistoviat, ohjainongelmilla oma ketjunsa)

Ootkos Bandicoot koittanu auttaako sulla, sulla tuo tietokannan rakennus uudelleen, tai päivityksen uudelleen asennus? Ite mietin jos kokeilee vielä tuota ps4 järjestelmän uudelleen asennusta. Mutta sen jälkeen itellä kyllä loppuu taidot kesken, jos ei auta...
 
Vastaus: Keskustelua PS4:n ongelmista (laite- ja ohjelmistoviat, ohjainongelmilla oma ketjunsa)

Siellä on tällä hetkellä menossa se maanantai-illalta siirretty PSN-huoltokatko, eli sieltä se selitys omituisiin viiveisiin ja verkko-ongelmiin löytyy. Lääke on siis se erittäin tuttu ja perinteinen; ole kärsivällinen ja odota. Tilapäishoitona voi tietysti kytkeä Internet-yhteyden pois päältä PS4:n asetuksista.
 
Vastaus: Keskustelua PS4:n ongelmista (laite- ja ohjelmistoviat, ohjainongelmilla oma ketjunsa)

Siellä on tällä hetkellä menossa se maanantai-illalta siirretty PSN-huoltokatko, eli sieltä se selitys omituisiin viiveisiin ja verkko-ongelmiin löytyy. Lääke on siis se erittäin tuttu ja perinteinen; ole kärsivällinen ja odota. Tilapäishoitona voi tietysti kytkeä Internet-yhteyden pois päältä PS4:n asetuksista.

Tiedossa on ollut tuo huolto, mutta tämä ongelma jonka yläpuolella kerroin ei ole alkannut tänään, vaan se on ollut jo parisen viikkoa.
 
Vastaus: Keskustelua PS4:n ongelmista (laite- ja ohjelmistoviat, ohjainongelmilla oma ketjunsa)

Tiedossa on ollut tuo huolto, mutta tämä ongelma jonka yläpuolella kerroin ei ole alkannut tänään, vaan se on ollut jo parisen viikkoa.
Siinä tapauksessa tapauksessa lääkkeet ovat hieman erilaiset. Lievin on oletusasetusten palautus, joka ei sinällään poista mitään tietoa. Seuraava askel PS4-järjestelmän alustus tehdasetuksiin. Jos sekään ei tepsi, suosiolla laite takuuvaihdettavaksi.

PS. Ennen tehdasasetuksiin palauttamista ota talteen kaikki pelitallennukset ja Share-toiminnolla ottamasi kuvat/videot, koska tehdasasetuksiin palauttaminen alustaa myös kiintolevyn.
PPS. Kannattaa kokeilla näitä vasta huoltokatkon päätyttyä.
 
Vastaus: Keskustelua PS4:n ongelmista (laite- ja ohjelmistoviat, ohjainongelmilla oma ketjunsa)

Itellä ollu samaa ongelmaa, frendit ja viestit latautuu kamalan hitaasti. Välillä toimii kyllä normaalisti.
 
Vastaus: Keskustelua PS4:n ongelmista (laite- ja ohjelmistoviat, ohjainongelmilla oma ketjunsa)

Ootkos Bandicoot koittanu auttaako sulla, sulla tuo tietokannan rakennus uudelleen, tai päivityksen uudelleen asennus? Ite mietin jos kokeilee vielä tuota ps4 järjestelmän uudelleen asennusta. Mutta sen jälkeen itellä kyllä loppuu taidot kesken, jos ei auta...

Tietokanta on rakennettu uudelleen, ei auttanut. En usko että laitteessa on vikaa koska monella muullakin on alkanut nämä hidastelut samaan aikaan. Mutta juu, odotellaan tämän huoltopäivityksen yli ja tsekataan onko maailmalla muilla samaa ongelmaa.
 
Ylös Bottom