Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PlayStation VR - lasit virtuaalitodellisuuteen

Vastaus: PlayStation VR - lasit virtuaalitodellisuuteen

Voi helkutti tuota sonyn vr taustaservicen bugisuutta, TAAS tuli peliä alottaessa se saakelin press select to reset view kun katsoi pelimaailmassa sivulle!! Ja tuo ei poistu kuin ps4 boottauksella...
 
Vastaus: PS4 Pro

Niin kauan kuin VR-pelit on suttuisia, niin en aio koskea pitkällä tikullakaan enää VR-laseihin. Tuli juuri myytyä kalliit lasit muille ihmisille, kun ovat jääneet käyttämättömiksi. Nämä VR-lasit on vielä lastenkengissä, joten konsolitason pelejä tuskin kannattaa odottaa vielä moniin vuosiin. Luulisi että yli 400 euron tuote pystyisi parempaan, mutta kun ei pysty, niin ei voi mitään.
 
Vastaus: PS4 Pro

Miten luulisi? Pc puolella lasit on 2x kalliimmat ja rauta 5-6 kertaa kalliimmat ja ei pysty kunnon kokemukseen. Et miten 400e tuote siihen pitäisi pystyä?
 
Vastaus: PS4 Pro

Miten luulisi? Pc puolella lasit on 2x kalliimmat ja rauta 5-6 kertaa kalliimmat ja ei pysty kunnon kokemukseen. Et miten 400e tuote siihen pitäisi pystyä?

En ole omistanut PSVR-laseja, mutta testannut kylläkin. Omistin tietokoneella huomattavasti kalliimmat VR-lasit ja nekään ei pystynyt hyvään tasoon, joka oli syynä niiden myyntiin. Fakta on kuitenkin se, että kannattaa maksaa vähän extraa paremmasta kokemuksesta jos omistaa tarpeeksi tehokkaan PC-tietokoneen. Jos on PS4 valmis eikä tietokonetta, niin silloin voisin suositella PSVR-laseja. :)
 
Vastaus: PS4 Pro

Niin mutta kun sanoit, että luulisi 400e tuotteen pystyvän parempaan. Niin mistä tällainen luulo voi kenellekään tulla, kun ei todella paljon kalliimmallakaan ihmeisiin pystytä.
 
Vastaus: PS4 Pro

Niin mutta kun sanoit, että luulisi 400e tuotteen pystyvän parempaan. Niin mistä tällainen luulo voi kenellekään tulla, kun ei todella paljon kalliimmallakaan ihmeisiin pystytä.

Aa noh siis, tarkoitin sillä lähinnä kaikkia yli 400 euron VR-laseja. Esimerkiksi 900 euron Vive-lasit on älyttömän kalliit laatuunsa nähden. :)
 
Vastaus: PS4 Pro

Mitä tulee näihin VR laseihin niin vähä sama vaikutelma niistä tulee kun 3D laseista, yritetty on ja kerran pari ihan hauskaa kokeilla. Gimmick koko vempain, näyttää typerältä ne päässä ja hävettää vaikka yksin olis ne päässä lukitussa huoneessa, maksaa älyttömän paljon eikä niistä saa mitään niin hienoa elämystä että siihen kannattaa sijoittaa rahaa.

Kyllä se nyt vaan on niin että ihan perinteinen näyttö silmien edessä ja tarpeeksi pikseleitä on se mikä on ja tulee olemaan vielä pitkään se kunnollinen pelielämys, kaikki lisähärpäkkeet ihan turhia. Katotaa sitten vuonna 2302 uudestaan, jos silloin saatais kokea jotain virtuaali linssi uskomatonta elämystä.
 
Vastaus: PS4 Pro

Virtuaalitodellisuus on tullut jäädäkseen. On tehnyt jokaiseen vaikutuksen jolle olen sitä esitellyt. Mitään vastaavaa et koe samalla teholla television ruudulta. Siihen tuo myös PS4 Pro oman lisänsä tehojensa kautta. Enemmän freimejä ja tarkempaa kuvaa + se kolmas USB-portti takalevyssä. Käyttömukavuutta lisää myös nopeutuneet latausajat.

 
Vastaus: PS4 Pro

Eihän vr-laitteet perinteisiä näyttöjä tule syrjäyttämään pitkään aikaan, jos yleensä koskaan. Mutta ne pelityypit, joihin nuo parhaiten soveltuu, kuten auto- ja lentosimulaattorit tullaan varmaan tulevaisuudessa pelaamaan vr-lasien kautta.

Vielä tosin menee aikaa ennen kuin nuo kunnolla lyö läpi niissäkään. Itse lasien tekniikka rajoittaa vielä turhan paljon, samoin kuin myös varsinkin konsolipuolella raudan tehottomuus. Ehkä jo ensi sukupolvessa sitten.
 
Vastaus: PS4 Pro

yks mikä noissa laseissa pitäis saada kuntoon on toi "motion sickness"ja se tuskin ihan heti kuuntoon saadaan.

tossa kun testailin viikonlopu niin kroppa tuntui välillä menevän jotenkin hämillee siitä että kun pelissä pitäis kävellä mutta ei pidä oikeasti kävellä....vähän vaikea selittää, toinen on juuri tuo motion sickness.


jonkunnäkönen "juoksu matto" voisi toimia.

onneksi tuo ei mikään oikea telkkarin korvaaja tai "pelaamisenn next level" ole, enemmänkin...vaihehto , vähän niikuin ohjain,hiiri ja näppis ja kapulat.https://www.google.fi/search?client...jbjQAhWKjSwKHa7xC4oQvwUIFygA&biw=1366&bih=635
 
Vastaus: PS4 Pro

yks mikä noissa laseissa pitäis saada kuntoon on toi "motion sickness"ja se tuskin ihan heti kuuntoon saadaan.

Toi on yksilöllistä. Esimerkiksi itsellä ei ole ollut oireita, vaikka keho selvästi terästäytyy kun lyön lasit naamalle. Siedätys voi auttaa, tai sitten vain välttelee pelejä joissa oireita ilmenee.

Vika ei ole laseissa, vaan siinä miten kehon aistit lähettävät ristiriitaisia signaaleja. Evoluution kautta näissä tilanteissa on tulkittu sen olevan merkki myrkytystilasta, joka korjataan tyhjentämällä vatsalaukku. Pelintekijät pyrkivät löytämään keinoja joilla nämä olot voidaan välttää. Kuten sanottua yksilöllistä, ja mitään yleispätevää ratkaisumallia ei ole vielä tarjolla.
 
Vastaus: PlayStation VR - lasit virtuaalitodellisuuteen

Vaikka tehoissa on kieltämättä puutteita ym niin kyllä uskoisin, että virtuaalitodellisuus on tullut jäädäkseen. Aivan tasan ne tulevat siinä vaiheessa kun raudan tehot riittää sitten seuraavassa sukupolvessa ja siihen mennessä on ratkaistu varmasti monia muitakin ongelmia ja kehittäjillä on paljon käyttäjädataa olemassa ja pystyvät tekemään version 2 laitteet jotka ovat varmasti mukavammat päässä, paremmilla resoilla jne jne. Motion sickness ei ole ollut henk.koht mikään ongelma ja nykyään en huomaa oikeastaan mitään oireita lasien käytöstä, alussa silmä tuntui vähän väsyvät tai aivot tuohon kuvaan ja lasien poisoton jälkeen oli sellainen vähän hölmö fiilis hetken aikaa, mutta nykyään ei yhtään mitään huomattavia oireita (käyttöä aika tasaisesti 1-2h päivässä.

Tärkeintä olisi, että VR todellisuudelle sopivaa sisältöä silti kehitettäisiin ja ei yritettäisi liikaa keskittyä asioihin mitkä ei toimi. Se on myös selvää, että nyt kaikki VR-laseille tehty sisältö ei ole mitään megabudjettiprojekteja vaan pienempiä kyhäelmiä, mutta ne ovat silti ihan suht. tärkeitä varsinkin juuri testaamaan massoilla mikä toimii ja mikä ei. Ehdottomasti pitää antaa kehittäjille aikaa ja monien pelien kehitys voi viedä useita vuosia ja ei ole todellakaan mikään ihme, ettei vielä oli mitään 60h tarinoita. Kehittäjät oppivat toisilta, mutta myös moni voi myydä pelimoottoreita muille jne ja täten toinen voi aloittaa kehittää toisen pelimoottorin päälle sitten sisältöä, tämä on todella tärkeää. Ajatellaan vaikka jotain Fifa-sarjaa, heillä on tavallaan se edellisen vuoden peli pohjana, jonka päälle tiimi sitten tekee uudet rosterit ja parannuksia resurssien mukaan, mutta heidän ei tarvitse tehdä koko pelimoottoria alusta asti joka vie tuhottomasti aikaa. Tai vaikka autopelit, ei kukaan niitä lähde nykypäivänä kehittämään siten, että tasan kaikki elementit tehdään alusta asti itse ja tyhjästä - vaan osia käytetään muista. Sama unreal enginet ja Creation enginet (ropet) ym. Esim. Robinsonin grafiikkaengine on ihan käyttökelpoinen ja kunhan jostain toisesta sitten ottaa siihen matkaan ei-motion-sicknessiä aiheuttavan liikkumisenginen niin tiimi voi keskittyä kehittämään sisältöä peliin ilman että kaikki focus on itse enginessä.

Eli tosi tärkeää olisi, että nämä pelimoottorit hiotaan jo tässä vaiheessa johonkin kondikseen ja sitten ei tarvitsisi lähteä next genin kanssa ihan tyhjästä kuten nyt on lähdetty.
 
Vastaus: PlayStation VR - lasit virtuaalitodellisuuteen

Tässä olisi tarkoitus hommailla kyseiset VR-lasit pikkuhiljaa ja mietin kun en ole oikein netistä saanut tarpeeksi tietoa tuosta "Cinematic Modesta" millä noita perus PS4-pelejä voi pelailla noiden lasien kautta.

Onko porukka kokeillut ja mitä olette mieltä? Luin netistä että kuva on aika suttuista jos pelaa sillä suurimmalla ruudulla. Onko huomattavissa jotain suurempaa viivettä?
 
Vastaus: PlayStation VR - lasit virtuaalitodellisuuteen

Onko porukka kokeillut ja mitä olette mieltä? Luin netistä että kuva on aika suttuista jos pelaa sillä suurimmalla ruudulla. Onko huomattavissa jotain suurempaa viivettä?
Ei ole minkäänlaista havaittavaa viivettä, ja kuvanlaadun suhteen mielipiteet tosiaan vaihtelevat. Vain itse voit tietää, miltä se omiin silmiisi sitten näyttää.
 
Vastaus: PlayStation VR - lasit virtuaalitodellisuuteen

Tuotahan voi näpsäkästi testailla jo etukäteen kotioloissa: pelaa hyttysverkko tai muu harso silmien edessä. Jos tämä ei haittaa menoa, cinematic mode on sinua varten.
 
Vastaus: PlayStation VR - lasit virtuaalitodellisuuteen

No hehheh, aika hyvä pointti. Eikun vaan kokeilemaan. Kiitos, viikon nauruista
 
Vaihdoin lasit uusiin ja hiukan yllättäen uudessa on silminnähden pienempi hyttysverkko cinemamodessa. Tuskin tämä on pelkästään placeboa, sillä huomasin muutoksen heti.

Joko pro tekee cinemamodeenkin noin ison muutoksen (vaihdoin prohon välillä) tai sitten yksilöissä on eroja. Ero on kuin verkon takaa katsoisi vanhassa vrt. uuden liki normiruudun tasoinen.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PlayStation VR - lasit virtuaalitodellisuuteen

Tukeeko kaikki tämän hetken PSVR - pelit ihan perus dualshockia? Ei jaksaisi ruveta noita Move-kapuloita vielä hankkimaan.
 
Vastaus: PlayStation VR - lasit virtuaalitodellisuuteen

Tukeeko kaikki tämän hetken PSVR - pelit ihan perus dualshockia? Ei jaksaisi ruveta noita Move-kapuloita vielä hankkimaan.

Kai suurin osa pelittää pelkällä dual shockillakin, mutta kannattaa ehdottomasti hommata nuo Movet. Niiden kanssa on yksinkertaisesti hauskempaa pelata. Ainakin Brookhaven experiment ei toiminut pelkällä ohjaimella, en muistaakseni päässyt alkuvalikosta eteenpäin.
 
Vastaus: PlayStation VR - lasit virtuaalitodellisuuteen

Tukeeko kaikki tämän hetken PSVR - pelit ihan perus dualshockia? Ei jaksaisi ruveta noita Move-kapuloita vielä hankkimaan.

Ilman Move-patukoita ammuskellut ja tekeminen kahdella käsin eivät onnistu luontevalla tavalla. Pakkohankinta lasien yhteyteen.
 
Ylös Bottom