Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Destiny: Yleinen keskustelu

Vastaus: Destiny: Yleinen keskustelu - Serverit auki, nyt pelataan!

Aseiden damaget vedetään samalle viivalle muiden pelaajien kanssa, muut ominaisuudet ovat vastaavat kuin PvE:ssä. Shieldeistä en osaa sanoa mitään, mutta jotenkin on vaikea uskoa ettei niitä tasattaisi. Muutenhan koko touhusta putoaisi pohja.

Ainakin sen eron huomasin kun sain tälle mun hahmolle kaikki skillit käyttöön ja laiton huntterille kaikki lisämään "toughnessia" niin nuo nopeat kuolemiset väheni enkä myöskään enää häviä heti niitä tilanteita missä kummatkin nännittää toista, koska nyt armori ei valahda heti pois.
 
Vastaus: Destiny: Yleinen keskustelu

Kyllähän tämä on ihan hauskaa ajanvietettä, mutta täytyy sanoa, että uskoisin kiinnostuksen lopahtavan aika monella parin kuukauden sisään, kun oikeasti mitään ei vaan tapahdu. Kyllähän varmaan ne HC-grinderit, jotka haluavat virtuaalipippeliään kasvattaa jatkavat pelin parissa, mutta oikeasti peleistä viihdykettä hakevat tuskinkaan.

PVP-meinigit Cruciblessa olivat jotain ihan hirveää. Todella tylsää supertempoista meininkiä. Onneksi muu peli vielä jaksaa jotenkin viihdyttää.

Evm. Suuri pettymys.
 
Vastaus: Destiny: Yleinen keskustelu

Voisiko joku avata hieman aseiden eri powereiden ( Void, Arc & Thermal) vaikutuksista ja mihin viholliseen nämä toimivat parhaiten?

Lisäksi oletteko löytäneet Minotauriin heikkoa kohtaa, joka tuottaisi Critical Hitin?

Tsekkaa destiny faq noiden aseiden eri ominaisuuksien suhteen. Päivitän tänään vähän sitä osastoa mutta lyhennettynä: kilven hehku määrää sen mikä sihen kilpeen tehoaa, esim velhoilla on usein punahehkuinen kilpi joten sen saa nopeasti pois solarilla. Minotaurien purppuraan kilpeen tehoaa void, fallenien siniseen tepsii arc.

Mutta sitten kun kilpi on pois, vihut alkavat ottamaan perusvahinkoa. Elementit on siis kilpiä varten.
 
Vastaus: Destiny: Yleinen keskustelu

Tuli tuossa muutama päivä sitten testattua itsekin tuota pvp:tä. Vedettiin Hutun ja Aikonin kanssa Skirmish pelimuotoa, mikä oli 3vs3. Se oli itseasiassa todella hauskaa. Se oli tiimityötä parhaimmillaan. 5 ottelua pelattiin ja 4 taidettiin voittaa. Tappiokin tuli erittäin tiukasti, hienoja vääntöjä.

Olen tässä nyt pidemmän aikaa sivusta seurannut tätä pelin moittimista. Ei niitä virallisia arvosteluja nyt tarvitse niin tarkasti katsoa. Samat naamat täällä näyttää peliä jatkuvasti moittivan. Mikäli peli ei ole sun juttu, niin olisiko sinulla kenties parempaakin tekemistä? :rolleyes:

Peli on omasta mielestä juurikin niin hyvä, mitä oletin sen olevan. Tarina nyt oli ja meni, mutta se nyt ei ole pääasia ainakaan IMO. Porukalla pelaaminen ja lootin kerääminen on tässä pelissä parhautta. Warlockilla olen paljon pelaillut ja lv taitaa olla nyt 25. Hauskaa on kyllä ollut. Loisto peli tämä on 9/10 tulee täältä. :D

Pelin moittijat, pelatkaa jotakin muuta..
 
Vastaus: Destiny: Yleinen keskustelu - Serverit auki, nyt pelataan!

Kerää kaikkia, itse kerännyt nyt vanguardin kohta 2 lv, new monarqille kohta 3lv ja crusible kohta 2lv. Pitää vain aina muistaa laittaa / ottaa pois se faction merkki, riippuen minne on tarkoitus pisteet kohdistaa.
Hetkinen, mitä faction merkkiä tarkoitat, ja mistä sellaisen saa? Tuo mennyt jotenkin ohi...
 
Vastaus: Destiny: Yleinen keskustelu

DayWalker_79. Suoraan asian ytimessä. Enpä olisi asiaa osannut itse paremmin ilmaista. :)
 
Vastaus: Destiny: Yleinen keskustelu - Serverit auki, nyt pelataan!

Hetkinen, mitä faction merkkiä tarkoitat, ja mistä sellaisen saa? Tuo mennyt jotenkin ohi...

Faction merkin saa tornista Glimmerillä miltä vain Faction edustajalta, Future War Cult, Dead Orbit tai New Monarchy. Normaalisti kun esim. tekee Patroleja tai Vanguard-bounteja, saa Vanguard mainetta ylös. Jos laittaa esim. Dead Orbitin Class-esineen (Warlockin mahtavan kaunis hihamerkki, pefletti tai se kaapu) niin kaikki kerätty Reputation kääntyy Vanguardin sijaan sille factionille jota edustat. Sitten kun saat Rankin näillä kahteen tai ylemmäs voit ostaa legendaarisia varusteita CRUCIBLE pisteillä, ja niitä saa PVP:tä pelaamalla, +2 pistettä häviöstä ja +3 voitosta.

Vanguard-kauppiailta ostetaan Vanguard-pisteillä joita saa esim Strike.tehtäviä pelaamalla.

Kannattaa myös myöstää että Faction kuin Faction, jos saa sen tasolle 3 niin siitä eteenpäin saa jokaisella rankilla postimestarille paketin josta tulee usein legendaarista engramia tai sinistä iso läjä, myös voi tulla kolikoita ja harvinaisia craftimateriaaleja. esim Vanguard rank3:sta saa automaattisesti jonkun taatun legendaarisen varusteen, itselle tuli heti legendaarinen fuusiokivääri. Cryptarch antaa tuntemattomia engrameja jotka täytyy purkaa.
 
Vastaus: Destiny: Yleinen keskustelu

DayWalker_79 olen aivan samaa mieltä. Oon noita parkumisia katsellut jo vähän huvittuneena. Mitä tältä peliltä aivan oikeasti odotettiin? Pelissä toki on monia puutteita ja pieniä ongelmia, mutta väittäsin että ne on hyvinkin helposti korjattavissa mikäli niin päätetään tehdä.
 
Vastaus: Destiny: Yleinen keskustelu - Serverit auki, nyt pelataan!

Faction merkin saa tornista Glimmerillä miltä vain Faction edustajalta, Future War Cult, Dead Orbit tai New Monarchy. Normaalisti kun esim. tekee Patroleja tai Vanguard-bounteja, saa Vanguard mainetta ylös. Jos laittaa esim. Dead Orbitin Class-esineen (Warlockin mahtavan kaunis hihamerkki, pefletti tai se kaapu) niin kaikki kerätty Reputation kääntyy Vanguardin sijaan sille factionille jota edustat. Sitten kun saat Rankin näillä kahteen tai ylemmäs voit ostaa legendaarisia varusteita CRUCIBLE pisteillä, ja niitä saa PVP:tä pelaamalla, +2 pistettä häviöstä ja +3 voitosta.

Vanguard-kauppiailta ostetaan Vanguard-pisteillä joita saa esim Strike.tehtäviä pelaamalla.

Kannattaa myös myöstää että Faction kuin Faction, jos saa sen tasolle 3 niin siitä eteenpäin saa jokaisella rankilla postimestarille paketin josta tulee usein legendaarista engramia tai sinistä iso läjä, myös voi tulla kolikoita ja harvinaisia craftimateriaaleja. esim Vanguard rank3:sta saa automaattisesti jonkun taatun legendaarisen varusteen, itselle tuli heti legendaarinen fuusiokivääri. Cryptarch antaa tuntemattomia engrameja jotka täytyy purkaa.
OK, kiitos tiedosta. Olisi varmaan jatkossa ollut hieman ihmettelemistä tässä.
Kattava manuaali olisi tähän peliin ollut ihan paikallaan, nyt tuntuu että kaikki tiedonmuruset pitää itse noukkia ympäri nettiä. :D Ja harva se hetki tulee vastaan myös näitä "mikähän tämä esine oikein on ja mitä sillä tekee/saa". Onneksi google auttaa niissä. :rolleyes:
 
Vastaus: Destiny: Yleinen keskustelu

Kun pelistä 70 euroa pulittaa, on enemmän kuin suotavaa pelata sitä ainakin sen kuukauden verran, jotta oikeasti pääsee kärryille. Tällä hetkellä vaan peli ei ole vielä tarjonnut mitään uutta, joka on hypeen nähden ihan sairas pettymys.
 
Vastaus: Destiny: Yleinen keskustelu

Kirjoitin tästä pelin saamasta kritiikistä vähän omia mietteitä tuonne yhdelle toiselle foorumille, mutta laitan sen myös tänne jos jotakuta kiinnostaa. Laitan spoiler tagin koska tekstiä tuli muutamarivi.

Jospa vähän kirjoittaisin omia mietteitä pelistä ja sen saamista haukuista/ kritiikistä.
Itse olen pitänyt pelistä erittäin paljon ja jo betan perusteella tiesin suunilleen mitä on tulossa. Sitä mistä betassa pidin, sain lisää ja paljon. Pelissä mielestäni toimii erittäin hyvin pelimekaniikka ja räiskiminen on todella mukavaa ja vaivatonta. Jos kaverilistalla on paljon porukkaa on myös fireteamiin joinaaminen sekä muiden "omaan"peliisi liittyminen erittäin vaivatonta.
Ei Destiny täydellinen peli todellakaan ole enkä myöskään sellaista odottanut. Vaikka itselläni oli kova hype pelin suhteen, niin en kuitenkaan mitään jumalpeliä tästä odottanut. Markkinamiesten tehtävä on saada mielikuvia luotua ja ennenkaikkea paliä myytyä ja aikuisten ihmisten pitäisi osata suhtautua markkinointiin realistisesti.
No niin siinä vähän alkupohjustusta.
Pelin saama vastaanotto ja kritiikki on ollut minusta hupaisaa ja välillä niin yliampuvaa, että en ole voinut kuin nauraa. Peli saa kritikkä lähes joka osa-alueelta ja luettujen perusteella saa sen kuvan että Destiny olisi lähes pelikelvoton tekele johon ei kannata koskea. Joillekin se voi ehkä sitä olla, mutta luulen että avoimemmin mielin suhtautumalla hyvin moni saisi pelistä erinomaista viihdettä, vaikka sitten siksi aikaa kun niitä "parempia" pelejä alkaa tulemaan.
Peli on saanut paljon kritiikkiä tarinasta. Ymmärrän kyllä osittain tämän kritiikin. Kannattaa kuitenkin muistaa että Destinyn kohdalla puhutaan ilmeisesti pitkästä pelisarjasta ja lisäsisältöä on tulossa jotka ehkäpä syventävät tarinaa. Tarinan esille tuonti ghostin välityksellä ja grimoire korteilla kyllä voisi olla paremmin toteutettu. Esim. grimoire kortteja pitäisi voida jotenkin lukea pelin sisällä eikä vain bungien sivuilta tai kännykkä appsin kautta. Juonen sekavuudesta ja epämääräisyydestä tulee kyllä mieleen eräs pelisarja joka nauttii erittäin suurta arvostusta ja varsinkin ensimmäiset osat ovat jo miltei kulttimaineessa. Siis Soulsit. Niiden juoni ja story menevät varmasti suurimmalla osalla pelaajista kovaa ja korkealta ohi, mutta kyseiset pelit eivät ole tästä asiasta paljon haukkuja saaneet, koska Soulseissa on toimiva pelimekaniikka. Mielestäni sama pätee myös Destinyyn. Far Cry 3 sai paljon kehuja vaikka pelissä oleva "juoni" oli ehkä paskinta ikinä ja peli toisti itseään. Itse pidin kyseisetä pelistä, koska pelimekaniikka toimi ja se vaan oli hauskaa.
Se mikä Destinyssä ei tällähetkellä toimi on klaanit. Niistä ei juurikaan ole mitään hyötyä jos muutamaa trophya ei lasketa mukaan.
Peli kyllä toistaa itseään, mutta sitä tekevät nykyisin lähestulkoon kaikki pelit. Varsinkin grindaamiseen pohjaavat pelit nyt vain tekevät niin. Peli todellakin alkaa vasta korkeammilla levelillä kun alkaa parempaa varustetta tippumaan ja hahmoa yrittää saada optimoitua mieleisekseen.
Mikä tämän kaiken avautumisen tarkoitus oli. Ei ehkä mikään muu kuin se, että antakaa pelille mahdollisuus ja pelatkaa ainakin sinne 15+ levelille että alkaa parempia varusteita löytymään. Älkää teilatko peliä kaiken kritiikin takia, vaikka osa siitä onkin ansaittua. Peli on kuitenkin ihan viihdyttävä ja räiskintä toimii. Ja jos kaverilistalta löytyy kavereita jotka tätä pelaavat niin pelaaminen muuttuu erittäin hauskaksi. Yksinkin tätä jaksaa kyllä pelailla kunhan vaan levelit nousevat vaikka alku onkin vähän puuduttavaa, mutta kavereiden kanssa tämä on mielestäni loistavaa ajanvietettä. Itse en malttaisi olla pelaamatta, mutta perhe ja työt asettaa rajoituksia pelaamiselle joka on vain hyvä ettei tule 24/7 pelailtua.
Jos kaverilistalta ei peliseuraa löydy, niin minut voi sinne ainakin lisäillä. Ps4 pelialustana ja nick on pmujunen. Tällä hetkellä 21 lvl hunter, 6 lvl titan ja 3 lvl warlock. Noita kahta jälkimmäistä olen vitalla pelaillut yksinpelinä silloin kun pojan takia ei telkkarista voi pelata, mutta jos olen linjoilla ja joku noilla leveleillä oleva haluaa seuraa, niin voin niilläkin palailla vaikka enimmäkseen kyllä tolla hunterilla tulee mentyä.
Lisätäänpä vielä.
Mitä destiny mielestäni on.
Toimivaa scifi räiskintää kohtuu näteissä puitteissa (varsinkin Venus ja
Kuun luolastot) ja pientä hahmonkehitystä sekä itseäni koukuttavaa lootin keräämistä.
Mitä Destiny ei ole.
WoWin scifiversio The Last Of Usin tasoisella juonella.

Tämä siis vain oma näkemykseni. Asioista saa ja pitää olla erimieltä, mutta mielestäni pelin paljon saama aiheeton kritiikki on vain turhaa kitinää.
 
Vastaus: Destiny: Yleinen keskustelu - Serverit auki, nyt pelataan!

OK, kiitos tiedosta. Olisi varmaan jatkossa ollut hieman ihmettelemistä tässä.
Kattava manuaali olisi tähän peliin ollut ihan paikallaan, nyt tuntuu että kaikki tiedonmuruset pitää itse noukkia ympäri nettiä. :D Ja harva se hetki tulee vastaan myös näitä "mikähän tämä esine oikein on ja mitä sillä tekee/saa". Onneksi google auttaa niissä. :rolleyes:

Juu, yritän päivitellä tuota meidän Faqia kun vaan ehdin, ongelma on siinä että kun peli on niin laaja, niin en viitsisi alkaa kirjoittamaan mitään strategiaopasta. Ja toisekseen, kukaan ei lue niitä täällä..
 
Vastaus: Destiny: Yleinen keskustelu - Serverit auki, nyt pelataan!

Juu, yritän päivitellä tuota meidän Faqia kun vaan ehdin, ongelma on siinä että kun peli on niin laaja, niin en viitsisi alkaa kirjoittamaan mitään strategiaopasta. Ja toisekseen, kukaan ei lue niitä täällä..


Kyllä näitä yhteisön sivuja varmasti luetaan. Itse olen ainakin hyvin tyytyväinen näiltä sivuilta löytyvään infoon, joka on ollut suureksi avuksi. Kiitänkin kaikkia aktiivisia tämän yhteisön kirjoittelijoita jotka ovat jaksaneet panostaa näiden sivujen tekemiseen ja / päivttämiseen.
 
Vastaus: Destiny: Yleinen keskustelu - Serverit auki, nyt pelataan!

Ja toisekseen, kukaan ei lue niitä täällä..

Kuten on jo nähty ja kuultu, Destiny on suuri arvoitus vielä meille monille. Tälläinen selventävä kirjoitus koottuna samoihin kansiin on enemmän kuin tervetullutta.
 
Vastaus: Destiny: Yleinen keskustelu

Voi juku! Tuommonen tussari tulla tupsahti cruciblen rewardina, aikamoinen säkä?! Harmi kun ei vaan voi pitää kahta eksoottista asetta samassa setissä..

1000px-Suros_Regime.jpg
 
Vastaus: Destiny: Yleinen keskustelu

On tää peli kyllä ollut iso pettymys. Odotan edelleen Bungien tarjoavan tässä pelissä uuden tavan pelata. Eli sisältöä lisättäisiin koko ajan, ts. peli isn't over until it's over. Uusia juonitehtäviä, karttoja, yms. Sitten mun mielipide muuttuu.

Tän pelin piti olla "eeppinen". Neljä mappia ei mielestäni ole ihan hirveän eeppistä. Noin neljä kappaletta cutscenejä ei ole eeppistä (vaikka en pidäkään niistä). Juonen piti olla eeppinen (mikä ***** juoni?). Lisäksi loottaaminen ei ole Borderlands-tasoa, eikä aseissa ainakaan toistaiseksi ole tullut mitään erityistä vastaan. Borderlandsit pelanneet kyllä tietävät mistä puhun.

Jos aivoton grindaus on "uusi ja eeppinen tapa pelata", niin ei kyllä ihan kamalasti tarvi pisteitä antaa. Sopisko tän pelin määritelmäksi Grind & Loot? Ja kyllä, aion pelata peliä edelleen. Nyt arvosana 80, odotusarvo oli joku 95 pisteen peli. Tätä oli kuitenkin tarkoitus pelata seuraavat 12 kk, mutta end-game -grindaus tuli löysälläkin pelitahdilla viikossa vastaan...

Jos joku nyt kertoo neronleimauksena että pelissä on nerokas ns. olematon juoni, niin onneksi olkoon. Juonen ei tarvitse olla yksiselitteinen, mutta se olisi kiva edes olla. [Tosin jotkut tykkäävät käydä modernin taiteen museoissa vahtaamassa tyhjiä tauluja (ja kehumassa niiden nerokkuutta samalla taputellen itseään selkään).]

DayWalker79: Pelin moittijat, pelatkaa jotakin muuta (?). Kritiikki annetaan yleensä rakkaudesta lajiin. 99,50 euroa on itellä sijoitettuna peliin, ja jos harmittaa, niin valitan. Aion pelata, mutta valitan vioista ja puutteista. Ei tää haters gonna hate nyt ihan osu ja uppoa.

Eikös Bungie sanonut jo ennen julkkaria et julkaisupeli on vasta alkua ja tulevat kehittämään peliä koko ajan. Oletan heidän pitävän sanansa. Grindaaminen mun mielestä kuuluu end-gameen, kunhan ei mene naurettavuuksiin asti. En tuohon sano sen enempää kun en ole vielä itse max lvl vaan puhuin enemmänkin yleisellä tasolla peleissä.
 
Vastaus: Destiny: Yleinen keskustelu

Itsekin päätin että odottelen rauhassa miten peli kehittyy. Tylsistyttää niin paljon jo muutaman tunnin jälkeen että turha sitä on väkisin pelata.
 
Vastaus: Destiny: Yleinen keskustelu

Voi juku! Tuommonen tussari tulla tupsahti cruciblen rewardina, aikamoinen säkä?! Harmi kun ei vaan voi pitää kahta eksoottista asetta samassa setissä..

1000px-Suros_Regime.jpg

Pelaatko betaa vielä vai mikä on kupletin juoni?
 
Vastaus: Destiny: Yleinen keskustelu

Eikös Bungie sanonut jo ennen julkkaria et julkaisupeli on vasta alkua ja tulevat kehittämään peliä koko ajan. Oletan heidän pitävän sanansa. Grindaaminen mun mielestä kuuluu end-gameen, kunhan ei mene naurettavuuksiin asti. En tuohon sano sen enempää kun en ole vielä itse max lvl vaan puhuin enemmänkin yleisellä tasolla peleissä.

Itse kyllä epäilen, ettei peliä kehitetä hirveästi ilman DLC:tä. Toisin sanoen, kaikki lisäsisältö maksaa. Mikä sinänsä on OK, koska ilmaisia lounaita ei ole ja alkuperäinen peli tarjoaa pelattavaa 10-20h ajaksi, mikä on alan standardi uusille peleille. Tosin kankean vastaanoton takia yksi ilmainen DLC-paketti voisi hieman muuttaa ihmisten suhtaumista peliin.
 
Ylös Bottom