Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Mikä ratti paras sekä kaikki muukin ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskustelu

Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Ongelmahan tuossa on se, että pcarsin tuki ei tue tukea ps4:lle, joten lienee todella harvinaista herkkua olevan. Eli jos vaikka g27:n saisi pariin sataan, niin on se kova hinta yhdelle pelille, vs 300 ja täysi tuki kaikille peleille.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Kannattaa panostaa t300 kun se on muutenkin parempi ratti kuin g27. Lisäksi siinä on täysi tuki ps4:lla eli ei tarvitse ohjainta käyttää valikoissa.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Niin tai hankitte Fanatecin ratin ja pistätte PS4 ohjaimen siihen kiinni nippusiteillä (tää muuten ei sit ollut mun keksimä juttu alunperin :D) Menee samaan kategoriaan kuin se aiemmin näyttämäni video PS3 ohjaimesta ja kameran jalasta yms... "facepalm-hymiö".

T300RS kuullostaa tälläkin hetkellä parhaalta vaihtoehdolta, vaikka se nyt ei ole rateista täydellisin.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Mikäli tilanne on, että ei ole tilaa ajopenkille niin tälläinen teline ajaa hyvin asiansa. Todella monipuolisesti säädettävissä.

http://wheelstandpro.com/products
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Mikäli tilanne on, että ei ole tilaa ajopenkille niin tälläinen teline ajaa hyvin asiansa. Todella monipuolisesti säädettävissä.

http://wheelstandpro.com/products

Useamman vuoden ollut käytössä, tosin noista valmistajan kuvista poiketen käytän telinettä kyljellään olevan V-krjaimen muotoisena, poljinsetti V:n umpinaisella puolella. :cool:

Näin tuo pystytanko ei ole tiellä. :)
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Niin olikos täällä kukaan hankkimassa tai haluaisi kytkeä Fanatecin polkimet Thrustmasterin rattiin?

Itsellä oli tarkoitus noin tehdä, mutta Fanatecin hintojen noston jälkeen saa kyseinen firma jäädä sinne pilviin leijumaan mun osalta :D Onhan noita polkimia toki käytettynä tarjolla, mutta taidan nyt kuitenkin mennä Thrustmasterin tekeleillä kunhan jostain joskus saisi T3PA-PRO:ta.

Niin ja pointti oli tässä, että mulla oli tilattuna adapteri millä Fanatecin polkimet saa kiinni Thrustmasterin ratteihin (T500, T300, TX) ja adapteri on nyt viimeistä ostoa vaille valmis. Kesti siis 5 kuukautta, että tavaraa sai tilauksentekopäivästä :) Jos joku tuosta haluaa adapterin niin viimeistelen tilauksen ja adapteri on parissa viikossa Suomessa. Jos taas ei kiinnostusta ole niin perun tilauksen. Laittakaa privaa, jos kiinnostaa ;)

Adapteri on siis tämä: http://www.basherboards.com/CPX
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Niin olikos täällä kukaan hankkimassa tai haluaisi kytkeä Fanatecin polkimet Thrustmasterin rattiin?

Itsellä oli tarkoitus noin tehdä, mutta Fanatecin hintojen noston jälkeen saa kyseinen firma jäädä sinne pilviin leijumaan mun osalta :D Onhan noita polkimia toki käytettynä tarjolla, mutta taidan nyt kuitenkin mennä Thrustmasterin tekeleillä kunhan jostain joskus saisi T3PA-PRO:ta.

Mulla oli tuo mielessä mutta hinnat ei kyllä ole järkeen yhtään... Tyydyn myös ihan Thrustmasterin tekeleisiin. Odotellaan niitä Pro-polkimia vain :rolleyes:
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Mulla oli tuo mielessä mutta hinnat ei kyllä ole järkeen yhtään... Tyydyn myös ihan Thrustmasterin tekeleisiin. Odotellaan niitä Pro-polkimia vain :rolleyes:

Enko sul nyt käytös G25 vai T300 paketti polkimet?
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Enko sul nyt käytös G25 vai T300 paketti polkimet?

Ihan nuo perus T300 vakio polkimet vielä toistaiseksi. Tosin mulla ei ole ainuttakaan peliä jota voisi pelata tällä hetkellä (pc ei pyöritä muuta kuin sen verran että pystyy kokeilemaaan laitteita ja PS3 myyty)... Kaikki karma lepää Project Carsin niskassa jota toivottavasti pelataan ensi kuussa :D
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Eilen aloin suunnittemaan ajopenkkisysteemiä,vähän samanlaista kuin Omenanraadolla on.Itse istuin mulla on(piti olla)..e36 m3 sähkösäätöinen lepakkopenkki. Penkkiä en löytänyt mistään etsinnöistä huolimatta. Sit muistin myyneeni sen.:( Käytettyjä rallipenkkejä sais halvalla,lepakkopenkki ois ollu mukavampi istua vähän kauemminki. Täytyy toistasex vielä käyttää wheel stand pro:ta ja mukavaa nojatuolia. Mut ajopenkkisysteemin tekemistä en kuitestaan vielä ainakaan haudannu kokonaan.:)
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Itseäni on alkanut kiinnostamaan tuo Project Cars pc-versiona niin paljon että kesällä varmaankin tulee hankittua jonkinsortin teho-pc ja kolme näyttöä. Kysymys kuuluukin että oliskohan 24" sopivan kokoisia näyttöjä ajamiseen?

Mulla on nyt vähän ongelma siinä että löytyy yks 24" VGA-liitännällä (jota en käytä eikä sitä suositella käyttämäänkään). Sitten löytyy 2x 23" ja 1x 27" ja noita samoja näyttöjä ei saa enään mistään...
Että hankkiako 2x 27" kylmästi vain (väri/valoisuuseroja saattaa tulla, siinä isompi riski) vaiko 1x 23" vaiko sitten ihan kaikki uudet 24" näytöt :rolleyes:

Mä tarvin PC:llä muutenkin näyttötilaa paljon (Allekirjoitus antaa siitä vinkin).

Toisaalta mietin kyllä 27" hankkimista mutta ei viitsisi paljon yli 500€ laittaa noihin kiinni. FullHD mallia ja mielellään IPS paneelilla... Hemmetti kun tulis se pelikin nyt enskuussa :D
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Menee OT:ksi,mut paljonko hyvä tietokone maksaa jolla pystyis ongelmitta pelaamaan nykyajan pelejä? Mietin vaan ku pitäis ostaa uus läppäri ja PS4 on vielä hankkimatta. Pc:n ostaes sais ainakin ratit,polkimet,shifterit ainakin paremmin toimimaan keskenään. Pelitki ois hiukan halvempia.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Menee OT:ksi,mut paljonko hyvä tietokone maksaa jolla pystyis ongelmitta pelaamaan nykyajan pelejä? Mietin vaan ku pitäis ostaa uus läppäri ja PS4 on vielä hankkimatta. Pc:n ostaes sais ainakin ratit,polkimet,shifterit ainakin paremmin toimimaan keskenään. Pelitki ois hiukan halvempia.

Läppäriä itekin mietin mutta todellisuus kun iskee niin hintalappu on +1500€. Itse kasattu pöytäkone riittää jo 600-700€ mutta omaan setuppiin 3 näyttöä niin tonnilla pääsee lähelle.
Nämä perustuu siis ihan puheeseen yhden todella hyvän tietokoneneron kanssa ja myös olen googlettanut paljon asiasta. Oma tietotaito on koneiden kanssa jotain keskivertoa.
Suosin kyllä hinnan takia PS4:ää mutta kun 3 näytön tuki uupuu ainakin Project Carsista. Saa nähdä mitä sitten on GT7 mahdollisesti...
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

No niin. Pitkäähän tuo T300 GTE kestikin.:mad: Laitat piuhat kiinni ja konsolin(ps3) päälle ja sit ku alkaa kalibroimaan. Vasemmalle kääntyy n.3/4 kiekkaa ja hitaasti,oikealle kääntyy tosi lujaa ääri asentoon asti.Ja taas vasurille hitaasti ja sit oikealle tosi lujaa. Tätä jatkuu ni kauan ku on virtaa pleikassa. Sit ku avitan vasurille kääntymistä käsin ääriasentoon ratti kalibroituu ja pelaaminen onnistuu, mut forcet on melkein kaikki karanneet,eikä kanttarin yms enää tunnu ratissa.Forcet palautuu pelissä(gt5) kun ajan seinään,5-10s tuntuu normaalilta. Sit taas forcet katoaa. Ni sama kalibrointi ongelma toistuu lopettaessa pelin. Tein sen ohjeiden mukaisen kalibroinnin muutaman kerran,mut ratti jää 3/4 kierrosta kieroon.
Eikä mulla oo ees toimivaa pc:tä,ett koitas päivittää tai jotain. Vkl:n aikana yritän päivittää,jos ei auta,ni muuta kuin takas kauppaan ja uutta tilalle.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Voisko joku ystävällisesti kertoa SUOMEKSI miten noi päivitykset tehdään alusta loppuun?Siis aivan alustusta...th sivuilt valitsen pleikan,ratin,ratin tyypin ja ajurin/päivityksen. Sivun alareunasta löytyy download driver 2014_ttrs_3,jota klikkaan..pc kysyy,ett haluanko suorittaa tai tallentaan tiedoston..eli suoritanko vai tallennanko? ja mitä sit teen? Oon tosi avuton näiden pc jutskien kans.:( voin antaa vaik puhnro,jos joku haluais opastaa puhelimessa. AUTTAKEE AVUTONTA.:)
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Pikakäännöksenä jotakuinkin näin:

Ratin pitää olla PS3 tilassa

1. Aja se lataamasi paketti. LIITÄ RATTI VASTA KUN KÄSKETÄÄN
2. Käynnistä tietokone uudelleen
3. Käynnistä sovellus (control panel) ja tarkista ratin firmware versio (24 uusin)
4. Käynnistä firmware updater
5. Valitse laite, klikkaa ok ja odota
6. Mode valo syttyy vihreäksi ja ratti kalibroi itse itsensä

Tuossa lontooksi kuvineen. Etköhän sä pärjää.
http://ts.thrustmaster.com/download/pub/webupdate/T500RS/T300RS_Firmware_Update_Procedure_V24.pdf
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Kiitos Torres! Noin oon tehnykin sammuttamiseen ja uudelleen käynnistämiseen asti,mut en vain löydä mitään sovellusta mistä löytyis jotain asiaan kuuluvaa. Download tiedoston ku avaa, ni tulee teksti,ett tiedosto on poistettu tai siirretty. Nyt palautan koneen tehdasasetuksiin ja yritän huomenna uudestaan.Testasin tänään taas ajella. Kalibrointi onnistuu ku avittaa vähän,mut forcet on kyl olemattomat gt5 ja gt6:ssa. Forcet täysillä,ni yhellä sormella jaxaa kääntää laidasta laitaan.:D

Uskon kyl ett päivitykset yms ei paljon auta.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Sinne samaan kansioon tulee se ohjelma firmiksen päivittämiseen. Se on siis eri ohjelma kuin tuo control panel.

Vai ymmärsinkö jotain väärin.. No enivei, sanoisin että kauppaan ja uusi kainaloon.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Nyt hävettää, ku en tota päivitysjutskaa osannu tehdä.:eek: Ihan iisi homma,pc käyttö oli mulle aivan hepreaa w8.1 käyttiksellä. xp käyttistä käyttänyt ainoastaan,sitäkin viimex 4v sitten läppärillä jonka ostin 2004vuonna.

Itse asiaan. Ei mitään vaikutusta päivityksillä toimintaan,samalla taval kalibroi..huonosti. Kuuluu myös ylimääräsiä ääniä,rahinaa ja naputusta ratti käännellessä,ja forcet hukassa.
Eiku uutta tilalle.

Ps. G27:n kytkinpoljinkin näytti toimivan control panelin mukaan.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Itse asiaan. Ei mitään vaikutusta päivityksillä toimintaan,samalla taval kalibroi..huonosti. Kuuluu myös ylimääräsiä ääniä,rahinaa ja naputusta ratti käännellessä,ja forcet hukassa.
Eiku uutta tilalle.

Kuullostaa siltä että sulla on viallinen hihna (ratas kenties?) tai sitten se on löysällä mikä voisi merkitä sitä että kalibrointi vuotaa ja lisäksi forcet vuotaa. Tuollahan on sisällä selainen hihna joka pyörittää koko koneistoa ja jos se vuotaa niin tuntumaa ei ole, on sitten eri asia onko se ajamalla hajotettu vaiko jo ihan ratin vika. Toivottavasti se ei ole tyyppivika :eek:

Jos tuo päivitys ei auttanut niin tämä on takuun asia kyllä.
 
Ylös Bottom