Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Mikä ratti paras sekä kaikki muukin ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskustelu

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Omenanraato
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
  • Tunnisteet Tunnisteet
    ps4
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Eilen on tullut verkkokauppaan TH8A shiftereitä 20kpl,vielä ois 17kpl jäljellä.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Pakko se oli nyt sit tilata...Onneks sai laskulla, niin ehtii palkka tulemaan. :D
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Eilen on tullut verkkokauppaan TH8A shiftereitä 20kpl,vielä ois 17kpl jäljellä.


Mä tilaan tuon vasta enskuussa kun olen muuttamassa kuun vaihteessa. Mutta hienoa jos se jono saatiin pois, nyt niitä vois saada sieltä heti.

Onko kellään mitään hajua tuleeko niitä PRO-version polkimia tuonne ollenkaan? Joku vois sitä vaikka kysästä jos viitsii vaivautua... T3PA näkyy olevan 60 päivää seuraavaan saapumiseen = ikä ja terveys menetetty :D
Tosin nyt sekventaalilla ajelee mutta kytkin pitää saada ja kunnon pedaalit.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

No niin,vähän ratti kuulumisia. Eilen sain takas "takuukorjatun" T300 GTE:n,eihän se ollut tullu kuntoon.:( Ratti kalibroi kyl "oikein" mut toppareita vasten löi ni rajusti,ett SÄIHÄHDIN! No kokeilin sit pelata GT6:sta. Forcet oli melkein kaikki taas pois ja nopeasti oikealle kääntäessä niitä ei ollu ollenkaan ja muutenki oikealle kääntäes tuntu selvää "hammastusta". Myyjä/korjaus firma sanoi puhelimes mulle,ett se on täysin kunnossa (olivat ajaneet sillä gt6:sta). No loppujen lopuksi suostuivat kaupan purkuun ja saan rahani takas.:)
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

No niin,vähän ratti kuulumisia. Eilen sain takas "takuukorjatun" T300 GTE:n,eihän se ollut tullu kuntoon.:( Ratti kalibroi kyl "oikein" mut toppareita vasten löi ni rajusti,ett SÄIHÄHDIN! No kokeilin sit pelata GT6:sta. Forcet oli melkein kaikki taas pois ja nopeasti oikealle kääntäessä niitä ei ollu ollenkaan ja muutenki oikealle kääntäes tuntu selvää "hammastusta". Myyjä/korjaus firma sanoi puhelimes mulle,ett se on täysin kunnossa (olivat ajaneet sillä gt6:sta). No loppujen lopuksi suostuivat kaupan purkuun ja saan rahani takas.:)

Ei se kyllä ole kunnossa jos siellä tuntuu hammastusta... Ei tule mieleen mitään millä se voisi olla sun laitteista kiinni? Tai jostain GT6:n säädöistä?

Tässä on itelläkin pieni pelko tuosta ratista että onko se kunnossa, siis ettei ole maanantaikappale. En muista kauanko siinä on takuu voimassa vielä, mutta kun ei voi oikein pelata mitään. No, PCarsin ilmestymisen aikoihin voi sitten ihmetellä tuota.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

No niin,vähän ratti kuulumisia. Eilen sain takas "takuukorjatun" T300 GTE:n,eihän se ollut tullu kuntoon.:( Ratti kalibroi kyl "oikein" mut toppareita vasten löi ni rajusti,ett SÄIHÄHDIN! No kokeilin sit pelata GT6:sta. Forcet oli melkein kaikki taas pois ja nopeasti oikealle kääntäessä niitä ei ollu ollenkaan ja muutenki oikealle kääntäes tuntu selvää "hammastusta". Myyjä/korjaus firma sanoi puhelimes mulle,ett se on täysin kunnossa (olivat ajaneet sillä gt6:sta). No loppujen lopuksi suostuivat kaupan purkuun ja saan rahani takas.:)



Kokeilitko ajaa gt6:sta ilman power steeringia,huomattava ero ainaski itellä ku kokeilin.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Ei se kyllä ole kunnossa jos siellä tuntuu hammastusta... Ei tule mieleen mitään millä se voisi olla sun laitteista kiinni? Tai jostain GT6:n säädöistä?

Tässä on itelläkin pieni pelko tuosta ratista että onko se kunnossa, siis ettei ole maanantaikappale. En muista kauanko siinä on takuu voimassa vielä, mutta kun ei voi oikein pelata mitään. No, PCarsin ilmestymisen aikoihin voi sitten ihmetellä tuota.
Samoilla asetuksilla ratti toimi täysin moitteetta uutena ja kamun ratti(tosi paljon ajetttu), toimii myös mun ja hänen omilla pleikoilla.(sunnuntaina testattu)Oli ehkä vain maanantaikappale mulla.

Kokeilitko ajaa gt6:sta ilman power steeringia,huomattava ero ainaski itellä ku kokeilin.
Poweri on ollu gt6:n julkaisusta asti offilla.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Illalla saapunee vaihdekeppi. G27:lla keppi jäi todella vähälle käytölle ja toisaalta aikanaan DFGT:ssä käytin vain keppiä. Tästä tulin tulokseen, että uuden kepin pistän suoraan sekventaaliksi, sillä kyllä 98% on kisavehkeistä sillä systeemillä, eikä h-kaavio ilman kytkintä ole mitään.

Toisaalta joulukuussa ostin T300RS:n ja vasta tänään jaksoin porata ajopenkkiin uudet reiät polkimille. Tähän asti ne on luistelleet alta pois ja heiluneet. Samalla laitoin jarrupoljinta sivummalle niin ne alkoi tuntumaan ihan ok:lta. En varmaan kyllä toisia polkimia ala ostelemaan tilalle.

Korkea aika jo oli kiinnittääkin ja hankkia keppi, eihän tässä ole kuin pariviikkoa jumalpelin ilmestymiseen.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Tänään tuli uus T300 GTE. Kun vertaa tämän kalibrointia edelliseen,eroa on ku yöllä ja päivällä. Ja forceeki löytyy taas.:) Toivottavasti edellinen oli maanantai kappale,eikä samoja ongelmia toistu.

Sit ku omppu oot polkenut loppuun polkimet,mul on tilalle samanlaiset käyttämättömät edullisesti.:)

Ps.Nyt vasta tajusin ett keppi jäi tilaamatta. Tarkotus oli tilata samal ku rattiki verkkokaupasta..no,vanhuus ei tuu yxin.:D
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Illalla saapunee vaihdekeppi. G27:lla keppi jäi todella vähälle käytölle ja toisaalta aikanaan DFGT:ssä käytin vain keppiä. Tästä tulin tulokseen, että uuden kepin pistän suoraan sekventaaliksi, sillä kyllä 98% on kisavehkeistä sillä systeemillä, eikä h-kaavio ilman kytkintä ole mitään.

Toisaalta joulukuussa ostin T300RS:n ja vasta tänään jaksoin porata ajopenkkiin uudet reiät polkimille. Tähän asti ne on luistelleet alta pois ja heiluneet. Samalla laitoin jarrupoljinta sivummalle niin ne alkoi tuntumaan ihan ok:lta. En varmaan kyllä toisia polkimia ala ostelemaan tilalle.

Korkea aika jo oli kiinnittääkin ja hankkia keppi, eihän tässä ole kuin pariviikkoa jumalpelin ilmestymiseen.

Mulla on samat mielessä, ainakin nyt alkuun noilla vakiopolkimilla kun sekventaaliin ei tarvi kytkintä. Tiedä vaikka niitä PRO-mallin polkimia tulis myöhemmin myntiin :rolleyes:



Tänään tuli uus T300 GTE. Kun vertaa tämän kalibrointia edelliseen,eroa on ku yöllä ja päivällä. Ja forceeki löytyy taas.
smile.gif
Toivottavasti edellinen oli maanantai kappale,eikä samoja ongelmia toistu.
Ps.Nyt vasta tajusin ett keppi jäi tilaamatta. Tarkotus oli tilata samal ku rattiki verkkokaupasta..no,vanhuus ei tuu yxin.
biggrin.gif

Joo, se oli rikki sitten jostain. Veikkaan että se hihna oli viallinen. Sama kait se mikä vika kun on uusi toimiva tilalla.

Joo se keppi kannattaa tilata, ei sitä muuten saa käsiinsä :D Sattuuhan näitä :rolleyes:
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Jaahas, keppi saapui ja eka kisa ajettu touring careilla Grid Autosportissa.

Hmm. Miten tän asian nyt sanoisi. Keppi maksoi sen noin 150e posteineen. Ensifiilis oli "wau, ilmankos onkin näin kallis". G27:aan verrattuna itse keppi painaa 2x enemmän, tuntuu jämäkämmältä ja H-kaavion pykälät tuntuu todella jämäkältä!

Pienen kuivaharjottelun jälkeen H-kaavion tyylikäs metallinen levy pois neljällä ruuvilla ja paketista sekventaalin levy käteen. Ja mitä hittoa! Muovinen musta läpyskä. Ei hyvää päivää, ei sit voinut metalliseksi tehdä? Noh, ei auta..Keppi penkkiin ja sit miettimään piuhoja.

Katsoin Thrustmasterin sivuilta yhteensopivuudet ja totesin, että Grid vaatii yhteyden suoraan USB:llä konsoliin. Tämä ok. Oli kyllä pettymys, ettei molemmat piuhat olleet integroituja tai edes mahdollista saada samaan aikaan. Joutuu peleistä toiseen hyppiessä vaihtamaan koko piuhan! Ei hyvä..
Seuraava pettymys oli piuhan pituus. 2m jatkokaapelilla en saanut edes kiertämään huoneen lattialistoja pitkin vaan jouduin vetämään suoraan lattian poikki. Samaan aikaan 2m piuhalla ratin piuha yltää..

Sitten PS3 ja Grid Autosport tulille. Toivottavasti PCarsissa saa toimimaan samaan aikaan läpät, että kepin. Gridissä täytyy autoa vaihtaessa (esim formulaan) vaihtaa myös asetuksista vaihtonäppäimet.

Aloitetaan ensin tuntumasta. Tai no ei aloiteta, kun sitä ei sekventaalissa ole. H-kaavion loistava jämäkkyys ja tuntuma on tipotiessään. Haluaisin, että kepissä tuntuisi selkeästi ne asennot (eteen/taakse), nyt keppi vain heilahtaa ees taas ilman tuntumaa. Pieni pykälä sinne tms. Nyt ei tunnu mitään ja liikerata on todella pieni, eli hipaisu keppiin riittää. Tuntuma on oikeasti sekventaalilla niin huono, että naurattaisi jos joku sanois tuon maksavan 150e..50e vielä olis siedettävä, joskin ylihintaa sekin. Täytyy toivoa, että tuo jousiviritelmä tuossa toimii vuosia.. (Sekventaalilla ei vissiin jäykkyyttä saa säädettyä vai?? Jos saa niin miten? Toisiko enemmän tuntumaa??)

Mutta valituksen jälkeen jatketaan fiiliksellä. Aikaisemmassa viestissäni mainitsinkin, että G27:lla alkuinnostuksen jälkeen kepin käyttö käytännössä jäi. GT5/GT6 peleissä alkupään siviiliautoissa se oli jotenkin looginen. Mutta muissa peleissä jo joku Renault Clio Cup kisoissa on sekventaali, joten en nauttinut enää kepin käytöstä. Toisaalta DFGT:ssä muistan käyttäneeni sitä aina. Ja KYLLÄ! Sekventaalin tuoma fiilis 320 bemun ratin taakse on huikea, todella huikea. Aloin taas nauttimaan ajopeleistä. Etenkin suurena WTCC sarjan fanina, odotan entistä enemmän Pcarsia ja koppiautoja sieltä tehottomammasta päästä! Sitä ennen tulee taatusti Gridiä hakattua taas ja paljon.
Yksistään fiilis sekventaalin käytön myötä on sen 150e arvoinen, vaikka keppi olisikin hieman huonompi.

Kokonaisuudessaan keppiä suosittelisin ehdottomasti H-kaavio käyttöön ja sekventaaliin lähinnä käytettynä hankittaessa, mutta fiiliksen lisäys kepillä on huikea!
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

ISM:n videossa haukuttiin tuo sekventaali myös ihan pystyyn, mutta siinä oli se sama idea kun mulla, eli vaihdan sen jousen heti jäykempään. Manuaalia se kehui kyllä että on todella hyvän tuntuinen.
Mietin tuossa sitäkin että onko se sekventaalin "reikä" vain rajoitteena sekventaalivaihteiston pituuteen? Nimitäin jos sitä poraisi itse pidemmäksi... Menee takuu kyllä mutta toisaaalta voisi tehdä itse siihen metallista uuden levyn jossa on pidempi reikä ja vahvemmalla jousella... Liian pitkäksi jos poraa niin sehän pomppa sinne kolmosvaihteeseen kun työntää eteenpäin :D
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Ei pomppaa kolmoselle. Sekventaaliksi muuttaessa h-kaaviota käännetään 90-astetta. Eli se edestakas-liike ei ole 3-4 väli vaan se on siinä "vapaa" välissä.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Ei pomppaa kolmoselle. Sekventaaliksi muuttaessa h-kaaviota käännetään 90-astetta. Eli se edestakas-liike ei ole 3-4 väli vaan se on siinä "vapaa" välissä.

No sitten ei pitäisi olla rajoituksia tuon suhteen.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Enkä kyl tiedä vaikuttaako se jousi siinä mitään. Itse haluaisin tuntea sellaisen "naksahduksen", kun vaihde napsahtaa päälle.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Enkä kyl tiedä vaikuttaako se jousi siinä mitään. Itse haluaisin tuntea sellaisen "naksahduksen", kun vaihde napsahtaa päälle.

Tuon pitäisi tuntua kaasupolkimessakin kun vaihde vaihtuu jos realistista tuntumaa hakee. Mutta meneekö sitten liian hifistelyksi jo...
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

On kyllä harmi, kun ei Thrustmasterin T3PA-Pro polkimia saa käyttöön ennen Project Carsin saapumista. Olisi ollut hyvä, jos Thrustmasterin omasta verkkokaupasta olisi ne pysynyt ostamaan. Tuskin ovat tulossa ihan lähiaikoina Verkkokaupan varastoon, kun ei niitä edes ole siellä valikoimassa. Ja mikäli niiden toimitusten kanssa on yhtä paljon onglemia mitä T3PA polkimien kanssa niin ei niitä vältämättä saa edes tänä vuonna. Mikähän siinä on taas niin vaikeaa?
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Kaunko tos menee aikaa ku vaihtaa manulta sekvelle? Ja keppi oli TH8A.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Kaunko tos menee aikaa ku vaihtaa manulta sekvelle? Ja keppi oli TH8A.

Alle 5min. Neljä ruuvia auki. Kuusiokolo, avain tulee myös mukana. Kepin nuppi ruuvataan auki ja kaavion määrittelevä levy pois. Tämän jälkeen keppi pyörii ympäri ja sitä käännetään 90-astetta, toinen levy paikalleen, neljä ruuvia kiinni ja kepin nuppi takaisin.
 
Ylös Bottom