Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Mikä ratti paras sekä kaikki muukin ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskustelu

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Omenanraato
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
  • Tunnisteet Tunnisteet
    ps4
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Mulla alkaa pelillsesti olla takana jotain 30h tolla kepillä. Olen siihen tottunut täysin, eikä se tunnottomuus mitenkään pelattavuuteen vaikuta. Kyllä aina tietää et vaihteet menee. Enkä minäkään jäykkyyttä kaipaa, vaan selkeä pykälä siellä ääriasennossa tms. Täytyis varmaa kytkeä joku painonappi tohon joka naksahtaa aina. Jotenkin syö fiilistä tuollaisenaan ja epäilen edelleen vahvasti sen jousen käyttöikää.

Mua ei kyl haittaa napsahtomuus,ku olin tottunut siihen jo mun ex bemus. Ois voineet laittaa mukaan muutaman varajousen ja eri vahvuuksia.:) Miinusta keppi saa siitä,ku joutuu konsoliin kytkemään,jos käyttää h-kaaviota. Luulen kyl ett enemmän tulee kuiteski käytettyä sekvee,kuin h-kaaviota.

ps. Oot kyl paljon jo ehtinyt ajella.:)
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Ite olen ajanut sekventaalilla vain muutaman sata metriä irl. enkä ole siihen kerennyt koskaan tarkemmin tutustua, mutta eikös tuon kuulu olla niin että se keppi naksahtaa heti liikutetaessa, ei vasta kun pykälä menee pesään? (aktivoi kytkimen kun keppiä liikuttaa).
Täytyy tuo tilata itsekin nyt heti kun tilipäivä tulee...
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Ite olen ajanut sekventaalilla vain muutaman sata metriä irl. enkä ole siihen kerennyt koskaan tarkemmin tutustua, mutta eikös tuon kuulu olla niin että se keppi naksahtaa heti liikutetaessa, ei vasta kun pykälä menee pesään? (aktivoi kytkimen kun keppiä liikuttaa).
Täytyy tuo tilata itsekin nyt heti kun tilipäivä tulee...

No se liikerata on niin lyhyt, että toimii juuri noin kun kuvailet, mutta tässä ei ole mitään. Se vain tyssää sen muovilevyn uran päätyyn ja jousi palauttaa sen takaisin keskelle. Ei mitään "tuntumaa".
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

No se liikerata on niin lyhyt, että toimii juuri noin kun kuvailet, mutta tässä ei ole mitään. Se vain tyssää sen muovilevyn uran päätyyn ja jousi palauttaa sen takaisin keskelle. Ei mitään "tuntumaa".

Eikö siinä keskellä ole yhtään kuollutta aluetta, eli jousi on koko ajan kiinni siinä vaihdevivussa? Melko hölmöä jos näin on. En kyllä ihmettele sitten ettei ole tuntumaa.
Itse teen kyllä jonkinlaisen diy-viritelmän siihen. Ehkä pidennän sitä vivun liikerataakin :rolleyes:
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Jousi on kokoajan kiinni siinä kepissä juu. Ei toi tosiaan pelaamista haittaa, vaihteet menee nätisti silmään, mutta joku fiilis siitä uupuu pahasti.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Availinpa tuossa ajankuluksi nuo T300RS:n vakiopolkimien kotelon, siellä on jarrussa vain yksi tasainen jousi(?). Ihmetyttää sillä kun tuossa voisi käyttää kahta jousta sisäkkäin helpostikin, toinen jäykempi joka ottaa vastaan vasta kun poljin on melko pohjassa... Kyllä on halvalla vedetty tämä poljinsetti. Ei maksa sellainen jousi paljon mitään eikä ole edes vaikea asentaa sinne toisen sisälle kutistesukalla tms. :rolleyes:
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Saako t300rs:n kaveriksi jotakin muuta poljinversiota, laadukkaampaa kun olette lytänneet nuo vakiopolkimet, jos ei halua kolmepolkimista lootaa eli vain kaasu ja jarru käytössä?

Tuleeko t300n rattiosan kiinnitys alhaaltapäin ruuveilla vai samanmoisilla pihteillä kuin G sarjalaisilla? Alkuperäsessä wsp:ssä ei ole rattitelineessä minkäänlaisia reikiä eli menee sitten porailuksi jos ruuvikiinnitys.

Kiitos vastauksista!
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Kaksipolkimisia ei taida olla, mutta ei sitä kytkintä ole pakko käyttää.

Ratin kiinnitys joko alhaalta ruuveilla, tai sitten puristusmenetelmällä, molemmat löytyy. Eli ei ole pakko ruuveilla kiinnittää.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Saako t300rs:n kaveriksi jotakin muuta poljinversiota, laadukkaampaa kun olette lytänneet nuo vakiopolkimet, jos ei halua kolmepolkimista lootaa eli vain kaasu ja jarru käytössä?

Tuleeko t300n rattiosan kiinnitys alhaaltapäin ruuveilla vai samanmoisilla pihteillä kuin G sarjalaisilla? Alkuperäsessä wsp:ssä ei ole rattitelineessä minkäänlaisia reikiä eli menee sitten porailuksi jos ruuvikiinnitys.

Kiitos vastauksista!
Mul on WSP g27:lle "tarkotettu",mut siel on useamman merkin rateille reijät. G27 oli ja nyt on T300GTE kiinni pulteilla. Sul on varmaan aika vanha teline,ku ei oo reikiä. Jos sul on G25 tai G27 polkimet,saat ne toimimaan T300:sen kans erillisellä adaterilla(n.29e).
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Kaksipolkimista ei taida olla muualla kuin Fanatecilla, mutta nekin on niin kalliita ettei kannata edes miettiä moista jos ei saman valmistajan rattia hanki. Siinähän se menee sivussa se yksi.
Tuli mieleen että onhan noita modauksia jossa laitetaan kytkin ja jarru yhteen leveään poljinlevyyn kiinni (= lisää poljinpainetta) ja sitten vain ottaa asetuksista kytkimen pois käytöstä. Itse jos lähtisin tuolle linjalle niin hankkisin isommat poljinlevyt kaasuun ja jarruun ja poistaisin sen kolmannen poljinlevyn kokonaan niin että se on lähes huomaamaton siinä vierellä :)
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Saako t300rs:n kaveriksi jotakin muuta poljinversiota, laadukkaampaa kun olette lytänneet nuo vakiopolkimet, jos ei halua kolmepolkimista lootaa eli vain kaasu ja jarru käytössä?

Tuleeko t300n rattiosan kiinnitys alhaaltapäin ruuveilla vai samanmoisilla pihteillä kuin G sarjalaisilla? Alkuperäsessä wsp:ssä ei ole rattitelineessä minkäänlaisia reikiä eli menee sitten porailuksi jos ruuvikiinnitys.

Kiitos vastauksista!

Porata pitää. Minulla on myös ekan aallon WSP ja jos ei porata ehdi ja pitää nopeasti päästä ajamaan, niin T300RS:ssä on loistava pihtikiinnike.
Itse käytän G27:n polkimia T300RS:n kanssa siten, että jarrupoljin on nyt siirretty vasempaan laitaan. Kytkintä en tarvitse ollenkaan.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Ootko modannut kytkintä jotenkin? Oletuksenahan sen vastus ei ole lähellekään sama jarrun kanssa.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Ootko modannut kytkintä jotenkin? Oletuksenahan sen vastus ei ole lähellekään sama jarrun kanssa.

En. Kytkin saa levätä rauhassa siinä keskellä.
Jarruun pitäisi modata varmaankin jotakin ABS-nollaa varten. Mutta otan testiä kuitenkin ensin Pcarssissa nolla-ABS:llä ennen pedaalien uudelleenräjäytystä.
Tuon jarrun siirron tein aikoinaan ihan ergonomiasyistä.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Niin siis olet vaihtanut ihan fyysisesti polkimien paikkaa? Ajattelin, että teit siten, että pistit peleistä/asetuksista vaan kytkimen jarruksi.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Porata pitää. Minulla on myös ekan aallon WSP ja jos ei porata ehdi ja pitää nopeasti päästä ajamaan, niin T300RS:ssä on loistava pihtikiinnike.
Itse käytän G27:n polkimia T300RS:n kanssa siten, että jarrupoljin on nyt siirretty vasempaan laitaan. Kytkintä en tarvitse ollenkaan.

Ei ole kiirus ajamaan ja porailempa sitten reiät kun ratti tulee hankittua, tähän peliin en koske tikullakaan ennen syksyä tai menee kesä siinä ajellessa, eihän sitä malta olla ajamatta sitten kun vehkeet ja pelit on tulilla. Harmi kun en tiennyt että voisi käyttää noita G25n ihan hyviä polkimia kun myin koko rattisetin männäviikolla.

Mulla oli sama juttu eli jarrupolkimen siirsin vasemmalle laidalle ja kytkin oli keskellä pois häiritsemästä. Onhan niiden vastuksissa iso ero, mutta ainakin G25n polkimissa pystyi vaihtamaan joko pelkät liittimet tai sitten koko poljinalustan sille paikalle mille halusi. Aina juuri kuulee tuosta jarrupedaalin vastuksesta että sitä pitää olla 'paljon' mutta iteee ainakin pidän pedaaleista jotka ovat kevyttoimisia kun sukkasiltaan kuitenkin ajan ja ei se herkkyys mielestäni mihinkään katoa vaikka vastus on pieni kunhan sitä opettelee käyttämään. Siksi aattelinkin että voin hyvinkin olla tyytyväinen noihin perus t300:n pedaaleihin kunhan kumitussuilla poistaa sen turhan tyhjän pedaalin 'alusta' jos se tuntuu häiritsevältä.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Project Carsin lähestyessä joutunee miettimään, jotain järkevää rattia PS4:lle, eli vaihtoehtona taitaa olla käytännössä vain T300 RS. Onko T300 GTE käytännössä siis sama ratti, mutta vain Ferrarin logolla? Materiaalit sun muut on ilmeisesti suht samanlaisia?
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Project Carsin lähestyessä joutunee miettimään, jotain järkevää rattia PS4:lle, eli vaihtoehtona taitaa olla käytännössä vain T300 RS. Onko T300 GTE käytännössä siis sama ratti, mutta vain Ferrarin logolla? Materiaalit sun muut on ilmeisesti suht samanlaisia?
T500RS on myöskin kelpo ratti,mut mulle huonona asiana rattia valitessa oli ton vaihdeläpyskät. Ne eivät pyöri ratin mukana,kun taas T300:ssa ne pyörii. Tuokin on vain ehkä tottumis kysymys. Polkimet ovat sit T500:ssa paremmat..ni ja itse ratti taitaa olla suurempi. T300RS ja GTE:n erot ovat juurikin tuo logo ja napit ovat erillaiset mut täysin samat toiminnot niihin saa. GTE:ssa mulla ei ainakaa ratin pinnoite ole ollut "tahmea" edes käsien hikoillesaankaa. RS ratissa on joillakin tahmeutta esiintynyt,mut "ajohanskat" poistaa tämän ongelman.

Onhan sit noita muitakin ratteja..T100,80 ja tais olla vielä 60.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Niin siis olet vaihtanut ihan fyysisesti polkimien paikkaa? Ajattelin, että teit siten, että pistit peleistä/asetuksista vaan kytkimen jarruksi.

Kyllä. Johdotkin olivat onneksi tarpeeksi pitkät paikkojen vaihoon.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

T500RS on myöskin kelpo ratti,mut mulle huonona asiana rattia valitessa oli ton vaihdeläpyskät. Ne eivät pyöri ratin mukana,kun taas T300:ssa ne pyörii. Tuokin on vain ehkä tottumis kysymys. Polkimet ovat sit T500:ssa paremmat..ni ja itse ratti taitaa olla suurempi. T300RS ja GTE:n erot ovat juurikin tuo logo ja napit ovat erillaiset mut täysin samat toiminnot niihin saa. GTE:ssa mulla ei ainakaa ratin pinnoite ole ollut "tahmea" edes käsien hikoillesaankaa. RS ratissa on joillakin tahmeutta esiintynyt,mut "ajohanskat" poistaa tämän ongelman.

Onhan sit noita muitakin ratteja..T100,80 ja tais olla vielä 60.

+1 tähän.
Vielä lisäyksenä että rattien pinnoitehan on ns. kumia. On kyllä olemassa GTE:n näköinen ratti joka on nahkaa (ostettava sitten erikseen) mutta ilmeisesti ei ole saatavilla suomesta, ei ainakaan verkkokaupasta joka näyttäisi toimittavan helpoiten noita kamoja.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Sen mitä olen keskustelua näistä rateista seurannut, niin T80 ei taida oikein olla hintansa väärtti. Tai toisi ilmeisesti takapakkia jopa tämän hetkiseen rattiin nähden. Tällä hetkellä siis löytyy Driving Force GT, jolla on kaverina ajopenkki.

Täytynee tutkailla näitä vielä, koska ei mulla sinänsä ole mikään kiire tämän asian kanssa. Verkkokaupassa näytti olevan sekä T300 RS että GTE kummatkin 349 euron hintalapulla.
 
Ylös Bottom