Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Mikä ratti paras sekä kaikki muukin ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskustelu

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Omenanraato
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
  • Tunnisteet Tunnisteet
    ps4
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Sen mitä olen keskustelua näistä rateista seurannut, niin T80 ei taida oikein olla hintansa väärtti. Tai toisi ilmeisesti takapakkia jopa tämän hetkiseen rattiin nähden. Tällä hetkellä siis löytyy Driving Force GT, jolla on kaverina ajopenkki.

Täytynee tutkailla näitä vielä, koska ei mulla sinänsä ole mikään kiire tämän asian kanssa. Verkkokaupassa näytti olevan sekä T300 RS että GTE kummatkin 349 euron hintalapulla.

T80 ei ole millään puulla vertailtavissa dfgt:n kanssa. Toki molemmissa on ympyrä jota ratiksi kutsutaan. T100 kait enemmän vertailtavissa ja sen laatu ei pääse lähelle.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Sen mitä olen keskustelua näistä rateista seurannut, niin T80 ei taida oikein olla hintansa väärtti. Tai toisi ilmeisesti takapakkia jopa tämän hetkiseen rattiin nähden. Tällä hetkellä siis löytyy Driving Force GT, jolla on kaverina ajopenkki.

Täytynee tutkailla näitä vielä, koska ei mulla sinänsä ole mikään kiire tämän asian kanssa. Verkkokaupassa näytti olevan sekä T300 RS että GTE kummatkin 349 euron hintalapulla.

Mä maksoin tuon summan T300RS ratista viime syksynä, sitten hinta tippui siihen 300€ paikeille, nyt se on taas n.50€ kallimpi. T500RS myytiin jokuaika sitten vielä 400€ tietämillä, nyt taas 434€, eli turha odotella hintojen tippumista, päinvastoin ne näyttää nousevan takaisin aina kun ilmestyy jokin parempi ajopeli. Kummallista kikkailua tuokin. Jos jossakin on alle 300€ hintalapulla T300RS, niiin ostaisin heti pois.

Kaiken lisäksi kun kysyin, niin GTE-mallia ei pitänyt tulla verkkokauppaan, siellä niitä nyt on :mad:
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

En tiedä mutta toivon, että joku päivä Truustmasteri alkaa myydä noita eri komponenttejaan erikseen eli voi itse rakentaa sellasen setin kuin haluaa ilman että aina jokin osa on turha ja on ostettava tilalle muuta. Vaikka sitähän se hyvä bisniss on, ihmisten kusetusta.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

En tiedä mutta toivon, että joku päivä Truustmasteri alkaa myydä noita eri komponenttejaan erikseen eli voi itse rakentaa sellasen setin kuin haluaa ilman että aina jokin osa on turha ja on ostettava tilalle muuta. Vaikka sitähän se hyvä bisniss on, ihmisten kusetusta.

Noitahan saa erikseen kaikkia muita paitsi itse rattikoneistoa, mikä on tosi syvältä... Suorastaan käsittämätöntä.
Toisaalta itse ajattelen niin että maksoin sen vajaa 350€ pelkästään siitä ratin koneistosta ja "yleismallin" ratista... Muut on vaan mukanatulevaa turhaa kamaa...
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Näin Project CARSin ja tulevan F1 2015:a innoittamana, onko kenelläkään kokemusta T300RSn istuttamisesta WSPn "Driving Force GT" -versioon?
 
Vastaus: Project CARS

Menee ehkä hieman sivuten threadin aihetta, mutta onko kenelläkään muulla ratinhankinta ongelmia? Itsellä Logitechin G25 tällä hetkellä ja kun PS4 ei satu puljun tuotteita tukemaan! PC:ni on taas liian vanha näitä pelejä pelaamaan, joten uusi ratti voisi olla vaihtoehto, että pääsis ajamaan!

Fanatecin tuotteita katsellut, mut niissä 2-3kk jonotusajat!? Toki hinnatkin kohtuu suolaisia, mutta tuotteina varmasti toimivia. Sitten taas Thrustmastersilta ei taas oikein tunnu löytyvän hyvää valmista komboo, vai mitä mieltä olette T500RS hinta/laatusuhteesta? 450-500€ setti ja ratti kumia :/. Ja sit siinä tais olla vielä semmoinen "lapsus", että vaihdeläpsyt ei pyöri ratin mukana. T300RS taas polkimet ovat onnettomat, eikä ratti muutenkaan oikein houkuta.

Ei tässä auta kun pyöritellä näitä vaihtoehtoja, mut ois kiva kuulla kommentteja ihmisiltä joilla tuotteista on kokemusta. :)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Project CARS

T300RS taitaa vaan olla parhaimpia ratteja.

Tuohon settiin shifteri ja Thrustmasterin T3PA.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Project CARS

T300RS taitaa vaan olla parhaimpia ratteja.

Tuohon settiin shifteri ja Thrustmasterin T3PA.

Mä en voi suositella tuota rattia ihan tuosta vaan. Olen kohtuu paljon seurannut foorumeita ja muita ja näitä T300RS rattien hajoamisia on ihan kaikkialla ja yllättävän paljon. Siis niin paljon että odotan jo omankin ratin hajoamista ekan viikon pelin aikana...
T500RS on tas ihan täyttä tavaraa, eli se ei hajoa kuin hyvin satunnaisissa tapauksissa ja väärinkäytöissä.
Tämä on tietysti jokaisen oma mielipide mutta nyt kun olen tuota seurannut niin en vaan voi suositella. Ostaisin itse T500RS:n ennemmin vaikka tuota kolmesatasta olen suositellutkin aiemmin ja itseltäni löytyy se myöskin.
 
Vastaus: Project CARS

Näin Project CARSin ja tulevan F1 2015:a innoittamana, onko kenelläkään kokemusta T300RSn istuttamisesta WSPn "Driving Force GT" -versioon?
Minulla, ja edellisellä sivulla hieman aihetta sivuttiinkin taas. Eli mittaat reikien paikat ja poraat reijät aluslevyyn ja avot!

Mä en voi suositella tuota rattia ihan tuosta vaan. Olen kohtuu paljon seurannut foorumeita ja muita ja näitä T300RS rattien hajoamisia on ihan kaikkialla ja yllättävän paljon. Siis niin paljon että odotan jo omankin ratin hajoamista ekan viikon pelin aikana...
T500RS on tas ihan täyttä tavaraa, eli se ei hajoa kuin hyvin satunnaisissa tapauksissa ja väärinkäytöissä.
Tämä on tietysti jokaisen oma mielipide mutta nyt kun olen tuota seurannut niin en vaan voi suositella. Ostaisin itse T500RS:n ennemmin vaikka tuota kolmesatasta olen suositellutkin aiemmin ja itseltäni löytyy se myöskin.
T300RS on ilmeisesti herkempää tekoa vs. T500. Mun T300 tosiaan säikäytti pcarsin alkumetreillä ja nyt kuitenkin ajossa toimii hyvin mutta kalibrointi virtojen jälkeen jatkuu ja jatkuu toispuoleisesti, jotuu käsin passaamaan ja sitten löytää keskikohdan. Ärsyttävää. Otin yhteyden myyntiin, asia vireillä..
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Vähän on kyllä huono paikka, mutta kun...

ON SE NYT SA*TANA PER*ELE ETTEI MITÄÄN VOIDA TEHDÄ OIKEIN JA TOIMIVAKSI!!!!!! PCarsissa on bugeja, ratit haojaa, pelit ei toimi, kaikenmaailman estoja laitetaan rateille ja niin paljon sellasta että pelaajat vit*uuntuu varmasti, pitäisi kyntää kottikärryillä niille rahaa ennen kun pääsee nauttmaan mistään TOIMIVASTA, EHJÄSTÄ! Sa*tana kumma juttu :D Fanatec voi haistaa hevonvit*n pers**n myös noilla hinnoillaan! En tiedä toimiiko nekään, hajoavat käsiin saman tien varmaan nekin. Aaaaargh! On ikävä PS3:sta ja GT5 tai okeastaan on jo ikävä PS2 ja GT4!

Ja luetaan omalla vastuulla taas. Kiitos ja anteeksi mutta on pakko höyryt päästää pois :D Ei mitään, jatkakaa->
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Täytyy tsekata vielä se pelin oma ratin pyörinnän kalibrointi. Yhden kerran sen alussa tein. Voisikohan tuolla olla yhteyttä vikaan?
Noilla miljoonalla ffb-säädöllä saa kyllä varmaan kans rattinsa sekaisin jos ei tiedä, mitä tekee. Siis kun ei tiedä, mitä tekee. Eihän noista selitteistä ota erkkikään selvää.
Onneksi on se resettinappula noille säädöille.

p.s. ihan vapaasti vaan höyryt ulos Szuper :D
 
Vastaus: Project CARS

Minulla, ja edellisellä sivulla hieman aihetta sivuttiinkin taas. Eli mittaat reikien paikat ja poraat reijät aluslevyyn ja avot!


T300RS on ilmeisesti herkempää tekoa vs. T500. Mun T300 tosiaan säikäytti pcarsin alkumetreillä ja nyt kuitenkin ajossa toimii hyvin mutta kalibrointi virtojen jälkeen jatkuu ja jatkuu toispuoleisesti, jotuu käsin passaamaan ja sitten löytää keskikohdan. Ärsyttävää. Otin yhteyden myyntiin, asia vireillä..

Hyvä kiitos! Mutta mitenkähän se poljinosasto? Omassa WSPssä DFGTn polkimet kiinnitettiin telineeseen poljinsetin päälle tulevalla metalliaisalla ja pulteilla. Itse metalliaisa ja pultit olivat mitoiltaan "just-eikä-melkein" joten vähänkin eri kokoinen poljinsetti voi aihettaa ongelmia? Toki ehkä senkin saa kikkailtua, mene ja tiedä...
 
Vastaus: Project CARS

Hyvä kiitos! Mutta mitenkähän se poljinosasto? Omassa WSPssä DFGTn polkimet kiinnitettiin telineeseen poljinsetin päälle tulevalla metalliaisalla ja pulteilla. Itse metalliaisa ja pultit olivat mitoiltaan "just-eikä-melkein" joten vähänkin eri kokoinen poljinsetti voi aihettaa ongelmia? Toki ehkä senkin saa kikkailtua, mene ja tiedä...

Tuohon en osaa sanoa, koska orkkispedaaleita en ole edes kokeillut (G27:n pedaalit niiden omalla alapuolen ruuvi-/metallilistakiinnityksellä).
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Iltaa. Kysellääs täältä vaikkei Pleikkariin liitykkään, mutta kaikki rattityypit tuntuu täällä olevan :) Siis kyse on Xboxin ratista Thrustmaster TX Racing Wheel Ferrari 458 Italia Edition
Tohonhan saa pedaalit G27:sta sillä adapterilla, kun nuo polkimet näyttää vähän rimpuloilta, eikä kytkintäkään ole.

Varsinainen kysymys onkin, että mahtaako ton saada kiinni G27:n Wheel Stand Prohon? Kun noille on eri WSP:t joka merkille. Epäilen, että erot on vaan jostain ruuvin reikien paikoista. Mutta mahdollisesti toi Thrustmaster pysyy tuossa kiinni kuitenkin, kuten pöydässä.
Sitten mietin myös että jos ja kun joskus myöhemmin hommaan th8a shifterin, niin senkin taitaa saada tuohon jossa nyt on tuo G27:n keppi. Se on tosin ruuvattu siihen mutta näemmä tuossa th8a:ssa on niin pitkä tuo kiristysruuvi, että senkin siinä varmaan saisi pysymään.
Näytä liitetiedosto 14222
Ei tarttis uutta Wheel Standiä alkaa ostelemaan ratin vaihdon takia.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Onko tuossa thrustmaster t80 ratissa edes sitä samaa tärinää /värinää kuin perus padissa kun pelaa vaikka project carssia ?
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Onko tuossa thrustmaster t80 ratissa edes sitä samaa tärinää /värinää kuin perus padissa kun pelaa vaikka project carssia ?

Käsittääkseni siinä ei ole mitään efektejä.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

T80 on ikäänkuin ps4 ohjain ilman mitään forceja josta vain puuttuu portaattomuus ohjauksesta ja ilmeisesti polkimistakin (eli eivät ole mallia on-off). On se parempi kuin pelkkä ohjain jos haluaa halvalla ajella.

Tee se itse: Jos haluat pienet forcet T80 rattiin niiin teippaisin siihen PS4 ohjaimen kiinni (=lisää nappeja) ja säätäisin sieltä jostain PS4 asetuksista ohjaimen tärinät niin täysille kuin saa.
Toinen on että hankkii pari bass shakeria ja liittää ne rattiin ja toinen polkimiin kiinni, saa ainakin varmasti tärinää. Kanttareet ja isot pomput tuntee ratissa ainakin.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Ei tarttis uutta Wheel Standiä alkaa ostelemaan ratin vaihdon takia.

Ei tarvi ostaa koko telinettä. Itselläni oli wheelstand mikkisoftan langattomalle ratille. Ostin muinoin sitten Fanatec CSR:n ja tilasin siihen sopivat osat suoraan wheelstand valmistajalta sähköpostilla. Joten sinne vain yhteyttä ja kerrot mitä tarttet.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Ootteko huomanneet että T300RS ratin palautusprossa verkkiksessä on 0,86% ja huoltoprossa 6,90%!? Tuohan on tosi korkea, eli kohtalaisen paljon ratteja on huollettu/palautettu suhteessa mitä pitäisi olla...
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Ootteko huomanneet että T300RS ratin palautusprossa verkkiksessä on 0,86% ja huoltoprossa 6,90%!? Tuohan on tosi korkea, eli kohtalaisen paljon ratteja on huollettu/palautettu suhteessa mitä pitäisi olla...

Osa syy huolto/palutuksiin on ollut kalibrointi vika. Ratti jääny tietyissä peleissä vähän vinoon,eikä oo osattu/tiedetty sitä kalibrointi jutskaa minkä voi tehdä iteki . Vaan on heti palauettu ratti. Nuo h/p lukemat on ollut verkkiksellä samat aika kauan.
 
Ylös Bottom