Vastaus: Nintendo Switch
Otit hintaseurannasta halvimmat tuotteet, mutta aikaisemmin se oli äiti Prismassa ja dualshock maksaa 60 euroa.
No joka tapauksessa halvin toimitettu Pro ohjain maksaa hintaseurannan mukaan 79,90e ja halvin Dualshock toimitettuna 54,80e. Joten ero on 25 euroa, ei 15. Otit siis aikaisemmin Pro ohjaimelle hinnan ilman toimituskuluja (71e) ja Dualshockin hinnan toimituskuluineen. Eikö tämä ole sinusta vähän outo tapa vertailla hintoja? Hinnat eivät myöskään ole noin 60e ja noin 80e. Dualshock on keskimäärin alle 60 euroa ja Pro ohjain keskimäärin yli 80 euroa. Ja nämä hinnat nyt kotiin toimitettuna.
Eikä talous siihen kaadu, mutta jos ensin ostat 350 euron konsolin + 80 euron Pro-ohjaimen ja ehkä jonkun pelin + 60e, niin kyllä se vähän kirpaisee.
Äsken puhuttiin siitä, että Nintendo menee Party-pelit edellä. Ei siitä etteikö niitä muillekin konsoleille olisi. Se että joissain (vaikka suurimmassa osassakin) Nintendon peleissä ei tarvitsisi toista tattia, ei tee ohjaimen puolikkaasta mitenkään huikeaa.
Kuten sanoin, ihan alunperin mulle väitettiin sen perheenäidin prisma ostot ja etteivät he niitä netist ostele.. sen jälkeen keskusteltiin prismahinnoilla, kunnes muut alkoi ottaa halvinta mitä netistä löytyi. Muutamia sivuja taaksepäin, kun otin hinnat netistä, otin kaikille halvimmat.
Nyt otin dualshockista halvimman ilman toimituskuluja, joista itse uskaltaisin ostaa. Se oli noin 55e. Tämän jälkeen kyllä huomasin powerin myyvän 49,90e. Pro-ohjain on ylihintainen jokatapauksessa. Hinta selittyy paremmalla tekniikalla, mutta on se silti kallis. Mutta porukka tekee tästä jotain dealbreakereitä, kun se ohjain ei ole mitenkään pakollinen.
Aika harvassa on myös ne, jotka pelailee tuntikaupalla ihan säännöllisesti niitä moninpelejä. Kyllä se joycon on erittäin pätevä ratkaisu juuri niihin perjantai illan pelailuille, tai satunnaisille moninpelisessioille. Samoin kuin reissussa pelaat yksin, voit tuosta vaan vaihtaa moninpeliin lennossa, antamalla toisen ohjaimen.
Tottakai joyconit on kompromisseja, eikä mitenkään täydellisiä. Mutta tämä on vähän sama kuin esim Wiin ohjaimissa. Kyllä mulla täytyy ykkösohjain olla aito, mutta moninpeleihin riittää halvimmat kiinarimpulat todella hyvin. Sama juttu ps4:ssakin. Ja mitä on kokemuksia netistä lukenut, joyconit istuu käteen hyvin, tuntuvat laadukkailta ja esim Mario kartissa, bombermanissä tms ei ole mitään ongelmaa.
Itsellä ei tule oikein mitään peliä mieleen, mitä pelaisin samalla sohvalla kenenkään kanssa, jossa tarttis toisen tatin. Siis edes ps4:lla, sillä jopa änärissä kaikki vähemmän pelaavat kaverit vieroksuu skillstickiä todella paljon. En jotenkin näe tatin puuttumista mitenkään ongelmana, enkä sitä, että satunnaisessa pelaamisessa ohjain ei ole täydellinen. Tärkeämpää tuossa on helppous ja yksinpelissä mukavuus. Mutta minä en harrastakaan 6h sessiota kaverin kanssa, vaan isommalla porukalla vaikka änäriturnaus, jolloin ei pitkien pelisessioiden ergonomia ongelmaa tule eteen.
Paha olisi neljää pro ohjainta kuskeilla mukana. Neljä joyconia tulee lähes jokaisessa kantolaukussa.
Eihän siinä ole sen isompaa ongelmaa kuin että ne jotka tahtovat pelata 1,2 Swittchia, niin ostavat sen joyconin (samaahan täällä on hoettu Pro-ohjainta kaipaileville). Ei minua ainakaan nuo minipelikokoelmat kiinnosta. Tuo karvalakkimalli olisikin se vaihtoehto tuon perus-Switchin rinnalle. Onhan niistä puhelimista ja autoistakin niitä eri versioita eri varustetasolla. Samalla tavalla nuo lukemattomat puhelinmallit voivat aiheuttaa kuluttajissa sekaannusta.
Huomaatko, pystyn perustelemaan tämänkin asian samoilla argumenteilla kuin sinäkin, mutta silti et pidä mitään muiden esittämiä ratkaisuja edes varteenotettavina. Onneksi olkoon, sinusta on tullut pesunkestävä Nintendofani! Ja niitähän Nintendo nyt kipeästi tarvitseekin, kun minunlaiseni entiset tosifanit ovat kääntäneet kelkkansa.
Myös Arms on hetikin iso peli joka toimii liiketunnistuksella. Ei vain 1-2 Switch.
Sinulle se ongelma ei ole välttämättä, mutta ei tavallinen kuluttaja sitä siellä pelihyllyllä tiedä, että tämä sopii nyt vain toiseen konsoliin ja tämä toiseen.
Lopulta kaikki nämä armsin tyyppiset pelit jää tekemättä, kun niistä halutaan toimivaksi kaikilla versioilla.
Ps4:n kosketuspädiä hyödynnetään todella vajavaisesti sen vuoksi, että xboxin puolella sitä ei ole.
Ja ei, ei ole tullut mitään nintendofania. Pysyn Sony fanina, sanot ihan mitä vain. Minä lähinnä kumoan noita naurettavia väitteitä, kun porukan on väenväkisin mustamaalattava kaikkea mitä Nintendo tekee. On se ihan mitä vain.
Suomessa samaa kohtaloa kokee todella paljon myös MS. Mutta kun Sony tekisi jotain vastaavaa esim Vitan kanssa, niin sitä ylistettäisiin maasta taivaaseen.
Kyllä minä sen myönnän, että pro ohjain on kallis, ei se kuitenkaan maata kaada, kun niitä harva ostaa kuin sen yhden. Plus siinä on enemmän tekniikkaa sisässä, kuin kilpailijoissa, joten hintaakin enemmän. Kyllä minä pidän esim PS4 ohjainta kalliina aina kun se maksaa yli 20e. Silti mulla niitä 4kpl on.
Kyllä, minä pidän myös tallennustilaa pienenä. En kuitenkaan olisi valmis nostamaan konsolin hintaa saadakseni sen sisään 64-256gt tilan, koska sekin olisi liian pieni, mutta sitten valmiiksi kallis hinta karkaa käsistä.
Kyllä, pidän konsolia kalliina, mutta rahansa arvoisena. Etenkin suomilisä on aivannaurettava. Pidin yhtälailla ps4, että Pro:ta liian kalliina ja molemmat julkaisussa ostin.
Ja kyllä, pelikotelot on naurettavan isoja, sekä pelikasetit todella haavoittuvan näköisiä.
Myös näytön reunukset on isot ja pöytätuki näyttää siltä, että lapset hajottaa sen kuukaudessa
Kyllä, joyconit on pienet, tuskin pitkissä peleissä todellakaan hyvä, eikä ole toista tattia. Siitä huolimatta ne on loistavat ohjaimet monipuolisuutensa ansiosta ja ajavat asiansa varmasti mainiosti siihen mihin on tarkoitettu.
Akunkesto on huono, mutta eipä tuon tehoiselta koneelta voi oikein parempaa odottaa nykytekniikalla, ja onneksi on standardi liitin lataukseen.
Telakka on aivan törkyhintainen, suorastaan ryöstöä, mutta jos sen kokee tarpeelliseksi toiseen paikkaan missä käyttää konetta, se on ostettava.
Tämä kun on ihan yhtä helppoa kuin kaikessa muussakin. Jos miellyttää ja haluaa, sen ostaa. Itsehän pidän Xbox Onea turhimpana näistä kolmesta konsolista, joten ei tulisi mieleenkään sitä laitosta ostaa, vaikka myytäisiin 100eurolla. Jos Switch ei nappaa, jätä kauppaan.
Siinä on ihan turha vinkua et miksi Nintendo ei ole tehnyt juuri sellaista kuin itse haluaa. Nintendolla on ihan selkeät kohdeyleisönsä ja yleisen fiiliksen perusteella se uppoaa sinne ihan hyvin. Varmasti tulevat tiputtamaan hintaa vuoden sisällä ja ottaa sen kautta ne loput miljoonat asiakkaikseen, mutta melkeinpä veikkaan, että tälläisistä pelifoorumeista kun kyselee millainen olisi pitänyt olla konsolin...vastaus olisi "samanlainen kuin ps4". Näistä tyypeistä ehkä 10% oikeasti sen lopulta silti ostaisi. Mutta silloin ei juuri kukaan sen ryhmän ulkopuolelta siitä kiinnostuisikaan. Sen vuoksi Nintendo on tehnyt Switchistä juuri tuollaisen kun se on. Ei nekään nyt jumalia ole, että pystyisi tekemään laitteen joka uppoo kaikille, ei siihen pysty kukaan.