Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Nintendo Switch

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mahewcoro
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
  • Tunnisteet Tunnisteet
    switch
Vastaus: Nintendo Switch

No ei todellakaan myy tehoilla. Kaikki kilpailee toki tavallaan keskenään, mutta Switch on silti kotikonsoli, jonka saa suoraan paketista kytkettyä telkkariin ja pelit pystyyn. Se, että sillä voi myös pelata ilman telkkaria, on hyvä lisä.
Nimenomaan. Eli miksi tehokeskustelua edes käydään. Yhtälailla se DS ostajaehdokas voi päätyä päinvastaisen ajattelun takia switchiin. "Hei saan kotikonsolin samassa, kaksi yhden hinnalla"

Miksi DragonQuestia ei lasketa? Otithan huomioon, että käyttöjärjestelmäkin vie tilaa? Todellisuudessa vapaata tilaa on siis viimeisempien tietojen mukaan 25,9 gigaa.

Tai vaihtoehtoisesti ilman DragonQuestia 36,41 gigaa

Eli ei, kaikki jo tiedossa olevat pelit eivät mahdu sisäiselle muistille. Yo. listassakin on vain otanta tiedossa olevista peleistä ja siltikään ne eivät mahdu sisäiselle muistille. Listassa ei ole huomioitu esim. uutta Mario Odysseyta, joka tuskin on kovin pieni peli.
No juu, ei kaikki mene, mutta tuostakin voit ostaa 1-5 peliä ja ne mahtuu. Ja jos pleikkaan joudut ostamaan toisen ohjaimen 60eurolla, voi tähän ostaa 30-40eurolla sitten suuremman muistikortin, ne ketkä sitä haluaa.

Pointti kun tässä on se, että jos ostat fyysisenä, tämä keskustelu on täysin turha. Jos ostat diginä, ei siihen riitä 64, 128, eikä 200gb..

Valion saamista sakoista en tiedä, mutta miksei kilpailussa saisi käyttää sallittuja konsteja? Tuotetta myydään tappiolla ja yritys silti menestyy, joten jotain tehdään silloin oikein. Pienillä yrityksillä (jollainen Nintendo ei edes ole) on aina mahdollista kilpailla myös hinnalla, kun muut yrityksen kulut ovat huomattavasti pienemmät.
Olenko sanonut ettei saa käyttää? Älä vääristele. Sanoin että se vääristää kilpailua ja vuosien saatossa se ajaa lopulta myös Nintendon ulos markkinoilta ja se on asiakkaille lopulta vain huono juttu, vaikka yksittäisen laitteen saat halvemmalla. Jos multa kysytään, niin tuohon täytyisi EU:n tms puuttua, eikä siis vain pelikoneissa vaan ihan kaikilla aloilla. Monopolit ja kartellit on aina huonosta..niin kauan kuin se on sallittua, niin se on sallittua, ei se sitä muuta etteikö se vääristä kilpailua..

Oletko ihan varma, että sama keskustelu käytäisiin, jos tilaa olisi 128gb? Siinä tapauksessa sinne yhtäkkiä mahtuisikin se 5 peliä.
Olen, kuten sanoin niin digipelien ostajille sekään ei riittäisi, ei ainakaan mulle. Edes 256 ei riittäis. Silti hinta nousis konsolilla enemmän ja valituksia. Myynti olisi myös pienempää..

(mistä oikein tiedät näiden pelien koot, puhumattakaan muista julkistetuista peleistä, joista ei nimen lisäksi juuri muuta tietoa ole?)

Muutenkin täällä nämä väittämät menevät välillä aivan epäloogisiksi. Switch on kotikonsoli, mutta se ei silti kuitenkaan kilpaile muiden kotikonsolien kanssa, koska se on hybridi ja kilpailijat vääristävät markkinoita (mutta eihän sillä ole kilpailijoita, kun..). Ja sitten vedetään jo DS ja Vita mukaan.. Nintendohan on itse todennut, että kyseessä on täysiverinen kotikonsoli, joten kyllä se vain kilpailee PS4:n ja Xboxin kanssa, halusi sitä joku foorumilla laitetta puoltava tai ei. Ja fakta on myös sekin, että ne jotka haluaisivat edelleen pelata Nintendon pelejä yksin- ja moninpelinä, mutta eivät halua kannettavuutta ja pelata ohjaimen puolikkailla tai kokea hd-tärinää (joka ilmeisesti on maata mullistavin ominaisuus sitten analogitattien), joutuvat maksamaan turhasta ja vieläpä aika paljon, varsinkin jos haluaa pelit digitaalisena. Ja tähän on turha vetää vasta-argumentiksi mitään puhelimia: omani maksoi 25€ ja se tekee juuri sen, mitä tarviikin.

Tarkoitin jo tiedossa olevien pelien kokoja, eli juuri tuota listaa. Pointti ei muutu mihinkään, kun sinne menee todella monta peliä, riippuen mitä ostaa. Täällä olevat käyttäjät sanoneet et riittää 1-5 peliä..se sinne menee.
Vastaväittäjät sanoo, että ei mene kuin yksi peli..

Tottakai se kilpailee siellä rinnalla, mutta ei se tarkoita sitä, että jos olet menossa ostamaan Ps4:sta, niin Nintendo kuvittelee sen suoraan kääntyvän Nintendon kelkkaan.
Siellä pelaajien ja mahdollisten asiakkaiden sisässä on todella iso kohderyhmä ja ps4/Xbox iskee vain tiettyyn segmenttiin.
Nintendo on itse sanonut myös, että ps4 talouteen he yrittävät kakkoskonsoliksi, joten sillon se loppu kohderyhmä tulee mobiili ja kannettavien (Vita/DS) pelaajista. Sekä vanhoista Wii asiakkaista, sekä sitten niiltä jotka eivät pelaa, jos innostuisivat. Ja tosiaan moneen ps4/Xbox talouteen Switch saattaa innostaa esim puolisot pelaamaan ja menevät niiden käyttöön jne.

Eli ei täysiverinen kotikonsoli ole suoraan sama kohdeyleisö, kuin toisella.
Vähän sama kuin autoissa vertailtaisiin eri segmentin tuotteita, vaikka olisi täysiverisiä autoja.

Tai iskunkestävä puhelin 200euroon ja Android älypuhelin 200euroon. Eri kohderyhmät, täysiverisiä puhelimia molemmat.

Nimenomaan. Eli miksi tehokeskustelua edes käydään. Yhtälailla se DS ostajaehdokas voi päätyä päinvastaisen ajattelun takia switchiin. "Hei saan kotikonsolin samassa, kaksi yhden hinnalla"

Tehokeskustelua käydään, koska Switch julkaistaan kolme vuotta PS4:n jälkeen ja tekniikka kehittyy kokoajan. Kuten Zanis Dust jo sanoinkin, niin Nintendo on sanonut Switchin olevan täysiverinen kotikonsoli.

No juu, ei kaikki mene, mutta tuostakin voit ostaa 1-5 peliä ja ne mahtuu. Ja jos pleikkaan joudut ostamaan toisen ohjaimen 60eurolla, voi tähän ostaa 30-40eurolla sitten suuremman muistikortin, ne ketkä sitä haluaa.

Pointti kun tässä on se, että jos ostat fyysisenä, tämä keskustelu on täysin turha. Jos ostat diginä, ei siihen riitä 64, 128, eikä 200gb..

Jep, ei mene ei. Ja jos haluat mahduttaa 5 peliä, niin joudut tuostakin listasta vähän valitsemaan, että mitä otat. Esim. Zelda ja Mario Kart vievät jo kahdestaan 21,4 gigaa. Toisaalta taas 128gigaa riittää helposti 5 peliin.

Pleikkaan ei välttämättä tarvitse ostaa toista ohjainta, kuten ei Switchilläkään välttämättä tarvitse pelata moninpelejä. Mutta jos nyt kuvitellaan, että haluaa PS4:lle toisen ohjaimen, niin ei siitä 60 euroa tarvitse maksaa. Todella pikaisella googletuksella, esim. Power myy ohjainta 49,90e. Tai vaihtoehtoisesti Xbox Onen ohjaimia saa 40 eurolla.

Olenko sanonut ettei saa käyttää? Älä vääristele. Sanoin että se vääristää kilpailua ja vuosien saatossa se ajaa lopulta myös Nintendon ulos markkinoilta ja se on asiakkaille lopulta vain huono juttu, vaikka yksittäisen laitteen saat halvemmalla. Jos multa kysytään, niin tuohon täytyisi EU:n tms puuttua, eikä siis vain pelikoneissa vaan ihan kaikilla aloilla. Monopolit ja kartellit on aina huonosta..niin kauan kuin se on sallittua, niin se on sallittua, ei se sitä muuta etteikö se vääristä kilpailua..

Ei kilpailun tarvitse ajaa Nintendo ulos markkinoilta, jos Nintendo pystyy tähän kilpailuun vastaamaan. Kyllähän vaikka Switchikin voi edelleen olla menestys, kuten Wii oli. Nintendohan nimenomaan vastasi kilpailuun Wiillä tarjomalla halvemman vaihtoehdon, joka sitten meni kuin kuumille kiville.

Olen, kuten sanoin niin digipelien ostajille sekään ei riittäisi, ei ainakaan mulle. Edes 256 ei riittäis. Silti hinta nousis konsolilla enemmän ja valituksia. Myynti olisi myös pienempää..

Montako peliä tarvitset reissuun mukaan? Jos pärjäät 5 pelillä, niin 128gigaa riittää.

Nintendo on itse sanonut myös, että ps4 talouteen he yrittävät kakkoskonsoliksi

Ja myös kakkoskonsoliksi tuo on aika kallis, sillä pelaajat, jotka ostavat useampia konsoleita, ovat huomattavasti tiedostavampaa kohderyhmää kuin lapsilleen konsolia ostava äiti. Itse joutuisin ostamaan Switchiin ainakin yhden Pro-ohjaimen ja vähintään sen 200 gigaa tallennustilaa (varsinkin jos konsolin elinikä on edes sen viitisen vuotta, jona aikana voisi hyvinkin tulla huomattava määrä esim. kiinnostavia vain latausmuodossa olevia indie-pelejä, joista osa voi hyvinkin olla suurempia kuin sen 0,5-2 gigaa), mitkä tuovat jo huomattavan lisäyksen hintaan, eikä siinä ole edes peliä mukana. Mikäli Switchistä julkaistaisiin pelkän kotikonsolin haluaville versio ilman näyttöä ja pelkällä Pro-ohjaimella noiden joyconien sijaan (ja tämän version hinnassa näkyisi noiden ominaisuuksien puuttuminen), niin ostaisin laitteen hetkeäkään epäröimättä, vaikka pelikauttaus ei vielä olekaan vakuuttanut. Varmasti moni muukin ostaisi kyseisen version.

Ei minua esim. Switchin tehottomuus kilpailijoihin verrattuna häiritse, vaan se että joutuisin maksamaan minulle täysin turhista ominaisuuksista ja vieläpä suht suolaisesti ja siihen lisäksi ostamaan vielä ohjaimen ja muistikortin, jotta voisin pelata Nintendon pelejä. Voisin jopa tuollaisesta karvalakkimallista maksaa sen 350€, jos siinä olisi joyconien sijaan Pro-ohjain ja vaikkapa se 128 gigaa tallennustilaa.

Tehokeskustelua käydään, koska Switch julkaistaan kolme vuotta PS4:n jälkeen ja tekniikka kehittyy kokoajan. Kuten Zanis Dust jo sanoinkin, niin Nintendo on sanonut Switchin olevan täysiverinen kotikonsoli.

On täysiverinen kotikonsoli, samalla se on kuitenkin hybridikonsoli, joten se vie pohjan tuolta tehovertailulta. Ja jos lähdetään vertaamaan, niin se on toisaalta sitten tehokkain käsikonsoli. Se on myös monipuolisin konsoli missään segmentissä. Ne kun on eri kategoriassa siitäkin huolimatta, että on täysiverinen kotikonsoli. Se on myös eri kategoriassa niiden kannettavien kanssa. Tämä on käytännössä täysin uusi kategoria siellä pelikonsolien joukossa.

Ja jos tekniikka kehittyy, niin olisi kiva ostaa ps4 tehoilla oleva Switchin kaltainen kone samalla akunkestolla ja fyysisellä koolla. Ei taida vain onnistua.

Switch on myös jo nyt todistanut pystyvänsä erittäin laadukkaaseen graafiseen ilmeeseen, joten en edelläänkään näe sitä ongelmaa tässä. Eri juttu jos pelit olisi susirumia.

Jep, ei mene ei. Ja jos haluat mahduttaa 5 peliä, niin joudut tuostakin listasta vähän valitsemaan, että mitä otat. Esim. Zelda ja Mario Kart vievät jo kahdestaan 21,4 gigaa. Toisaalta taas 128gigaa riittää helposti 5 peliin.

Ja täälläki joku jo sanoi, että 1-3 riittää kerrallaan.

Pleikkaan ei välttämättä tarvitse ostaa toista ohjainta, kuten ei Switchilläkään välttämättä tarvitse pelata moninpelejä. Mutta jos nyt kuvitellaan, että haluaa PS4:lle toisen ohjaimen, niin ei siitä 60 euroa tarvitse maksaa. Todella pikaisella googletuksella, esim. Power myy ohjainta 49,90e. Tai vaihtoehtoisesti Xbox Onen ohjaimia saa 40 eurolla.
Ei tarvitse ostaa ei, silti tässäkin ketjussa valitetaan Pro-ohjaimesta, kun se on muka "pakko" ostaa. Sit ku keskustellaan eri asiasta, niin se ei enää olekaan pakollinen. Eli kunhan päästään haukkumaan, niin se on tärkeintä.

Sit puhutaan toisessa keskustelussa missä se perheenäiti ostaa prismasta täyteen hintaan ja kun käytän itse sitä prisman hintaa, niin onkin netissä kaikki paljon halvempaa. Ja tuossa ei ollut se edes pointti, vaan voit käyttää sen saman rahan muistikorttiin, jos välttämättä tarviit.

Ei kilpailun tarvitse ajaa Nintendo ulos markkinoilta, jos Nintendo pystyy tähän kilpailuun vastaamaan. Kyllähän vaikka Switchikin voi edelleen olla menestys, kuten Wii oli. Nintendohan nimenomaan vastasi kilpailuun Wiillä tarjomalla halvemman vaihtoehdon, joka sitten meni kuin kuumille kiville.
Ei tarvitsekaan. Siksi Nintendo yrittää kulkea täysin omaa polkuaan, sillä kolmas täysin kotona pidettävä konsoli rinnalle, tai edes Vita tv:ssä olisi ollut liian samanlainen ja kuolema myynnille.

Montako peliä tarvitset reissuun mukaan? Jos pärjäät 5 pelillä, niin 128gigaa riittää.

Mulla ei tuo ole se ongelma, vaan se, etten ala niitä kotona latailemaan. Pelailen päivittäin eri pelejä, enkä pysy samoissa peleissä kauaa. Ps4:lla saatan pelata viikossa 20 eri peliä. Eli en ehtisi mitään pelaamaan, kun lataisin kokoajan kotona ollessa vain pelejä. Siksi PS4:ssa mulla on 2tb levy ja sekin jo pieni.

Reissussa pärjäisin 1-2 pelillä. Joskin olen tilannut 24 pelin kantolaukun Switchille, jotta reissussa on tarpeeksi eri pelejä mukana. Olen aika nopeatempoinen siinä mikä peli milloinkin kiinnostaa.

Ja myös kakkoskonsoliksi tuo on aika kallis, sillä pelaajat, jotka ostavat useampia konsoleita, ovat huomattavasti tiedostavampaa kohderyhmää kuin lapsilleen konsolia ostava äiti. Itse joutuisin ostamaan Switchiin ainakin yhden Pro-ohjaimen ja vähintään sen 200 gigaa tallennustilaa (varsinkin jos konsolin elinikä on edes sen viitisen vuotta, jona aikana voisi hyvinkin tulla huomattava määrä esim. kiinnostavia vain latausmuodossa olevia indie-pelejä, joista osa voi hyvinkin olla suurempia kuin sen 0,5-2 gigaa), mitkä tuovat jo huomattavan lisäyksen hintaan, eikä siinä ole edes peliä mukana. Mikäli Switchistä julkaistaisiin pelkän kotikonsolin haluaville versio ilman näyttöä ja pelkällä Pro-ohjaimella noiden joyconien sijaan (ja tämän version hinnassa näkyisi noiden ominaisuuksien puuttuminen), niin ostaisin laitteen hetkeäkään epäröimättä, vaikka pelikauttaus ei vielä olekaan vakuuttanut. Varmasti moni muukin ostaisi kyseisen version.

Ei minua esim. Switchin tehottomuus kilpailijoihin verrattuna häiritse, vaan se että joutuisin maksamaan minulle täysin turhista ominaisuuksista ja vieläpä suht suolaisesti ja siihen lisäksi ostamaan vielä ohjaimen ja muistikortin, jotta voisin pelata Nintendon pelejä. Voisin jopa tuollaisesta karvalakkimallista maksaa sen 350€, jos siinä olisi joyconien sijaan Pro-ohjain ja vaikkapa se 128 gigaa tallennustilaa.

Siinäpä se, kun sinunkaltaisesi lienee juuri näitä, jotka ostaisivat Switchin oikeastaan vain niiden pelien takia. Eli taloudesta löytyy jo se ison firman tehokonsoli.
Siitä kakusta ostajia olisi joitakin miljoonia, mutta tuskin sillä firmaa ylläpidettäisiin.

Nintendo ajattelee varmaankin niin, että jos esim mulla on Ps4, niin mun vaimo ja/tai lapset saisi Switchistä iloa. Silloin se on paperilla kakkoskonsoli, mutta käytännössä menee uusille ihmisille. Jos ominaisuuksia käyttää, niin hinta on ihan perusteltu.

Toinen tapaus olisi se, että mulla on PS4, mutta arvostan Switchin liikuteltavuutta, tällöin sen hinta on jälleen perusteltu.

Omalla kohdallani tämä yhdistä nuo molemmat tilanteet. Mutta ne vain peleistä kiinnostuneet tuskin konsolia ostaa juuri sen takia ettei tarvitse muita ominaisuuksia. Tästä päästään taas siihen, että haluat ostaa puhelimen missä on paras kamera, tällöin maksat kaikista muista ominaisuuksista turhaan. Monesti myös jos ostat auton ja haluat tietyn varusteen, se kuuluu varustepakettiin, jossa kaikki muut voi olla sulle turhia. Tai käytät vain nettiä puhelimessa, yleensä joudut ottamaan puhe ja sms paketit kylkeen. Näin tää nyky-yhteiskunta menee ja aina maksetaan itselle turhasta.

Nintendo on vain ajatellut tuon niin, että ne jotka noin ajattelee, on kokonaiskakusta niin pieni osa, että enemmän myyntiä tulee muista kohderyhmistä. Noistakin jotka vai pelien vuoksi haluaa, osa ostaa hinnasta huolimatta.

Tuon ns. kakkoskonsolin rinnallahan kun on se isoin kohdeyleisö tarjolla. Siihen joko tulee Switch osumaan tai ei.
Itse en missään nimessä usko Wiin myynteihin, enkä edes Xbox Onen myynteihin elinkaaren aikana. Veikkaan et 25-30 miljoonaa konsolia tullaan myymään ja olevan ihan selkeä kolmas markkinoilla.

Itse uskon kuitenkin, että tämä on välikonsoli ylipäätään ja houkutellaan DS asiakkaita. Lopulta sitten Switch 2 on konsoli, joka sulauttaa DS tuoteperheen yhteen konsoliin.

Ei tarvitse ostaa ei, silti tässäkin ketjussa valitetaan Pro-ohjaimesta, kun se on muka "pakko" ostaa. Sit ku keskustellaan eri asiasta, niin se ei enää olekaan pakollinen. Eli kunhan päästään haukkumaan, niin se on tärkeintä.

Moni Nintendon koneelle tulevista hittipeleistä sisältää neljän pelaajan sohvamoninpelin (Mario Kart, Smash, Bomberman), kun taas Sonyn konsolilla ainakin ne itseäni kiinnostavat nimikkeet ovat pääosin nimenomaan yksinpelejä. Ei juuri tule edes mieleen yhtään neljän pelaajan partypeliä PS4:lle. Aika loogista mielestäni että niitä lisäohjaimia kaivataan sille konsolille missä niille myös löytyy käyttöä.

Noissa pelien kokolaskuissa kannattaa ottaa pohdintoihin myös pelien mahdolliset päivitykset jotka myös vievät tilaa; ainakin PS4:llä on enemmän sääntö kuin poikkeus että levyn laittaessa koneeseen ladataan gigatolkulla pätsejä.

Silloin kun itse sanoin tuosta, ettei mulla ole ainuttakaan peliä PS4:lle mitä pelaisin vaimon tai lasten kanssa yhdessä, niin tuli sellainen vihapalaute niskaan, että Sonylle on pilvinpimein partypelejä. :D

Voihan noita löytyä, muttei ainakaan tuollaisia saman luokan nelinpelillisiä AAA-pelejä kuin Nintendon Kartit ja Smashit. Switchille varmasti tulee lisäksi vielä kaiken maailman Mario Partyt sun muut, joten kyllä noille lisäohjaimille selkeästi enemmän tarvetta on.

Silloin kun itse sanoin tuosta, ettei mulla ole ainuttakaan peliä PS4:lle mitä pelaisin vaimon tai lasten kanssa yhdessä, niin tuli sellainen vihapalaute niskaan, että Sonylle on pilvinpimein partypelejä. :D
Ja eikö muka ole? Kyse on vain eriävästä asennoitumisesta näitä konsoleita kohtaan. Toki Nintendolla on enemmän helposti lähestyttäviä partypelejä, mutta kyllä niitä on pitkä lista myös pleikalle, kun viitsii vain etsiä ja kokeilla. Nintendolla on vain se ero, että ne kivat partypelit ovat niitä kärituotteita ja vaikuttaa isosti koko mielikuvaan konsolista. Ihan samoin kuin Xbox ja PS4 markkinoidaan isot AAA pelit edellä.

Mitä lisäohjaimiin tulee, niin onhan tuo hieman härskiä, että se ensimmäinenkin kunnon ohjain pitää ostaa erikseen ja hinta "ovh" on 79€. Jumalauta 80€ lisää, että saat kunnon ohjaimen ja jos taloudessa on useampi, kun ei tykkää pelata niitä kimppapelejä joyconilla, niin kyllä alkaa olla laitteella hintaa.

Kilpailijoilla ohjaimet maksavat tällä hetkellä 40-50€, julkaisussa toki hieman enemmän, mutta eivät likikään 80€. Tuo on suorastaan härski hinta.

Joycon pari 100€ + comfort grip 20€ tai charging grip 30€.

Oikeasti?

http://www.gamehouse.fi/index.php?sivu=productDesc&id=24678&lahde=hs&mobile

71e pro ohjain. Dualshock 4 v2 on keskimäärin 55e.

Kuulostaa vähän oudolta, jos 15-20e hinnan eroon kaatuu maailma, jos on jo ostanut 350e konsolin.

Myös tuossa pro-ohjaimessa on liikkeentunnistukset jne mitä joy-coneissakin.

Ja juu, on tuo kallis, mutta nämä pakettihinnat lisätarvikkeineen on tässä ketjussa hintalinkkien kanssa jos aikaisemminkin laitettu ja suht samoissa pyörittiin kokonaishintojen osalta.

Voihan noita löytyä, muttei ainakaan tuollaisia saman luokan nelinpelillisiä AAA-pelejä kuin Nintendon Kartit ja Smashit. Switchille varmasti tulee lisäksi vielä kaiken maailman Mario Partyt sun muut, joten kyllä noille lisäohjaimille selkeästi enemmän tarvetta on.

Mutta ei edelleenkään pakollinen. Jotta Switchillä pääsee alkuun, pakollista ostettavaa siihen on vain yksi peli ja konsoli. Ihan samalla tavalla, kuin muillakin koneilla. Jos haluat pelata moninpelejä samalta sohvalta PS4:lla sinun on pakko ostaa toinen ohjain, Switchillä taas ei ole. Se on fakta. Siitä voidaan kyllä vääntää kättä vaikka loputtomiin, kuinka hyvät nuo yksittäiset joyconit ovat moninpeleissä (sen näkee sitten, kun niillä pääsee oikeasti itse pelaamaan), mutta se nyt vaan on tosi asia, että Switchin peruspaketilla moninpelaaminen onnistuu samalla sohvalla ilman ylimääräisiä hankintoja, PS4 ei. Eli jos jollekin on PAKKO ostaa se toinen ohjain, kun haluaa pelata kaksinpelejä niin se on PS4.

Tätähän voidaan viedä vielä pidemmälle ja sanoa, että jos haluaa halvimmalla päästä nelinpelaamisessa niin Switchille tarvitsee ostaa 80e edestä ohjaimia (2kpl setti joyconeja), kun taas esim PS4 niitä pitää ostaa kolme eli noin 150e. Toki myönnän, että tämä on äärimmilleen viety esimerkki mutta joka tapauksessa voi olla ihan validi tilanne joillekkin. Molemmilta konsoleilta se aivan pakollinen minimi mitä vaaditaan 4 pelaajan moninpeleihin. :)

Mutta ei edelleenkään pakollinen. Jotta Switchillä pääsee alkuun, pakollista ostettavaa siihen on vain yksi peli ja konsoli. Ihan samalla tavalla, kuin muillakin koneilla. Jos haluat pelata moninpelejä samalta sohvalta PS4:lla sinun on pakko ostaa toinen ohjain, Switchillä taas ei ole. Se on fakta. Siitä voidaan kyllä vääntää kättä vaikka loputtomiin, kuinka hyvät nuo yksittäiset joyconit ovat moninpeleissä (sen näkee sitten, kun niillä pääsee oikeasti itse pelaamaan), mutta se nyt vaan on tosi asia, että Switchin peruspaketilla moninpelaaminen onnistuu samalla sohvalla ilman ylimääräisiä hankintoja, PS4 ei. Eli jos jollekin on PAKKO ostaa se toinen ohjain, kun haluaa pelata kaksinpelejä niin se on PS4.

Tätähän voidaan viedä vielä pidemmälle ja sanoa, että jos haluaa halvimmalla päästä nelinpelaamisessa niin Switchille tarvitsee ostaa 80e edestä ohjaimia (2kpl setti joyconeja), kun taas esim PS4 niitä pitää ostaa kolme eli noin 150e. Toki myönnän, että tämä on äärimmilleen viety esimerkki mutta joka tapauksessa voi olla ihan validi tilanne joillekkin. Molemmilta konsoleilta se aivan pakollinen minimi mitä vaaditaan 4 pelaajan moninpeleihin. :)

Tai sitten vaan sanoo niille pelaamaan tuleville kavereille että ottaa omat Dualshockit mukaan. Ja eikös ainakin jotain Pleikkarin partypeliä pelattu ihan vaan omilla puhelimilla, joten PS4:hän ei tarvitse ohjaimia ollenkaan...

Mutta ihan oikeasti niin kuin tuossa todettiin niin Nintendolla ne kärkipelit on noita moninpelejä, ei kukaan hanki Pleikkaria pelatakseen Towerfallia.

Muutenkin tämä on muuttunut ihmeelliseksi "kun ei muillakaan konsoleilla tarvitse-väännöksi". Eikös Nipan pitänyt kulkea ihan omia polkujaan ja vertailut muihin konsoleihin ovat epäreiluja? Minä ainakin tuossa aiemmin vertasin noita hintoja nimenomaan siihen kuvitteelliseen telkkariin liitettävään Nintendo Vitaan jolla pelattaisiin ihan tavallisilla halvemmilla normipadeillä.

Minä ainakin tuossa aiemmin vertasin noita hintoja nimenomaan siihen kuvitteelliseen telkkariin liitettävään Nintendo Vitaan jolla pelattaisiin ihan tavallisilla halvemmilla normipadeillä.

Miksi? Sellaista kun ei ole, eikä ole tulossa. Miksi verrata siihen? Ja eiköhän tuon muihin konsoleihin vertailun tee juuri nämä, jotka yrittää väkisin vääntää kaiken Nintendon tekemän huonoksi.

Tai sitten vaan sanoo niille pelaamaan tuleville kavereille että ottaa omat Dualshockit mukaan. Ja eikös ainakin jotain Pleikkarin partypeliä pelattu ihan vaan omilla puhelimilla, joten PS4:hän ei tarvitse ohjaimia ollenkaan...

Mutta ihan oikeasti niin kuin tuossa todettiin niin Nintendolla ne kärkipelit on noita moninpelejä, ei kukaan hanki Pleikkaria pelatakseen Towerfallia.

Muutenkin tämä on muuttunut ihmeelliseksi "kun ei muillakaan konsoleilla tarvitse-väännöksi". Eikös Nipan pitänyt kulkea ihan omia polkujaan ja vertailut muihin konsoleihin ovat epäreiluja? Minä ainakin tuossa aiemmin vertasin noita hintoja nimenomaan siihen kuvitteelliseen telkkariin liitettävään Nintendo Vitaan jolla pelattaisiin ihan tavallisilla halvemmilla normipadeillä.

No tuota mainitsemaasi Towerfallia ei pelata kännykällä, väittäisin, ettei oikein mitään muutakaan local coppia. Entäs jos niillä pelaamaan tulevilla kavereilla ei ole PS4:sta? Ihan samalla tavalla voisin sanoa Switchistä, pelaamaan tulevat kaverit ottavat ohjaimensa mukaan. Minä en itse ole aloittanut vertaamaan muihin konsoleihin vaan vastaan siihen mitä muut sanoo. Kokoajanhan täällä noihin konsoleihin verrataan mutta nyt kun minä vertaan Switchin kannalta edukkaalta kannalta niin sitten niihin ei yhtäkkiä kannatakkaan verrata. Ja mielestäni minulla oli ihan realistisuuden rajoissa olevat vaihtoehdot moninpelaamiselle molemmilla alustoilla. En ihan pitäisi kännykän käyttämistä PS4 ohjaimena yhtä realistisena vaihtoehtona moninpelaamiselle, kuin nuo mitä itse sanoin. :D

Miksi? Sellaista kun ei ole, eikä ole tulossa. Miksi verrata siihen? Ja eiköhän tuon muihin konsoleihin vertailun tee juuri nämä, jotka yrittää väkisin vääntää kaiken Nintendon tekemän huonoksi.

No siitähän tuo lähti kun sanoin että tuollainen olisi hyvä jolle saisi halpoja ohjaimia moninpeliä varten, niin sinä vedit siihen tuon että maksaa ne ohjaimet muillakin konsoleilla.

Entäs jos niillä pelaamaan tulevilla kavereilla ei ole PS4:sta? Ihan samalla tavalla voisin sanoa Switchistä, pelaamaan tulevat kaverit ottavat ohjaimensa mukaan. Minä en itse ole aloittanut vertaamaan muihin konsoleihin vaan vastaan siihen mitä muut sanoo. Kokoajanhan täällä noihin konsoleihin verrataan mutta nyt kun minä vertaan Switchin kannalta edukkaalta kannalta niin sitten niihin ei yhtäkkiä kannatakkaan verrata. Ja mielestäni minulla oli ihan realistisuuden rajoissa olevat vaihtoehdot moninpelaamiselle molemmilla alustoilla. En ihan pitäisi kännykän käyttämistä PS4 ohjaimena yhtä realistisena vaihtoehtona moninpelaamiselle, kuin nuo mitä itse sanoin. :D

Aina ollaan saatu moninpelit päälle oli konsolina sitten PS2, PS3 tai PS4 kun porukka on tuonut omia ohjaimiaan. En tunne yhtään ihmistä keneltä löytyisi vaikka WiiU, enkä myöskään ketään kenen tietäisin edes harkitsevan Switchin ostoa, joten en pidä kauhean todellisena skenaariona että kaverit toisivat omat Nintendo-ohjaimet mukanaan. Sonyn konsolit nyt vaan myyvät niin paljon enemmän että jengiltä löytyy ohjaimia helpommin. Toki jollain muulla varmasti on eri tilanne, ja silloin toki Switch alkaa heti näyttää varmasti paljon houkuttelevammalta.

En saa kyllä mitenkään noista Switchin miniohjaimista Nintendolle edukasta vaihtoehtoa, kun hintaa on tuolla puolikkaallakin lähelle sen mitä muiden konsoleiden normikapulalla, enkä edelleenkään usko että tuollaisella on hyvä pelata mitään.

Tuo kännykät ohjaimina nyt oli ihan vaan läppä :D

Siinäpä se, kun sinunkaltaisesi lienee juuri näitä, jotka ostaisivat Switchin oikeastaan vain niiden pelien takia. Eli taloudesta löytyy jo se ison firman tehokonsoli.
Siitä kakusta ostajia olisi joitakin miljoonia, mutta tuskin sillä firmaa ylläpidettäisiin.

Ei varmasti ylläpidettäisikään, mutta minä puhunkin siitä, että Nintendo voisi tuoda tuollaisen mallin sen perus-Switchin rinnalle, jolloin firma tarjoaisi mahdollisuuden pelata niitä Nintendon omia pelejä niille, joille nuo joyconit ja kannettavuus ovat turhuutta. Mikäli perus-Switchin myynnit ovat elinkaarensa aikana vaikkapa sen 25 miljoonaa ja kaltaisiani karvalakkimallin ostajia olisi vaikkapa 5 miljoonaa, niin silloin kaltaiseni ostajat muodostaisivat kuudenneksen konsolin kokonaisostajista (25milj. + 5milj. = 30 milj.), joten se ei olisikaan enää niin pieni osuus.

Minä olen pelannut Nintendon pelejä 30 vuotta (Nintendon konsolit olleet nimenomaan ykköskonsoleita, pleikkarien ja xboxien toimiessa kakkoskonsoleina) ja jatkaisin sitä vielä mielelläni, mutta en tällaisella laitteella, enkä näillä hinnoilla. Enkä minä ole ainoa vuosia Nintendolla pelannut, joka on päätynyt samaan ratkaisuun. Ei sekään ole firmalle hyväksi, että sivuutetaan täysin sellaiset ostajat, jotka ovat pitäneet firmaa pystyssä vaikeinakin vuosina.

Edit: Tuollaisen karvalakkimallin tuotanto olisi vielä varmasti halvempaakin ja jos sitä myytäisiin samalla hinnalla kuin perus-Switchia, niin sillä saataisiin paremmat katteetkin, joten tuo 5 miljoonaa myytyä konsolia voisi hyvinkin tuoda saman verran rahaa kassaan kuin 10 miljoonaa perus-Switchia.

Tuossa "karvalakissa" olisi iso ongelma se, ettei siihen käy kaikki samat pelit, kun osa vaatii niitä joyconin ominaisuuksia ja se taas teettää ongelmia sekä markkinoinnissa yleisesti, että pelikoteloissa kaupan hyllyllä. Se taas sekottaisi pakkaa entisestään ja uusi wiiU floppi olisi taattu, kun porukka ei tiedä mistä edes on kyse.

No siitähän tuo lähti kun sanoin että tuollainen olisi hyvä jolle saisi halpoja ohjaimia moninpeliä varten, niin sinä vedit siihen tuon että maksaa ne ohjaimet muillakin konsoleilla.

Aina ollaan saatu moninpelit päälle oli konsolina sitten PS2, PS3 tai PS4 kun porukka on tuonut omia ohjaimiaan. En tunne yhtään ihmistä keneltä löytyisi vaikka WiiU, enkä myöskään ketään kenen tietäisin edes harkitsevan Switchin ostoa, joten en pidä kauhean todellisena skenaariona että kaverit toisivat omat Nintendo-ohjaimet mukanaan. Sonyn konsolit nyt vaan myyvät niin paljon enemmän että jengiltä löytyy ohjaimia helpommin. Toki jollain muulla varmasti on eri tilanne, ja silloin toki Switch alkaa heti näyttää varmasti paljon houkuttelevammalta.

En saa kyllä mitenkään noista Switchin miniohjaimista Nintendolle edukasta vaihtoehtoa, kun hintaa on tuolla puolikkaallakin lähelle sen mitä muiden konsoleiden normikapulalla, enkä edelleenkään usko että tuollaisella on hyvä pelata mitään.

Tuo kännykät ohjaimina nyt oli ihan vaan läppä :D

Kuten sanoin niin nuista yksittäisistä JoyConeista en henk.koht osaa vielä sanoa, kuinka hyvin ne toimisivat esim mun kaveripiirin Mario Kart pelailuun niin en lähde niitä vielä haukkumaan susipaskaksi tai ylistämään maasta taivaisiin. Joka tapauksessa neljällä joycon ohjaimella MINIMISSÄÄN voi pelata Mario Kartin kaltaisia moninpelejä. Jos haluat pelata PS4 jotain nelinpeliä niin tarvitset siihen neljä dualshock ohjainta MINIMISSÄÄN.

En tiedä sinun tapauksestasi tietenkään mitään, että kuinka hyvin niitä PS4 ohjaimia kavereilta löytyy. Se toki vaihtelee pelaajasta toiseen. Mutta kuten sanoin niin kun Switch julkaistaan niin monenkin kaveripiireihin saattaa useammalle se Switch tulla ja siinä vaiheessa tilanne on jälleen ihan sama, kuin tuo mainitsemasi tilanne PS4, kaverit voi tuoda omat ohjaimensa. :)

Ylös Bottom