Omenanraato
Well-Known Member
Vastaus: F1 2015
Force Indialla aloitin kauden ja australiassa kävi kaamea munkki, kun ajoin kierroksen heti pehmeillä, sit alkoikin sataa niin olin viides, kun muut ei ehtinyt vetää kunnon kierrosta. 50% kisoilla siis toi typerä lyhyt aika-ajo.. Kisassa sinnittelin yhdeksänneksi, kun sain säästettyä pehmeitä renkaita niin, että jätin yhden pysähdyksen välistä ja menin yhden pysähdyksen taktiikalla maaliin..Bottas muuten voitti!
No ei siinä, Malesiassa aika-ajoissa ruutu yhdeksän ja olin tyytyväinen. Kisassa heti tuli ilmoitus, että kevyttä sadetta luvassa. Laskin, että sade tulisi noin 4-5 kierrosta mun varikkokäynnin jälkeen, joten päätin sinnitellä suoraan välikelin renkaille. Samoin teki mun edellä ajanut Räikkönen. Räikkönen karkasi tuntuvaan johtoon kun kaikki muut kävivät normi pysähdyksen tekemässä ja sitten melkein heti laittamassa välikelinrenkaat. Minä ja räikkönen tosiaan suoraan välikeleille.
Kolmen kierrosta siitä, tilanne oli Räikkönen, Hamilton, Rosberg, minä ja Vettel. Kaikkien oli pakko hakea sadekelin renkaat alle.
Alusta asti ajoin ajatuksella, että omaa kisaa, omaa vauhtia, en taistele Ferrareita jne vastaan. Siitä huolimatta kolmesti käytin flashbackiä, kun AI pyöräytti mut ulos. Todella raivostuttavaa. Noh. Ajelin omaa kisaani siinä sitten ja päästin Vettelin ohi hyvissä ajoin. Kahdessa kierroksessa olin yli 5sek Vetteliä perässä.
Taakse oli kisan lopussa kvyattiin eroa yli 10sek, mutta sateen luvattiin loppuvan pari kierrosta ennen maalia, mun varikkoikkuna oli viisi kierrosta ennen maalia. Päätin koittaa ajaa maaliin niillä.
Jäin sekunti tolkulla ja Kvyat oli jo 3sek päässä, kunnes kaikki kurvasivat varikolle kolmanneksi viimeisellä kierrokselle hakemaan välikelin renkaat, kun sade loppui. Minä otin ison riskin, sillä tiesin etten pitäisi vitos sijaa, jos menen varikolle ja ajan peräkkäin Kvyatin kanssa.
Ohitin tämän takia myös Vettelin. Joka tuli välikelin uusilla renkailla heittämällä ohi. Kvyatin 3sek takamatka + pysähdys riitti mulle. Olin maalissa viides 6sek erolla Kvyattiin.
Kaksi viimeistä kierrosta neljän kärki ajoi 1.44, mun takana Kvyat 1.48 ja minä loppuun ajetuilla saderenkailla 1.58. Jäin siis kahdella kierroksella 20sek, mutta se onneksi riitti?
Oli kyllä todella tuskaa se loppu. Mutta maalissa fiilis oli huikea!
Edelleen ärsyttää suunnattomasti AI ajaminen takakonttiin täysin naurettavissa tilanteissa. Välillä ne tulee suoralla imusta konttiin, välillä mutkassa, välillä ne tekee syöksyjä kylkeen jne.
Toinen joka ärsyttää on se, että haamu ajolla olet Force Indialla esim Australiassa aika-ajoissa viides, niin tallin odotusarvo kisaan on sija 2. Ihan älytöntä. Ymmärtäisin jos mersu alla..
Mutta se isoin ärsytys. En ymmärrä mistä se johtuu, sillä se on joka pelissä. Kaikissa vanhoissa F1 peleissä, MotoGP:ssä, PCarsissa jne jne. Ihan jokaisessa. Nimittäin kun lähdet nopealle aika-ajokierrokselle tulee varikolta toinen auto juuri siten, että se on ekassa mutkassa ajolinjalla, sen jälkeenkin hidastelee edellä, eikä väistä yhtään. Väkisin kun puserrat ohi ajatuksella, että otan toisen nopean kierroksen putkeen, niin sillä toisella kierroksella se ohittamasi AI puskee sut kaiteeseen, tai jos pääsee siististi ohi, hidastelee edellä. Kaikki kierrokset piloille ton takia....
Force Indialla aloitin kauden ja australiassa kävi kaamea munkki, kun ajoin kierroksen heti pehmeillä, sit alkoikin sataa niin olin viides, kun muut ei ehtinyt vetää kunnon kierrosta. 50% kisoilla siis toi typerä lyhyt aika-ajo.. Kisassa sinnittelin yhdeksänneksi, kun sain säästettyä pehmeitä renkaita niin, että jätin yhden pysähdyksen välistä ja menin yhden pysähdyksen taktiikalla maaliin..Bottas muuten voitti!
No ei siinä, Malesiassa aika-ajoissa ruutu yhdeksän ja olin tyytyväinen. Kisassa heti tuli ilmoitus, että kevyttä sadetta luvassa. Laskin, että sade tulisi noin 4-5 kierrosta mun varikkokäynnin jälkeen, joten päätin sinnitellä suoraan välikelin renkaille. Samoin teki mun edellä ajanut Räikkönen. Räikkönen karkasi tuntuvaan johtoon kun kaikki muut kävivät normi pysähdyksen tekemässä ja sitten melkein heti laittamassa välikelinrenkaat. Minä ja räikkönen tosiaan suoraan välikeleille.
Kolmen kierrosta siitä, tilanne oli Räikkönen, Hamilton, Rosberg, minä ja Vettel. Kaikkien oli pakko hakea sadekelin renkaat alle.
Alusta asti ajoin ajatuksella, että omaa kisaa, omaa vauhtia, en taistele Ferrareita jne vastaan. Siitä huolimatta kolmesti käytin flashbackiä, kun AI pyöräytti mut ulos. Todella raivostuttavaa. Noh. Ajelin omaa kisaani siinä sitten ja päästin Vettelin ohi hyvissä ajoin. Kahdessa kierroksessa olin yli 5sek Vetteliä perässä.
Taakse oli kisan lopussa kvyattiin eroa yli 10sek, mutta sateen luvattiin loppuvan pari kierrosta ennen maalia, mun varikkoikkuna oli viisi kierrosta ennen maalia. Päätin koittaa ajaa maaliin niillä.
Jäin sekunti tolkulla ja Kvyat oli jo 3sek päässä, kunnes kaikki kurvasivat varikolle kolmanneksi viimeisellä kierrokselle hakemaan välikelin renkaat, kun sade loppui. Minä otin ison riskin, sillä tiesin etten pitäisi vitos sijaa, jos menen varikolle ja ajan peräkkäin Kvyatin kanssa.
Ohitin tämän takia myös Vettelin. Joka tuli välikelin uusilla renkailla heittämällä ohi. Kvyatin 3sek takamatka + pysähdys riitti mulle. Olin maalissa viides 6sek erolla Kvyattiin.
Kaksi viimeistä kierrosta neljän kärki ajoi 1.44, mun takana Kvyat 1.48 ja minä loppuun ajetuilla saderenkailla 1.58. Jäin siis kahdella kierroksella 20sek, mutta se onneksi riitti?
Oli kyllä todella tuskaa se loppu. Mutta maalissa fiilis oli huikea!
Edelleen ärsyttää suunnattomasti AI ajaminen takakonttiin täysin naurettavissa tilanteissa. Välillä ne tulee suoralla imusta konttiin, välillä mutkassa, välillä ne tekee syöksyjä kylkeen jne.
Toinen joka ärsyttää on se, että haamu ajolla olet Force Indialla esim Australiassa aika-ajoissa viides, niin tallin odotusarvo kisaan on sija 2. Ihan älytöntä. Ymmärtäisin jos mersu alla..
Mutta se isoin ärsytys. En ymmärrä mistä se johtuu, sillä se on joka pelissä. Kaikissa vanhoissa F1 peleissä, MotoGP:ssä, PCarsissa jne jne. Ihan jokaisessa. Nimittäin kun lähdet nopealle aika-ajokierrokselle tulee varikolta toinen auto juuri siten, että se on ekassa mutkassa ajolinjalla, sen jälkeenkin hidastelee edellä, eikä väistä yhtään. Väkisin kun puserrat ohi ajatuksella, että otan toisen nopean kierroksen putkeen, niin sillä toisella kierroksella se ohittamasi AI puskee sut kaiteeseen, tai jos pääsee siististi ohi, hidastelee edellä. Kaikki kierrokset piloille ton takia....