Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

F1 2015

Vastaus: F1 2015

Force Indialla aloitin kauden ja australiassa kävi kaamea munkki, kun ajoin kierroksen heti pehmeillä, sit alkoikin sataa niin olin viides, kun muut ei ehtinyt vetää kunnon kierrosta. 50% kisoilla siis toi typerä lyhyt aika-ajo.. Kisassa sinnittelin yhdeksänneksi, kun sain säästettyä pehmeitä renkaita niin, että jätin yhden pysähdyksen välistä ja menin yhden pysähdyksen taktiikalla maaliin..Bottas muuten voitti!

No ei siinä, Malesiassa aika-ajoissa ruutu yhdeksän ja olin tyytyväinen. Kisassa heti tuli ilmoitus, että kevyttä sadetta luvassa. Laskin, että sade tulisi noin 4-5 kierrosta mun varikkokäynnin jälkeen, joten päätin sinnitellä suoraan välikelin renkaille. Samoin teki mun edellä ajanut Räikkönen. Räikkönen karkasi tuntuvaan johtoon kun kaikki muut kävivät normi pysähdyksen tekemässä ja sitten melkein heti laittamassa välikelinrenkaat. Minä ja räikkönen tosiaan suoraan välikeleille.

Kolmen kierrosta siitä, tilanne oli Räikkönen, Hamilton, Rosberg, minä ja Vettel. Kaikkien oli pakko hakea sadekelin renkaat alle.
Alusta asti ajoin ajatuksella, että omaa kisaa, omaa vauhtia, en taistele Ferrareita jne vastaan. Siitä huolimatta kolmesti käytin flashbackiä, kun AI pyöräytti mut ulos. Todella raivostuttavaa. Noh. Ajelin omaa kisaani siinä sitten ja päästin Vettelin ohi hyvissä ajoin. Kahdessa kierroksessa olin yli 5sek Vetteliä perässä.

Taakse oli kisan lopussa kvyattiin eroa yli 10sek, mutta sateen luvattiin loppuvan pari kierrosta ennen maalia, mun varikkoikkuna oli viisi kierrosta ennen maalia. Päätin koittaa ajaa maaliin niillä.

Jäin sekunti tolkulla ja Kvyat oli jo 3sek päässä, kunnes kaikki kurvasivat varikolle kolmanneksi viimeisellä kierrokselle hakemaan välikelin renkaat, kun sade loppui. Minä otin ison riskin, sillä tiesin etten pitäisi vitos sijaa, jos menen varikolle ja ajan peräkkäin Kvyatin kanssa.

Ohitin tämän takia myös Vettelin. Joka tuli välikelin uusilla renkailla heittämällä ohi. Kvyatin 3sek takamatka + pysähdys riitti mulle. Olin maalissa viides 6sek erolla Kvyattiin.

Kaksi viimeistä kierrosta neljän kärki ajoi 1.44, mun takana Kvyat 1.48 ja minä loppuun ajetuilla saderenkailla 1.58. Jäin siis kahdella kierroksella 20sek, mutta se onneksi riitti?
Oli kyllä todella tuskaa se loppu. Mutta maalissa fiilis oli huikea!



Edelleen ärsyttää suunnattomasti AI ajaminen takakonttiin täysin naurettavissa tilanteissa. Välillä ne tulee suoralla imusta konttiin, välillä mutkassa, välillä ne tekee syöksyjä kylkeen jne.
Toinen joka ärsyttää on se, että haamu ajolla olet Force Indialla esim Australiassa aika-ajoissa viides, niin tallin odotusarvo kisaan on sija 2. Ihan älytöntä. Ymmärtäisin jos mersu alla..
Mutta se isoin ärsytys. En ymmärrä mistä se johtuu, sillä se on joka pelissä. Kaikissa vanhoissa F1 peleissä, MotoGP:ssä, PCarsissa jne jne. Ihan jokaisessa. Nimittäin kun lähdet nopealle aika-ajokierrokselle tulee varikolta toinen auto juuri siten, että se on ekassa mutkassa ajolinjalla, sen jälkeenkin hidastelee edellä, eikä väistä yhtään. Väkisin kun puserrat ohi ajatuksella, että otan toisen nopean kierroksen putkeen, niin sillä toisella kierroksella se ohittamasi AI puskee sut kaiteeseen, tai jos pääsee siististi ohi, hidastelee edellä. Kaikki kierrokset piloille ton takia....
 
Vastaus: F1 2015

Pelailtiin tuossa multiplayeria kaverin kanssa siten, että 2 pelaajaa ja 18 AI kuskia. Harjoituksissa en saanut minkäälaista ajotuntumaa millään setupilla. Auton ohjaaminen tuntuisi siltä, kun jokin muu ohjaisi autoani eli, kun saavun mutkaan ratti alkaa itsekseen kääntyä mutkan suuntaisesti. Suoristettuani ratin alkaa hullu tärinä. Sitten insinööri laittaa minulle "mutkaviivan" ja forcet katoaa kokonaan ratista. Tuota mutkaviivaa ei saa pois. Toivottavasti saavat korjattua tuon multiplayerin. Tuo on inhottavaa, että tuo insinööri rupeaa lisäilemään minulle apuja, kun en niitä tarvitse. Siis ymmärrän kyllä idean mikä tuossa on, mutta toteutus jättää toivomisen varaa. Ärsyttävintä on tuo, että ohjaustuntuma on aivan sekaisin.

Ilmeisesti tuossa custom lobbylla voi ajaa jonkinlaisen kauden?
 
Vastaus: F1 2015

Ei se mistään insinööristä johdu, vaan bugista.

Viikonloppuna onlineä koitin ja ekalla kerralla mulla oli kaikki ajoavut päällä, vaikka olin käynyt katsomassa lobbyssä ettei ole.
Seuraavalla kerralla pelikaverilla oli kaikki avut ja vasta kolmannella kerralla avut oli poissa.
 
Vastaus: F1 2015

Ei se mistään insinööristä johdu, vaan bugista.

Viikonloppuna onlineä koitin ja ekalla kerralla mulla oli kaikki ajoavut päällä, vaikka olin käynyt katsomassa lobbyssä ettei ole.
Seuraavalla kerralla pelikaverilla oli kaikki avut ja vasta kolmannella kerralla avut oli poissa.

Tuossa on nyt väliaikatietoa.

"Like @ARusling has said, we are aware of the issues and fixes are in the work but we want to make sure we know that we have fixed stuff before we say its coming. It is being worked on though."

LiteralZero - Community Manager

http://forums.codemasters.com/discussion/10085/multiplayer-game-play kolmas viesti.
 
Vastaus: F1 2015

Sarjaa on ihan turha haaveilla ennen isoa päivitystä. Online toimii ehkä 1/15 kerralla jokaisella osaanottajalla kuten pitäisi.
Vaikka estät kaikki ajoavut, ne saattaa mennä päälle jollekin kaikki jne.
 
Vastaus: F1 2015

Tässö ny aluksi haetaan porukkaa mukaan ja testaillaan jne. Sit jos kun saa toimimaan aletaa miettii sarjakisoja.
 
Vastaus: F1 2015

On kyllä hieno tunne pro seasonissa kun saa kisassa sen tietyn rytmin päälle hektisten ekojen kierroksien jälkeen. Tasaista aikaa pukkaa tuutista ulos, pädilläkin on hieno fiilis kyllä ajella.
 
Vastaus: F1 2015

On kyllä hieno tunne pro seasonissa kun saa kisassa sen tietyn rytmin päälle hektisten ekojen kierroksien jälkeen. Tasaista aikaa pukkaa tuutista ulos, pädilläkin on hieno fiilis kyllä ajella.

Kieltämättä. Vaikeinta on löytää tuo rytmi Monacossa, Singaporessa ja Sotshissa.
 
Vastaus: F1 2015

Onko CM tehny Manorista liian hyvän vai onko bugi??? Stevens ja Merhi menee aina sijoilla 6-16!!! Kun taas sitten Force India kaksikko Perez-Hulkenberg jäävät sijoille 19. ja 20. Eikö sen pitäis mennä toisin päin
 
Vastaus: F1 2015

Onko CM tehny Manorista liian hyvän vai onko bugi??? Stevens ja Merhi menee aina sijoilla 6-16!!! Kun taas sitten Force India kaksikko Perez-Hulkenberg jäävät sijoille 19. ja 20. Eikö sen pitäis mennä toisin päin

Ainakin mun pelissä Manorit ajavat siellä missä oikeastikkin.
 
Vastaus: F1 2015

Mullakin Manorit perällä. Sen jälkeen normisti Ericsson jaehkä hieman yllättävästi Red Bullin Daniil Kvyat. Tuossa onkin suurimmat erot kuskikaksikkojen välillä. Ricciardo ja Nasr nimittäin tuntuvat taistelevan TOP8-paikoista aina (aika-ajossa), kun tallikoverit hääräävät paikoilla 14-18.

Tuli muuten eilen Räikkösellä eka voitto ja vielä Monacossa. :cool: Huomasi kyllä ajaessakin, miten iso apu oli juuri ja juuri napatulla paalulla, kun kisassa ei ollut yhtään ohitusyritystäkään takana tulleelta Bottakselta.

Edit: Niin ja sitä piti kysymäni, että onko muilla ongelmia kierroksella ohitettavien kanssa? Aika heikosti tuntuvat AIt antavat tietä ja Monacossakin sain körötellä yli puoli kierrosta molempien Manor-kuskien perässä. Espanjassa taas meinasi koko kisa päättyä kun kierroksella ohitettavana ollut Jenson Button teki ihan omanlaisia liikkeitään.
 
Vastaus: F1 2015

Inside Sim Racingin mietteitä:
[video=youtube;jGURfilo-HE]https://www.youtube.com/watch?v=jGURfilo-HE[/video]
 
Vastaus: F1 2015

Mietitty nyt pitkään pelin ostamist ja haluisin viel kuulla lyhyet plussat ja miinukset pelistä ja pystyykö pelistä nauttimaan jos tavallisella ohjaimella pelailee?
 
Vastaus: F1 2015

Mietitty nyt pitkään pelin ostamist ja haluisin viel kuulla lyhyet plussat ja miinukset pelistä ja pystyykö pelistä nauttimaan jos tavallisella ohjaimella pelailee?

+Grafiikat
+F1 tunnelma
+Ajotuntuma
+Kisaaminen on kivaa
+Yllättävän bugiton nykypeliksi
+Sekä 2014, että 2015 kausi mukana
+-tekoäly, toisaalta hyvä, toisaalta liian agressiivinen
-Et voi ajaa kuin aidoilla kuskeilla
-Ei kunnon uraa
-Pro Seasonissa et voi säätää yhtään mitään
-Seasonissa et saa oikeita aika-ajoja jos et aja 100% kisoja
-Selkeästi välivuosi ja ensivuonna tehdään kunnon peli. Vrt NHL 15 ja 16.

Kokonaisuudessaan peli on ostamisen arvoinen ja ainakin yksittäiskisoina erittäin viihdyttävä. Kausimuodoista ei oikein saa nykyisellään itselle mieluisaa.
 
Vastaus: F1 2015

Mietitty nyt pitkään pelin ostamist ja haluisin viel kuulla lyhyet plussat ja miinukset pelistä ja pystyykö pelistä nauttimaan jos tavallisella ohjaimella pelailee?


Sama täällä viimeisin f1 taisi olla 2011 tai 2012, mutta nyt on vähän innostus noussut kun peli tullut uudelle konsolille jne.
 
Vastaus: F1 2015

Tuli eilen illalla kokeiltua onlinea tässä pelissä ja pakko sanoa, että aivan järkyttävä kokemus. En ehkä koskaan ole noin luokatonta multiplayeria pelannut!
Tämän rinnalla Big Rigs tuntuu mestariteokselta. Jos et tiedä mikä on Big Rigs, niin Youtube pelastaa.

Mistäköhän sitä oikein aloittaisi. Ajoin siis muutaman pikakilpailun, jossa lähdettiin suoraan ruudukosta kylmiltään ja viisi kierrosta vain.

Ensimmäiseen sessioon ei tullut kuin toinen kuljettaja itseni lisäksi. Tarkistin vielä kaikki asetukset etukäteen ja olivat kuten pitikin. Autojen suorituskyky piti olla "equal" eli samanarvoiset merkistä riippumatta. Tällä toisella oli Mercedes ja itselleni tuli jostain kumman syystä Red Bull, vaikka Ferrarin olin valinnut. Heti kun kilpailu alkoi, niin sen muutaman metrin jälkeen kun ylitin maaliviivan, niin tuli jo ruutuun ilmoitus kuinka ajoin kilpailun nopeimman kierroksen. :D
Ensimmäinen kierros ajettiin ihan tasatahtia ja olin johdossa aika selvästi. Ihan yhtäkkiä tämä toinen sai jotain ihme boosteja jostain, koska hänen autonsa alkoi etenkin suorilla kulkemaan paljon kovempaa. Ei niinkuin mitään jakoa ja hävisin kilpailun muutamalla sekunnilla, vaikka ajoin huomattavasti paremmin kuin toinen. Tästä tyypistä näki kuinka ajeli mutkat suoriksi vain ja heilui puolelta toiselle, mutta ilmeisesti jonkin bugin avulla autojen suorituskyky joiden piti olla samanarvoiset muuttuikin sitten oikean elämän veroisiksi. Lopputulokset näyttivät että olin 1min40sekuntia hävinnyt voittajalle, vaikka olin maalissa ehkä noin 5 sekuntia tämän jälkeen.
Toiseen kilpailuun sitten saatiin viisi ukkoa lähtöruudukkoon. Ajoin aivan reunassa rataa välttäen kontakteja ensimmäiseen mutkaan, mutta eiköhän sieltä joku soutaja aja kylkeen. Siitä ITSELLENI kolmen sekunnin rangaitus ja kaiken lisäksi kun kylkeen tuli, niin lähti auto käsistä ja osuin kaiteeseen menettäen osan etusiivestäni. Siitä sitten jatkoin kilpailua omaan tahtiin ja yksi kuljettaja pysyi perässäni. Katselin koko ajan peileistä mitä toinen tekee ja tämä ukko veti Abu Dhabissa jokaisen asvalttiosuuden oikaisuiksi. Kaikki shikaanit suoriksi saaden isot hyödyt niistä. Maalissa sitten olin hänen perässään ja tuloslistalla tälle ei oltu annettu edes yhtään rangaistusta. Ainoa oli se itseni saama 3 sekuntia kolarista johon en voinut mitenkään vaikuttaa...

Kolmannessa kisassa Espanjassa sitten ensimmäisessä mutkassa osuin toiseen autoon ja tämä spinnasi. Tässä olin kyllä itse huolimaton ja 4 sekunnin aikasakko oli ehkä ihan ansaittu. Tämän jälkeen sitten ajoin kuitenkin hyvin ja otin aika selvän voiton kilpailusta, mutta mitä vielä. Lopputuloksissa olin KOLMAS, vaikka aivan selvästi P1 oli kun maalin yli ajoin. Takana tuleva oli vielä ainakin 10 sekuntia itseni jälkeen vasta maalissa. Tuloslistassa sitten voittajaksi nousi se kenet ohitin jo ensimmäisellä kierroksella mukamas yli 10 sekunnin erolla ja kaikenlisäksi tällä näkyi 2x4 sekuntia rangaistuksia, eikä itselläni näkynyt yhtäkään. Tuloslistan mukaan kierrosaikana oli vielä 443 minuuttia tai jotain sinne päin.

Neljännessä kilpailussa Japanissa oli enää kolme kuskia mukana. Nyt oli puhdasta kilpaa kaksi kierrosta, kunnes joku ajoi taas kylkeen. Yhtäkkiä se koko kuljettaja hävisi kokonaan ja tilalle tuli pelkkä musta varjo :D Olin sitten maalissa kolmas vaikka P2 näytti ennen maaliviivaa. Kenelläkään ei mitään rangaistuksia ollut ja joku tyyppi oli voittanut kilpailun muka kahden minuutin erolla. Täysin haamu kaveri, koska ei ratakartassa koko ukkoa edes näkynyt vaan luulin, että kävin tämän varjon kanssa taistelua voitosta. Niin ja tuossa Japanin kilpailussa oli jostain syystä itselleni tullut jarruavustin päälle. Ihmettelin kun autosta loppuu tehot tietyissä paikoissa ja latasinkin viimeiseen mutkaan täysillä vauhdeilla ja auto jarruttikin itseni puolesta...

Tähän riittikin sitten omat ajeluni. Tuijotin tonnin seteli-ilmeellä telkkaria ja mietin miten tälläisen mestariteoksen edes pystyy laittamaan jakeluun.

Yksinpelit ovat oikein hyviä ja nautinnollisia tässä pelissä joistakin bugeista huolimatta, mutta tuo online...Ei riitä sanat kuvailemaan.
 
Vastaus: F1 2015

Mä en vaan ymmärrä miten porukka pystyy pelaamaan kun on traction control offilla??? Ite kun kokeilin nii ei tarvinu ku ihan vähän rattia kääntää nii olin jo seinässä

R.I.P Jules
 
Ylös Bottom