Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

F1 2015

Vastaus: F1 2015

Minkälaisia säätöjä käytit? Saisiko linkkiä? Itsellä vaikeinta ajamisessa on se, että vaikka kuinka säädän autoa, auto tuntuu liukuvan kaikkialle joka mutkassa oli alla kylmät tai optimilämpöiset renkaat. Todella vaikea eritysesti aika-ajoissa saada kierrosta osumaan nappiin eikä ajaminen ole mitenkään nautittavaa oikein missään vaiheessa.

Omaan ajotyyliin sopivat nämä setupit https://www.youtube.com/channel/UC3zbIJNVTTgG3gvyJUHRksQ/videos
 
Vastaus: F1 2015

Oonko ainut joka ei käytä flashbackiä?? Mun mielestä se on "huijausta". Eihän oikeetkaa F1 kuskit voi kelata aikaa taaksepäin:D
En itsekään sitä käytä kävi radalla sitten miten tahansa. Lasken ne tapaukset, joissa menetän kilpailun niin formulakuskin arkeen, joita vain välillä sattuu.

Toki ajoin Monacossa täyttä kilpailua ja reilusta johdosta 50 kierroksen kohdalla sitten herpaantui keskittyminen ja ajoin seinään keskeyttäen samantien. Siinä kohtaa kävi vähän mielessä käyttää flashbackia, kun on sen yli tunnin jo kieli keskellä suuta ajanut ja pilaa kilpailunsa. Kaiken lisäksi MM-taiston pahin kilpailija Hamilton sitten otti ilmaiset 25 pistettä, kun itse jäin nollille.
 
Vastaus: F1 2015

En itsekään sitä käytä kävi radalla sitten miten tahansa. Lasken ne tapaukset, joissa menetän kilpailun niin formulakuskin arkeen, joita vain välillä sattuu.

Joku raja silti jossain..

Ajelin eilen räikkösellä Meksikon rataa 5 kierroksen kisoilla. Oppi uutta rataa ja sai kivaa vääntöä. Noin 20 kisaa ajoin. Noilla säädöillä haastoimme mersut kokoajan, mutta siinä järjettömän pitkällä pääsuoralla toki mersujen vauhti oli takasiiven avulla jotain aivan muuta kuin minulla. Noin +10 kertaa olin mersun takia pääsuoralla seinässä. Koitin ajaa ajolinjalla, ajolinjalta sivussa, koitin olla liikkumatta sivusuunnassa milliäkään, koitin väistää vastakkaiseen suuntaan mistä lähti ohi. Mutta ei.. Aina mun takarenkaaseen. Mersu jatkoi matkaa vahingoittumattomana, mä olin seinässä.

Ainut keino oli estää tuo, menemällä aivan radan reunaan ja painamalla jarrua ennen kuin mersu tuli perään imuun. Silloin meni nätisti ohi.

Tämän jälkeen otin Brasilian ja 25% kisan, eli 18kierrosta.
Pääsuora meni aina ihan ok, eivät päässeet imusta tarpeeksi lähelle. Mutta se toinen suora. Eivät päässeet suoralla ohi, mutta siinä mutkassa syöksyivät sisämutkasta takarenkaaseen, poislukien Rosberg joka veti aina ulkopuolelta, mutta vaikka käänsin jyrkempään mutkaan, Rosberg vainosi aina oikeaan takarenkaaseen itsensä. :D
18 kierroksen kisan aikana tuollainen kävi 8-9 kertaa.

Todella monet valittaneet miten pcarsin tekoäly tulee konttiin. Jostain syystä tässä mulla tulee joka kierroksella melkein joku konttiin. Sattumalta uuden radan johdosta olen tahkonnut kaikilla mahdollisilla autoilla kaksi päivää Pcarsia noin 6-8h päivässä. Ainuttakaan kertaa en pyörähtänyt, tai menettänyt sijoituksia AI:n käyttäytymisen johdosta, vaikka vedettiin kapeahkolla radalla 3-4 mutkaa rinnakkain, välillä kolme autoa rinnakkain.

Eli jotain tässä on oltava todella pahasti pielessä. Väitän kuitenkin, että koska Pcarsia ajan todella kovan väännön saattelemana, niin en blokkaile tekoälyä, vaan se ajaa yksinkertaisesti konttiin tässä.

Hermo alkaa menemään, kun joka kierroksella joutuu käyttämään flashbackiä ja välillä samaan tilanteeseen pari kertaa et joutuu miettimään taktiikan, jolla osumaa ei tule. Eikä tän pitäis pulmapeli olla sentään...kai?
 
Vastaus: F1 2015

Joku raja silti jossain..

Aika oudolta kuulostaa. Itselläni ei ole sitä yhtä tänne jakamaani klippiä lukuunottamatta mitään ongelmia AIn kanssa noissa suorilla tapahtuvissa ohituksissa. Aina menevät nätisti rinnalle ilman osumia muhun, eikä väliä olenko oikealla, vasemmalla vai keskellä rataa.
 
Vastaus: F1 2015

Ainakin omien kokemusten perusteella kilvanajo on ihan sujuvaa ollut muutamia yksittäisiä tilanteita poislukien.

Onhan tekoälyssä omat ongelmansa, jotka vaativat kyllä patchia. Esimerkiksi kun olet ohittamalla kierroksella, niin muutamalla radalla vaikkapa S-muotoisessa shikaanissa saattavat ajaa ensimmäisen kurvin vielä täysin normaalisti, jonka perään laittavat heti jarrut pohjaan "antaen" tietä. Siinä sitten saa aina olla kieli keskellä suuta ja väistellä tekoälyä. Usein myös tekoäly antaa tietä, niin että se ajaa ulos radalta nurmikolle monen metrin verran jossain nopeassa mutkassa. Ei kovin fiksulta toiminnalta näytä :D Tai sitten oikaisee ensimmäisen shikaanin antaen tilaa ja tulee sieltä nurmikolta sitten suoraan seuraavaan shikaaniin ajoradalle...
Tekoäly kyllä väistää hyvin kun sille saa siniset liput, mutta tekee sen ylikorostuneesti. Joko ajaa nurmikon kautta tai sitten laittaa jarrut pohjaan. Project Carsissa vaikutti siltä ettei tekoälyä ole edes ohjelmoitu sinisille lipuille. En ole uusimman päivityksen jälkeen pelannut, joten nykyistä tilannetta en tiedä.
 
Vastaus: F1 2015

Aika oudolta kuulostaa. Itselläni ei ole sitä yhtä tänne jakamaani klippiä lukuunottamatta mitään ongelmia AIn kanssa noissa suorilla tapahtuvissa ohituksissa. Aina menevät nätisti rinnalle ilman osumia muhun, eikä väliä olenko oikealla, vasemmalla vai keskellä rataa.

Mulla alko toi vasta ton uuden päivityksen jälkeen. Sitä ennen ne tuli sattumanvaraisesti konttiin. Toki liian usein sillonkin, mutta nyt ne tulee aivan kokoajan.
 
Vastaus: F1 2015

Mites tallien erot tässä versiossa? Nopeudessa..?

Oman kokemuksen mukaan ainakin Mersut, Ferrarit ja Williams menee reilusti kovempaa kuin muut. Ainakin kisoissa erot on aika jäätäviä ollut seuraaviin. Ja vaikka ite Ferrarilla mokaisi siiven paskaks ja kävisi ylimääräisen varikkostopin, niin silti pääsee helposti nousemaan takaisin sinne 5-6 joukkoon. Keskikastin autot on niin paljon hitaampia. Tämä siis Expert-tasolla. Kärjen kanssa mun vauhti riittää just ja just.

En tiedä onko ero niin suuri jos itse ajelee vaikkapa Lotuksella tai Sauberilla. En oo pahemmin muilla autoilla ajellut kuin Ferrarilla kautta läpi.
 
Vastaus: F1 2015

Manorilla ei taistele kuin itsensä kanssa, mclarenilla osan kisasta edelläajavien kanssa.
Muilla pääset taistelemaan pisteistä.
Mersut menee menojaan, Williams ja Ferrari aika lähekkäin siinä takana.

Eli kyl se menee kuten oikeassa elämässäkin.
 
Vastaus: F1 2015

Mitäs ne nyt siis päivitteli tuossa päivityksessä mikä tuli pari päivää sitten? :D

Change log:

-Addition of the OSD Game Swipe feature which shows in-race information about pit strategy, fuel status, car damage and car mainteance
-Addition of on-screen information showing who is in the session and who we're still waiting for
-General bug fixes and improvements

Lähde: PlayStation 4 päivityshistoria

Tarkempi Change Log: http://forums.codemasters.com/discus...patch-22-07-15
 
Vastaus: F1 2015

Jos on ps4, niin pelin kuvakkeen päältä options ja päivityshistoria niin sieltä näkee aina päivitysten sisällön joka pelissä. Noin tulevaisuutta ajatellen. :)

7f569cec8a4054279084fedef3ed7b79.jpg
 
Vastaus: F1 2015

Noi T300 oletusnäppäimet on ihan kuraa, niin käytännössä kaiken olen muuttanut. Joka kerta, kun käynnistän pelin, siellä on T300:n oletus näppäimet..
 
Vastaus: F1 2015

Oman kokemuksen mukaan ainakin Mersut, Ferrarit ja Williams menee reilusti kovempaa kuin muut. Ainakin kisoissa erot on aika jäätäviä ollut seuraaviin. Ja vaikka ite Ferrarilla mokaisi siiven paskaks ja kävisi ylimääräisen varikkostopin, niin silti pääsee helposti nousemaan takaisin sinne 5-6 joukkoon. Keskikastin autot on niin paljon hitaampia. Tämä siis Expert-tasolla. Kärjen kanssa mun vauhti riittää just ja just.

En tiedä onko ero niin suuri jos itse ajelee vaikkapa Lotuksella tai Sauberilla. En oo pahemmin muilla autoilla ajellut kuin Ferrarilla kautta läpi.

Ja sit täs ei oo career-moodia. Prkl.
 
Ylös Bottom