Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

NHL 16

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Orou
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
NHL 16 - EASHL-beta 30. heinäkuuta alkaen

Itellä tuossa eilen pelaillessa oli noin puolessa peleistä tuo sama viive. Aattelin kokeilla, josko modeemipurkin vaihtaminen siltaavaksi tekisi mitään ja kappas, viive loppu seinään.

Tätä on kyllä itsekin pakko kokeilla. Samaa puolensekunnin viive nykimistä ollut joka peli vähintään, eihän sellaisessa pelaaminen onnistu laisinkaan. Noin muuten peli tuntuu ihan perusvarmalta änäriltä, josta löytyy nyt ne ominaisuudet jotka olisi pitänyt löytyä jo NHL15:sta (mm. SOHVA CO-OP online ominaisuus :lolsmile), ei nyt kuitenkaan betassa.
Kyl mä olisin toivonu jotain mahdollisuutta pieneen offline kikkailuun, vai onko tässä mitään sen kaltaista ominaisuutta? Maskotit ja parrat löytyy, tärkeintä tietysti.
 
Vastaus: NHL 16 - EASHL-beta 30. heinäkuuta alkaen

Täytyy muuten sanoa, että viive on vihdoin poissa itsellä ainakin. EASHL viive on aina ollut PS3 puolella
lähinnä järkyttävää ripulia. Toisaalta nyt ehkä joka 10 peli on yli 5s viiveellä, mutta laitetaan betan piikkiin.
 
Vastaus: NHL 16 - EASHL-beta 30. heinäkuuta alkaen

Nyt about 30 peliä pelanneena on jo vähän viisaampi. Puolustus tuntuu harmittavan tylsältä ainakin omaan makuun. Tuntuu et pokettamisesta on kadonnut taito kokonaan ja pelkällä spämmillä pärjää paremmin kuin oikealla ajoituksella. Tosin tällä viiveellä on hankala sanoa voisiko oikea-aikaisesti onnistuakin yhdelllä pokella. Syötönkatkot ovat välillä aika randomeita, yleensä kyl katkoo ihan hyvin kun vain seisoo syötön välissä, mutta välillä jotenkin maagisesti se kiekko vaan menee läpi pelaajasta.
Hyökkäyksessä tykästyin grinderiin/rouhijaan, joka tuntuu nopealta ja on hyvä maalin edessä, kun näin alussa ei edes vielä oikein osaa noita harhautuksia ja kiekon suojaamisia, niin pelitapa kannattaa pitää yksinkertaisena. Välillä kyllä nähnyt pelaajia, jotka osaa tuon kiekon suojaamisen hyvin ja näyttää aika huolestuttavalta. Mailaa sivulla pitämällä kiekko ei muka lähe millään ja näyttää vielä typerältä, kun pelaaja kieppuu puolelta toisella kiekkoa suojatessa.
Botit on muuten välillä vähän liiankin hyviä syöttelemään keskenään. Tuli tuossa pelattua ihan testistä mokkea (oli muuten pirun tönkköä), kun kaveri pelasi pakkia. Vastaan tuli kova tuttu joukkuea vanhoista änäreistä ja botit tuntu oikein vievän peliä kunnes koko peli kaatuikin.:D

Itse tykkään tuosta puolustamisesta paljon enemmän kuin viime versioissa. Oikeanaikaisella pokella lähtee kiekko heti ensinmäisellä, ei osu jaloille, kun pokettaa eestä ja todella helppoa toi kiekon kuskaaminenkin. Syötönkatkotkin niin paljon parempia.
 
Vastaus: NHL 16 - EASHL-beta 30. heinäkuuta alkaen

Itse tykkään tuosta puolustamisesta paljon enemmän kuin viime versioissa. Oikeanaikaisella pokella lähtee kiekko heti ensinmäisellä, ei osu jaloille, kun pokettaa eestä ja todella helppoa toi kiekon kuskaaminenkin. Syötönkatkotkin niin paljon parempia.

Niin no en tarkalleen tiedä minkälainen tuo current-gen NHL 15 oli, kun tuli niin vähän pelattua, mutta enemmänkin vertasin last-geniin. Syötönkatkot toki on parempia kuin ennen, mutta kun tuntuu et välillä menee silti läpi. Ja edestäpäin pokettamalla tulee välillä edelleen kamppeja. Enemmän sais rangaistaa nuista takaapäin poketuksista. Kuinkahan monta kertaa läpiajossakin yhtäkkiä takaa tulee joku metripokespämmi ja kiekko lähtee lavasta. Rangaistuksia näistä, kun kerta puolustajat päästää läpiajoon.
 
Vastaus: NHL 16 - EASHL-beta 30. heinäkuuta alkaen

Jokaikisessä versiossa on tuo EASHL-viive ollut melkoisen kova omallakin kohdalla. Netit ja kämpät vaihtunu vuosien varrella, eikä oo parannusta tapahtunut. Telkkarikin on vaihtunut viimosen päälle olevaan 24" pelinäyttöön, mutta viive on ja pysyy. Kumma juttu ettei FIFA:t eikä Battlefieldit tai mitkään muutkaan pelit kärsi tästä samasta ongelmasta koskaan omalla kohdallani....

En jotenki jaksa uskoa että tämän vuoden änäri olisi millään tavoin parempi, kun vika on ilmeisesti siinä, ettei EA:ta kiinnosta kauheasti ylimääräistä panostaa resursseihin lätkäpelin puolesta, joka on suhteellisen pieni osa heidän liiketoimintaansa..

EDIT: siis peli varmasti on parempi, mutta yhteydet todennäköisesti yhtä kuraa kuin aina ennenkin.
 
Vastaus: NHL 16 - EASHL-beta 30. heinäkuuta alkaen

viiveetkin voisi hyväksyä jotenkuten,mut kaikkein paskinta tässä beta versiossa on pelaamaan pääsy yleensäkin.viimeyönä 4h pukkarissa,ja pari peliä alle(ei löydä vastustajaa tai ollaan jo pelaamassa mukamas!)tänään sama homma,pari tuntia porukalla yritettiin,eikä kentälle kertaakaan kukaan meistä.se on taas sitä niin ea:ta
noista muutamasta pelistä on vaikea tehdä minkäänlaista yhteenvetoa,hyvin paljon samanlaista kun ennenkin,ja hyvää kamerakulmaa ei löydy millään,perkele.huilataan vähän aikaa,ja lähetään sit taas yrittään,,,
 
Vastaus: NHL 16 - EASHL-beta 30. heinäkuuta alkaen

Niin no en tarkalleen tiedä minkälainen tuo current-gen NHL 15 oli, kun tuli niin vähän pelattua, mutta enemmänkin vertasin last-geniin. Syötönkatkot toki on parempia kuin ennen, mutta kun tuntuu et välillä menee silti läpi. Ja edestäpäin pokettamalla tulee välillä edelleen kamppeja. Enemmän sais rangaistaa nuista takaapäin poketuksista. Kuinkahan monta kertaa läpiajossakin yhtäkkiä takaa tulee joku metripokespämmi ja kiekko lähtee lavasta. Rangaistuksia näistä, kun kerta puolustajat päästää läpiajoon.
Kyllä mäkin vertasin ps3 versioon. On tää siitä niin paljon parempi.
 
Vastaus: NHL 16 - EASHL-beta 30. heinäkuuta alkaen

Kuinka hyvin muuten onnistuu suoraan syötöstä lämärit, kun toinen pelaaja (ei botti) syöttää. Ainakin jossain änäreissä ollut ongelma, kun siinä lataa jo valmiiksi mailan ylös ja sit tulee syöttö ni menee ihan vituilleen.
 
Vastaus: NHL 16 - EASHL-beta 30. heinäkuuta alkaen

HUOMIO(T)!

- Onko muilla viive joka pelissä enemmän tai vähemmän, pahimmissa peleissä ei kerkee hevon pas*** tehdä kun omassa päässä pitäs jo "kynät" tehdä?
- Monet 2vs höntsääjät pelaa laitureita kun botti senat on odinista polveutivia aloittamaa varmaa juurikin tuon viiveen takia? Jos käytttäjää vastaan aloittaa nii sitten voittaakin, bottia vastaan takapihalle ohjain viisain heittää.
- Pelikaatuilee monta kertaa illan aktien aikana
- Koppi jumittaa ja ei löydä peliä, perus ea.
- Pelinrakentajalla ei saa edes tappi vastapallosta suunnillee kiekkoo irti, pitää olla Jari Mentula nii sitten kyllä lähtee varusteetkin ja kiekot. :eek:
- Ei oo controls valikkoa ja aina "startti" rallit ennen peliä
- Moken napit sotkettu, kai voi olla hyväkin jos enemmän pelaa? Parin pelin perusteella oli kyllä ihan essolla kahvit kourassa
- Isoin miinus on kyllä tuo yhteys ongelma joka on ollut nyt jo monessa NHL:ssä ja aina EASHL pelimuodossa jos pelaa HUT tai online vs peliä nii ei ole mitään ongelmia ja on helppo pelata.

+ Sentää eri peli kuin ps3
+ Helpompi puollustaa
+ Mv tunnosti, että ottaa kiekot kiinni jos vaan sijoittu oikein.
+ Paska peli jota on varmaa vaan taas pakko pelata ;)

Tuossa nopea feedbackin anto rasti ruutuun systeemillä:
https://www.surveymonkey.com/r/73FBJ5Q
 
Vastaus: NHL 16 - EASHL-beta 30. heinäkuuta alkaen

HUOMIO(T)!

- Onko muilla viive joka pelissä enemmän tai vähemmän, pahimmissa peleissä ei kerkee hevon pas*** tehdä kun omassa päässä pitäs jo "kynät" tehdä?

Tämä ongelma ollut itelläki ainaki sieltä NHL15 OTP-pelimuodosta lähtien, EASHL NHL14:ssa taisi plegekolmosella toimia kohtalaisesti. Kyllä tossa huomaa yleensä hyvin semmoisen pienen puolensekunnin input-lag viiveen, tosin joka matsissa tätä ei aina ole. Suomiporukassa tuntu sujuvan jo suhteellisen smoothisti. Vika nyt luultavasti on EA:n päässä (ylläri?).

Jotkut ovat tosiaan ehdottaneet laittaa modeemin siltaavaksi, mutta itellä se ei tällä hetkellä ole oikein mahdollista. WLAN-reitittimestä puskee yhteydet (lyöty oma Ip DMZ-zonelle) , loistavasti toimii kyllä kaikki muut pelit.
 
Vastaus: NHL 16 - EASHL-beta 30. heinäkuuta alkaen

Tämä ongelma ollut itelläki ainaki sieltä NHL15 OTP-pelimuodosta lähtien, EASHL NHL14:ssa taisi plegekolmosella toimia kohtalaisesti. Kyllä tossa huomaa yleensä hyvin semmoisen pienen puolensekunnin input-lag viiveen, tosin joka matsissa tätä ei aina ole. Suomiporukassa tuntu sujuvan jo suhteellisen smoothisti. Vika nyt luultavasti on EA:n päässä (ylläri?).

Jotkut ovat tosiaan ehdottaneet laittaa modeemin siltaavaksi, mutta itellä se ei tällä hetkellä ole oikein mahdollista. WLAN-reitittimestä puskee yhteydet (lyöty oma Ip DMZ-zonelle) , loistavasti toimii kyllä kaikki muut pelit.
Onko teillä aluehaku ensinnäkin Euroopassa ja sitten tarkka laajennetun sijaan? Laajennettuna tulee sieltä Ameriikastakin vastustajia, mutta tarkalla ei. On siinä silti ihan olematon viive, mutta ei lähellekään sama kuin ensiks tuolla laajennettu haulla.
 
Vastaus: NHL 16 - EASHL-beta 30. heinäkuuta alkaen

Onko teillä aluehaku ensinnäkin Euroopassa ja sitten tarkka laajennetun sijaan? Laajennettuna tulee sieltä Ameriikastakin vastustajia, mutta tarkalla ei. On siinä silti ihan olematon viive, mutta ei lähellekään sama kuin ensiks tuolla laajennettu haulla.
Ei tuo tarkka hakukaan aina toimi. Kyllä toi beta viivettää aivan hirveesti. Itellä on sillattu 100megan netti, mutta eipähän tunnu auttavan ollenkaa.
Naurettavaks tekee myös nämä lag switchaajat. Eilen asettui Suomi porukka vastaan ja eivätkä suostuneet pelaamaan vieraissa. Heti olivat valmiina kun tuli kotipeli ja mikin läpi kuultiin "ei toimi kuin kotipeleissä". Noh kun peli sitten alkoi niin 5sek toimi hyvin, mutta sitten iski 10sek viive ja hemmetinmoinen kuvan nykiminen.
Naurettavaa, että jotkut tekee tollasta... Annettakoon anteeksi nuoren iän takia. Äänestä päätellen ei ollut miehisen karvan kasvun ikäisiä sällejä, tai sitten pelattiin Justin Biiberin fan clubii vs.:D
 
Vastaus: NHL 16 - EASHL-beta 30. heinäkuuta alkaen

Kyllä toi beta viivettää aivan hirveesti. Itellä on sillattu 100megan netti, mutta eipähän tunnu auttavan ollenkaa.

Sama homma täällä. 100 megan kuitu sillattuna 5-10 pingillä (speedtestin mukaan) ja kaikki mahdolliset säädöt tehty modeemille, että änäri toimisi, mutta kun ei toimi.. Välillä tuntuu ettei ole juuri viivettä ollenkaan, mutta sitten taas seuraavassa pelissä viivettä on se puoli sekuntia mikä tekee pelaamisesta mahdotonta. En voi ymmärtää mikä siinä on, että jokaikinen muu peli toimii netissä loistavasti, ilman viiveitä ja lageja, mutta EASHL on jostain syystä aina tökkinyt. NHL 15 toimi hyvin 1v1 nettipelit ja HUT. Peli ilmeisesti päättää kotipuolen hostin sillä C-merkillä?

Itse tuohon pelaamiseen betassa: botit on aivan pirun ärsyttäviä supermiehiä. Imasee kiekon lapaan heti kun menee vähänkin lähelle ja kiekko on joka toisella botin vedolla pömpelissä ja itse ei saa kiekkoa maaliin kirveelläkään. Tai sitten kun saa, se on sellainen räkämaali tai karmea lämäri b-pisteeltä hyökkäävällä pakilla. Ranne ei toimi enää ollenkaan, turha edes laukoa muuten kuin lämärillä. Pelaajat aivan liian kankeita ja hitaita. Pelit on ollut pelkästään päästä päähän luistelua jos on ollut botteja vastassa. Maksimissaan 3 syöttöä hyök.alueella ja superbotti vie kiekon. Laitakahinoissa botti voittaa joka kerta, ihan sama mikä ukko sulla on ja vaikka taklaat täysiä selkään, niin että botti ottaa jäässä lukua, kummallisesti se nousee sieltä ja imasee kiekon takaisin. NAURETTAVAA! :D

Lyhyesti: aivan v*tun raskasta pelata tätä pelimuotoa, jos tuohon ei tule mitään muutoksia.

Hakukoneeseen lisäisin vielä filtterit, että 2vs2, 3-5vs3-5 tai sitten 6vs6.
Ihan siitä syystä, että suurin osa jengeistä tuntuu olevan noita 2 pelurin tiimejä, ne saisi pelata ihan keskenään.
 
Vastaus: NHL 16 - EASHL-beta 30. heinäkuuta alkaen

Peli on oikein nautittavaa kun yhteys toimii, tosi mukava pelata. Liikaa tulee kuitenkin yhteyskelvottomia viivepelejä jolloin pelistä tulee aivan karmeata tuskaa, eipä siinä mitään jos ottaa vaikka kuokkaan lagittomassa pelissä, niitäkin on hauskempi pelata kuin noita lagipelejä.

Kyllä tuntuu olevan täysin arpapeliä milloin itelläkin yhteys toimii, eniten saa nykyään jännittää yhteyden puolesta ennen peliin menoa, kuin itse pelistä kuinka se sattuu menemään. Kyllä se vie täysin peli-ilon keneltä tahansa, kun väännät vaikka 5 peliä putkeen lagipelejä, ei muuta kuin pleikka kiinni, harmi sinänsä että joillakin homma menee jatkuvaksi tappeluksi yhteyden kanssa, pelinautinto ja fiilis täys 0.

Edit: Edes se ei lohduta, että tulee voittoja, maaleja tai pisteitä lagipelissä. Joutuu pelaamaan yksinkertaista apinapeliä, mitään vähänkään hienompia juttuja ei pysty toteuttamaan, se tappaa ainakin iteltä peli-ilon.
 
Vastaus: NHL 16 - EASHL-beta 30. heinäkuuta alkaen

Paskaapa tuo kokonaisuudessaan on muutenkin. Tuskinpa EA hirveästi muutoksia tekee tuon feedbackin perusteella, mutta olisi kyllä kohtuullista nuo pituus/paino saada edes säätää. Siihen jonkin sortin minimi/maksimi, niin ei saa liian pientä pelaajaa tehtyä. Liian isosta pelaajasta tuskin harmia kellekään on. Siinähän valmentajan palautteessa muuten lukee, että esim. laukaustasi kehitetään myöhemmin, olisiko siis jonkin sortin kehitys olemassa pelatessa? Sen tähden tästä valitan, koska mielestäni pelaajaluokissa paino/pituus ei ole balanssissa. Miksi pelinrakentaja on älytön kaappi esimerkiksi..
 
Vastaus: NHL 16 - EASHL-beta 30. heinäkuuta alkaen

Tää betahan on parasta eashl:ää sitten pelimuodon alkuaikojen. Ranne ei soi joka vedolla ja kiekko lähtee lavasta jos ei osaa suojata. Toivottavasti ei päivitetä koko versioon mitenkään radikaalisti kun pellet itkee.
 
Vastaus: NHL 16 - EASHL-beta 30. heinäkuuta alkaen

Tää betahan on parasta eashl:ää sitten pelimuodon alkuaikojen. Ranne ei soi joka vedolla ja kiekko lähtee lavasta jos ei osaa suojata. Toivottavasti ei päivitetä koko versioon mitenkään radikaalisti kun pellet itkee.
Et ole tosissas. Niin että, poke, poke ja suojaus ja kaarrellaan. Sitten uusi kierros ja vähän suojausta. Tämäkö on tosiaan näkemys jääkiekosta, ei jumalauta!
 
Vastaus: NHL 16 - EASHL-beta 30. heinäkuuta alkaen

Paskaapa tuo kokonaisuudessaan on muutenkin. Tuskinpa EA hirveästi muutoksia tekee tuon feedbackin perusteella, mutta olisi kyllä kohtuullista nuo pituus/paino saada edes säätää. Siihen jonkin sortin minimi/maksimi, niin ei saa liian pientä pelaajaa tehtyä. Liian isosta pelaajasta tuskin harmia kellekään on. Siinähän valmentajan palautteessa muuten lukee, että esim. laukaustasi kehitetään myöhemmin, olisiko siis jonkin sortin kehitys olemassa pelatessa? Sen tähden tästä valitan, koska mielestäni pelaajaluokissa paino/pituus ei ole balanssissa. Miksi pelinrakentaja on älytön kaappi esimerkiksi..

Eikös pelinrakentaja ole nimenomaan pienin pelaajatyyppi? Voimahyökkääjä, kovanaama ja puolustava pakki ovat kaappeja.
Itsellä tullut pelattua nyt pakkina hyökkäävällä pakilla ihan vaan sen takia, että se liikkuu paremmin, kuin kahden suunnan pakki. Ja kun tuo pokettelu ja syöttöjen esto tuntuu muutenki olevan hakuammuntaa (tai oikeastaan koko puolustus) niin sama kai se on ottaa se pelaajatyyppi, jolla olisi edes jotain hyödyllisiä ominaisuuksia.
 
Vastaus: NHL 16 - EASHL-beta 30. heinäkuuta alkaen

Juu itellä on myös tuo valokuitu ja ihmettelin että miks o joissain peleissä tämmöne viive mut sit alettii tekee nii et olin kapteeni paikal joka plis nii eipä sen jälk enää ollu viivettä juuri lainkaan eli sil jol o se paras netti antakaa sen hostaa saattaa toimia omalla kohtaa ainakin:)
 
Vastaus: NHL 16 - EASHL-beta 30. heinäkuuta alkaen

EASHL'ää vuodesta 2009 saakka hakkanneena ja pelejä 6500+ pelanneena voin sanoa, että nyt on käsillä kyllä kovin painos änäristä ja eikä ole vielä edes valmis tuote. Pelejä itsellä takana nyt 40 ja pisteitä kertynyt runsas 100. On kokeiltu 2v2, 6v6 ja kaikki muut mahdolliset pelit. Joten aika antaa pientä palautetta:

+ Joukkuepeli. Tuntuu, että tänä vuonna pelissä pärjää parhaiten joukkueet jotka pelaa sitä "oikeaa jääkiekkoa". Pelejä ei enää voiteta yhden kaverin sooloiluilla, vaan niillä jopa vähän rumilla maaleilla, ripareista maalin edestä.
+ Botit. Jopa melkeen liian hyvät tässä pelissä. Varsinkin puolustuspäässä, kun pääset ylivoimahyökkäykseen niin botit ei aja itseänsä tilanteesta ulos vaan useimmten vaan tylysti tökkää kiekon ensimmäisellä pois. Nopeita avauksia näkee kanssa todella paljon tänä vuonna tietokone sälleiltä.
+ Yhteys. Täältä saa paljon lukea, että ihmisillä on ongelmia löytää peliä ja peleissä viivettä. Omasta kodista löytyy 21 meganen nettiyhteys ja pelittää mainiosti. Pelit löytyy hetkessä ja ketään ei ole joukkueessa valittanut yhteydestä tms.

- Pelaajatyypit. Omasta mielestä nuo pelaajatyypit on vähän jopa '"liioteltuja", esim. sniperillä on aivan turha edes ajatella pelaavansa fyysisesti, koska power forward tuntuu olevan ainut pelaajatyyppi jolla saa vastustajan jäihin taklaamalla. 2-way forward miellyttää itseä eniten, tuntuu olevan eniten tasapainossa.

Tässä tälläiset omat nopeat mietteet pelistä. Löytyyhän noita plussia ja miinuksia vielä lisää, mutta nämä ne suurimmat jutut. :rolleyes:
 
Ylös Bottom