Vastaus: Elite: Dangerous
Mites, onko se lentely yhtään tylsää vai oikeasti mielenkiintoista? Terveisin Euro Truck Simulator 2:sta ja No Mans Skystä pitävä pelaaja.
Onko äänimailma loistava vai tasoa ok? Sillä luulisi olevan merkitystä noin "rauhallisessa" pelissä.
Kyllä mä pidän lentelystä paljonkin tässä, välimatkat on todella pitkiä välillä systeemin sisällä, niinkuin pitääkin olla kun tämä on jonkinasteinen avaruus-simulaattori. Välillä joku npc-piraatti (tai oikea pelaaja jos pelaat openissa) voi yrittää katkaista sun matkaa, jolloin eteen tulee tavallaan pieni minipeli jossa voit yrittää pysyä kurssissa ja estää piraatin yritykset keskeyttää sun lennon. Lentelyssä täytyy vähän huomioida myös oma vauhti, varsinkin pitkillä matkoilla, nimittäin jos matkaa on joku 50000 valosekuntia, niin sitä pitää alkaa jarruttelemaan hyvissä ajoin kun vauhtia on huimaava 250c (1c = 300000km/s) Kyllä, tässä mennään överisti yli valonopeutta cruise-vaihteella

) Jos ei huomioi nopeutta niin suhahtaa äkkiä kohteesta ohitse.
Sitten eri tähtisysteemien välillä hypitään perinteisellä hyperjumpilla, ja se paljonko pystyt kerralla hyppäämään riippuu aluksesta, ja myös siitä millainen hyppymoottori on varustettuna ja paljonko aluksessa on massaa kyydissä sillä hetken. Tällä hetken mun Cobra hyppii noin 20 valovuotta kerrallaan.
Siellä täällä rng spawnaa erilaisia signaalin lähteitä joita voi käydä lentämisen ohella tutkimassa, niistä voi löytyä mitä vain erilaista pientä tapahtumaa. Ja mitä olen ymmärtänyt niin joskus saattaa löytää ihan jänniäkin asioita odottamattomista paikoista, esim joku antiikkinen tuhoutunut generation ship keskellä ei mitään, tälläisistä voi ladata vaikka lokitietoja jotka kertovat mitä alukselle on tapahtunut.
Periaate lentelyssä sama kuin No Man Sky:ssa, lataat hyperajon, otat suunnan ja menet, paitsi toisin kuin NMS:ssä, siellä matkakohteessa on yleensä hienot maisemat joita kannattaa ihan pysähtyä ihastelemaan, pelissä kun ei ole kiire mihinkään. Galaksista myös löytyy ihka oikeita oikean avaruuden kohteita joita voi käydä katsomassa, itse olen nyt Seulasten tähtisumun alueella, seuraavaksi varmaan nokka kohti Orionia tai erästä paljon kehuttua systeemiä kohti josta pitäisi löytyä jos jonkinlaista neutronitähteä ja mustaa aukkoa. Tutkimusmatkailemalla saa myös kerättyä dataa jota voi sitten myydä kun pääsee takaisin kotiin, itsellä on nyt joku muutama miljoona krediittiä datana odottamassa myyntiä
Äänimaailma tässä on ihan loistava, ja se tukee pelaamista ja immersiota täysin. Lähellä olevat tähdet jyrisee uhkaavasti jos kurvaat liian likeltä, alus natisee liitoksistaan äkkiliikkeissä, ja muuten avaruuden syvyyksissä kuuluu hentoa sci-fi henkistä musiikkia ajoitellen.
Suosittelen kyllä kovasti, tästä saa tehtyä itselleen juuri niin rauhallisen kokemuksen kuin haluaa. Ja todella usein matkakohteiden maisemat ovat postikorttimateriaalia. Oppimiskäyrä voi tuntua vaikealta, mutta siihen pääsee sisälle todella nopeasti. Ja tässä on niin paljon juttuja mitä voi tehdä, niin varmasti kaikkeen makuun löytyy jotain.